Voi asentaa tt-thermon. Sillai mulle ainakin eräs asiantuntija sanoi pari vuotta sitten kun asiaa selvittelin. Auton täytyy kuulemma olla lepotilassa kun sitä käyttää (magneettiventtiilit auki). Eli lämppärin piuha irti ennen kun avaa ovet lukosta.
Oma lämppärisetti on ollut nyt pari vuotta odottamassa asennusta paketissaan autotallin hyllyssä. Aika harvoin moiselle tarvetta kun kotona auto on lämpimässä tallissa. Voisi sen kuitenkin koittaa saada vielä paikoilleen tulevaksi talveksi.
Lämmitin F10/11?
Collapse
X
-
Nostellaas tätä kun on lämmityksen tarpeen aika.
Elikkäs itsellä meni webasto hommat puihin jälkiasennus webaston idiottimaisen puhallin ohjauksen takia ja orkkis webasto sarja on bmw:n varastosta loppu joten sitäkään ei sitten saanut.
Autossanihan on Calixin re808 ylävesiletkun reijästä lohkon sisään tuleva lämmitin joka jopa toisen käyttökerran jälkeen porsi
(jo edellisen omistajan toimesta asennettu). Ilmeisesti tämä on ihan toimiva laitos verraten tavalliseen letkulämppäriin. Kuitenkin nyt täytyy uusia tämä re808 tai laittaa jotain muuta, se jokin muu on tt-thermo 1000xc.
Noh, onnistuukos tähän b47 moottoriin laittaa tämä tt:n lämmitin ettei auto ala herjailmaan mitään?
Leave a comment:
-
Vastaan itselleni, jos tästä olisi joskus muillekkin hyötyä. 2m elementtikaapelia ostin ja riitti sopivasti. Vähemmällä voisi päästä, jos menisi sisään vänkärin puolelta, mutta en nähnyt asiaa järkeväksi kun kuskinpuolella on valmis läpivienti, joskin hieman ahtaassa paikassa sisältäpäin.Originally posted by Lenkka View PostHei!
Olisi tarkoitus ostaa elementtikaapeli ja viedä piuha sisätilanpistokkeeseen. Kuinka pitkällä kaapelilla pärjää, ja mistä se on lyhin viedä. Tt-thermo on tuolla etupuskurin takana kennolle menevässä putkessa.
Muuta ei tarvinnut, kuin ottaa tuulilasin alapuolelta yksi muovisuoja irti ja molemmista jalkotiloista muovit ja tunnelin suojaverhoilut irti (3kpl ruuveja puoli). Sieltä saa helposti sitten ujutettua kaapelin vänkärin puolelle.
Leave a comment:
-
Binar käyttökokemukset kiinnostaa, kerro lisää kun pääset toden teolla käyttämään sitä.Originally posted by HarriKontio View PostValinta osui lopulta Calix CVH letkulämppäriin jonka seuraksi oli Calixilla tarjota mallikohtainen asennussarja(kumiletku). Tämän lisäksi akkulaturi ja sisähaara. Tämä oli ainut mallikohtainen setti mitä itse löysin, Defan teknisessä asiakaspalvelussa nostettiin kädet pystyyn.
Nyt vielä lisäksi Binar polttoainelämmitin gsm ohjauksella niin saa talvi saapua.
Edellisessä autossa oli vastaava setti sähkö+polttoainelämmitin niin ei oikein osaa olla ilman. BMW euro 6 soveltuvuus esilämmitykselle ja Venäläisten Eberi tässä nyt eniten jännittää.
Leave a comment:
-
Valinta osui lopulta Calix CVH letkulämppäriin jonka seuraksi oli Calixilla tarjota mallikohtainen asennussarja(kumiletku). Tämän lisäksi akkulaturi ja sisähaara. Tämä oli ainut mallikohtainen setti mitä itse löysin, Defan teknisessä asiakaspalvelussa nostettiin kädet pystyyn.Originally posted by HarriKontio View PostOsaisiko joku varmistaa meneekö M550D samalla Defan elementillä kuin 535?
Defan lohkon kylkeen tuleva säteilylämmitin 414834 ja auton vm 2014. Etsin siis nimenomaan tuollaista ei jäähdytysnesteeseen liitettävää mallia.
Nyt vielä lisäksi Binar polttoainelämmitin gsm ohjauksella niin saa talvi saapua.
Edellisessä autossa oli vastaava setti sähkö+polttoainelämmitin niin ei oikein osaa olla ilman. BMW euro 6 soveltuvuus esilämmitykselle ja Venäläisten Eberi tässä nyt eniten jännittää.
Leave a comment:
-
Pitäisi kanssa asennella lohkolämmitin omaan b47 520d:hen ja tarkoitus mennä calixin tuotteilla (re808). Mistäköhän näkisi mikä softaversio autossa on, löytyykö jostain piilovalikosta?
Calixin asennusohjeessa mainitaan että pitäisi olla 16-11-500 tai uudempi...
Leave a comment:
-
Originally posted by siksta View PostTuota TT-Thermoa olen tässä suunnitellut omaan autoon.
Sellainen tyhmä kysymys tässä tuli mieleen, että kun tuo on asennettu
lämppärille menevään letkuun, niin eikös kierto stoppaa heti vesiventtiiliin? :think
Eikö vesiventtiili mene kiinni aina kun auton sammuttaa?
Vai onko vesiventtiilin jompi kumpi lähtevistä linjoista aina auki? :thinkTälleen kirjoteltiin tuossa aiemmin..Originally posted by Patomursu View PostItse kun tt-thermon asensin lekuun ennen vesiventtiileitä niin pitää huomioida lämmittimen päälle laitettaessa että auto menee lepotilaan. Lepotilassa vesiventtiilit on auki ja neste pääsee kiertämään. Joku täälläkin arveli että n. 15 min sammuttamisesta auto olisi lepotilassa ja venttiili auki.
Harvemmin tietty lämpimään koneeseen tarvii lämmitintä laittaa päälle.
Leave a comment:
-
Tuota TT-Thermoa olen tässä suunnitellut omaan autoon.
Sellainen tyhmä kysymys tässä tuli mieleen, että kun tuo on asennettu
lämppärille menevään letkuun, niin eikös kierto stoppaa heti vesiventtiiliin? :think
Eikö vesiventtiili mene kiinni aina kun auton sammuttaa?
Vai onko vesiventtiilin jompi kumpi lähtevistä linjoista aina auki? :think
Leave a comment:
-
Tällöin on syytä varautua 19mm ja 16mm letkun pätkillä. Ei hassumpi tapa ollenkaan.Originally posted by Miika768 View PostVaikka ei ole oma kuva kyseessä niin se on kytketty letkuun nr12 ja nr8 väliin. Sinne kytkin myös oman tt-thermo 1500xc lämmittimen. Ei vaadi alkuperäisletkujen katkomista kun vie ennen tuota vesipumppua letkulämmittimelle ja siitä takaisin vesipumpulle.
Jarrujen jäähdytysilmakanavaan kiinnittäminen oli itsestäni huonompi vaihtoehto kuin korissa olevaan valmiiseen kierteeseen kiinnitys, koska sisälokariin kiinnitettävä tötterö tulee aika pitkälle ilman muokkausta.
Leave a comment:
-
Vaikka ei ole oma kuva kyseessä niin se on kytketty letkuun nr12 ja nr8 väliin. Sinne kytkin myös oman tt-thermo 1500xc lämmittimen. Ei vaadi alkuperäisletkujen katkomista kun vie ennen tuota vesipumppua letkulämmittimelle ja siitä takaisin vesipumpulle.Last edited by Miika768; 10-10-2019, 14:35.
Leave a comment:
-
Originally posted by >Jon1< View PostOma toteutus aiheesta. Lämmitinhän on tt-thermo 1500xc. Vähän yläviistoon asensin vaikka tuonhan voi laittaa miten päin haluaa. 1x16mm 90 asteen kulma ja 1x19mm 90 asteen kulma+nuo muutos jatkot. Kiinnikkeeseen hitsasin jatkoa kun tuossa palkissa oli valmis kierre. Sisähaaran vedin sisälle kuskin puolelta ja sieltä sen sai työnnettyä vänkärin jalkatilaan

Mihin letkuun tämä on asennettu?
Leave a comment:
-
Ite laitoin myös tuonne sisälokarin taakse, jälkikäteen aateltuna ois voinu kokeilla yläpuolista asennusta. Nesteiden vaihto tämän operaation ohessa ois hyvä ajatus myös.Originally posted by _Sylin_teri_ View PostPystyikö tuon tt-thermon asentamaan -12 535D johonkin konehuoneen letkuun? Ainakin yksi kuva oli missä oli konehuoneeseen asennettu mutta en vaan tajua miks kaikki tunkee sitä jonnekin lokarin sisään jos saa konehuoneeseen melkein bolt on asennuksena:think
Leave a comment:
-
Elementtikaapelin pituus
Hei!
Olisi tarkoitus ostaa elementtikaapeli ja viedä piuha sisätilanpistokkeeseen. Kuinka pitkällä kaapelilla pärjää, ja mistä se on lyhin viedä. Tt-thermo on tuolla etupuskurin takana kennolle menevässä putkessa.
Leave a comment:
-
Johtuu varmaan siitä että se on helpon paikka asentaa tonne puskurin taakse. On oikeat letkut heti vieressä, saa piiloon ja on tilaa.Originally posted by _Sylin_teri_ View PostPystyikö tuon tt-thermon asentamaan -12 535D johonkin konehuoneen letkuun? Ainakin yksi kuva oli missä oli konehuoneeseen asennettu mutta en vaan tajua miks kaikki tunkee sitä jonnekin lokarin sisään jos saa konehuoneeseen melkein bolt on asennuksena:think
Leave a comment:
Leave a comment: