Lämmitin F10/11?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kakkoskuski
    replied
    Voi asentaa tt-thermon. Sillai mulle ainakin eräs asiantuntija sanoi pari vuotta sitten kun asiaa selvittelin. Auton täytyy kuulemma olla lepotilassa kun sitä käyttää (magneettiventtiilit auki). Eli lämppärin piuha irti ennen kun avaa ovet lukosta.

    Oma lämppärisetti on ollut nyt pari vuotta odottamassa asennusta paketissaan autotallin hyllyssä. Aika harvoin moiselle tarvetta kun kotona auto on lämpimässä tallissa. Voisi sen kuitenkin koittaa saada vielä paikoilleen tulevaksi talveksi.
    Last edited by kakkoskuski; 18-12-2022, 16:39.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Nostellaas tätä kun on lämmityksen tarpeen aika.

    Elikkäs itsellä meni webasto hommat puihin jälkiasennus webaston idiottimaisen puhallin ohjauksen takia ja orkkis webasto sarja on bmw:n varastosta loppu joten sitäkään ei sitten saanut.

    Autossanihan on Calixin re808 ylävesiletkun reijästä lohkon sisään tuleva lämmitin joka jopa toisen käyttökerran jälkeen porsi (jo edellisen omistajan toimesta asennettu). Ilmeisesti tämä on ihan toimiva laitos verraten tavalliseen letkulämppäriin. Kuitenkin nyt täytyy uusia tämä re808 tai laittaa jotain muuta, se jokin muu on tt-thermo 1000xc.

    Noh, onnistuukos tähän b47 moottoriin laittaa tämä tt:n lämmitin ettei auto ala herjailmaan mitään?

    Leave a comment:


  • Lenkka
    replied
    Originally posted by Lenkka View Post
    Hei!
    Olisi tarkoitus ostaa elementtikaapeli ja viedä piuha sisätilanpistokkeeseen. Kuinka pitkällä kaapelilla pärjää, ja mistä se on lyhin viedä. Tt-thermo on tuolla etupuskurin takana kennolle menevässä putkessa.
    Vastaan itselleni, jos tästä olisi joskus muillekkin hyötyä. 2m elementtikaapelia ostin ja riitti sopivasti. Vähemmällä voisi päästä, jos menisi sisään vänkärin puolelta, mutta en nähnyt asiaa järkeväksi kun kuskinpuolella on valmis läpivienti, joskin hieman ahtaassa paikassa sisältäpäin.
    Muuta ei tarvinnut, kuin ottaa tuulilasin alapuolelta yksi muovisuoja irti ja molemmista jalkotiloista muovit ja tunnelin suojaverhoilut irti (3kpl ruuveja puoli). Sieltä saa helposti sitten ujutettua kaapelin vänkärin puolelle.

    Leave a comment:


  • TINTTI
    replied
    vm2010 F10 523:sta löyty paikka TT-Thermo 1000CX:lle ilmanputsarin alta...

    Attached Files
    Last edited by TINTTI; 26-10-2019, 15:51.

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Originally posted by HarriKontio View Post
    Valinta osui lopulta Calix CVH letkulämppäriin jonka seuraksi oli Calixilla tarjota mallikohtainen asennussarja(kumiletku). Tämän lisäksi akkulaturi ja sisähaara. Tämä oli ainut mallikohtainen setti mitä itse löysin, Defan teknisessä asiakaspalvelussa nostettiin kädet pystyyn.

    Nyt vielä lisäksi Binar polttoainelämmitin gsm ohjauksella niin saa talvi saapua.

    Edellisessä autossa oli vastaava setti sähkö+polttoainelämmitin niin ei oikein osaa olla ilman. BMW euro 6 soveltuvuus esilämmitykselle ja Venäläisten Eberi tässä nyt eniten jännittää.
    Binar käyttökokemukset kiinnostaa, kerro lisää kun pääset toden teolla käyttämään sitä.

    Leave a comment:


  • HarriKontio
    replied
    Originally posted by HarriKontio View Post
    Osaisiko joku varmistaa meneekö M550D samalla Defan elementillä kuin 535?
    Defan lohkon kylkeen tuleva säteilylämmitin 414834 ja auton vm 2014. Etsin siis nimenomaan tuollaista ei jäähdytysnesteeseen liitettävää mallia.
    Valinta osui lopulta Calix CVH letkulämppäriin jonka seuraksi oli Calixilla tarjota mallikohtainen asennussarja(kumiletku). Tämän lisäksi akkulaturi ja sisähaara. Tämä oli ainut mallikohtainen setti mitä itse löysin, Defan teknisessä asiakaspalvelussa nostettiin kädet pystyyn.

    Nyt vielä lisäksi Binar polttoainelämmitin gsm ohjauksella niin saa talvi saapua.

    Edellisessä autossa oli vastaava setti sähkö+polttoainelämmitin niin ei oikein osaa olla ilman. BMW euro 6 soveltuvuus esilämmitykselle ja Venäläisten Eberi tässä nyt eniten jännittää.

    Leave a comment:


  • jykä
    replied
    Pitäisi kanssa asennella lohkolämmitin omaan b47 520d:hen ja tarkoitus mennä calixin tuotteilla (re808). Mistäköhän näkisi mikä softaversio autossa on, löytyykö jostain piilovalikosta?
    Calixin asennusohjeessa mainitaan että pitäisi olla 16-11-500 tai uudempi...

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by siksta View Post
    Tuota TT-Thermoa olen tässä suunnitellut omaan autoon.

    Sellainen tyhmä kysymys tässä tuli mieleen, että kun tuo on asennettu
    lämppärille menevään letkuun, niin eikös kierto stoppaa heti vesiventtiiliin? :think
    Eikö vesiventtiili mene kiinni aina kun auton sammuttaa?

    Vai onko vesiventtiilin jompi kumpi lähtevistä linjoista aina auki? :think
    Originally posted by Patomursu View Post
    Itse kun tt-thermon asensin lekuun ennen vesiventtiileitä niin pitää huomioida lämmittimen päälle laitettaessa että auto menee lepotilaan. Lepotilassa vesiventtiilit on auki ja neste pääsee kiertämään. Joku täälläkin arveli että n. 15 min sammuttamisesta auto olisi lepotilassa ja venttiili auki.
    Harvemmin tietty lämpimään koneeseen tarvii lämmitintä laittaa päälle.
    Tälleen kirjoteltiin tuossa aiemmin..

    Leave a comment:


  • siksta
    replied
    Tuota TT-Thermoa olen tässä suunnitellut omaan autoon.

    Sellainen tyhmä kysymys tässä tuli mieleen, että kun tuo on asennettu
    lämppärille menevään letkuun, niin eikös kierto stoppaa heti vesiventtiiliin? :think
    Eikö vesiventtiili mene kiinni aina kun auton sammuttaa?

    Vai onko vesiventtiilin jompi kumpi lähtevistä linjoista aina auki? :think

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by Miika768 View Post
    Vaikka ei ole oma kuva kyseessä niin se on kytketty letkuun nr12 ja nr8 väliin. Sinne kytkin myös oman tt-thermo 1500xc lämmittimen. Ei vaadi alkuperäisletkujen katkomista kun vie ennen tuota vesipumppua letkulämmittimelle ja siitä takaisin vesipumpulle.
    Tällöin on syytä varautua 19mm ja 16mm letkun pätkillä. Ei hassumpi tapa ollenkaan.
    Jarrujen jäähdytysilmakanavaan kiinnittäminen oli itsestäni huonompi vaihtoehto kuin korissa olevaan valmiiseen kierteeseen kiinnitys, koska sisälokariin kiinnitettävä tötterö tulee aika pitkälle ilman muokkausta.

    Leave a comment:


  • Miika768
    replied
    Vaikka ei ole oma kuva kyseessä niin se on kytketty letkuun nr12 ja nr8 väliin. Sinne kytkin myös oman tt-thermo 1500xc lämmittimen. Ei vaadi alkuperäisletkujen katkomista kun vie ennen tuota vesipumppua letkulämmittimelle ja siitä takaisin vesipumpulle.
    Attached Files
    Last edited by Miika768; 10-10-2019, 14:35.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by >Jon1< View Post
    Oma toteutus aiheesta. Lämmitinhän on tt-thermo 1500xc. Vähän yläviistoon asensin vaikka tuonhan voi laittaa miten päin haluaa. 1x16mm 90 asteen kulma ja 1x19mm 90 asteen kulma+nuo muutos jatkot. Kiinnikkeeseen hitsasin jatkoa kun tuossa palkissa oli valmis kierre. Sisähaaran vedin sisälle kuskin puolelta ja sieltä sen sai työnnettyä vänkärin jalkatilaan



    Mihin letkuun tämä on asennettu?

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Pystyikö tuon tt-thermon asentamaan -12 535D johonkin konehuoneen letkuun? Ainakin yksi kuva oli missä oli konehuoneeseen asennettu mutta en vaan tajua miks kaikki tunkee sitä jonnekin lokarin sisään jos saa konehuoneeseen melkein bolt on asennuksena:think
    Ite laitoin myös tuonne sisälokarin taakse, jälkikäteen aateltuna ois voinu kokeilla yläpuolista asennusta. Nesteiden vaihto tämän operaation ohessa ois hyvä ajatus myös.

    Leave a comment:


  • Lenkka
    replied
    Elementtikaapelin pituus

    Hei!
    Olisi tarkoitus ostaa elementtikaapeli ja viedä piuha sisätilanpistokkeeseen. Kuinka pitkällä kaapelilla pärjää, ja mistä se on lyhin viedä. Tt-thermo on tuolla etupuskurin takana kennolle menevässä putkessa.

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Pystyikö tuon tt-thermon asentamaan -12 535D johonkin konehuoneen letkuun? Ainakin yksi kuva oli missä oli konehuoneeseen asennettu mutta en vaan tajua miks kaikki tunkee sitä jonnekin lokarin sisään jos saa konehuoneeseen melkein bolt on asennuksena:think
    Johtuu varmaan siitä että se on helpon paikka asentaa tonne puskurin taakse. On oikeat letkut heti vieressä, saa piiloon ja on tilaa.

    Leave a comment:

Working...
X