Vieläkö siinä riittää sit lämpöä koppiin? Tossa yhelle kaverille laitettiin uuteen X3:en ei orggis-webasto ja valittelee nyt kun ei sisätilat lämpene puolen tunnin lämmittämisel. Käynnistyksen jälkeen tulee lisäks ilmotusta akun alhasesta varauksesta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530xdA Webasto ongelmia!
Collapse
X
-
Originally posted by jaki View PostJoo, voin sen vastusmodinkin tehdä, mutta jossainhan oli huomattu jotain haittavaikutuksia sillä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostViesti #486 E60 Webasto esilämmittimeksi ketjussa, mutta oliko tuo vain joku yksittäinen härö :think
Comment
-
-
Originally posted by Pola View PostVieläkö siinä riittää sit lämpöä koppiin? Tossa yhelle kaverille laitettiin uuteen X3:en ei orggis-webasto ja valittelee nyt kun ei sisätilat lämpene puolen tunnin lämmittämisel. Käynnistyksen jälkeen tulee lisäks ilmotusta akun alhasesta varauksesta.
vedenkierto asennuspaikat /suunnat tutkimuksiin.
akun kunto ja + 12V jännitteen ottopaikka ei orggis-Webastolle ?
sisäilmapuhaltimen ohjaus ?
webasto käytössä 30min ja ajoa ajallisesti samanverran akkulaturin tärkeyttä lienee enää turha korostaa.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostViesti #486 E60 Webasto esilämmittimeksi ketjussa, mutta oliko tuo vain joku yksittäinen härö :think
M47/M57 diesel koneissa tuon tapaista ongelmaa Webasto muutoksesta ei ole tullut julkisuuteen.
JKK:lle
Ja sitä tiivistettä sieltä vesiventtiilistä EI KANNATA poistaa !! tuolla poistolla tulee tehtyä 3 tieventtiili ja sisäkennolle EI TULE koneesta KOKO teholla kuumaa vettä. ts. kennolle ei saada KAIKKEA lämmitystehoa käyttöön. Etelän pikkupakkasilla tuota tuskin huomaa, mutta oikeilla pakkaslukemilla tuo sitten käytännössä selviää.
eli vastus mode ja JOS haluaa parasta ja tehokasta niin vesiventtiili sekä paluuletkusta T-haara pois niin vedenkierrosta saa tehokkaamman ilman tarpeettomia veden virtausvastuksia.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostN53 bensakoneen termari ongelma tuo ongelma todennäköisesti on /oli ?
M47/M57 diesel koneissa tuon tapaista ongelmaa Webasto muutoksesta ei ole tullut julkisuuteen.
JKK:lle
Ja sitä tiivistettä sieltä vesiventtiilistä EI KANNATA poistaa !! tuolla poistolla tulee tehtyä 3 tieventtiili ja sisäkennolle EI TULE koneesta KOKO teholla kuumaa vettä. ts. kennolle ei saada KAIKKEA lämmitystehoa käyttöön. Etelän pikkupakkasilla tuota tuskin huomaa, mutta oikeilla pakkaslukemilla tuo sitten käytännössä selviää.
eli vastus mode ja JOS haluaa parasta ja tehokasta niin vesiventtiili sekä paluuletkusta T-haara pois niin vedenkierrosta saa tehokkaamman ilman tarpeettomia veden virtausvastuksia.
Paras modi mukavuuden kannalta tähän olisi sellainen missä moottorille menevää virtausta voisi säätää niin että moottori lämpeäisi sinne nollan paremmalle puolelle ja loput saisi mennä kabiiniin...-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by exautisti View PostMeneekö tuolla modilla webasto osateholle 30min aikana? Tuskin menee... Oletko tutkinut tällä modilla sisätilan lämpöjä vs.moottorin lämpöjä? se 5kw teho kerkeää lämmittää nestettä tietyn verran ja virtausta tärkeämpi lienee kuitenkin lienee ajatella missä suurimmat lämpöhäviöt on,eli moottorissa.
Paras modi mukavuuden kannalta tähän olisi sellainen missä moottorille menevää virtausta voisi säätää niin että moottori lämpeäisi sinne nollan paremmalle puolelle ja loput saisi mennä kabiiniin...
Vesi letkutus ns. kuumalta puolen menee AINA niin, että KONE>WEBASTO>LÄMMITYSLAITTEENKENNO>KONEELLE paluuvesi kennolta.
Webaston koko lämmitysteho joka tapauksessa menee ensin lämmityslaitteen kennolle josta sisäpuhaltimella mahdollisuus repiä irti 100% jota se ei voi luonnollisesti saada.
Lämmityslaitteen kennolta tuleva paluuvesi sitten lämmittää konetta ja siten hidastaa KOKO paletin lämpenemistä. Systeemi kuitenkin toimii riittävän tehokkaasti ja sisätilat lämpiävät ei kuitenkaan uimapuku keleihin , mutta harvoin jos koskaan olen kenenkään nähnyt talvella vähillä kamppeilla ulkona liikkuvan ja BMW:tä ajelevan.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by overboost View PostOletko bensakoneisisiin laittanut? Ongelmat on ollut N53-moottoreissa...E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEn ole, kaikki olleet dieseleitä. Minkälaisia ongelmia N53:n kanssa?
Comment
-
-
Lainataanpa tätä vanhempaa topiikia.Sigun auton tehdasasenteiseen webaan liittyen seuraava kysymys: Voiko huono akku aiheuttaa webaston ohjainkortin lukkiintumisen?Akku on niin huonolla hapella,että pitää vaihtaa pikimmiten.Kylmäkäynnistyksessä ei enää meinaa puhti riittää.Ja nyt huomasin aamulla ettei webakaan enää käynnistynyt.Sulake ehjä,mutta koodit lukematta.Itse webasto on tehdasuusi laite ja uusittu muutama kuukausi sitten,joten itse laitetta en vielä epäilisi.
Koodit kyllä lukaistaan,mutta voiko huono akku siis aiheuttaa tuon oletetun lukitus ilmiön?Last edited by Heguli 31; 31-03-2014, 23:03.
Comment
-
-
Orkkiswebasto menee pois päältä jos jännite alittaa raja-arvon (10,5V jossen väärin muista) ja kolme peräkkäistä faulttia lukitsee webaston
WDS sanoo:
Implausibilities / criteria (each of the following points necessitates switching off of the independent-heating procedure - OR condition)
- Status, engine running
- Operating mode not equal to independent heating
- Deactivation of stationary consumers by power module
- Undervoltage
Heater lock The independent/auxiliary heater is permanently locked if three malfunctions or three faults relevant to operation have occurred in sequence - i.e. without correct operation in between. For example, lack of fuel on a number of occasions could lead to failure to generate a flame. Here, the heater lock is activated, which leads to an entry in the fault code memory of independent/auxiliary heater. This fault is not identical to the overheating lock fault.
Heater lock
The heater lock is unlocked using the service function ”Unlock independent/auxiliary heater” AND then by pulling the fuse of independent/auxiliary heater (disconnecting the power).
Comment
-
Originally posted by MNi View PostOrkkiswebasto menee pois päältä jos jännite alittaa raja-arvon (10,5V jossen väärin muista) ja kolme peräkkäistä faulttia lukitsee webaston.
Tarvii tuo nyt akku ensitöikseen vaihtaa ja jatkaa sitten vikakoodien luvulla vielä varmistuksena.Last edited by Heguli 31; 01-04-2014, 08:24.
Comment
-
Comment