Originally posted by HTK12
View Post
E60/61 jarruputket
Collapse
X
-
Mjop. Viimeisen pätkän oli uusineet ja se oli siellä kelkan päällä / tankin ympärillä. Molemmat haperoa ja molemmat uusiksi. Takapenkin kohdalta eteenpäin muovien alla oikein siistissä kunnossa, maalit pinnassa eikä paskaa (ehjät on muovitkin).
Comment
-
Originally posted by LongJohn View PostSe on kanssa mielenkiintoista onko tuohon nyt tehty yhtään liitosta vai yhtä roikkaa koko matka. Tietysti jos kestää niin yksi lysti.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by LongJohn View PostNäinhän se. En tiedä mitä se tuo oli, kiepiltä näytti tavaraa ja kirkkaan kupariselle näytti. Tosin sekin 14v mitä tuo rautaputki oli kestänyt riittänee tuon vekottimen käyttöiäksi ihan mainiosti.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Originally posted by HTK12 View PostKyllä se tuota on ollut, puhdasta kupariputkea en itse vielä ole nähnyt missään myynnissä 4.75mm kokoisena Suomessa. Auto happaneen ympäriltä enemmin kuin tuo putki. Toki joku muu alkuperäinen rautaputki voi pettää seuraavaksi.
(Jarrulinjaston paine on täyttä arvausta minulta)
Kupariputki (puhdas) kestää hajoamatta painetta noin 240bar.
Comment
-
Originally posted by BMW525Xda View PostIhan puhtaan kupariputken ongelma on venyminen kovemmassa paineessa. Yli 200bar venyttää putkea samalla tavalla kuin kasteluletku ylipaineessa ja venyminen alkaa jo alle 100bar. Paljonko jarrulinjastossa on painetta täysjarrutuksella 400-500bar ? Uskoisin siksi olevan seosputkea.
(Jarrulinjaston paine on täyttä arvausta minulta)
Kupariputki (puhdas) kestää hajoamatta painetta noin 240bar.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Noniin tämäpä tuli ajankohtaiseksi itsellekin, kun tänään jarrutellessa tuli punainen varoitusvalo mittaristoon ja poljin painui lattiaan. Kuskin puolelta valuu nesteet pohjamuovia pitkin eli ilmeisesti realoemista katsottuna #4 ja #10. Ymmärsinkö oikein että nuo putket on M12 ja M10 päillä?VW T5 -08
XC70 -05
Superb -11
Comment
-
Originally posted by korhone_ View PostNoniin tämäpä tuli ajankohtaiseksi itsellekin, kun tänään jarrutellessa tuli punainen varoitusvalo mittaristoon ja poljin painui lattiaan. Kuskin puolelta valuu nesteet pohjamuovia pitkin eli ilmeisesti realoemista katsottuna #4 ja #10. Ymmärsinkö oikein että nuo putket on M12 ja M10 päillä?
Mullakin se vuosi sieltä muovin välistä mutta se voi sinne valua sieltä taaempaakin.
Comment
-
Originally posted by LongJohn View PostTuossa omassa uusivat ne takimmat pätkät. Kuskin takapenkin kohdalta eteenpäin muovin alla putket siistissä maalissa ja ehjät. Ehjät kyllä muovitkin.
Mullakin se vuosi sieltä muovin välistä mutta se voi sinne valua sieltä taaempaakin.VW T5 -08
XC70 -05
Superb -11
Comment
-
Originally posted by korhone_ View PostTänään vaihtelin uudet putket, oli tosiaan nuo aikasemmin mainitsemani pätkät murtuneet kiinnikkeiden kohdalta. Takimmaiset pätkät oli jo joku aikaisempi omistaja vaihdattanut.
Comment
-
Originally posted by permanent View PostEli vaihdoit #4 ja #10 pätkät? Oliko simppeli jobi vai veikö paljon aikaa, mitä piti purkaa?
Etupään liitokset löytyy pyöräkotelosta ja takapään liitos n.30cm polttoainesuodattimesta taaksepäin.
Vaihtona erittäin simppeli, ja kannattaa vaihtaa suosiolla molemmat putket kerralla. Vanhat putket otin lattialle malliksi, karkeasti arvioiden lyhensin uudet putket about oikeaan mittaan. Prässäsin kartion putken etupäähän ja laitoin paikalleen, siitä sitten vain taivuttelemaan kiinnikkeisiin paikalleen. Lopuksi lyhensin takapäästä sopivaksi ja prässäsin pään. Jarrunesteen lisäys ja alipainepumpulla jarrujen ilmaus.
Aikaa taisi mennä kaikenkaikkiaan 40min, mutta jos ei ole akku/paineilma koneita ja nosturia käytössä, niin kannattaa varata reilummin aikaa.VW T5 -08
XC70 -05
Superb -11
Comment
-
Comment
Comment