memebuy23buy

F10/F11 webaston toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • X3-3.0sd
    replied
    Originally posted by Palomies View Post
    Aina ihmettelen miten muka pohjoismaissa on ainoastaan kylmä. Mielestäni Kanadassa, Yhdysvalloissa, Japanissakin on talvea, alppiseutua unohtamatta. Kosovoon kun menin ekan kerran 1999 oli pakkasta 28 astetta ja Helsingissä oli nollassa...

    Paikkoja joissa jopa kunnon pakkas ja lumi talvea jota täällä ei nähdä kuin käsivarren seudulla..
    no toki onhan se nuinkin.. Ihmetyttää vaan BMW:n kanta ettei tarvitse esilämmittää moottoria kovillakaan pakkasilla, insinöörit ovat kuulemma sen niin laskeneet :think

    Haiskahtaa että siellä on oma lehmä ojassa, saa myytyä uutta alle kun vanhat kuluu loppuun ennen aikojaan ku lyyään tulille kylymliltään. Ja varaosapuoli liion kannattanee sekin paremmin kun koneet porsii aikasemmin. Kuinkahan paljon nuo kiristyvät normit loppupelissä säästääkään tätä pallukkata...

    Leave a comment:


  • Palomies
    replied
    Originally posted by X3-3.0sd View Post
    sähkötyöt 250€, 20€ hintainen vastus ja ohjelmointi ja päivitys 165€
    eli kokonaisuudessaan hintaa tällä matikkapäällä 435€.
    Pääasia että nyt pelaa kuten kuuluukin.

    Toki BMW hyvin helposti voisi tehdä nuo jo tehtaalla, vaan ei taida edistää myyntiä eikä tuotantomäärästä mene kuin pieni murto-osa tänne kylmään pohjolaan..
    Aina ihmettelen miten muka pohjoismaissa on ainoastaan kylmä. Mielestäni Kanadassa, Yhdysvalloissa, Japanissakin on talvea, alppiseutua unohtamatta. Kosovoon kun menin ekan kerran 1999 oli pakkasta 28 astetta ja Helsingissä oli nollassa...

    Paikkoja joissa jopa kunnon pakkas ja lumi talvea jota täällä ei nähdä kuin käsivarren seudulla..

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Mikäs paristo sinne menee? Näyttää olevan toisesta virta loppu ja toisesta synkka. Miten synkataan uusiksi?
    Saalanen hankala patterikoko kuin AAAA, ei meinaa oikein aina löytyä. ISTAlla synkataan, molemmat kerralla.

    Service functions: -> Complete vehicle -> Body -> Air conditioning function -> Telestart transmitter -> Initialisation

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Kikellä on varmaan se synkka hukassa siitä kakesta. Tai patteri lopussa... Ainut mitä se tekkee on ku pittää I/O nappia pitkään pohjassa niin vihreä valo käy hetken. Muista napeista ei tapahu mitään.
    Mikäs paristo sinne menee? Näyttää olevan toisesta virta loppu ja toisesta synkka. Miten synkataan uusiksi?

    Leave a comment:


  • X3-3.0sd
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Siis hetkinen, eikö tarvinnut vastuksia asetella? Pelkkä koodaus? Paljon hintaa kyseiselle muutokselle?
    sähkötyöt 250€, 20€ hintainen vastus ja ohjelmointi ja päivitys 165€
    eli kokonaisuudessaan hintaa tällä matikkapäällä 435€.
    Pääasia että nyt pelaa kuten kuuluukin.

    Toki BMW hyvin helposti voisi tehdä nuo jo tehtaalla, vaan ei taida edistää myyntiä eikä tuotantomäärästä mene kuin pieni murto-osa tänne kylmään pohjolaan..

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by X3-3.0sd View Post
    Oma vm 2012 M550d on jo myös EURO6 päästöluokassa mutta oli listalla jotka pystytään softaa koodaamalla saamaan lämmittämään myös motin ilman häiriövaloja/vikatiloja. Tämä tehtiin Jkl laakkosen toimesta. Hyvin pelannut ja jo reilussa vartissa jäähdytysneste lämpiää n.50 asteiseksi.
    Siis hetkinen, eikö tarvinnut vastuksia asetella? Pelkkä koodaus? Paljon hintaa kyseiselle muutokselle?

    Leave a comment:


  • X3-3.0sd
    replied
    Oma vm 2012 M550d on jo myös EURO6 päästöluokassa mutta oli listalla jotka pystytään softaa koodaamalla saamaan lämmittämään myös motin ilman häiriövaloja/vikatiloja. Tämä tehtiin Jkl laakkosen toimesta. Hyvin pelannut ja jo reilussa vartissa jäähdytysneste lämpiää n.50 asteiseksi.

    Leave a comment:


  • jiivee530d
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Juuri näin, ja se pätkäajo ja lyhytaikaiset käyntijaksot ovat raakaa settiä pikemminkin Webastolle kuin ajoneuvon akulle. Esim. karstoittuminen on nopeampaa ja hehkutulpan kesto lyhenee.
    joo varmaan paljon webastoa säästäs kun ei joka kilometrin pätkällä lähtis hönkimään.
    Last edited by jiivee530d; 06-09-2017, 06:15.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei sitä koodaamalla saa pois. Ilmeisesti uudemmissa softaversioissa ei niin helposti sytytä vikavaloa, kokemusta on vain dieseleistä...
    Nostellaas tätä aihetta. Onko jollain vahvistusta tähän, että kaikki Euro6 autot kiukuttelevat jos orkkis webaston modaa vastuksella lämmittämään myös moottorin? Ja jos näin, niin pääseekö ko. asiasta jotenkin eroon?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kyllä sen pitäis saada koodattuakin, mutta eihän tuo itse Webasto juuri kuluta virtaa, vaan sisäpuhallin, joka luonnollisesti toimii ajossa Webastosta riippumatta ja laturin kapasiteetti kyllä kattaa senkin.
    Juuri näin, ja se pätkäajo ja lyhytaikaiset käyntijaksot ovat raakaa settiä pikemminkin Webastolle kuin ajoneuvon akulle. Esim. karstoittuminen on nopeampaa ja hehkutulpan kesto lyhenee.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by jiivee530d View Post
    onko jollain tietoo millä sais webastosta ton pois että lähtee lämmittää joka käynnistyksen jälkeen?

    on nimittäin raakaa settiä akulle kun ajaa lyhyttä ajua ja weba huutaa jatkuvaan.

    eli saisko sillee että lämmittää vaan kun kellosta laittaa päälle/ajastaa? jostain oon lukenut että yksi johto poikki jostain ja se ois siinä. en sit tiiä.
    Kyllä sen pitäis saada koodattuakin, mutta eihän tuo itse Webasto juuri kuluta virtaa, vaan sisäpuhallin, joka luonnollisesti toimii ajossa Webastosta riippumatta ja laturin kapasiteetti kyllä kattaa senkin.

    Leave a comment:


  • jiivee530d
    replied
    onko jollain tietoo millä sais webastosta ton pois että lähtee lämmittää joka käynnistyksen jälkeen?

    on nimittäin raakaa settiä akulle kun ajaa lyhyttä ajua ja weba huutaa jatkuvaan.

    eli saisko sillee että lämmittää vaan kun kellosta laittaa päälle/ajastaa? jostain oon lukenut että yksi johto poikki jostain ja se ois siinä. en sit tiiä.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Damn. Onko tuo 5min koodaushomma ottaa tuo lämpötilan tarkkailu pois? Vai onko tekemätön paikka?
    Ei sitä koodaamalla saa pois. Ilmeisesti uudemmissa softaversioissa ei niin helposti sytytä vikavaloa, kokemusta on vain dieseleistä...

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Uudemmissa (Euro6?) autoissa ei kikka suoraan toimi,
    vaan sytyttää moottorin vikavalon ja antaa koodia jäähdytysnesteen ja polttoaineen lämpötilaerosta...
    Damn. Onko tuo 5min koodaushomma ottaa tuo lämpötilan tarkkailu pois? Vai onko tekemätön paikka?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Uudemmissa (Euro6?) autoissa ei kikka suoraan toimi,
    vaan sytyttää moottorin vikavalon ja antaa koodia jäähdytysnesteen ja polttoaineen lämpötilaerosta...

    Leave a comment:

Working...
X