Originally posted by JKK
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
active steering
Collapse
X
-
Originally posted by joko View PostPaljonko ratti oli vinossa? Kun mullakin on tällähetkellä aivan aavistuksen verran ratti vinossa, mutta olen laittanut sen säätämättömien pyöränkulmien piikkiin kun ei ole tullut niitä vielä säädettyä (tarttis raidetangon pää vaihtaa ensi). Kun tuo active steering fault ilmoitus on päällä niin rattihan asettuu reilusti vinoon senjälkeen. Mutta voisiko tuolla ohjelmallisella kalibroinnilla saada ratin tuossa minunkin tapauksessa suoraan, ts. jos teen kalibroinnin pyöränkulmien säätöjen jälkeen vasta, niin jääkö silloin ratti vinoon taas?F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Originally posted by Mikiis View PostEi se paljoa ollu vinossa. Oisko keskikohta ollut noin kello yhdessä, ja tosiaan herja ei ollut silloin päällä, ja aktiiviohjaus toimi normaalisti. Silloin kun herja oli päällä niin samanlailla kuin sulla tosi reilusti vinossa, eikä aktiiviohjaus ollut toiminnassa. Herja päällähän se kääntelee sitä rattia itsekseen, liekkö se yrittää kalibroida itse sitä, viisaammat varmaan osaa vastata paremmin. Käytännössä en tiedä miten tuo kalibrointi tapahtuu, kun en itse sitä ole tehnyt.
Ok no pitääpä tosiaan koittaa kalibrointia ennenkuin auto menee kulmien säätöön. Tosin pitää ne kulmat kuitenkin säätää mutta ettei sitten käy niin että väärillä arvoilla säädetään kulmat kohdalleen ja kalibroinnin jälkeen ratti on sitten taas vinossa.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostOk no pitääpä tosiaan koittaa kalibrointia ennenkuin auto menee kulmien säätöön. Tosin pitää ne kulmat kuitenkin säätää mutta ettei sitten käy niin että väärillä arvoilla säädetään kulmat kohdalleen ja kalibroinnin jälkeen ratti on sitten taas vinossa.
Toki jos sulla nyt ratti on vinossa niin nehän tietysti säätää sen sitten vituilleen..BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostKalibrointi kuuluu tehdä aina kulmien säädön jälkeen, se että kuinka monessa paikassa näin tehdään niin onkin eri asia.
Toki jos sulla nyt ratti on vinossa niin nehän tietysti säätää sen sitten vituilleen..F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostJos mitään ei ole vaihtunut samalla alustassa, niin pitäisi kyllä herjan poistua pikku ajelulenkillä?
Mutta edellisen autoni "Active Steering...-herja iDrivessa vaati aina vikamuistin tyhjennyksen DSC-modulilta ennenkuin herja poistui. Totta on, että anturin kalibrointia ei tosiaankaan tässä tarvinnut tehdä. Ja näin siis asia oli, vaikka olisi käyttänyt vain pelkän akun kengän irti.
Comment
-
-
e61 vm 2006, ajettu n. 180 tkm.
Noin vuoden ajan on aina silloin tällöin tullut "Active steering faulty" -herjaa. Vilkku toimii normaalisti, eikä muita ilmoituksia tule. Ratin kääntelyllä ja uudelleen starttaamisella pelaa taas normaalisti (joskus on tullut herja monta kertaa putkeenkin, joskus taas menee viikko tai kuukausi...)
Nykyään vähintään kerran viikossa heittää vikatilan päällä, aina hiljaisessa vauhdissa esim autoa pysäköidessä.
Nyt etupäähän vaihdettiin kaikki tukivarret ja luulin jo päässeeni myös tästä aktiiviohjauksen ongelmasta eroon, kunnes tänään taas helähti ruutuun.
Onko joku keksinyt ratkaisun tällaiseen lyhytaikaiseen ja satunnaiseen, mutta ärysttävään ongelmaan?
edit. Akku on uusi ja ohjaustehostimen nesteet lähes ylärajalla.Last edited by krimmu; 29-07-2015, 15:18.
Comment
-
Comment