Lämmitin F10/11?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • >Jon1<
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Laittele kokemuksia tuon asennuksesta, kun olet saanut laiteltua. Kiinnostaa kovasti

    Tilasitko tuon setin MTT-Tradingilta, josta saa "valmiin" setin ilmeisesti mitä näihin tarvitseekin ?
    Tilasin suomen tuontitekniikalta. Silloin oli hintaa 139€ nyt talvea kohti hinta noussut. 16mm ja 19mm kulma letkut biltemasta ja motonestistä miniplugi johtosarja ja muut tarvikkeet

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by >Jon1< View Post
    itsellä olis ensi viikolla tarkoitus asennella tt thermo 1500w. Kaikki tarvittava odottelis valmiina ja nuitten kuvien perusteella mitä täällä on niin ostin toivottavasti sopivat mutkaputket
    Laittele kokemuksia tuon asennuksesta, kun olet saanut laiteltua. Kiinnostaa kovasti

    Tilasitko tuon setin MTT-Tradingilta, josta saa "valmiin" setin ilmeisesti mitä näihin tarvitseekin ?

    Leave a comment:


  • Patomursu
    replied
    Originally posted by BMWjunkie View Post
    Ei se letkulämppäri niitä öljyjä taida lämmittää vai olenko käsittänyt taas väärin?
    Lämmittää se kun on letkulämmittimen lisäksi säteilijä lohkossa kiinni

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by BMWjunkie View Post
    Ei se letkulämppäri niitä öljyjä taida lämmittää vai olenko käsittänyt taas väärin?
    No jos jäähdytinnesteet lämpeää 50c niin kyllä ne öljytkin lämpeää myöskin väkisin jonkin verran. Ja pitää muistaa että kylmäkäynnistyksessä tärkein öljy on se ohut öljykalvo mikä moottorin kitkapinnoilla on, ei se mikä siellä öljypohjassa lilluu. Ja kuitenkin näissä lähes aina käytetään 0W öljyjä joissa kylmävoiteluominaisuudet riittää aika pitkälle. Aika raju on kylmäkäynnistys ilman esilämmitystä jo -25c pakkasilla 5W öljyillä, kone käy paljon raskaammin ja tärinä aika kovaa.
    Last edited by Driver22; 19-09-2019, 16:28.

    Leave a comment:


  • >Jon1<
    replied
    itsellä olis ensi viikolla tarkoitus asennella tt thermo 1500w. Kaikki tarvittava odottelis valmiina ja nuitten kuvien perusteella mitä täällä on niin ostin toivottavasti sopivat mutkaputket

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Kyllä mielestäni jonkin verran lämpiää öljytkin, ainakin webastolla lämmittäessä olen huomannut.

    Tämän voi ainakin F-sarjalaisissa todentaa itsekin käynnistyksen yhteydessä, kun öljyn lämpötila-anturi on öljymääräanturissa ja vedet katsotaan kannessa sijaitsevasta anturista. Eimuutako salavalikko auki ja katselemaan.
    Mittaristossa ei näy öljyntasonturin mittaama lukema vaan joku laskennallinen arvo.


    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by BMWjunkie View Post
    Ei se letkulämppäri niitä öljyjä taida lämmittää vai olenko käsittänyt taas väärin?
    Kyllä mielestäni jonkin verran lämpiää öljytkin, ainakin webastolla lämmittäessä olen huomannut.

    Tämän voi ainakin F-sarjalaisissa todentaa itsekin käynnistyksen yhteydessä, kun öljyn lämpötila-anturi on öljymääräanturissa ja vedet katsotaan kannessa sijaitsevasta anturista. Eimuutako salavalikko auki ja katselemaan.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Ei se letkulämppäri niitä öljyjä taida lämmittää vai olenko käsittänyt taas väärin?

    Leave a comment:


  • Patomursu
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Riittääkö mihin? Ei tämän ikäiset autot tarvi 15 asteen pakkasilla mihinkään lämmitintä, sisätilat kyllä 2 tunnissa vähän lämpiää...
    En tiedä "tarviiko" mutta mukavempi lähteä lämpimällä autolla ajamaan.
    Ja kuulee sen moottorista ja tuntee ajossa että onko kone -15 astetta vai letkulämppärillä lämmitetty niin että öljyt ja vesi on +50 astetta. Ei se ainakaan tilannetta huononna, mutta mahdollisuus on että auto pidemmän päälle on paremmassa kunnossa.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Oliko tuo calix 500W ? Riittääkö tuolla n. -15 asteessa 2 tunnin lämmitys ? Tuo ilmeisesti huomattavasti helpompi ja halvempi asennellakkin ?
    Kyllä 500W letkulämmitin on ihan ok, noilla pakkasilla tuo aika riittää kyllä. Mutta "hankalampihan" tuollainen pumputon letkulämmitin on asentaa, kun se asennuspaikka pitää olla sellainen että neste lähtee luontaisesti kiertämään. Eli lämmitin pitää olla moottorin nestepintaan nähden mahdollisimman alhaalla jotta kierto syntyy, ja silloinkaan se ei ole kovin voimakas. En tiedä miksi tuosta tt-thermon asennuksesta on tehty hirveä mörkö, kaikissa omissa autoissa se on pelannut kun laittanut sisälämppärin linjaan niin että pukkaa kohti sisälämppärin kennoa. Toki hyvä varautua ajatuksen kanssa, eli löytyy supistimet, tarpeeksi klemmareita yms.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Riittääkö tuolla n. -15 asteessa 2 tunnin lämmitys ? Tuo ilmeisesti huomattavasti helpompi ja halvempi asennellakkin ?
    Riittääkö mihin? Ei tämän ikäiset autot tarvi 15 asteen pakkasilla mihinkään lämmitintä, sisätilat kyllä 2 tunnissa vähän lämpiää...

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Nimellisteho on 400 wattia. Suunnittelemasi lämmitysaika riittää kyllä, ja asennus on todellakin yksinkertaisempi edellä keskusteltuihin verrattuna.

    Huomaa että ajoneuvon moottorinohjausyksikön ohjelmistoversio tulisi olla 16-11-500 tai uudempi, jotta liian korkean jäähdytinnesteen tuottamilta vikailmoituksilta vältyttäisiin.
    Kiitoksia, mistä näkee ohjelmiston softan version ? Onko ketään, joka pk seudulla noita päivittelee ?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Oliko tuo calix 500W ? Riittääkö tuolla n. -15 asteessa 2 tunnin lämmitys ? Tuo ilmeisesti huomattavasti helpompi ja halvempi asennellakkin ?
    Nimellisteho on 400 wattia. Suunnittelemasi lämmitysaika riittää kyllä, ja asennus on todellakin yksinkertaisempi edellä keskusteltuihin verrattuna.

    Huomaa että ajoneuvon moottorinohjausyksikön ohjelmistoversio tulisi olla 16-11-500 tai uudempi, jotta liian korkean jäähdytinnesteen tuottamilta vikailmoituksilta vältyttäisiin.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Riippuu vähän autosi ohjelmistoversiosta ja lämmitysolosuhteista, miten kuumaksi vedet lämmittää. Jos vedet menee hälyrajan yli, niin silloin ainakin vikakoodia ilmaantuu - taitaa B47 kohdalla syttyä sukellusvenekin näkyviin mittaristoon. Mutta ajoon eivät vaikuta mitenkään.

    Käytännössä sopiva lämmitysaika kannattaa haarukoida ulkoilman lämpötilan mukaan, niin pystyy ennakoimaan "ylilämmitystä".

    Sen Calixin lämmittimen teho on tehtaalla pyritty huomioimaan ja välttämään vikakoodeja/vikavaloa.
    Oliko tuo calix 500W ? Riittääkö tuolla n. -15 asteessa 2 tunnin lämmitys ? Tuo ilmeisesti huomattavasti helpompi ja halvempi asennellakkin ?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    TT-Thermon aspasta sanottiin, että huonolla tuurilla syttyy vikavaloa tauluun, kun nesteen lämpö aiheuttaa hämmennystä ecussa ? Onko näin, vai selviääkö ilman vikavaloja ?
    Riippuu vähän autosi ohjelmistoversiosta ja lämmitysolosuhteista, miten kuumaksi vedet lämmittää. Jos vedet menee hälyrajan yli, niin silloin ainakin vikakoodia ilmaantuu - taitaa B47 kohdalla syttyä sukellusvenekin näkyviin mittaristoon. Mutta ajoon eivät vaikuta mitenkään.

    Käytännössä sopiva lämmitysaika kannattaa haarukoida ulkoilman lämpötilan mukaan, niin pystyy ennakoimaan "ylilämmitystä".

    Sen Calixin lämmittimen teho on tehtaalla pyritty huomioimaan ja välttämään vikakoodeja/vikavaloa.

    Leave a comment:

Working...
X