Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 orggiswebaston asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jusv
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 145
    • Turenki

    E61 orggiswebaston asennus

    Tästä on jonkun verran ollut puhetta mutta katotaan jos saisi yksinkertaisen vastauksen

    Eli 2006 e61 orggiswebaston asennus. Miten iso homma, joutuuko ropaamaan autoa kuinka paljon auki (lähinnä ilmastointilaitteen sähköisiin jne) vai meneekö helpommalla ja vähemmällä mitä eber/geneerinen?

    Entäs polttoaineen otto, meneekö suoraan kitin hilppeillä vai joutuuko virittelemään?

    Ite en eberiä tai geneeristä ala asentamaan. Orggista pohdin jos on paljon helpompi. Koodauksen tietysti joutuu tekemään mutta entä muuten?

    WSE1...koitin privalla kysellä tarjousta mutta sulla on loota täys Jos on halukkaita asentamaan niin nakatkaa privaa...

    Jussi
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    #2
    Originally posted by jusv View Post
    Tästä on jonkun verran ollut puhetta mutta katotaan jos saisi yksinkertaisen vastauksen

    Eli 2006 e61 orggiswebaston asennus. Miten iso homma, joutuuko ropaamaan autoa kuinka paljon auki (lähinnä ilmastointilaitteen sähköisiin jne) vai meneekö helpommalla ja vähemmällä mitä eber/geneerinen?

    Entäs polttoaineen otto, meneekö suoraan kitin hilppeillä vai joutuuko virittelemään?

    Ite en eberiä tai geneeristä ala asentamaan. Orggista pohdin jos on paljon helpompi. Koodauksen tietysti joutuu tekemään mutta entä muuten?

    WSE1...koitin privalla kysellä tarjousta mutta sulla on loota täys Jos on halukkaita asentamaan niin nakatkaa privaa...

    Jussi
    JOS orggis Webasto retrofit kit: ssä ON KAIKKI osat tallella niin sen puolesta "helppo" homma MITÄÄN virityksiä EI tarvitse tehdä. Polttoaine yms. hoituu retrofit osilla. Ilmastointi laitteeseen EI tarvitse koskea hoituu koodauksen kautta.

    Vesiventtiili muutos PITÄÄ tehdä samassa yhteydessä jotta moottori / hytti lämpiää yhtä aikaa. Eli letku / vastus muutos hoituu työn ohessa. Vesi kierto sarjaan kuumalta puolen katsottuna : Moottori > Webasto > lämmityslaitteen kenno josta paluu moottorille.

    Asennus / koodaukset onnistuu tarvittaessa JOS tarvetta.

    Ja ennen kaikkea UNOHDA EBERIT /WEBASTO Jälkiasennus sarjat. tyhjää työtä ja virityksiä verrattuna BMW Webasto retrofit sarjaan
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • JJtalo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 350
      • Kokkola

      #3
      Saako ulkomailta tilattua edukkaasti tuommosia jälkiasennus-sarjoja ?

      Comment

      • exautisti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1267
        • oulu

        #4
        Mulla on yksi käytetty sarja hyllyssä ja voin tarvittaessa asentaakin.
        -99 punane passatti

        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

        Tuikun softat
        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

        www.mcars.fi

        Kysy 041-5056506

        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #5
          Retrofit sarjan tai käytetyn orkkiksenkin asennus menee noin päivässä jos on aikaisemminkin tehnyt. Polttoaineen ottoa ei kannata originaalilla tavalla tehdä, tuleee turhan kalliksi. Itse toki en näe mitään järkeä asentaa originaalia sarjaa koska kauko-ohjauksen järkevällä palikalla tai gsm ohjauksen toteuttaminen kustantaa turhan paljon lisää orkkislaitteeseen, lisäksi maksimikäyttöaika on tunti. Orkkikseenkaan ei tietenkään kannata asentaa moottorin kierron sulkevaa vesiventtiiliä lainkaan vaan tehdä letkujen kytkentä sarjaan kuten aftermarket laitteessa, vastus täytyy asentaa korvaamaan venttiiliä toki. Jälkiasenteisen kanssa ei ole kovin ihmeellisempiä virittelyitä minkään suhteen kunhan unohtaa kahan taikka wihurin ohjeet ja asentaa laitteen TTC josta vesipumppu irroitettu, paisarin eteen konehuoneeseen jos on diesel mallista kyse. Puhaltimen ohjaukselle täytyy ottaa johdotus puhaltimelta saakka, maa kytketään hiilelle sarjavastuksen kautta webastokäytössä. Lisäksi lin bus katkaistaan, mitään toiminnallista ongelmaa ei taatusti tule. Asennusaika on ehkä hieman pidempi kuin orkkiksen asennuksessa mutta ero ei ole merkittävä, lisäksi saa minkätahansa kauko-ohjaimen tai gsm ohjaimen ilman yli 300e canväyläpalikkaa... lisäksi luotettavuus yleismallin weballa on parempi, orkkismallista tuppaa ohjainkortti vikaantumaan toisinaan; toki aivan pakastavedetty laite jonkun vuoden kestää.

          Comment

          • exautisti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1267
            • oulu

            #6
            Originally posted by WSE1 View Post
            Retrofit sarjan tai käytetyn orkkiksenkin asennus menee noin päivässä jos on aikaisemminkin tehnyt. Polttoaineen ottoa ei kannata originaalilla tavalla tehdä, tuleee turhan kalliksi. Itse toki en näe mitään järkeä asentaa originaalia sarjaa koska kauko-ohjauksen järkevällä palikalla tai gsm ohjauksen toteuttaminen kustantaa turhan paljon lisää orkkislaitteeseen, lisäksi maksimikäyttöaika on tunti. Orkkikseenkaan ei tietenkään kannata asentaa moottorin kierron sulkevaa vesiventtiiliä lainkaan vaan tehdä letkujen kytkentä sarjaan kuten aftermarket laitteessa, vastus täytyy asentaa korvaamaan venttiiliä toki. Jälkiasenteisen kanssa ei ole kovin ihmeellisempiä virittelyitä minkään suhteen kunhan unohtaa kahan taikka wihurin ohjeet ja asentaa laitteen TTC josta vesipumppu irroitettu, paisarin eteen konehuoneeseen jos on diesel mallista kyse. Puhaltimen ohjaukselle täytyy ottaa johdotus puhaltimelta saakka, maa kytketään hiilelle sarjavastuksen kautta webastokäytössä. Lisäksi lin bus katkaistaan, mitään toiminnallista ongelmaa ei taatusti tule. Asennusaika on ehkä hieman pidempi kuin orkkiksen asennuksessa mutta ero ei ole merkittävä, lisäksi saa minkätahansa kauko-ohjaimen tai gsm ohjaimen ilman yli 300e canväyläpalikkaa... lisäksi luotettavuus yleismallin weballa on parempi, orkkismallista tuppaa ohjainkortti vikaantumaan toisinaan; toki aivan pakastavedetty laite jonkun vuoden kestää.
            Jokseenkin eri linjoilla.... halvin orkkis kauko on toki vähän iso,mutta ei vaadi mitään muuta kun kaken,koska parittuu cas:in kanssa.Kikkailemalla voi rakentaa puh.ohjauksenkin edullisesti.
            Olen muutaman jälkiasennus laitteen "asennukset" korjannut ja voi sanoa,että värikästä jälkeä on todellakin ollut...
            -99 punane passatti

            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

            Tuikun softat
            Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
            BMW Maahantuonti ammattitaidolla
            Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
            Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

            www.mcars.fi

            Kysy 041-5056506

            https://www.facebook.com/MCarsOulu/

            INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

            Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

            Comment

            • Lallevihtinen
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 690
              • Tampere

              #7
              Originally posted by WSE1 View Post
              Retrofit sarjan tai käytetyn orkkiksenkin asennus menee noin päivässä jos on aikaisemminkin tehnyt. Polttoaineen ottoa ei kannata originaalilla tavalla tehdä, tuleee turhan kalliksi. Itse toki en näe mitään järkeä asentaa originaalia sarjaa koska kauko-ohjauksen järkevällä palikalla tai gsm ohjauksen toteuttaminen kustantaa turhan paljon lisää orkkislaitteeseen, lisäksi maksimikäyttöaika on tunti. Orkkikseenkaan ei tietenkään kannata asentaa moottorin kierron sulkevaa vesiventtiiliä lainkaan vaan tehdä letkujen kytkentä sarjaan kuten aftermarket laitteessa, vastus täytyy asentaa korvaamaan venttiiliä toki. Jälkiasenteisen kanssa ei ole kovin ihmeellisempiä virittelyitä minkään suhteen kunhan unohtaa kahan taikka wihurin ohjeet ja asentaa laitteen TTC josta vesipumppu irroitettu, paisarin eteen konehuoneeseen jos on diesel mallista kyse. Puhaltimen ohjaukselle täytyy ottaa johdotus puhaltimelta saakka, maa kytketään hiilelle sarjavastuksen kautta webastokäytössä. Lisäksi lin bus katkaistaan, mitään toiminnallista ongelmaa ei taatusti tule. Asennusaika on ehkä hieman pidempi kuin orkkiksen asennuksessa mutta ero ei ole merkittävä, lisäksi saa minkätahansa kauko-ohjaimen tai gsm ohjaimen ilman yli 300e canväyläpalikkaa... lisäksi luotettavuus yleismallin weballa on parempi, orkkismallista tuppaa ohjainkortti vikaantumaan toisinaan; toki aivan pakastavedetty laite jonkun vuoden kestää.
              +että virran kulutuskin on pienempi kun ei tarvi auton väylää käyttää.
              Itse olen myöskin sitä mieltä että mielummin ei orkkis webastoa..
              sigpic
              BMW E93 335i & BMW M550Dx
              EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
              XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

              Comment

              • jp_olli
                Bimmer Rookie
                • Feb 2009
                • 101
                • Kalajoki

                #8
                Makuasioitahan nämä ovat. Itselle tulee asennukseen M5 E60 ja siihen laitetaan orkkis webasto ja koodaillaan toiminnot autoon.

                Ylläpitolaturi kannattanee joka tapauksessa asentaa Webaston asennuksen yhteydessä.
                Autoelektroniikan huoltoa
                Teho-optimointeja
                Varaosia pikselikorjauksiin
                www.sercap.fi
                044-0760422

                Comment

                • Pola
                  Bimmer Rookie
                  • May 2010
                  • 64
                  • Hamina

                  #9
                  Mikähän on voinu mennä orkkiswebaston asennuksessa pieleen, kun autoa ei saa enää tankattua asennuksen jälkeen? Sinne menee ehkä 4-5 litraa ja sitten on korkkia myöten täynnä. Auto siis 2006 E60 530 xda
                  Last edited by Pola; 21-12-2013, 14:20.
                  E60 530 xdA -06

                  Comment

                  • JJtalo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2011
                    • 350
                    • Kokkola

                    #10
                    Originally posted by Pola View Post
                    Mikähän on voinu mennä orkkiswebaston asennuksessa pieleen, kun autoa ei saa enää tankattua asennuksen jälkeen? Sinne menee ehkä 4-5 litraa ja sitten on korkkia myöten täynnä. Auto siis 2006 E60 530 xda
                    Sillä pitää ajaa että tulee tankkiin lisää tilaa
                    Eli siis näyttääkö mittari mitä sattuu vaikka tankki on täynnä ?

                    Comment

                    • exautisti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1267
                      • oulu

                      #11
                      Originally posted by Pola View Post
                      Mikähän on voinu mennä orkkiswebaston asennuksessa pieleen, kun autoa ei saa enää tankattua asennuksen jälkeen? Sinne menee ehkä 4-5 litraa ja sitten on korkkia myöten täynnä. Auto siis 2006 E60 530 xda
                      No hullulta tuntuu,että asia noin ois. Tankkiottimen laitossa on kyllä hyvät mahikset sössiä anturin toiminta... Muuta ei oikein tule mieleen.
                      -99 punane passatti

                      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                      Tuikun softat
                      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                      www.mcars.fi

                      Kysy 041-5056506

                      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                      Comment

                      • Pola
                        Bimmer Rookie
                        • May 2010
                        • 64
                        • Hamina

                        #12
                        No eikö tunnukin. Tankki on ilmeisesti kaks osastoinen (?) Tekee nyt sellasta että ajaessa täyttää tätä osastoa mihin täyttöputki menee jolloin auton tankkaaminen on mahdotonta kun ei sinne mahdu enempää, minkä tuloksena moottori sammuu puolen tankin kohdalla ilmeisesti sen takia että tämä toinen osasto tulee tyhjäksi. 400 kilometriä nyt tuli ajettua kuitenkin, että pitäisi tankkiin mahtua enemmän kuin 5 litraa Polttoainemittari näyttää kuitenkin oikein ajettuihin kilometreihin nähden.
                        Last edited by Pola; 22-12-2013, 15:09.
                        E60 530 xdA -06

                        Comment

                        • Lallevihtinen
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 690
                          • Tampere

                          #13
                          Moottorille polttoaine pumpataan kyllä täyttö aukon puolisesta tankki osiosta eli kun sielä polttoainetta on niin ei kyllä sammu sen takia..:think
                          Jotain nyt on pahasti pielessä.
                          sigpic
                          BMW E93 335i & BMW M550Dx
                          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10037
                            • KVLA

                            #14
                            Onko Weballe kaapattu polttoaineen otto tankin paluuputkesta?Miten se on tehty ja mihin varsinainen paluuputki sitten on johdettu?Voisiko tämä sotkea "kuvion"?

                            Comment

                            • Pola
                              Bimmer Rookie
                              • May 2010
                              • 64
                              • Hamina

                              #15
                              No en nyt osaa varmuudella sanoa kun en oo ite tota asentanu. Millanen tohon retrofitkittii kuuluu. Mun käsityksen mukaan tuli kyllä erillinen tankkiotin.
                              E60 530 xdA -06

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎