Announcement

Collapse
No announcement yet.

active steering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by JKK View Post
    No sen mun taannoinen 535d ei kyllä koskaan korjaantunut ilman sitä ohjauskulma-anturin kalibrointia. Vaikka kuinka pyörittelin rattia laidasta laitaan ja ajelin pidemmänkin matkan. Eli voisiko tässä olla eri softaversioilla eroavaisuuksia?
    Jos mitään ei ole vaihtunut samalla alustassa, niin pitäisi kyllä herjan poistua pikku ajelulenkillä?

    Comment

    • Mikiis
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2013
      • 906
      • Oulu

      #17
      Originally posted by joko View Post
      Paljonko ratti oli vinossa? Kun mullakin on tällähetkellä aivan aavistuksen verran ratti vinossa, mutta olen laittanut sen säätämättömien pyöränkulmien piikkiin kun ei ole tullut niitä vielä säädettyä (tarttis raidetangon pää vaihtaa ensi). Kun tuo active steering fault ilmoitus on päällä niin rattihan asettuu reilusti vinoon senjälkeen. Mutta voisiko tuolla ohjelmallisella kalibroinnilla saada ratin tuossa minunkin tapauksessa suoraan, ts. jos teen kalibroinnin pyöränkulmien säätöjen jälkeen vasta, niin jääkö silloin ratti vinoon taas?
      Ei se paljoa ollu vinossa. Oisko keskikohta ollut noin kello yhdessä, ja tosiaan herja ei ollut silloin päällä, ja aktiiviohjaus toimi normaalisti. Silloin kun herja oli päällä niin samanlailla kuin sulla tosi reilusti vinossa, eikä aktiiviohjaus ollut toiminnassa. Herja päällähän se kääntelee sitä rattia itsekseen, liekkö se yrittää kalibroida itse sitä, viisaammat varmaan osaa vastata paremmin. Käytännössä en tiedä miten tuo kalibrointi tapahtuu, kun en itse sitä ole tehnyt.
      F11 530d -11
      E91 -06 320d
      x2 Tuikut
      Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1968
        • Seinäjoki

        #18
        Originally posted by Mikiis View Post
        Ei se paljoa ollu vinossa. Oisko keskikohta ollut noin kello yhdessä, ja tosiaan herja ei ollut silloin päällä, ja aktiiviohjaus toimi normaalisti. Silloin kun herja oli päällä niin samanlailla kuin sulla tosi reilusti vinossa, eikä aktiiviohjaus ollut toiminnassa. Herja päällähän se kääntelee sitä rattia itsekseen, liekkö se yrittää kalibroida itse sitä, viisaammat varmaan osaa vastata paremmin. Käytännössä en tiedä miten tuo kalibrointi tapahtuu, kun en itse sitä ole tehnyt.

        Ok no pitääpä tosiaan koittaa kalibrointia ennenkuin auto menee kulmien säätöön. Tosin pitää ne kulmat kuitenkin säätää mutta ettei sitten käy niin että väärillä arvoilla säädetään kulmat kohdalleen ja kalibroinnin jälkeen ratti on sitten taas vinossa.
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #19
          Originally posted by joko View Post
          Ok no pitääpä tosiaan koittaa kalibrointia ennenkuin auto menee kulmien säätöön. Tosin pitää ne kulmat kuitenkin säätää mutta ettei sitten käy niin että väärillä arvoilla säädetään kulmat kohdalleen ja kalibroinnin jälkeen ratti on sitten taas vinossa.
          Kalibrointi kuuluu tehdä aina kulmien säädön jälkeen, se että kuinka monessa paikassa näin tehdään niin onkin eri asia.

          Toki jos sulla nyt ratti on vinossa niin nehän tietysti säätää sen sitten vituilleen..
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1968
            • Seinäjoki

            #20
            Originally posted by Rahu View Post
            Kalibrointi kuuluu tehdä aina kulmien säädön jälkeen, se että kuinka monessa paikassa näin tehdään niin onkin eri asia.

            Toki jos sulla nyt ratti on vinossa niin nehän tietysti säätää sen sitten vituilleen..
            Uskoisin että tuolla on homma hoidossa missä olen kulmia säädättänyt. Asiaan voi vaikuttaa myös se että vasen alatukivarsi ja raidetangon pää oli aivan loppu ja takaa alatukivarsien sisemmät puslat myös. Katotaan nuo ensiksi kuntoon ja kalibroidaan, säädetään kulmia ja taas kalibroidaan. Palkitsevaa tuossa hommassa on se että parempaa ajettavuutta ei aivan heti löydä tuosta hintaluokassa kun perusasiat on kunnossa.
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2325
              • Uusimaa

              #21
              Originally posted by Hemi View Post
              Jos mitään ei ole vaihtunut samalla alustassa, niin pitäisi kyllä herjan poistua pikku ajelulenkillä?
              Se DSC-valo kyllä poistui ajelulenkillä, kuten nykyisessä xd:ssäkin tekee, jossa siis ei ole aktiiviohjausta.

              Mutta edellisen autoni "Active Steering...-herja iDrivessa vaati aina vikamuistin tyhjennyksen DSC-modulilta ennenkuin herja poistui. Totta on, että anturin kalibrointia ei tosiaankaan tässä tarvinnut tehdä. Ja näin siis asia oli, vaikka olisi käyttänyt vain pelkän akun kengän irti.
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • krimmu
                Bimmer Rookie
                • Jul 2010
                • 102
                • Turku

                #22
                e61 vm 2006, ajettu n. 180 tkm.

                Noin vuoden ajan on aina silloin tällöin tullut "Active steering faulty" -herjaa. Vilkku toimii normaalisti, eikä muita ilmoituksia tule. Ratin kääntelyllä ja uudelleen starttaamisella pelaa taas normaalisti (joskus on tullut herja monta kertaa putkeenkin, joskus taas menee viikko tai kuukausi...)

                Nykyään vähintään kerran viikossa heittää vikatilan päällä, aina hiljaisessa vauhdissa esim autoa pysäköidessä.

                Nyt etupäähän vaihdettiin kaikki tukivarret ja luulin jo päässeeni myös tästä aktiiviohjauksen ongelmasta eroon, kunnes tänään taas helähti ruutuun.

                Onko joku keksinyt ratkaisun tällaiseen lyhytaikaiseen ja satunnaiseen, mutta ärysttävään ongelmaan?


                edit. Akku on uusi ja ohjaustehostimen nesteet lähes ylärajalla.
                Last edited by krimmu; 29-07-2015, 15:18.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎