Lämmitin F10/11?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janilind
    replied
    Ohessa vielä kuva omasta asennuksesta, tehty foorumin aiempia kuvauksia mukaillen.
    Miksikös foorumi kääntää ton kuvan, perkales.
    Attached Files
    Last edited by janilind; 28-12-2022, 16:41.

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by mikron View Post
    Olisko jonkinlaista asennusohjetta tyhmille n57 koneelle? Tuo 1,5kW varmaan sopivin 530d?
    Ketjua takaperin selaten löytyy asennusohjetta. Ite laitoin 1kW t-thermon ja pidän hyvänä valintana. Ite ainakin lämmitän töissä tolpasta ja niiden monen kohdalla toi 1,5kW alkaa oleen jo aikas raju, varsinkin jos on vielä sisälämppäri lisänä. Omalla jäähytysneste nousee n.55C lämpöihin ts ei ole liian tehoton.
    Last edited by janilind; 27-12-2022, 21:02. Reason: Kirotusvirhe

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Olisko jonkinlaista asennusohjetta tyhmille n57 koneelle? Tuo 1,5kW varmaan sopivin 530d?

    Leave a comment:


  • MattiMan
    replied
    TT-Thermo 1500W ollut jo useamman vuoden ja toimii loistavasti.


    Vikakoodeja tulee lämpötilaeroista, mutta ne jäävät piiloon ja näkyvät vain ISTAlla. Eli ei haittaa.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Noniin, tuli tt-thermo asennettua tuossa muutama viikko takaperin ja hienosti toimii. Ei tule vikakoodeja eikä sytytä moottorin vikavaloa, ainakaan vielä

    Puskurin takana vasemman etupyörän edessä on tosiaan oivallinen paikka lämmittimelle

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Soininen View Post
    No tuo vikakoodi nyt sinällään haittaa kuhan ei tuo vag konsernin valo palasi aina lämmityksen jälkeen

    Ja luulisi kai että tuokin olisi koodattavissa niin ettei tule edes koodia :think
    Joo eiköhän joltai softan tekijältä sen pois saisi.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Mulla on tt thermo 1500w tossa n57n koneessa ja vikakoodia tulee polttoaineen ja vedenlämmön erosta, ei sytytä moottorin vikavaloa kuitenkaa mut vikakoodia antaa, en tiedä onko asialle mitää tehtävissä, autossa 2021 softat.
    No tuo vikakoodi nyt sinällään haittaa kuhan ei tuo vag konsernin valo palasi aina lämmityksen jälkeen

    Ja luulisi kai että tuokin olisi koodattavissa niin ettei tule edes koodia :think

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Mulla on tt thermo 1500w tossa n57n koneessa ja vikakoodia tulee polttoaineen ja vedenlämmön erosta, ei sytytä moottorin vikavaloa kuitenkaa mut vikakoodia antaa, en tiedä onko asialle mitää tehtävissä, autossa 2021 softat.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Originally posted by kakkoskuski View Post
    Voi asentaa tt-thermon. Sillai mulle ainakin eräs asiantuntija sanoi pari vuotta sitten kun asiaa selvittelin. Auton täytyy kuulemma olla lepotilassa kun sitä käyttää (magneettiventtiilit kiinni). Eli lämppärin piuha irti ennen kun avaa ovet lukosta.

    Oma lämppärisetti on ollut nyt pari vuotta odottamassa asennusta paketissaan autotallin hyllyssä. Aika harvoin moiselle tarvetta kun kotona auto on lämpimässä tallissa. Voisi sen kuitenkin koittaa saada vielä paikoilleen tulevaksi talveksi.
    Okei, täytyypä siis tilata moinen ja tuttua on jo tuo tt:n käyttö.

    Leave a comment:


  • kakkoskuski
    replied
    Voi asentaa tt-thermon. Sillai mulle ainakin eräs asiantuntija sanoi pari vuotta sitten kun asiaa selvittelin. Auton täytyy kuulemma olla lepotilassa kun sitä käyttää (magneettiventtiilit auki). Eli lämppärin piuha irti ennen kun avaa ovet lukosta.

    Oma lämppärisetti on ollut nyt pari vuotta odottamassa asennusta paketissaan autotallin hyllyssä. Aika harvoin moiselle tarvetta kun kotona auto on lämpimässä tallissa. Voisi sen kuitenkin koittaa saada vielä paikoilleen tulevaksi talveksi.
    Last edited by kakkoskuski; 18-12-2022, 15:39.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Nostellaas tätä kun on lämmityksen tarpeen aika.

    Elikkäs itsellä meni webasto hommat puihin jälkiasennus webaston idiottimaisen puhallin ohjauksen takia ja orkkis webasto sarja on bmw:n varastosta loppu joten sitäkään ei sitten saanut.

    Autossanihan on Calixin re808 ylävesiletkun reijästä lohkon sisään tuleva lämmitin joka jopa toisen käyttökerran jälkeen porsi (jo edellisen omistajan toimesta asennettu). Ilmeisesti tämä on ihan toimiva laitos verraten tavalliseen letkulämppäriin. Kuitenkin nyt täytyy uusia tämä re808 tai laittaa jotain muuta, se jokin muu on tt-thermo 1000xc.

    Noh, onnistuukos tähän b47 moottoriin laittaa tämä tt:n lämmitin ettei auto ala herjailmaan mitään?

    Leave a comment:


  • Lenkka
    replied
    Originally posted by Lenkka View Post
    Hei!
    Olisi tarkoitus ostaa elementtikaapeli ja viedä piuha sisätilanpistokkeeseen. Kuinka pitkällä kaapelilla pärjää, ja mistä se on lyhin viedä. Tt-thermo on tuolla etupuskurin takana kennolle menevässä putkessa.
    Vastaan itselleni, jos tästä olisi joskus muillekkin hyötyä. 2m elementtikaapelia ostin ja riitti sopivasti. Vähemmällä voisi päästä, jos menisi sisään vänkärin puolelta, mutta en nähnyt asiaa järkeväksi kun kuskinpuolella on valmis läpivienti, joskin hieman ahtaassa paikassa sisältäpäin.
    Muuta ei tarvinnut, kuin ottaa tuulilasin alapuolelta yksi muovisuoja irti ja molemmista jalkotiloista muovit ja tunnelin suojaverhoilut irti (3kpl ruuveja puoli). Sieltä saa helposti sitten ujutettua kaapelin vänkärin puolelle.

    Leave a comment:


  • TINTTI
    replied
    vm2010 F10 523:sta löyty paikka TT-Thermo 1000CX:lle ilmanputsarin alta...

    Attached Files
    Last edited by TINTTI; 26-10-2019, 14:51.

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Originally posted by HarriKontio View Post
    Valinta osui lopulta Calix CVH letkulämppäriin jonka seuraksi oli Calixilla tarjota mallikohtainen asennussarja(kumiletku). Tämän lisäksi akkulaturi ja sisähaara. Tämä oli ainut mallikohtainen setti mitä itse löysin, Defan teknisessä asiakaspalvelussa nostettiin kädet pystyyn.

    Nyt vielä lisäksi Binar polttoainelämmitin gsm ohjauksella niin saa talvi saapua.

    Edellisessä autossa oli vastaava setti sähkö+polttoainelämmitin niin ei oikein osaa olla ilman. BMW euro 6 soveltuvuus esilämmitykselle ja Venäläisten Eberi tässä nyt eniten jännittää.
    Binar käyttökokemukset kiinnostaa, kerro lisää kun pääset toden teolla käyttämään sitä.

    Leave a comment:


  • HarriKontio
    replied
    Originally posted by HarriKontio View Post
    Osaisiko joku varmistaa meneekö M550D samalla Defan elementillä kuin 535?
    Defan lohkon kylkeen tuleva säteilylämmitin 414834 ja auton vm 2014. Etsin siis nimenomaan tuollaista ei jäähdytysnesteeseen liitettävää mallia.
    Valinta osui lopulta Calix CVH letkulämppäriin jonka seuraksi oli Calixilla tarjota mallikohtainen asennussarja(kumiletku). Tämän lisäksi akkulaturi ja sisähaara. Tämä oli ainut mallikohtainen setti mitä itse löysin, Defan teknisessä asiakaspalvelussa nostettiin kädet pystyyn.

    Nyt vielä lisäksi Binar polttoainelämmitin gsm ohjauksella niin saa talvi saapua.

    Edellisessä autossa oli vastaava setti sähkö+polttoainelämmitin niin ei oikein osaa olla ilman. BMW euro 6 soveltuvuus esilämmitykselle ja Venäläisten Eberi tässä nyt eniten jännittää.

    Leave a comment:

Working...
X