Originally posted by BMW525Xda
View Post
E60/61 jarruputket
Collapse
X
-
Originally posted by korhone_ View PostTuosta kohdalta ne oli mullakin kuin uudet vaikka osa putkista olikin jo vaihdettu, pohjamuovien alta aivan mädät. Korikiinnikkeiden kohdalta hankautuu pinta puhki ja sitten ruostuu.
Comment
-
Originally posted by BMW525Xda View PostVW T5 -08
XC70 -05
Superb -11
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostSelvä, avataan ensiviikolla se etummainen pahvi pohjasta. Luulen kyllä ettei sieltä yllätystä löydy kun sen verran näyttää kaikki auton pohjaa myöten ehjälle.
Comment
-
Käytettiin tänään etummaisin pohjamuovi irti eikä yllätystä, putket kuin uudessa autossa.
Edelleen epäilen että mädäntyneet putket ovat saaneet jossain asennustyön aikana hittiä ja siitä ruostuminen. Vaikuttaa muuten liian hyviltä omassani putket, eikä ole vaihdeltu koska huoltohistoria on alusta asti tiedossa.
Eipä tarvitse näistä murehtia.
Comment
-
E61 525d 04 jarruputkien vaihto taakse
Nyt sitten tuli omassakin tämä putkien vaihto. Alkoi nesteen merkkivalo herjaamaan. Teki myös selvää läikkää siihen vasemmalle puolelle takapenkin kohdille kun seurasi. Pohjamuovi pois, niin hapertuneet putket kohdassa, mistä lähtee nousemaan taka-askeliston taakse.
Motonetistä 4.75 mm Cu-Ni putkea 5 m n. 20 €, josta jäi noin 15 cm yli kun teki molemmat puolet. IKH-laipoitustyökalu jaruputkelle n. 30 €.
Viikonloppuna kahtena päivänä ehkä noin 5 h meni aikaa, akselipukkien päällä. Entiset olivat pinnoitettua terästä. Ehkä saavat jo 15 vuoden iässä antaa periksi..
Comment
-
Kyllä näissä putket mätänee ihan ilman osumiakin..joskus edestä, joskus puolivälistä tai sitten takaa. Helmat vanhemmissa myös ihan pehmeitä. Paskaahan tuonne muovien alle kertyy sekä jarrunesteiden vaihdon laiminlyönnit edesauttaa putkia mätänemään.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Originally posted by japemw View PostNyt sitten tuli omassakin tämä putkien vaihto. Alkoi nesteen merkkivalo herjaamaan. Teki myös selvää läikkää siihen vasemmalle puolelle takapenkin kohdille kun seurasi. Pohjamuovi pois, niin hapertuneet putket kohdassa, mistä lähtee nousemaan taka-askeliston taakse.
Motonetistä 4.75 mm Cu-Ni putkea 5 m n. 20 €, josta jäi noin 15 cm yli kun teki molemmat puolet. IKH-laipoitustyökalu jaruputkelle n. 30 €.
Viikonloppuna kahtena päivänä ehkä noin 5 h meni aikaa, akselipukkien päällä. Entiset olivat pinnoitettua terästä. Ehkä saavat jo 15 vuoden iässä antaa periksi..
Omalle 530d:lle kävi täsmälleen samoin, juhannuksen kieppeillä alkoi vuotaa juurikin edellä mainitusta kohdasta. Vuotava putki tukkoon ja juhannusajot kolmella jarruttavalla pyörällä. Nyt vaihdettu molemmat takaputket, ei pitäisi olla enää huolta tämän auton elinaikana. Etuosan putkissa ei mitään näkyvää vikaa, mutta nuo takaputket olivat aivan hirveän näköiset koko matkalta.
Comment
-
Sama homma itellä kuin kaikilla muillakin 05 vuoden e61 ja 410tkm kesti. Joskin ensimmäiset 100tkm saksassa, sitten vasta suolakylpyynTakimmaiset putket ihan mätöjä, vaikka kaikki suojat yms. Ihan ehjiä jne.. pari kiinnikettä hankalampi irroittaa, etenkin se 13mm kantainen sieltä takavasemmalta akseliston päältä? 13mm peltiräikällä sentään lähti ehjänä kun aikansa noitui.
Asiaan! Semmoinen asia piti vielä varmistaa ettei mene linksit ja rechtsit väärin takapäässä, että kuuluuko ne takimmaiset putket mennä ristiin kun ne siitä jatkoskohdalta lähtee niin että se M12 nippa on ainakin omassa autossa Muistaakseni oikealla, mutta mielestäni se putki menee vasemmalle takapyörälle.. eli meneekö muilla putket näin ”ristiin” sen pohjan jatkoskohdan jälkeen jossain siellä missä ne nousee ylös akseliston päälle? Vai olenko kattonut ihan väärin nyt?
Comment
Comment