Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 535d nykiminen vm.06.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ptikkala
    replied
    latviassa Recro ei ala tekemään laatikon vahvistuksia, väittivät ainakin vielä viime kesänä ettei se edes ole mahdollista, kun hintoja kyselin.

    Leave a comment:


  • excel
    replied
    Tässä on nyt ajeltu autolla ja kateltu mitenkä pelaa,niin auto jos seisoo paripäivää ja kylmänä lähtee ajamaan (laatikkoöljyt kylmät luonnollisesti) niin pelaa niinkuin pitääkin,mutta lämmetessään jatkuu sama homma,öljyjen määrä pitäisi ensiviikolla tarkastaa että onko oikea määrä,kierrokset hummaavat matka-ajossa pelkästään ylöspäin,oletteko mistä tilanneet noita mekatroniikan vaihto-osia? Latviasta on saanut monelta harrastajalta suosituksia että sinne laittaisi lootan huoltoon. Pitäis ottaa voimaakin ennen kesää +400hp irti niin mielellään löisi vahvemilla osilla suoraan.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    jos zip-kitti on liki tonnia, ja solenoidit päälle 3-400 vielä lisäks, sit vaihtoehtoisesti vaihto-osana mekatroniikan saa melkolailla tonnilla, mutta säästyy työtä(=aikaa,rahaa) muutama tunti, niin kannattaako noita itse korjailla irto-osilla ollenkaan ?
    Ite pohdin tätä samaa reilu vuossitten, ja ostin vaihto-osan automaattihuollosta, ja iha hyvinhän siinä sit kävikin.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by excel View Post
    Mistä tuo tyhjäkäynti kierrosten korkeus voi johtua? Missä tämä lukon ohjaus venttiili sijaitsee? Huomenna tarkoitus öljynmäärä tarkistaa sekä että mitä öljyn seasta tulee.
    Paljos sun tyhjäkäynti kierrokset on?

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Originally posted by excel View Post
    Tuli haettua 535D e60 -05 vuotinen niin siinä ilmenee tälläinen laatikko-ongelma: D vaihteella liikennavaloihin ajaessa esimerkiksi kun joudut pysähtymään alkaa auto väännättämään itseään eteenpäin vaikka jarru pohjassa,painattaa perää alaspäin,sittenkun laitat N vaihteen päälle ja takaisin D:lle niin ei mitään ennenkuin hiukan liikut ja pysähdyt niin sama toistuu. Välillä kuuluu myös kyseisen "vedätyksen" aikana tietynlainen "rallatus",laatikko ei luista ja vaihtaa muuten niinkuin kuuluukin. Ehdoituksia mistä lähden purkamaan pakettia,mekatroniikasta?
    Anteeksi utelu, mutta onko kyseessä juuri se nettiauton halvin 535d, pyynti oli jotain 11.5 ? ilmotuksessa oli juuri joku tämmönen maininta viasta.

    Leave a comment:


  • excel
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Turbiinissa on vikaa tai sitten koneen tyhjäkäyntikierrokset jäävät liian ylös jostakin syystä. Toki se voi myös turbiinin lukkoa vetää päälle vaikka ei olisi tarvettakaan, tällöin lukon painetta ohjaava solenoidi kannattaa tarkistaa ensimmäisenä (jumittelee).
    Mistä tuo tyhjäkäynti kierrosten korkeus voi johtua? Missä tämä lukon ohjaus venttiili sijaitsee? Huomenna tarkoitus öljynmäärä tarkistaa sekä että mitä öljyn seasta tulee.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by excel View Post
    Tuli haettua 535D e60 -05 vuotinen niin siinä ilmenee tälläinen laatikko-ongelma: D vaihteella liikennavaloihin ajaessa esimerkiksi kun joudut pysähtymään alkaa auto väännättämään itseään eteenpäin vaikka jarru pohjassa,painattaa perää alaspäin,sittenkun laitat N vaihteen päälle ja takaisin D:lle niin ei mitään ennenkuin hiukan liikut ja pysähdyt niin sama toistuu. Välillä kuuluu myös kyseisen "vedätyksen" aikana tietynlainen "rallatus",laatikko ei luista ja vaihtaa muuten niinkuin kuuluukin. Ehdoituksia mistä lähden purkamaan pakettia,mekatroniikasta?
    Turbiinissa on vikaa tai sitten koneen tyhjäkäyntikierrokset jäävät liian ylös jostakin syystä. Toki se voi myös turbiinin lukkoa vetää päälle vaikka ei olisi tarvettakaan, tällöin lukon painetta ohjaava solenoidi kannattaa tarkistaa ensimmäisenä (jumittelee).

    Leave a comment:


  • excel
    replied
    Tuli haettua 535D e60 -05 vuotinen niin siinä ilmenee tälläinen laatikko-ongelma: D vaihteella liikennavaloihin ajaessa esimerkiksi kun joudut pysähtymään alkaa auto väännättämään itseään eteenpäin vaikka jarru pohjassa,painattaa perää alaspäin,sittenkun laitat N vaihteen päälle ja takaisin D:lle niin ei mitään ennenkuin hiukan liikut ja pysähdyt niin sama toistuu. Välillä kuuluu myös kyseisen "vedätyksen" aikana tietynlainen "rallatus",laatikko ei luista ja vaihtaa muuten niinkuin kuuluukin. Ehdoituksia mistä lähden purkamaan pakettia,mekatroniikasta?

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Oisko ollu 300-400€.

    Leave a comment:


  • Tofu
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Mulla ei ainakaan kuulunu zip kittiin solenoidit, nyt jos tekisin saman rempan nii vaihtaisin samaan syssyyn nekin.
    Paljonkos suunilleen solenoidit kustantaa?

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Mulla ei ainakaan kuulunu zip kittiin solenoidit, nyt jos tekisin saman rempan nii vaihtaisin samaan syssyyn nekin.

    Leave a comment:


  • Tofu
    replied
    Originally posted by tinkemaster View Post
    Eli oli kyselty mistä oma laatikkorempan 2300€ koostui.

    Takuukorjattu turbiini 675€
    Zip kit 6hp 197€
    Spacer plate 6hp 86€
    6hp liitin 27€
    Öljypohja/suodatin 104€
    Öljyt 210€
    Asennustyötä 8h 90€/tunti
    Vaihteistonkorjaustyötä 3h 95€/tunti
    Lisäksi koeajoa/vikakoodien tyhjennystä jne.
    Loppusumma 2300€

    8000 ongelmatonta kilometriä takana
    Kiitoksia listasta.

    Jos omaani en turbiinia vaihdata, niin kaikki muut osat pitää hankkia? Työtä varmaankin vähemmän jos ei turbiinia vaihdeta. Entä kuuluuko tähän osalistaan/tai/zip kittiin solenoidit, josta joissain ketjuissa on puhuttu?

    Leave a comment:


  • tinkemaster
    replied
    Eli oli kyselty mistä oma laatikkorempan 2300€ koostui.

    Takuukorjattu turbiini 675€
    Zip kit 6hp 197€
    Spacer plate 6hp 86€
    6hp liitin 27€
    Öljypohja/suodatin 104€
    Öljyt 210€
    Asennustyötä 8h 90€/tunti
    Vaihteistonkorjaustyötä 3h 95€/tunti
    Lisäksi koeajoa/vikakoodien tyhjennystä jne.
    Loppusumma 2300€

    8000 ongelmatonta kilometriä takana
    Last edited by tinkemaster; 22-02-2015, 16:31.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Tofu View Post
    Egr termari poistettu ja myös dpf. Eli ei polttoja. Pakkasella lämmöt 70, eli päätermari vaihtoon?

    Kuuluukohan tuohon noin 1000€ remppahintaan tuo öljynvaihto?
    Jos ei kuulu, kannattaa jo käydä Recrolla...

    Leave a comment:


  • Tofu
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Pitää tehdä samalla öljyvaihto.

    Ei sulla laatikon lämmönvaihdin kuse merkittävästi jos lämmöt on siellä 90 pinnassa silloin kuin poltot ei ole päällä... Jos lämmönvaihdin falstaa,
    lämmöt jää jonenkin 50-75 asteen pintaan.
    Egr termari poistettu ja myös dpf. Eli ei polttoja. Pakkasella lämmöt 70, eli päätermari vaihtoon?

    Kuuluukohan tuohon noin 1000€ remppahintaan tuo öljynvaihto?
    Last edited by Tofu; 21-02-2015, 20:44.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎