Huomasin tosiaan itsekin, että on näitä ollut saatavissa. Millähän perusteella noita laittavat ja löytyykö tästä mainintaa varustelistasta? Tuossa omassa suomi mallissa näitä ei ole.
Omasta 530i:stä löytyy myös nuo sälekaihtimet. M54 koneella ja varustelistalta ei löydy siihen viittaavaa kuin 842 Cold Climate Version. Millä lie ruletilla ovat niitä autoihin arponeet
Omassa -05 119tkm ajettu 325 n52b25 teki eilenä saman ja tuli heti googleteltuu noita samoja koodeja ja löysimpä sitten tänne. Onko näin että kaasuläpän putsaaminen ei vaikuta asiaan millään tavalla? Eilen tuli väsättyä munuaisten eteen maskit ja tänä aamuna ei ainakaan ongelmaa ilmennyt. Tosin eilenä pakkasta oli -27 ja tänään vaan -17.
Alkaa maskinpeitto vakuuttamaan ainakin minut, että auttaa kaasuläppä vaivaan.
Tänäänkin pakkasta -25 ja auto pelasi kuin unelma. Yhtään häiriötä ei ole tullut sen jälkeen, kun suojuksen asensin n.2vk sitten.
Ps. Minulla suojapeitto maskin takana eikä edessä, niin ei pistä naapurin silmään!! =)
Vaatii keulalta jäähdyttimen päältä pellit 2 kpl irroituksen, niin pääsee asentamaan.
15 min homma E61 korisessa.
Tänäänkin pakkasta -25 ja auto pelasi kuin unelma. Yhtään häiriötä ei ole tullut sen jälkeen, kun suojuksen asensin n.2vk sitten.
Ps. Minulla suojapeitto maskin takana eikä edessä, niin ei pistä naapurin silmään!! =)
Vaatii keulalta jäähdyttimen päältä pellit 2 kpl irroituksen, niin pääsee asentamaan.
Hyvä että tästä on ollut apua ja hyvä kun olet raportoinut asiasta niin saa jotain faktaa tälle olettamukselle
Moro,
Oliko sinulla kaihtimet munuaisten takana? En tiedä, onko kysymys millään muotoa relevantti mutta itsellä kaihtimet ja miettinyt myös tuota keulan peittoa. Että mahtaako siitä olla hyötyä, kun kaihtimet on paikallaan?
Tänä aamuna taas valot ja vika päälle pakkasta -27, en tosin kerenny lämmittämään kun muutaman minuutin. Salavalikko näytti jäähytysnesteen lämpötilaks +18℃. Ei muuta kuin körötellen töihin
Tänään testattu sitten -32C kelissä viimasuoja ja ei ongelmia kaasuläpän kanssa.
Ohi aiheen, mutta mukavasti moottorikin lämpiää tuolla kelillä, kun nokkaa tukikittuna. Termostatti pitää lämmöt 96-98C välillä matkavauhdissa ja kuormitettaessa pudottaa hetkeksi lämmöt sinne 85-88C välille, jonka jälkeen nousee takaisin normaalin kuten kuuluukin toimia.
Varmaan tämän tiesitkin, mutta laitetaan vielä sellainen varoituksen sana, että jos laitatte viimasuojan maskin taakse niin huolehtikaa että viimasuoja ei ole jäähdyttäjässä kiinni. Jos suojan ja jäähdyttäjän välissä ei pääse ilma kiertämään niin jäähdytin on lähes toimimaton. Toimii kyllä kovilla pakkasilla, mutta ilman lauhduttua saattaa mennä ylilämmöille kun flektistäkään ei ole mitään apua. Itsekin laitoin suojan ensin maskin taakse, mutta ajoviima tahtoi painaa sen aina jäähdyttäjään kiinni niin siirsin sen sitten etupuolelle. Jos suojan tekisi vähän jäykemmästä materiaalista tai tekisi jotkin tuet siihen niin voisi toimia aika hyvin ja olisi huomaamaton.
Tuo totta ja jäi kirjoittamatta, että ainakin E60/61 mallessa on tukirauta jonka etupuolelle viimasuojan saa. Silloin ilmastoinnin kennon, joka on jäähdyttimen etupuolella jää n.80-100mm tyhjää. Materiaalilla ja suojan mitoilla on merkitystä itse käytän tätä, kun ollut helposti saatavilla:
Taitaa olla taas rahastusta tuo mitä lehdet kirjoittaa "Et voi tehdä itse viima suojaa"? Vai onko jollain kokemuksia että itse tehdystä olisi tullut joku häiriö??
Taitaa olla taas rahastusta tuo mitä lehdet kirjoittaa "Et voi tehdä itse viima suojaa"? Vai onko jollain kokemuksia että itse tehdystä olisi tullut joku häiriö??
Onko linkkiä tähän kirjoitukseen? Nyt alkaa kuulostamaan jo uskomattomalta. Kohta varmaan viimasuojankin valmistamiseen tarvitaan pätevyystodistus
Kunhan pitää huolta ilmaraosta suojan ja jäähdyttimen välissä niinkuin aiemmin kirjoitin ja muistaa ottaa suojan pois keväällä niin ei tuosta kyllä mitään haittaa ole.
Comment