Announcement

Collapse
No announcement yet.

530xdA Webasto ongelmia!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pola
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 64
    • Hamina

    #16
    Vieläkö siinä riittää sit lämpöä koppiin? Tossa yhelle kaverille laitettiin uuteen X3:en ei orggis-webasto ja valittelee nyt kun ei sisätilat lämpene puolen tunnin lämmittämisel. Käynnistyksen jälkeen tulee lisäks ilmotusta akun alhasesta varauksesta.
    E60 530 xdA -06

    Comment

    • ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1571

      #17
      Oliko se näissä uudemmissa niin että lämmitettiin vain koppia ja sitte sillä pikku modilla saatiin se weba lämmittämään myös moottoria?

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #18
        Originally posted by jaki View Post
        Joo, voin sen vastusmodinkin tehdä, mutta jossainhan oli huomattu jotain haittavaikutuksia sillä.
        Näitä nyt on taas sesongin koitettua tehty lukuisia, eikä ainakaan minun korviin ole kuulunut palautetta mistään ongelmista.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2323
          • Uusimaa

          #19
          Originally posted by jaki View Post
          Viesti #486 E60 Webasto esilämmittimeksi ketjussa, mutta oliko tuo vain joku yksittäinen härö :think
          Ei siinä vastusmodissa mitään haittavaikutuksia ole. Pariinkin autoon olen sellaisen tehnyt ja hyvin on toiminut. Myös nykyisessä autossani. -20 pakkasasteessa, puolen tunnin lämmityksen jälkeen motti on +25 astetta ja kabiinissa +5 astetta. Ihan samoihin tuloksiin pääsin ns. "tiivistemodillakin". Eli varmaankin ihan se ja sama kumman tekee.
          BMW G30 530e X-Drive

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1327
            • Tornio

            #20
            Originally posted by Pola View Post
            Vieläkö siinä riittää sit lämpöä koppiin? Tossa yhelle kaverille laitettiin uuteen X3:en ei orggis-webasto ja valittelee nyt kun ei sisätilat lämpene puolen tunnin lämmittämisel. Käynnistyksen jälkeen tulee lisäks ilmotusta akun alhasesta varauksesta.
            Näinhän se "pitääkin" tehdä kun asennus ei ole KAIKILTA osin onnistunut.
            vedenkierto asennuspaikat /suunnat tutkimuksiin.
            akun kunto ja + 12V jännitteen ottopaikka ei orggis-Webastolle ?
            sisäilmapuhaltimen ohjaus ?

            webasto käytössä 30min ja ajoa ajallisesti samanverran akkulaturin tärkeyttä lienee enää turha korostaa.
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • e46touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1327
              • Tornio

              #21
              Originally posted by jaki View Post
              Viesti #486 E60 Webasto esilämmittimeksi ketjussa, mutta oliko tuo vain joku yksittäinen härö :think
              N53 bensakoneen termari ongelma tuo ongelma todennäköisesti on /oli ?
              M47/M57 diesel koneissa tuon tapaista ongelmaa Webasto muutoksesta ei ole tullut julkisuuteen.

              JKK:lle
              Ja sitä tiivistettä sieltä vesiventtiilistä EI KANNATA poistaa !! tuolla poistolla tulee tehtyä 3 tieventtiili ja sisäkennolle EI TULE koneesta KOKO teholla kuumaa vettä. ts. kennolle ei saada KAIKKEA lämmitystehoa käyttöön. Etelän pikkupakkasilla tuota tuskin huomaa, mutta oikeilla pakkaslukemilla tuo sitten käytännössä selviää.

              eli vastus mode ja JOS haluaa parasta ja tehokasta niin vesiventtiili sekä paluuletkusta T-haara pois niin vedenkierrosta saa tehokkaamman ilman tarpeettomia veden virtausvastuksia.
              __________________________________________________ ____________
              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

              Comment

              • exautisti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1267
                • oulu

                #22
                Originally posted by e46touring View Post
                N53 bensakoneen termari ongelma tuo ongelma todennäköisesti on /oli ?
                M47/M57 diesel koneissa tuon tapaista ongelmaa Webasto muutoksesta ei ole tullut julkisuuteen.

                JKK:lle
                Ja sitä tiivistettä sieltä vesiventtiilistä EI KANNATA poistaa !! tuolla poistolla tulee tehtyä 3 tieventtiili ja sisäkennolle EI TULE koneesta KOKO teholla kuumaa vettä. ts. kennolle ei saada KAIKKEA lämmitystehoa käyttöön. Etelän pikkupakkasilla tuota tuskin huomaa, mutta oikeilla pakkaslukemilla tuo sitten käytännössä selviää.

                eli vastus mode ja JOS haluaa parasta ja tehokasta niin vesiventtiili sekä paluuletkusta T-haara pois niin vedenkierrosta saa tehokkaamman ilman tarpeettomia veden virtausvastuksia.
                Meneekö tuolla modilla webasto osateholle 30min aikana? Tuskin menee... Oletko tutkinut tällä modilla sisätilan lämpöjä vs.moottorin lämpöjä? se 5kw teho kerkeää lämmittää nestettä tietyn verran ja virtausta tärkeämpi lienee kuitenkin lienee ajatella missä suurimmat lämpöhäviöt on,eli moottorissa.
                Paras modi mukavuuden kannalta tähän olisi sellainen missä moottorille menevää virtausta voisi säätää niin että moottori lämpeäisi sinne nollan paremmalle puolelle ja loput saisi mennä kabiiniin...
                -99 punane passatti

                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                Tuikun softat
                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                www.mcars.fi

                Kysy 041-5056506

                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                Comment

                • e46touring
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1327
                  • Tornio

                  #23
                  Originally posted by exautisti View Post
                  Meneekö tuolla modilla webasto osateholle 30min aikana? Tuskin menee... Oletko tutkinut tällä modilla sisätilan lämpöjä vs.moottorin lämpöjä? se 5kw teho kerkeää lämmittää nestettä tietyn verran ja virtausta tärkeämpi lienee kuitenkin lienee ajatella missä suurimmat lämpöhäviöt on,eli moottorissa.
                  Paras modi mukavuuden kannalta tähän olisi sellainen missä moottorille menevää virtausta voisi säätää niin että moottori lämpeäisi sinne nollan paremmalle puolelle ja loput saisi mennä kabiiniin...
                  Ei ole tullut hytin lämpöjä Webasto esilämmitys käytössä tutkittua, kun se on toissijainen asia hytin lämpeneminen. Moottorin lämpöjä siitäkin edestä.
                  Vesi letkutus ns. kuumalta puolen menee AINA niin, että KONE>WEBASTO>LÄMMITYSLAITTEENKENNO>KONEELLE paluuvesi kennolta.
                  Webaston koko lämmitysteho joka tapauksessa menee ensin lämmityslaitteen kennolle josta sisäpuhaltimella mahdollisuus repiä irti 100% jota se ei voi luonnollisesti saada.
                  Lämmityslaitteen kennolta tuleva paluuvesi sitten lämmittää konetta ja siten hidastaa KOKO paletin lämpenemistä. Systeemi kuitenkin toimii riittävän tehokkaasti ja sisätilat lämpiävät ei kuitenkaan uimapuku keleihin , mutta harvoin jos koskaan olen kenenkään nähnyt talvella vähillä kamppeilla ulkona liikkuvan ja BMW:tä ajelevan.
                  __________________________________________________ ____________
                  Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                  Comment

                  • overboost
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2004
                    • 181
                    • E-Suomi

                    #24
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Näitä nyt on taas sesongin koitettua tehty lukuisia, eikä ainakaan minun korviin ole kuulunut palautetta mistään ongelmista.
                    Oletko bensakoneisisiin laittanut? Ongelmat on ollut N53-moottoreissa...

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by overboost View Post
                      Oletko bensakoneisisiin laittanut? Ongelmat on ollut N53-moottoreissa...
                      En ole, kaikki olleet dieseleitä. Minkälaisia ongelmia N53:n kanssa?
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • overboost
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 181
                        • E-Suomi

                        #26
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        En ole, kaikki olleet dieseleitä. Minkälaisia ongelmia N53:n kanssa?
                        Minulla tämmöisiä: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=485

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10037
                          • KVLA

                          #27
                          Lainataanpa tätä vanhempaa topiikia.Sigun auton tehdasasenteiseen webaan liittyen seuraava kysymys: Voiko huono akku aiheuttaa webaston ohjainkortin lukkiintumisen?Akku on niin huonolla hapella,että pitää vaihtaa pikimmiten.Kylmäkäynnistyksessä ei enää meinaa puhti riittää.Ja nyt huomasin aamulla ettei webakaan enää käynnistynyt.Sulake ehjä,mutta koodit lukematta.Itse webasto on tehdasuusi laite ja uusittu muutama kuukausi sitten,joten itse laitetta en vielä epäilisi.

                          Koodit kyllä lukaistaan,mutta voiko huono akku siis aiheuttaa tuon oletetun lukitus ilmiön?
                          Last edited by Heguli 31; 31-03-2014, 23:03.

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            #28
                            Orkkiswebasto menee pois päältä jos jännite alittaa raja-arvon (10,5V jossen väärin muista) ja kolme peräkkäistä faulttia lukitsee webaston

                            WDS sanoo:

                            Implausibilities / criteria (each of the following points necessitates switching off of the independent-heating procedure - OR condition)
                            • Status, engine running
                            • Operating mode not equal to independent heating
                            • Deactivation of stationary consumers by power module
                            • Undervoltage

                            Heater lock The independent/auxiliary heater is permanently locked if three malfunctions or three faults relevant to operation have occurred in sequence - i.e. without correct operation in between. For example, lack of fuel on a number of occasions could lead to failure to generate a flame. Here, the heater lock is activated, which leads to an entry in the fault code memory of independent/auxiliary heater. This fault is not identical to the overheating lock fault.

                            Heater lock
                            The heater lock is unlocked using the service function ”Unlock independent/auxiliary heater” AND then by pulling the fuse of independent/auxiliary heater (disconnecting the power).

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10037
                              • KVLA

                              #29
                              Originally posted by MNi View Post
                              Orkkiswebasto menee pois päältä jos jännite alittaa raja-arvon (10,5V jossen väärin muista) ja kolme peräkkäistä faulttia lukitsee webaston.
                              Jotain tälläistä minäkin muistelin.Tyhmyydestä vaan nyt sakotetaan,kun en ole viitsinyt akkua vielä oireilusta huolimatta uusia.6 vuotta 90Ah orkkisakulla ja Webastokäytössä riitti...

                              Tarvii tuo nyt akku ensitöikseen vaihtaa ja jatkaa sitten vikakoodien luvulla vielä varmistuksena.
                              Last edited by Heguli 31; 01-04-2014, 08:24.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎