Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 webaston toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • alspe
    replied
    Niin ettäkö webasto kakesta ei mene päälle niin patteritko vaihdetaan endimmäisenä? I/O nappi näyttää kyllä vihreää, mutta starttinapista ei tee mitään. Kesän jälkeen jotain muuta syytä miksi ei käynnisty? Sulakettakaan en ole vielä tutkinut?

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Pystyy.

    Leave a comment:


  • Cädi
    replied
    Pystyykö käytetyn kaukosäätimen ohjelmoimaan toiseen autoon?

    Leave a comment:


  • Rio
    replied
    Vois tietty vielä kokeilla. Vaihdoin kyllä äskettäin ja silloin vilkutti punaista kun oli huonosti virtaa.

    Leave a comment:


  • Terou
    replied
    Originally posted by Rio View Post
    Mikä on kun vihreä ledi ei jää päälle vaan sammuu heti kun päästää napista irti.
    Muutaman kymmenen kokeilukerran jälkeen saattaa toimia?
    Ne patterit?

    Leave a comment:


  • Rio
    replied
    Vihreä ei jää päälle

    Mikä on kun vihreä ledi ei jää päälle vaan sammuu heti kun päästää napista irti.
    Muutaman kymmenen kokeilukerran jälkeen saattaa toimia?

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by jiivee530d View Post
    venäjän resetti?
    Akku irti.

    Leave a comment:


  • jiivee530d
    replied
    uudet patterit laitettu kakeen ja niin vaan parittaminen onnistui ja weba pelaa kakesta. kiitos kaikille auttaneille ja vastanneille

    Leave a comment:


  • jiivee530d
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    F sarjan kaket paritetaan istalla ja jos ei onnistu niin venäjän resetti on muutaman kerran auttanu. Paljon on myös kakeja rikki eivätkä siksi parittele.
    venäjän resetti?

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by jiivee530d View Post
    yritin parittaa weban kaukosäädintä mut ei onnistu.

    painoin ohjeen mukaan stop napin pohjaan ja sen jälkeen kolme kertaa start nappulaa mut sanoo vaan näin:
    operation of the telestart transmitter buttons was not detected

    mitä teen väärin?
    F sarjan kaket paritetaan istalla ja jos ei onnistu niin venäjän resetti on muutaman kerran auttanu. Paljon on myös kakeja rikki eivätkä siksi parittele.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Jälkiasenteinen lämmitin on kyseessä. Kävin vilkaisemassa asennustavan ja näytti olevan juurikin "yleismallin" asennuksena toteutettu.

    Öljyn lämpötilaseurantaan liittyen öljypohjassa sijaitsevassa öljyntasoanturissa on lämpötilasensori, kuten TIS asian kuvaa. N-sarjan moottoreissa öljyn lämpötilaa ilmeisesti on mahdollista seurata erikseen, mutta M-sarjan koneissa öljyntasoanturin lämpötilasensori taitaa olla olemassa vain öljytason seurannan määrittämseksi? Vai kuinka öljyn lämpötilan saa kaivettua esille esim. INPA:lla M-sarjan koneesta? Vaihteiston lämpötilan saa helposti esille, samoin jäähdytinnesteen.
    Löytyiskö näin mahdollisesti myös M57:sta:
    Yes (no matter if N57D30A, B etc. or UL, OL, TOP) The oil level sensor no.16 measures the oil temperature.Then it can be read with Tool32 under status_oelniveau -> status_oeltemperatur_wert -> run job.
    Parameter for M57N2 oil sensor_read



    apiJob ( "D60M57A0" "oelsensor_lesen")



    Sentence: 0

    OBJECT = d60m57a0

    SAFETY = 1

    JOBNAME = oelsensor_lesen

    VARIANTE = D60M57A0

    JOB STATUS =

    UBATTCURRENT = -1

    UBATTHISTORY = -1

    IGNITIONCURRENT = -1

    IGNITIONHISTORY = -1

    Sentence: 1

    JOB_STATUS = OK

    OEL_TEMP_VALUE = 94.80

    OEL_TEMP_EINH = degrees Celsius

    OEL_NIVEAU_VALUE = 73.54

    OEL_NIVEAU_EINH = mm

    OEL_QUALITAET_VALUE = 0.000

    OEL_KURZMW_VALUE = 59.12

    OEL_KURZMW_EINH = mm

    OEL_LANGMW_VALUE = 60.59

    OEL_LANGMW_EINH = mm

    _TEL_AUFTRAG = 6 bytes

    0000: 83 12 F1 22 0E 01?. "" ..

    _TEL_ANTWORT = 13 bytes

    0000: 89 F1 12 62 0E 01 03 B4 00 FB 00 00 AF? Ņ.b ... '.û..¯

    _TEL_AUFTRAG_1 = 6 bytes

    0000: 83 12 F1 22 40 00?. "" @.

    _TEL_ANTWORT_1 = 51 bytes

    0000: AF F1 12 62 40 00 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ¯ņ.b @ .˙˙ ˙˙˙˙˙˙˙˙

    0010: FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ˙˙˙˙˙˙˙˙ ˙˙˙˙˙˙˙˙

    0020: FF FF FF FF FF FF FF 00 D5 00 FB 00 C8 CD 00 00 ˙˙˙˙˙˙˙. Õ.û.ČÍ ..

    0030: C9 CE 2F ÉÎ /
    Jos näin niin testolla saanee käppyrää tehtyä öljynlämpötilasta ja jäähdytinnesteen lämpötilasta?

    Itse anturin toiminnasta:
    Last edited by fraatti; 10-03-2018, 10:54.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Kuvassa jälkiasennuksessa (jos "yleismallin" asennus) taidetaan jättää tuo letku jonka raidoitin punaisella asentamatta. Ja vastaavasti itse lämmitin on vihreän rastin kohdalla. Tällöin tosiaan vesi menee aluksi kabiiniin josta se menee vesipumpulle. Vesipumpusta taas sitten lohkon läpi ja sen kyljestä takaisin webastolle. Tällöin jäähdytinnesteen lämpötila-anturi on jotakuinkin kylmimmässä paikassa kiertoon nähden. Webaston kiertopumpun teho lienee varsin vaatimaton ja lähtevän veden lämpötila taitaa olla vielä huomattavasti kuumempaa kuin mitä auton jäähdytinnesteen lämpötila-anturi kertoo. Sinulla janilap on varmaan kierto myös tuohon suuntaan?

    Öljyn tasoanturissa on tosiaan lämpötila-anturi sisäänrakennettuna. Mielenkiintoinen olisi nähdä kuinka säteilylämmitin vaikuttaa öljyn lämpötilaan vs webasto.
    Jälkiasenteinen lämmitin on kyseessä. Kävin vilkaisemassa asennustavan ja näytti olevan juurikin "yleismallin" asennuksena toteutettu.

    Öljyn lämpötilaseurantaan liittyen öljypohjassa sijaitsevassa öljyntasoanturissa on lämpötilasensori, kuten TIS asian kuvaa. N-sarjan moottoreissa öljyn lämpötilaa ilmeisesti on mahdollista seurata erikseen, mutta M-sarjan koneissa öljyntasoanturin lämpötilasensori taitaa olla olemassa vain öljytason seurannan määrittämseksi? Vai kuinka öljyn lämpötilan saa kaivettua esille esim. INPA:lla M-sarjan koneesta? Vaihteiston lämpötilan saa helposti esille, samoin jäähdytinnesteen.
    Last edited by JaniLap; 10-03-2018, 00:23.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Tiedätkö miten webastosi on kytketty tähän väliin ja mikä on kiertosuunta? Meneekö se alkuun lohkoon vai sisäkennolle? Mikäli muistan oikein niin se oli jälkiasennettu.
    Itse itselleni vastaten.

    Kuvassa jälkiasennuksessa (jos "yleismallin" asennus) taidetaan jättää tuo letku jonka raidoitin punaisella asentamatta. Ja vastaavasti itse lämmitin on vihreän rastin kohdalla. Tällöin tosiaan vesi menee aluksi kabiiniin josta se menee vesipumpulle. Vesipumpusta taas sitten lohkon läpi ja sen kyljestä takaisin webastolle. Tällöin jäähdytinnesteen lämpötila-anturi on jotakuinkin kylmimmässä paikassa kiertoon nähden. Webaston kiertopumpun teho lienee varsin vaatimaton ja lähtevän veden lämpötila taitaa olla vielä huomattavasti kuumempaa kuin mitä auton jäähdytinnesteen lämpötila-anturi kertoo. Sinulla janilap on varmaan kierto myös tuohon suuntaan?


    Originally posted by alspe
    Ainakin minulla mittariston salavalikossa on coolant temp ja oil temp.
    jälkimmäinen = viisarimittarin lukema.
    Öljyn tasoanturissa on tosiaan lämpötila-anturi sisäänrakennettuna. Mielenkiintoinen olisi nähdä kuinka säteilylämmitin vaikuttaa öljyn lämpötilaan vs webasto.

    Leave a comment:


  • jiivee530d
    replied
    tossa siis vielä kuvana mitä herjaa kun olen tehny sen parituksen. en vaan ymmärrä miks ei onnistu.

    e: ei nyt suostu lähettää kuvaa tähän
    Last edited by jiivee530d; 09-03-2018, 19:26.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Hyvää materiaalia! En kyllä stressaisi lohkon ja nesteen välisestä lämpötilaerosta, koska lohkon mittaus on ulkopinnasta. Tulos varmaan muuttuu melko paljonkin sen perusteella missä kohdin anturi sijaitsee; pääasia että mittaus on tehty johdonmukaisesti samalla tavoin joka kerta.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎