Tuskin se 2 kk ilman O rengasta on pitänyt. Joten VÄÄRÄ O rengas siellä voi olla.
Original O-rengas 19 x 2.5mm on KELTAINEN väriltään ja ilmeisesti hiukan parempaa materiaalia kuin normi O rengas kumi.
Tai se vanha jippo: vanha tiiviste jäänyt siihen vähän kuin piiloon ja uusi laitettu tiivisteen kanssa vanhan päälle
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Sen tiiviste kuuluu käsittääkseni siihen ensimmäiseen pykälään. Oma EGR-termostaatti alkoi kesällä tipoittain vuotamaan, olin tuupannut siitä ensimmäisestä hartiakohdasta yli. Tuosta näkee kuvaa: KLIK.
Pitänee avata termari ja tutkia mihin kohtaan on tiiviste laitettu vai löytyykö tuplat. Kävin varmuuden vuoksi tilaamassa uuden o-renkaan. Ei löynyt merkkiliikkeestä hyllystä vaan joutuivat tilaamaan.
Siihen tulee ne kaksi vesiletkua, joissa on se pikaklipsi kiinnitys. Vaikka sen klipsin vapauttaa niin letkut ei meinaa irrota suosiolla (osasta 9). Onko tuohon joku jippo vai tarviiko käyttää väkivaltaa? Samanlaisia liittmiä mitä oli esim. laatikon lämmönvaihtimessa lähtivät kyllä nätisti irti kun niitä viime vuonna irrotin...
Siihen tulee ne kaksi vesiletkua, joissa on se pikaklipsi kiinnitys. Vaikka sen klipsin vapauttaa niin letkut ei meinaa irrota suosiolla (osasta 9). Onko tuohon joku jippo vai tarviiko käyttää väkivaltaa? Samanlaisia liittmiä mitä oli esim. laatikon lämmönvaihtimessa lähtivät kyllä nätisti irti kun niitä viime vuonna irrotin...
Ovat joskun melkosen tiukassa. Vetoa ja nitkuttelua ja kaveri samaan aikaan naputtelemaan liitosta irti. Asentaessa o-renkaaseen liukkariksi vaikka jarrukumirasvaa.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Osa 9 vaihdettiin läppien poiston yhteydessä joita oli jo tänä vuonna BMW:llä Lahdessa myyto 4-kappaletta viimme vuonna sen perusteella menevä kampe, lisäksi hehkut,hehkurele,hehkureleen päävirtajohto ja kaikki alipaineletkut n. 2-metriä. Jos nyt olis vastaava läppien poisto remppa tulossa vaihtaisin koko imusarjan jossa ei ole läppiä maksaa orgiksena 500€ ja mukaan tulee pultit ja imusarjantiivisteet ja tässä on pointtina ettei imusarjan läppien tilalle tulevien alumiinitulppien tiivistys vuoda koska ne mukana tulleet o-renkaat on orginaalia heppoisemmat ja juuri tuosta läppien kohdalta vuotaa öljyä joka rikkoo juuri tuon osa 9 haurastaen sen muovin ja kaikki alipaineletkut , hehkureleen ja olen lukenut että starttikin on joillakin marinoitunut juuri tuosta läppien vuotamasta öljystä ja öljy menee takana olevaan egre venttiili alipaine systeemiinkin eli öljy on se suurin tuhojen syy ja se tulee juuri turbon aiheuttamasta suuresta paineesta ja lisäksi orginal läppien o-renkaista ja nyt tehdyt viritys korjaukset joissa läpät poistetaan tulee uusi vika juuri niiden heppoinen o-rengas tiivistys ja kaikesta tuosta paskasta pääsee kun ostaa UUDEN LÄPÄTTÖMÄN IMUSARJAN, tämän taidan tehdä vielä kun huomasin kokonaisuuden ja heikkoudet.
Öljyvuoto tulee tosiaan läppärunkojen ja imusarjan liitoksista, jossa ei ole kunnollista tiivistystä. Tämä koskee isommilla kumivuoratuilla läpillä olevaa rakennetta. Läppiä poistaessa kyseiset liitospinnat puhdistetaan hyvin ja läppärunkoja asennettaessa väliin tiivisteliimaa. Tuolla ongelma on korjattu.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Eipä tullut tuollakaan vuoto kuntoon, auto oli viikon aikana laskenut lisää lätäkköä alleen kun kylmässä tallissa on ollut. Eli nestettä jäi koneeseen, sen mitä kaikki tuon liittimen 9 alapuolelle tulee, kun viime viikolla irroitin osan. Nyt nekin alapuolelle jääneet nesteet olivat siis vajonneet.
Liitin 9 sijaitsee siis alempana ku paisari, egr, alempana tai samalla tasolla kuin öljynlauhdutin, vesipumppu- ja termari. Joten nämä hyvin todennäköisesti on rankata pois kuvioista. Myöskään syylärin alla oleva eriste ei ole yhtään märkää.
Tuossa nyt sitte pökkäsin tuon uuden osan paikalleen, ja rupesin kaatamaan kylmässä tallissa jäistä nestettä koneeseen, heti kun olin kaatanut jonkin verran, kurkkasin auton alle, ja sieltä parista kohtaa tippa tai pari tippui. Kohta mistä tipat tuli, oli öljypropun alla, sekä sitten suunnilleen laatikon ja koneen liitoskohdassa, vänkärin puolelta. Tuostahan nyt ei tarkkaa diagnoosia tee ku neste tulee muovia pitkin pois sieltä mistä helpoiten pääsee, mutta vuoto tulisi nyt kaiken järjen mukaan turbon-koneen takaosan jostain paikkeilta, mutta kun eihän siellä oikee mitää letkujakaan mene... :think
Samalla autoa kasaten talli lämpeni pikkuhiljaa eikä sieltä enää mitään tippunut vähän ajan päästä.
Eipä tullut tuollakaan vuoto kuntoon, auto oli viikon aikana laskenut lisää lätäkköä alleen kun kylmässä tallissa on ollut. Eli nestettä jäi koneeseen, sen mitä kaikki tuon liittimen 9 alapuolelle tulee, kun viime viikolla irroitin osan. Nyt nekin alapuolelle jääneet nesteet olivat siis vajonneet.
Liitin 9 sijaitsee siis alempana ku paisari, egr, alempana tai samalla tasolla kuin öljynlauhdutin, vesipumppu- ja termari. Joten nämä hyvin todennäköisesti on rankata pois kuvioista. Myöskään syylärin alla oleva eriste ei ole yhtään märkää.
Tuossa nyt sitte pökkäsin tuon uuden osan paikalleen, ja rupesin kaatamaan kylmässä tallissa jäistä nestettä koneeseen, heti kun olin kaatanut jonkin verran, kurkkasin auton alle, ja sieltä parista kohtaa tippa tai pari tippui. Kohta mistä tipat tuli, oli öljypropun alla, sekä sitten suunnilleen laatikon ja koneen liitoskohdassa, vänkärin puolelta. Tuostahan nyt ei tarkkaa diagnoosia tee ku neste tulee muovia pitkin pois sieltä mistä helpoiten pääsee, mutta vuoto tulisi nyt kaiken järjen mukaan turbon-koneen takaosan jostain paikkeilta, mutta kun eihän siellä oikee mitää letkujakaan mene... :think
Samalla autoa kasaten talli lämpeni pikkuhiljaa eikä sieltä enää mitään tippunut vähän ajan päästä.
Lohkossa oleva jäähdytysnesteen tyhjennysroppuko vuotaa? Pakosarjan alapuolella, sijainniltaan ehkä termarin korkeudella ja takaosassa lohkoa.
Vikakoodien luku ja nollaukset kaikkiin merkkeihin
Ilmausruuvin tilalle paineyhde ja painetta järjestelmään, niin josko se reilumpi vuoto auttaisi vikapaikan löytämisessä.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Siinä näyttäis olevan tollanen rautalankaviritys-klipsu lukkona. Hmm, on onpa outoa miten se tuosta nyt vuotaa. Tosin toi EGR hirvitys on kyllä kuuuma, oisko vaan kilsat ja lämpö tehnyt tehtävänsä.
Tuossa kuvassa vuoto näyttäisi tulevan syyläriltä tulevan alavesiletkun ja termarin välisestä liitoksesta. Siinä pikaliittimessä olevaa o-rengasta ei saa erikseen, tulee letkun (Nr.5) mukana. Tai sitten termarikotelo on halki ja valuttaa sen sopivasti tuohon. Koska päätermari viimeksi vaihdettu?
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Tuossa kuvassa vuoto näyttäisi tulevan syyläriltä tulevan alavesiletkun ja termarin välisestä liitoksesta. Siinä pikaliittimessä olevaa o-rengasta ei saa erikseen, tulee letkun (Nr.5) mukana. Tai sitten termarikotelo on halki ja valuttaa sen sopivasti tuohon. Koska päätermari viimeksi vaihdettu?
Ok, eli O-rengas siellä sisässä. Marmoritiskille sitten. Aha, siellä on termari jemmassa. Thanks for the tip. Ei oo päätermaria vaihdettu, EGR termari on vaihdettu. Lämmöt on ok.
Mäkin luulen että tod. näk jompi kumpi Y-osa tai sitten termari-kotelo on halki. En uso että se O-rengas olis yhtäkkiä kuollut.
Taidan vaihtaa saman tien Y-haaran, termarikotelon ja termarin.
--Edit -- Nyt kun surffasin vähän lisää, eiköhän se termarin koppa ole halki. Tod.näk osa nro 5 on kunnossa.
Last edited by jengstro; 30-03-2014, 19:30.
Reason: update
Hienoa jos teit diagnoosin nettiä surffaamalla, mutta tee niin kuin Clavu sanoi niin vuoto löytyy nopeasti ja saat vielä varmuuden sun "nettidiagnoosille"
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment