Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto tärisee ajossa :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kailah
    Bimmer Rookie
    • Jul 2012
    • 79
    • rauma

    #16
    ei laahaa

    Comment

    • miika2001
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 154
      • Petäjävesi

      #17
      Originally posted by Jölli View Post
      oma 530d kans täristää ajossa n.85-110 kmh nopeuksissa.sama tärinä kesä ja talvirenkailla.auto katsastettu ja ite testailtu ettei keulassa pitäs väljää olla ku hieman etuiskarin yläpään laakereissa.varmuuden vuoksi vaihdettu reaktiotangon puslat.taakse vaihdettu vasta tukivarsia eli jämäkkä on.myös pyöränkulmat säädetty.

      tärinä ei juurikaan tunnu ratissa kun hyvin lievästi jarruttaessa.vänkärin penkissä tärinä näkyy ja tuntuu parhaiten.
      Mulla on myös tämän kaltaista tutinaa E61 530dA. Vikaa ei ole vielä löydetty. Ei mikään mahdoton tutina, mutta vänkärin paikalta hyvin havaittavissa. Monesti tuntuu vielä, että kylmillä keleillä ei niinkään tutise ja kun lauhtuu niin tutisee enemmän. Useita kertoja tasapainotettu renkaita ja tutkailtu jarrulevyjä. Molemmat raidetangon päät vaihdettu ja nyt seuraavaksi tutkitaan onko väljää etupään pitkittäistukivarren kumipuslassa, koska lämpötila tuntuis vaikuttavan. Joku vieras ei edes välttämättä huomaa tutinaa ja tuntuu, että onko sitä tullu liian tarkaksi ja vainoharhaiseksi näitten koslien kanssa..
      Käyttöauto 325i E93 -08 ja harrasteena ///M5 E60 -06
      EX:
      X3 F25 -11, 118i E87 -06, X5sd E70 -08, X5 E53 -04, 525d E61 -05, 528ia E39 -99, 530dAT E61 -04, ///M5 E34 -94, 330i E90 -05, 318ci E46 -02, 525tdsT E34 -94, 520iT E34 -95, 530dAT M-sport -01, 525tdsT E34 -95, 318iT E30 -90, ///M3 coupe E36 -93, 325ciA M-tech E36 -94, ///M5 E34 -91, 525iAT E34 -92, 316i compact -94, 318iT E36 -96, 325ci E36 -92, 325iX E30 -88, 325iXT E30 -90, 320/316iT E30 -89, 325i E36 -93, 316i E36 -91, +muut merkit

      Comment

      • kailah
        Bimmer Rookie
        • Jul 2012
        • 79
        • rauma

        #18
        No niin auto katsastettu ja kilvissä. Oli tuttu katsastaja ja kerroin tutinasta niin tutkittiin oikein huolella mistä voisi johtua(etu ja takapää ja kaikki nivelet ym.), niin ainoa vika mikä löytyi oli oikea etummainen alatukivarren hela jossa väljyyttä, eli nyt sit osa tilaukseen ja vaihtoon, katsotaan auttaako kunhan saan vaihdettua. Ps. eli etupyörä pääsee liikkumaan auton pituus suunnassa.

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14439
          • Oulu

          #19
          Ne reaktiotangot kyllä kannattaa vaihtaa molemmat. Jos toinen on loppu, niin toinenki on jo pehmee.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • kailah
            Bimmer Rookie
            • Jul 2012
            • 79
            • rauma

            #20
            Oletteko vaihtaneet vain nuo ns. helat noihin tukivarsiin?
            Hinta pelkät helat KL-varaosissa n. 35 tai 78 euroa pari.
            Mites noiden vaihto onnistuu, onko kokemuksia?
            Kiitos jo etukäteen hyvistä vastauksista

            Comment

            • Jölli
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 116
              • kiuruvesi

              #21
              Ne reaktiotangon helat ovat todella tiukassa.vaatii kunnon prässin että saa uudet paikoilleen.melkein paras kun laittaa uretaanipuslat sinne.ei tarvii rässätä.onnistuu siten vaihto omassa pajassa jos omista prässiä

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10037
                • KVLA

                #22
                Originally posted by kailah View Post
                Oletteko vaihtaneet vain nuo ns. helat noihin tukivarsiin?
                Hinta pelkät helat KL-varaosissa n. 35 tai 78 euroa pari.
                Mites noiden vaihto onnistuu, onko kokemuksia?
                Kiitos jo etukäteen hyvistä vastauksista
                Vaihda vaan suosiolla kokonaan uudet tukivarret.Jotain laatumerkkiä sitten.Ei siis niitä "Harakirin halvimpia".Tulee samalla uusittua se tukivarren pallonivelkin.Sitten vaan nelipyörä suuntaukseen.

                Comment

                • kailah
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2012
                  • 79
                  • rauma

                  #23
                  Juu tilattu saksasta lemförderin tangot, yht. 240 euroa pari.

                  Comment

                  • bavaristi
                    Newbiemmer
                    • Jan 2014
                    • 21
                    • pohjanmaa

                    #24
                    Täälläkin tärinää havaittavissa ja ratin ravistelua jarruttaessa kovasta vauhdista. Ja kaiken kruunaa että ratti palautuu jotenkin nykien keskelle. Eli kun käännyt ja sitten kun ratti alkaa suoristumaan niin vähän ennen ratin keskikohtaa ohjaus on kuin portaallinen. Pirun hankala selittää yksi vai useampi syy moiseen, ehdotuksia??

                    Ja autohan on pre-lci e61 perus servotronic ohjauksella.

                    Comment

                    • GuGi_
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 700
                      • Vantaa city

                      #25
                      Originally posted by bavaristi View Post
                      Täälläkin tärinää havaittavissa ja ratin ravistelua jarruttaessa kovasta vauhdista. Ja kaiken kruunaa että ratti palautuu jotenkin nykien keskelle. Eli kun käännyt ja sitten kun ratti alkaa suoristumaan niin vähän ennen ratin keskikohtaa ohjaus on kuin portaallinen. Pirun hankala selittää yksi vai useampi syy moiseen, ehdotuksia??

                      Ja autohan on pre-lci e61 perus servotronic ohjauksella.
                      Etulevyt/-levy kierona. Voi olla syypää noihin kaikkiin.
                      "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                      F11 525d -11
                      E60 M5 -05
                      E12 530i -75
                      E32 730i - 91
                      Chevy Silverado 3500 -93
                      R33 Skyline GTS-T -93

                      Comment

                      • XV70D
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2013
                        • 197
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by bavaristi View Post
                        Täälläkin tärinää havaittavissa ja ratin ravistelua jarruttaessa kovasta vauhdista. Ja kaiken kruunaa että ratti palautuu jotenkin nykien keskelle. Eli kun käännyt ja sitten kun ratti alkaa suoristumaan niin vähän ennen ratin keskikohtaa ohjaus on kuin portaallinen. Pirun hankala selittää yksi vai useampi syy moiseen, ehdotuksia??

                        Ja autohan on pre-lci e61 perus servotronic ohjauksella.
                        Samaa vikaa oli täälläkin. Itse epäilin levyjä kieroksi, mutta kaikki nuo viat korjaantui renkaat vaihtamalla, niin kummalliselta se kuulostaaki. Kolmesta talvirenkaasta oli runko pettänyt, kiitosta vaan auton edelliselle omistajalle, joka oli laittanut ne auton mukaan...
                        EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                        Comment

                        • bavaristi
                          Newbiemmer
                          • Jan 2014
                          • 21
                          • pohjanmaa

                          #27
                          Originally posted by XV70D View Post
                          Samaa vikaa oli täälläkin. Itse epäilin levyjä kieroksi, mutta kaikki nuo viat korjaantui renkaat vaihtamalla, niin kummalliselta se kuulostaaki. Kolmesta talvirenkaasta oli runko pettänyt, kiitosta vaan auton edelliselle omistajalle, joka oli laittanut ne auton mukaan...
                          Toinen eturengashan se oli paskana. Jo toiset nokialaiset mulla mistä menee runko poks. Nyt myös viimeiset.

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14439
                            • Oulu

                            #28
                            Paljonko on ilmaa pidetty nokialaisessa? Minkä kokoset?
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10037
                              • KVLA

                              #29
                              Originally posted by bavaristi View Post
                              Jo toiset nokialaiset mulla mistä menee runko poks.
                              Tämä on yleensä seurausta siitä,kun/jos ajellaan niillä oviaukosta löytyvillä ohjekilven paineilla.Ja yleensä vielä tarkastamatta jopa koko talvi.

                              Comment

                              • bavaristi
                                Newbiemmer
                                • Jan 2014
                                • 21
                                • pohjanmaa

                                #30
                                2.8bar oli nyt paineet.. Onko sitten kuin perseellään?

                                225/50 r17
                                Last edited by bavaristi; 04-03-2014, 20:45.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎