Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530dA -06 Turbon öljyvuoto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • impi80
    BTCF Member
    • Apr 2007
    • 66
    • Leppävirta

    E61 530dA -06 Turbon öljyvuoto?

    Käytin tänään imusarjanläppien poistossa Lahden bosch car servicessä. Hakiessa autoa sanoivat että "turbosta aika rajua öljyvuotoa cooleriin". Sen verran itse huomasin kun katsoin pellin alle että kuskinpuoleinen ahtoputki öljyinen (ulkopuolelta) Onko tyyppivikaa ja mitä seuraavaksi?

    E46 318i M Sport/M Tech -00
    Kawasaki Z750 -09

    EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
    |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
    BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


  • laikkaeki
    Newbiemmer
    • Jan 2014
    • 21
    • Turku

    #2
    Originally posted by impi80 View Post
    Käytin tänään imusarjanläppien poistossa Lahden bosch car servicessä. Hakiessa autoa sanoivat että "turbosta aika rajua öljyvuotoa cooleriin". Sen verran itse huomasin kun katsoin pellin alle että kuskinpuoleinen ahtoputki öljyinen (ulkopuolelta) Onko tyyppivikaa ja mitä seuraavaksi?
    Jos ulkopuolella öljyä voi olla että vaan ahtoputken tiiviste vuotaa, kuskinpuolella osanumero 8 jos vuoto alhaalla
    E61 530dA 2005

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2323
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by impi80 View Post
      Käytin tänään imusarjanläppien poistossa Lahden bosch car servicessä. Hakiessa autoa sanoivat että "turbosta aika rajua öljyvuotoa cooleriin". Sen verran itse huomasin kun katsoin pellin alle että kuskinpuoleinen ahtoputki öljyinen (ulkopuolelta) Onko tyyppivikaa ja mitä seuraavaksi?
      Eikö ne coolerin putket ole aina enemmän tai vähemmän öljyisiä? Ainakin omien kokemuksieni mukaan viimeiset viisi käsittelyssä ollutta BMW dieseliä on kaikki olleet coolerin liitännöistä öljyisiä. Kilometrimääriin katsomatta. Putken kun ottaa irti, on joistakin jopa lorahtanut lusikallinen öljyä kengille.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • KOMBI7
        Bimmer Rookie
        • Jul 2011
        • 82
        • Satakunta

        #4
        Originally posted by impi80 View Post
        Käytin tänään imusarjanläppien poistossa Lahden bosch car servicessä. Hakiessa autoa sanoivat että "turbosta aika rajua öljyvuotoa cooleriin". Sen verran itse huomasin kun katsoin pellin alle että kuskinpuoleinen ahtoputki öljyinen (ulkopuolelta) Onko tyyppivikaa ja mitä seuraavaksi?
        Katso onko pienenmpi letku, joka menee poikittain ahtoputken edestä, hiertänyt alumiinisen putken puhki.

        Comment

        • Matson^
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2008
          • 2113
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by JKK View Post
          Eikö ne coolerin putket ole aina enemmän tai vähemmän öljyisiä? Ainakin omien kokemuksieni mukaan viimeiset viisi käsittelyssä ollutta BMW dieseliä on kaikki olleet coolerin liitännöistä öljyisiä. Kilometrimääriin katsomatta. Putken kun ottaa irti, on joistakin jopa lorahtanut lusikallinen öljyä kengille.
          Totta, jokainen näkemäni on pitänyt vähintään coolerin liitäntöjä märkänä. Tästä toki pääsee eroon (yleensä) muutamalla eurolla, vaihtamalla uudet tiivisteet. Kyseessähän on ahtovuoto, joka riittävän suureksi päästessään alkaa käydä ahtimen/ahtimien keston päälle.

          Sisäpuolellahan on aina pikkasen öljyä, mutta kaippa se terveen raja alkaa olla ylitettynä sen parin lusikallisen jälkeen.. :think Syynähän voi olla jostain syystä kasvanut huohotus tai ahtimen/ahtimien öljyrenkaat..
          Last edited by Matson^; 04-02-2014, 16:39.
          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
          | Nissan Navara TREK-1 |
          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

          Comment

          • MKO
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 56

            #6
            Täällä sama ongelma (530xdA -06), huollossa sanottiin että "turbo päästää läpi". Kuskinpuoleisen putken alumiinisen osan ja siihen alhaaltapäin liittyvän tumman osan väliltä tihkuu eniten öljyä, ei siis alaosan tiivisteestä. Onko putken vaihdosta hyötyä ollenkaan, kun vuoto on kuitenkin turbossa?

            Missä vaiheessa turbo kannattaa vaihtaa. Öljyä auto kuluttaa n. 3-4dl sitten viime öljynvaihdon (8000km), mielestäni öljynkulutus on aavistuksen verran kasvanut.

            Comment

            • impi80
              BTCF Member
              • Apr 2007
              • 66
              • Leppävirta

              #7
              Kiitoksia tiedoista. Meinasin lähipäivinä viedä bemu:lle öljyn ja suodattimien vaihtoon, jos siel sais samal tutkittua noi tivarit/vuotokohdat.

              E46 318i M Sport/M Tech -00
              Kawasaki Z750 -09

              EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
              |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
              BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                #8
                Samalla vortex vaihtoon, niin lakkaa Se imupuolelle öljyn tulviminen. Ei tarvi edes o-renkaita uusia,väitän.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #9
                  Jos välijäähystä joutuu desin öljyä kaataamaan niin alkaa olla syytä ryhtyä toimenpiteisiin, muutoin käsittääkseni menee normaaliin vuotoon. Jostainhan se imusarjan öljymoska syntyy, EGR:n pakokaasuista ja ahtimesta vuotavasta öljysumusta.

                  Comment

                  • JKK
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2323
                    • Uusimaa

                    #10
                    Originally posted by suppari View Post
                    Samalla vortex vaihtoon, niin lakkaa Se imupuolelle öljyn tulviminen. Ei tarvi edes o-renkaita uusia,väitän.
                    Tämä on ollutkin työlistalla. Varmaan tällä ohjeella toimii homma myös E60:ssa.

                    Ja ilmeisesti tästä osa nro.11.

                    Edit… Ja vähän kaivelemalla löytyikin hyvä ohje tuon vaihdolle. Löytyy TÄÄLTÄ ohjeen loppupuolelta.
                    Last edited by JKK; 04-02-2014, 23:57.
                    BMW G30 530e X-Drive

                    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                    Comment

                    • zaumer
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2010
                      • 96
                      • Mikkeli

                      #11
                      Pitää tuo suodatin kurkata itseltäkin samalla kun tekee seuraavan huollon kun näyttää ennen välijäähyä vähän öljyä tihkuttavan(uudet tiivisteet on).

                      Ilmeisesti ainakaan kaikissa LCI malleissa ei siellä ole suodatinta ollenkaan?
                      Saako sitä muualta kuin merkki liikkeestä?
                      E61 530da LCI ex. E91 320da -06

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1327
                        • Tornio

                        #12
                        Originally posted by JKK View Post
                        Tämä on ollutkin työlistalla. Varmaan tällä ohjeella toimii homma myös E60:ssa.

                        Ja ilmeisesti tästä osa nro.11.

                        Edit… Ja vähän kaivelemalla löytyikin hyvä ohje tuon vaihdolle. Löytyy TÄÄLTÄ ohjeen loppupuolelta.
                        Pari juttua tähän separaattori hommaan. Tuolla BMWFANS.info sivustolla ei näy tuossa sylinterikannen kuvassa mitään ao. osia. Täällä realOEM puolella näkyy.

                        eli osa 15 = 11 12 7 799 366 oil separator.
                        Tuossa aloitus postauksen autossa LCI ? ei todennäköisesti ole kumpaakaan öljynerotinta. EI huoparullaa eikä VORTEXia.
                        Tuo JKK laittama ohje muuten hyvä, mutta kuka pöljä vielä viitsii ILMAMASSAMITTARINSA pilata noilla teini pelleily ilmansuodattimilla !!!!
                        öljyinen ilman suodatin varmistaa IMM tuhoutumisen !!
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • kalevi67
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 47
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by e46touring View Post
                          Pari juttua tähän separaattori hommaan. Tuolla BMWFANS.info sivustolla ei näy tuossa sylinterikannen kuvassa mitään ao. osia. Täällä realOEM puolella näkyy.

                          eli osa 15 = 11 12 7 799 366 oil separator.
                          Tuossa aloitus postauksen autossa LCI ? ei todennäköisesti ole kumpaakaan öljynerotinta. EI huoparullaa eikä VORTEXia.
                          Tuo JKK laittama ohje muuten hyvä, mutta kuka pöljä vielä viitsii ILMAMASSAMITTARINSA pilata noilla teini pelleily ilmansuodattimilla !!!!
                          öljyinen ilman suodatin varmistaa IMM tuhoutumisen !!
                          Siis onko LCI -mallissa pelkkä tyhjä kotelo ilman mitään suodatinta?

                          No mulla lienee vielä tuo vanhan mallinen "tampooni", täytyypä vilkaista.

                          Tarkoitatko tuolla "teini pelleilyllä" ylipäätään tarvikesuodatinta vai tuota mikälie "pipercross" -suodatinta?
                          E61 530dA -04

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            #14
                            Mun mielestä noita on kolmea eri mallia, eli se missä tamppooni, sitten tuo välimalli jossa tulee kantta myöden kaikki, sitten kolmas missä separaattori ja kansi myydään erikseen. Kaikki vaihtokelpoisia keskenään. Täysin muistiin perustuva tieto. Kaikissa kuitenkin on jonkinlainen öljynerotin.
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • e46touring
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1327
                              • Tornio

                              #15
                              Originally posted by kalevi67 View Post
                              Siis onko LCI -mallissa pelkkä tyhjä kotelo ilman mitään suodatinta?

                              No mulla lienee vielä tuo vanhan mallinen "tampooni", täytyypä vilkaista.

                              Tarkoitatko tuolla "teini pelleilyllä" ylipäätään tarvikesuodatinta vai tuota mikälie "pipercross" -suodatinta?
                              Joo LCI malleissa EI pääsääntöisesti ole kuin tyhjä kotelo. Ellei joku alanharrastaja ole ehtinyt sinne VORTEX mallista öljynerotinta laittaa. Tuo "tampooni" malli oli käytössä n. 2004 saakka ja se kuului vaihtaa joka 3.ssa öljyn vaihdon yhteydessä uuteen "tampooniin"
                              Kallista touhua Saksalaiselle ja tekivät VORTEX tyypin tilalle jota ei tarvitse vaihtaa.
                              eli osa nro:lla 11 12 7 799 366 tulee pelkkä VORTEX + tiivisteet 2kpl

                              Osaa olla PALJON öljyä LCI coolerissa ja imusarjassa kun ei ole huohottimessa mitään öljyn erotinta.
                              ts. 5min sitten lisäsin tyhjään koteloon VORTEXin LCI 530 D värkkiin.

                              "teini" pelleilyksi lasken KAIKKI öljytyt ilman suodattimet valmistajasta riippumatta.
                              EI SOVELLU IMM mittari koneille MINKÄÄNLAINEN ÖLJY SUMU ENNEN IMM.
                              __________________________________________________ ____________
                              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎