Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 webaston toiminta
Collapse
X
-
Niin ettäkö webasto kakesta ei mene päälle niin patteritko vaihdetaan endimmäisenä? I/O nappi näyttää kyllä vihreää, mutta starttinapista ei tee mitään. Kesän jälkeen jotain muuta syytä miksi ei käynnisty? Sulakettakaan en ole vielä tutkinut?
-
-
Vois tietty vielä kokeilla. Vaihdoin kyllä äskettäin ja silloin vilkutti punaista kun oli huonosti virtaa.
Leave a comment:
-
-
Vihreä ei jää päälle
Mikä on kun vihreä ledi ei jää päälle vaan sammuu heti kun päästää napista irti.
Muutaman kymmenen kokeilukerran jälkeen saattaa toimia?
Leave a comment:
-
-
uudet patterit laitettu kakeen ja niin vaan parittaminen onnistui ja weba pelaa kakesta. kiitos kaikille auttaneille ja vastanneille
Leave a comment:
-
-
Originally posted by exautisti View PostF sarjan kaket paritetaan istalla ja jos ei onnistu niin venäjän resetti on muutaman kerran auttanu. Paljon on myös kakeja rikki eivätkä siksi parittele.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jiivee530d View Postyritin parittaa weban kaukosäädintä mut ei onnistu.
painoin ohjeen mukaan stop napin pohjaan ja sen jälkeen kolme kertaa start nappulaa mut sanoo vaan näin:
operation of the telestart transmitter buttons was not detected
mitä teen väärin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View PostJälkiasenteinen lämmitin on kyseessä. Kävin vilkaisemassa asennustavan ja näytti olevan juurikin "yleismallin" asennuksena toteutettu.
Öljyn lämpötilaseurantaan liittyen öljypohjassa sijaitsevassa öljyntasoanturissa on lämpötilasensori, kuten TIS asian kuvaa. N-sarjan moottoreissa öljyn lämpötilaa ilmeisesti on mahdollista seurata erikseen, mutta M-sarjan koneissa öljyntasoanturin lämpötilasensori taitaa olla olemassa vain öljytason seurannan määrittämseksi? Vai kuinka öljyn lämpötilan saa kaivettua esille esim. INPA:lla M-sarjan koneesta? Vaihteiston lämpötilan saa helposti esille, samoin jäähdytinnesteen.
Yes (no matter if N57D30A, B etc. or UL, OL, TOP) The oil level sensor no.16 measures the oil temperature.Then it can be read with Tool32 under status_oelniveau -> status_oeltemperatur_wert -> run job.Parameter for M57N2 oil sensor_read
apiJob ( "D60M57A0" "oelsensor_lesen")
Sentence: 0
OBJECT = d60m57a0
SAFETY = 1
JOBNAME = oelsensor_lesen
VARIANTE = D60M57A0
JOB STATUS =
UBATTCURRENT = -1
UBATTHISTORY = -1
IGNITIONCURRENT = -1
IGNITIONHISTORY = -1
Sentence: 1
JOB_STATUS = OK
OEL_TEMP_VALUE = 94.80
OEL_TEMP_EINH = degrees Celsius
OEL_NIVEAU_VALUE = 73.54
OEL_NIVEAU_EINH = mm
OEL_QUALITAET_VALUE = 0.000
OEL_KURZMW_VALUE = 59.12
OEL_KURZMW_EINH = mm
OEL_LANGMW_VALUE = 60.59
OEL_LANGMW_EINH = mm
_TEL_AUFTRAG = 6 bytes
0000: 83 12 F1 22 0E 01?. "" ..
_TEL_ANTWORT = 13 bytes
0000: 89 F1 12 62 0E 01 03 B4 00 FB 00 00 AF? Ņ.b ... '.û..¯
_TEL_AUFTRAG_1 = 6 bytes
0000: 83 12 F1 22 40 00?. "" @.
_TEL_ANTWORT_1 = 51 bytes
0000: AF F1 12 62 40 00 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ¯ņ.b @ .˙˙ ˙˙˙˙˙˙˙˙
0010: FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ˙˙˙˙˙˙˙˙ ˙˙˙˙˙˙˙˙
0020: FF FF FF FF FF FF FF 00 D5 00 FB 00 C8 CD 00 00 ˙˙˙˙˙˙˙. Õ.û.ČÍ ..
0030: C9 CE 2F ÉÎ /
Itse anturin toiminnasta:
Last edited by fraatti; 10-03-2018, 10:54.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostKuvassa jälkiasennuksessa (jos "yleismallin" asennus) taidetaan jättää tuo letku jonka raidoitin punaisella asentamatta. Ja vastaavasti itse lämmitin on vihreän rastin kohdalla. Tällöin tosiaan vesi menee aluksi kabiiniin josta se menee vesipumpulle. Vesipumpusta taas sitten lohkon läpi ja sen kyljestä takaisin webastolle. Tällöin jäähdytinnesteen lämpötila-anturi on jotakuinkin kylmimmässä paikassa kiertoon nähden. Webaston kiertopumpun teho lienee varsin vaatimaton ja lähtevän veden lämpötila taitaa olla vielä huomattavasti kuumempaa kuin mitä auton jäähdytinnesteen lämpötila-anturi kertoo. Sinulla janilap on varmaan kierto myös tuohon suuntaan?
Öljyn tasoanturissa on tosiaan lämpötila-anturi sisäänrakennettuna. Mielenkiintoinen olisi nähdä kuinka säteilylämmitin vaikuttaa öljyn lämpötilaan vs webasto.
Öljyn lämpötilaseurantaan liittyen öljypohjassa sijaitsevassa öljyntasoanturissa on lämpötilasensori, kuten TIS asian kuvaa. N-sarjan moottoreissa öljyn lämpötilaa ilmeisesti on mahdollista seurata erikseen, mutta M-sarjan koneissa öljyntasoanturin lämpötilasensori taitaa olla olemassa vain öljytason seurannan määrittämseksi? Vai kuinka öljyn lämpötilan saa kaivettua esille esim. INPA:lla M-sarjan koneesta? Vaihteiston lämpötilan saa helposti esille, samoin jäähdytinnesteen.Last edited by JaniLap; 10-03-2018, 00:23.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostTiedätkö miten webastosi on kytketty tähän väliin ja mikä on kiertosuunta? Meneekö se alkuun lohkoon vai sisäkennolle? Mikäli muistan oikein niin se oli jälkiasennettu.
Kuvassa jälkiasennuksessa (jos "yleismallin" asennus) taidetaan jättää tuo letku jonka raidoitin punaisella asentamatta. Ja vastaavasti itse lämmitin on vihreän rastin kohdalla. Tällöin tosiaan vesi menee aluksi kabiiniin josta se menee vesipumpulle. Vesipumpusta taas sitten lohkon läpi ja sen kyljestä takaisin webastolle. Tällöin jäähdytinnesteen lämpötila-anturi on jotakuinkin kylmimmässä paikassa kiertoon nähden. Webaston kiertopumpun teho lienee varsin vaatimaton ja lähtevän veden lämpötila taitaa olla vielä huomattavasti kuumempaa kuin mitä auton jäähdytinnesteen lämpötila-anturi kertoo. Sinulla janilap on varmaan kierto myös tuohon suuntaan?
Originally posted by alspeAinakin minulla mittariston salavalikossa on coolant temp ja oil temp.
jälkimmäinen = viisarimittarin lukema.
Leave a comment:
-
-
tossa siis vielä kuvana mitä herjaa kun olen tehny sen parituksen. en vaan ymmärrä miks ei onnistu.
e: ei nyt suostu lähettää kuvaa tähänLast edited by jiivee530d; 09-03-2018, 19:26.
Leave a comment:
-
-
Hyvää materiaalia! En kyllä stressaisi lohkon ja nesteen välisestä lämpötilaerosta, koska lohkon mittaus on ulkopinnasta. Tulos varmaan muuttuu melko paljonkin sen perusteella missä kohdin anturi sijaitsee; pääasia että mittaus on tehty johdonmukaisesti samalla tavoin joka kerta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: