E60/61 jarruputket

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Agee-
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2010
    • 594
    • Jns

    #61
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Käytin leimalla äsken e60 ja kun tuttu katsastusmies pyysin että katsotaan normia tarkemmalla silmällä takajarruputket, tutkittiin letkuilta sinne asti mistä ne sukeltaa pohjamuovien alle ja putket kuin uudessa autossa kun puhdisti liat päältä, aivan sileää pintaa.

    Tuosta kohdalta ne oli mullakin kuin uudet vaikka osa putkista olikin jo vaihdettu, pohjamuovien alta aivan mädät. Korikiinnikkeiden kohdalta hankautuu pinta puhki ja sitten ruostuu.
    VW T5 -08
    XC70 -05
    Superb -11

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #62
      Originally posted by korhone_ View Post
      Tuosta kohdalta ne oli mullakin kuin uudet vaikka osa putkista olikin jo vaihdettu, pohjamuovien alta aivan mädät. Korikiinnikkeiden kohdalta hankautuu pinta puhki ja sitten ruostuu.
      Tarkoittanet kuvien kohtia, uudelta näyttää omassani sielläkin putket, kannake on ruostunut kyllä. Melkein epäilen että niissä joissa on tuosta kohtaa puhki on pohjamuovia irroittaessa polttoeinesuodattimen vaihtoa vertan kolhittu putket ?

      Comment

      • Agee-
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2010
        • 594
        • Jns

        #63
        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Tarkoittanet kuvien kohtia, uudelta näyttää omassani sielläkin putket, kannake on ruostunut kyllä. Melkein epäilen että niissä joissa on tuosta kohtaa puhki on pohjamuovia irroittaessa polttoeinesuodattimen vaihtoa vertan kolhittu putket ?

        Ei ollut noin takana katkennut kohta, toinen kiinnike edestä päin katsottuna.
        VW T5 -08
        XC70 -05
        Superb -11

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #64
          Originally posted by korhone_ View Post
          Ei ollut noin takana katkennut kohta, toinen kiinnike edestä päin katsottuna.
          Selvä, avataan ensiviikolla se etummainen pahvi pohjasta. Luulen kyllä ettei sieltä yllätystä löydy kun sen verran näyttää kaikki auton pohjaa myöten ehjälle.

          Comment

          • Hartsai
            Bimmer Rookie
            • Jan 2018
            • 60
            • Oulu

            #65
            Originally posted by BMW525Xda View Post
            Selvä, avataan ensiviikolla se etummainen pahvi pohjasta. Luulen kyllä ettei sieltä yllätystä löydy kun sen verran näyttää kaikki auton pohjaa myöten ehjälle.
            Suosittelen. Itellä meni molemmat putket taakse uusiks aikalailla kokomatkalta vaikka vuotokohta oliki siellä ihan peräpäässä oikealla puolella. Juuri noiden pohjapahvien alta oli sen verran ruosteessa että oli pakko laittaa uusiks koko matkalta. Peräpään putket oli senverran ruosteessa että katkesivat kesken irrotuksen. Ihme kyllä että ei ollut vuotanut useammasta paikasta.

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #66
              Käytettiin tänään etummaisin pohjamuovi irti eikä yllätystä, putket kuin uudessa autossa.

              Edelleen epäilen että mädäntyneet putket ovat saaneet jossain asennustyön aikana hittiä ja siitä ruostuminen. Vaikuttaa muuten liian hyviltä omassani putket, eikä ole vaihdeltu koska huoltohistoria on alusta asti tiedossa.

              Eipä tarvitse näistä murehtia.

              Comment

              • japemw
                Bimmer Rookie
                • Sep 2006
                • 51
                • Oulu

                #67
                E61 525d 04 jarruputkien vaihto taakse

                Nyt sitten tuli omassakin tämä putkien vaihto. Alkoi nesteen merkkivalo herjaamaan. Teki myös selvää läikkää siihen vasemmalle puolelle takapenkin kohdille kun seurasi. Pohjamuovi pois, niin hapertuneet putket kohdassa, mistä lähtee nousemaan taka-askeliston taakse.
                Motonetistä 4.75 mm Cu-Ni putkea 5 m n. 20 €, josta jäi noin 15 cm yli kun teki molemmat puolet. IKH-laipoitustyökalu jaruputkelle n. 30 €.
                Viikonloppuna kahtena päivänä ehkä noin 5 h meni aikaa, akselipukkien päällä. Entiset olivat pinnoitettua terästä. Ehkä saavat jo 15 vuoden iässä antaa periksi..

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  #68
                  Kyllä näissä putket mätänee ihan ilman osumiakin..joskus edestä, joskus puolivälistä tai sitten takaa. Helmat vanhemmissa myös ihan pehmeitä. Paskaahan tuonne muovien alle kertyy sekä jarrunesteiden vaihdon laiminlyönnit edesauttaa putkia mätänemään.
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • DaJackal
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2018
                    • 43
                    • Lappeenranta

                    #69
                    Originally posted by japemw View Post
                    Nyt sitten tuli omassakin tämä putkien vaihto. Alkoi nesteen merkkivalo herjaamaan. Teki myös selvää läikkää siihen vasemmalle puolelle takapenkin kohdille kun seurasi. Pohjamuovi pois, niin hapertuneet putket kohdassa, mistä lähtee nousemaan taka-askeliston taakse.
                    Motonetistä 4.75 mm Cu-Ni putkea 5 m n. 20 €, josta jäi noin 15 cm yli kun teki molemmat puolet. IKH-laipoitustyökalu jaruputkelle n. 30 €.
                    Viikonloppuna kahtena päivänä ehkä noin 5 h meni aikaa, akselipukkien päällä. Entiset olivat pinnoitettua terästä. Ehkä saavat jo 15 vuoden iässä antaa periksi..

                    Omalle 530d:lle kävi täsmälleen samoin, juhannuksen kieppeillä alkoi vuotaa juurikin edellä mainitusta kohdasta. Vuotava putki tukkoon ja juhannusajot kolmella jarruttavalla pyörällä. Nyt vaihdettu molemmat takaputket, ei pitäisi olla enää huolta tämän auton elinaikana. Etuosan putkissa ei mitään näkyvää vikaa, mutta nuo takaputket olivat aivan hirveän näköiset koko matkalta.

                    Comment

                    • tommipommi
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2011
                      • 230
                      • sastamala

                      #70
                      Sama homma itellä kuin kaikilla muillakin 05 vuoden e61 ja 410tkm kesti. Joskin ensimmäiset 100tkm saksassa, sitten vasta suolakylpyyn Takimmaiset putket ihan mätöjä, vaikka kaikki suojat yms. Ihan ehjiä jne.. pari kiinnikettä hankalampi irroittaa, etenkin se 13mm kantainen sieltä takavasemmalta akseliston päältä? 13mm peltiräikällä sentään lähti ehjänä kun aikansa noitui.

                      Asiaan! Semmoinen asia piti vielä varmistaa ettei mene linksit ja rechtsit väärin takapäässä, että kuuluuko ne takimmaiset putket mennä ristiin kun ne siitä jatkoskohdalta lähtee niin että se M12 nippa on ainakin omassa autossa Muistaakseni oikealla, mutta mielestäni se putki menee vasemmalle takapyörälle.. eli meneekö muilla putket näin ”ristiin” sen pohjan jatkoskohdan jälkeen jossain siellä missä ne nousee ylös akseliston päälle? Vai olenko kattonut ihan väärin nyt?

                      Comment

                      Working...
                      X