Mites tämä F10/F11 huollontarve menee käytännössä..? Tietty ajotyylin mukaan silloin kun se on vaihtuva, mutta saako sen esim koodattua kiinteälle huoltovälille? Oma kärry on nyt 10kk ikäinen, ajettu 21tkm. Ajattelin tehdä sopparin tuosta Basic Huolenpitosopimuksesta ja Premium Turvasta 4v / 100.000km ajaksi. Autossani on nyt kertaalleen syttynyt moottorin merkkivalo kesken ajon. Mitään syytä ei löytynyt ja takuun piikkiin meni toimenpiteet (softan päivitys) ja sijaisauto korjauksen ajaksi (4pvää). Viime viikolla syttyi "Pedestrian warning system" -varoitus kesken ajon ilman mitään syytä ja auto haluaa, että se viedään pajalle välittömästi. Auto siis menee taas huomenna Laakkoselle huoltoon ja yrittävät selvittää mistä tuo nyt sitten johtuu. Taas tulee BMW Liikkuvuusturva avuksi ja saan sijaisauton huollon ajaksi.
Ajattelin, että taidan jatkaa 4v asti tuota Huolenpitosopimusta ja Premium Turvaa, jos auto näin usein haluaa pajalle noiden vikailmoitusten takia. Tuli vaan se mieleen, että missä vaiheessa nuo huollot keskimäärin tulevat F10/F11: ssa? Ehtiikö auto käydä keskimäärin huollossa sen 3krt ennen 100.000km täyttymistä? Voisin kuvitella, että jos vaihtuva huoltoväli ehdottaa huollolle tarvetta esim 104.000km kohdalla, niin varmasti eivät tule sitä huoltoa Huolenpitosopimuksen laskuun tekemään, se kun on silloin käytännössä juuri loppunut..
Edit: Äsken käynnistin auton pihassa ja kellonaika, trippimittari ja kaikki ajotietokoneen sisältämät tiedot esim keskikulutuksesta ym nollaantuivat itsekseen.. Voi kyynel näitä vehkeitä! Kerran auto oli aiemmin huollossa jo sen johdosta, että polttoainemittari näytti täydellä tankilla puolta tankkia. Silloinkin auton softaa päiviteltiin ja se vika lähti sillä..
Ajattelin, että taidan jatkaa 4v asti tuota Huolenpitosopimusta ja Premium Turvaa, jos auto näin usein haluaa pajalle noiden vikailmoitusten takia. Tuli vaan se mieleen, että missä vaiheessa nuo huollot keskimäärin tulevat F10/F11: ssa? Ehtiikö auto käydä keskimäärin huollossa sen 3krt ennen 100.000km täyttymistä? Voisin kuvitella, että jos vaihtuva huoltoväli ehdottaa huollolle tarvetta esim 104.000km kohdalla, niin varmasti eivät tule sitä huoltoa Huolenpitosopimuksen laskuun tekemään, se kun on silloin käytännössä juuri loppunut..
Edit: Äsken käynnistin auton pihassa ja kellonaika, trippimittari ja kaikki ajotietokoneen sisältämät tiedot esim keskikulutuksesta ym nollaantuivat itsekseen.. Voi kyynel näitä vehkeitä! Kerran auto oli aiemmin huollossa jo sen johdosta, että polttoainemittari näytti täydellä tankilla puolta tankkia. Silloinkin auton softaa päiviteltiin ja se vika lähti sillä..
Comment