Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kunnossa vai ei F11 523i (N53)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controlleri
    Newbiemmer
    • Jul 2009
    • 22
    • fin

    Kunnossa vai ei F11 523i (N53)

    Mun auto on vm. 2010 oleva 523i F11 ja ajettuna n.70tkm. Vein auton pajalle reilu viikko sitte kun moottori varoitusvalo (keltainen) syttyi ja tyhjäkäynnillä kävi kuin traktori sekä savutti aika kivasti. Ongelma saatiin paikallistettua ja syyksi muodostui viallinen suutin. Kaikki suuttimet kuitenkin vaihdettiin. Lisäksi edellisen seurauksena vaihdettiin puolat, tulpat, viallinen lambda sekä sulanut katalysaattori. Nyt auto käy ja kukkuu niinku pitää. Olen itse auton toinen omistaja ja ostin sen n. vuosi sitten mutta onneksi autoon tuli Bemarin Premium Selection 2v. takuu joka siis kattoi koko lystin Konehan on käsittääkseni tuo sama mitä E6x autoissa eli 3L suora kutonen mallia N53. Kysymys kuuluukin että onko vika nyt korjattu kun suuttimet on vaihdettu uusiin vai onko tulevaisuudessa odotettavissa samoja ongelmia:think Ilmeisesti E6x omistajat voisi tietää paremmin...
  • Limit
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 144
    • Tsuomi

    #2
    Originally posted by Controlleri View Post
    Mun auto on vm. 2010 oleva 523i F11 ja ajettuna n.70tkm. Vein auton pajalle reilu viikko sitte kun moottori varoitusvalo (keltainen) syttyi ja tyhjäkäynnillä kävi kuin traktori sekä savutti aika kivasti. Ongelma saatiin paikallistettua ja syyksi muodostui viallinen suutin. Kaikki suuttimet kuitenkin vaihdettiin. Lisäksi edellisen seurauksena vaihdettiin puolat, tulpat, viallinen lambda sekä sulanut katalysaattori. Nyt auto käy ja kukkuu niinku pitää. Olen itse auton toinen omistaja ja ostin sen n. vuosi sitten mutta onneksi autoon tuli Bemarin Premium Selection 2v. takuu joka siis kattoi koko lystin Konehan on käsittääkseni tuo sama mitä E6x autoissa eli 3L suora kutonen mallia N53. Kysymys kuuluukin että onko vika nyt korjattu kun suuttimet on vaihdettu uusiin vai onko tulevaisuudessa odotettavissa samoja ongelmia:think Ilmeisesti E6x omistajat voisi tietää paremmin...
    N53 koneeseen on kamppanja nyt noihin suuttimiin,vaihtavat kaikki kerralla uusiin malleihin. Nämä uudet suuttimet eivät ole enää aiheuttaneet ongelmia. Vikoja ei pitäisi enää olla tai tulla.
    Limits in life

    Comment

    • jake2710
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 828

      #3
      Onko nyt joku kamppanja näissä? Ja jos, niin missä mallissa ja ikäisessä? Joskus vaihtoivat jos index oli alle tietyn rajan. (E-sarja)
      Last edited by jake2710; 28-02-2015, 11:07.

      Comment

      • Limit
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 144
        • Tsuomi

        #4
        Originally posted by jake2710 View Post
        Onko nyt joku kamppanja näissä? Ja jos, niin missä mallissa ja ikäisessä? Joskus vaihtoivat jos index oli alle tietyn rajan. (E-sarja)
        Osaan sanoa vain omasta F10:stä, että kaikki meni nyt kerralla takuuseen BMW piikkiin.
        Ennen vaihtoivat kuulemma 1 suuttimen kerralla, kun vika ilmeni. Nyt menee kaikki vaihtoon kerralla uuteen malliin. Kehitys on pitkä ja kivinen, mutta tietoni mukaan viimeisintä mallia ei ole enää tarvinnut vaihtaa uudestaan.
        Limits in life

        Comment

        • Controlleri
          Newbiemmer
          • Jul 2009
          • 22
          • fin

          #5
          Okei, hyvä tietää. Ei tarvi lähtee autokaupoille. Autohan on muuten kyllä mahtava peli. Huomas hyvin taas ku ajeli reilun viikon muilla kulkuneuvoilla

          Comment

          • KoPe
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 251
            • Helsinki

            #6
            Kampanja?

            Originally posted by Limit View Post
            N53 koneeseen on kamppanja nyt noihin suuttimiin,vaihtavat kaikki kerralla uusiin malleihin. Nämä uudet suuttimet eivät ole enää aiheuttaneet ongelmia. Vikoja ei pitäisi enää olla tai tulla.
            Onko mitään virallista tietoa, että tälläinen kampanja N53 suuttimiin olisi meneillään? Olisi samat oireet F10 N53.
            KoPe
            --------
            Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

            Comment

            • Hakkapeliitta
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2014
              • 552
              • P-Sawo

              #7
              Eikö virallinen tieto selviäisi mistä tahansa Bmw merkkihuollosta puhelinsoitolla?

              annetaan BMW-osaa

              Comment

              • KoPe
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 251
                • Helsinki

                #8
                Ei niille kampanjaa taida olla, mutta goodwill-kyselyn voi tehdä. Jos arvot heittää sopivasti, voivat osittain mennä gw:n. Itsellä meni kokonaan.
                KoPe
                --------
                Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

                Comment

                • 205/65-15H
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1422

                  #9
                  Meille vaihdettiin syksyllä 2011 kaikki suuttimet ja muistaakseni kesällä 2013 kaikki puolat kampanjanana bmw:n piikkiin. Onko tiedossa milloin viimeisimmät päivitykset varaosanumeroihin on noissa suuttimissa tullut?
                  e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                  e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                  Ioniq5 AWD -22
                  Leaf 40kwh -18

                  Comment

                  • Limit
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 144
                    • Tsuomi

                    #10
                    Originally posted by KoPe View Post
                    Ei niille kampanjaa taida olla, mutta goodwill-kyselyn voi tehdä. Jos arvot heittää sopivasti, voivat osittain mennä gw:n. Itsellä meni kokonaan.
                    Saitkin homman tehtyä. Hyvä niin. Minulle puhutiin kamppanjasta, mutta taitaa olla tuo goodwill hommia. Oma autoni on 2010 528i. Olen myös NOX anturin vaihdattanut.
                    Ajattelin vielä Rahulla auton tutkituttaa, jos jotain löytäisimme takuuseen laitettavaksi.
                    Limits in life

                    Comment

                    • KoPe
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 251
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Limit View Post
                      Saitkin homman tehtyä. Hyvä niin. Minulle puhutiin kamppanjasta, mutta taitaa olla tuo goodwill hommia. Oma autoni on 2010 528i. Olen myös NOX anturin vaihdattanut.
                      Ajattelin vielä Rahulla auton tutkituttaa, jos jotain löytäisimme takuuseen laitettavaksi.
                      Ok kiitos. Autossani 2010 F10 523 oli myös NOX-anturin herja vikamuistissa ja suosittelivat vaihtoa. Ajattelin katsella tuleeko se vielä uusiksi nyt jos ja kun palotapahtuma on ehjempi. Mitä oireita NOX-vika autossasi aiheutti? Omassani en ole huomannut mitään, jos se on ollut pitempäänkin päällä. Keskikulutus on koko omistusajalta 1,5 v/35000 tkm on 8,9-9,1 l eikä ainakaan edellisessä huollossa 20 tkm sitten ollut koodeja. Matalin kulutus on ollut 6,8 l/100 suht. tasaisessa 80 km/h ajossa.
                      KoPe
                      --------
                      Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

                      Comment

                      • Limit
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 144
                        • Tsuomi

                        #12
                        Originally posted by KoPe View Post
                        Ok kiitos. Autossani 2010 F10 523 oli myös NOX-anturin herja vikamuistissa ja suosittelivat vaihtoa. Ajattelin katsella tuleeko se vielä uusiksi nyt jos ja kun palotapahtuma on ehjempi. Mitä oireita NOX-vika autossasi aiheutti? Omassani en ole huomannut mitään, jos se on ollut pitempäänkin päällä. Keskikulutus on koko omistusajalta 1,5 v/35000 tkm on 8,9-9,1 l eikä ainakaan edellisessä huollossa 20 tkm sitten ollut koodeja. Matalin kulutus on ollut 6,8 l/100 suht. tasaisessa 80 km/h ajossa.
                        Kulutus tippui 8.5 ja 6.6 väliin sekalaista ajoa. Moottoritietä ajan paljon gps 135km/h nopeudella.
                        Ajossa ei nox anturi vikaa huomannut. Vain logissa. Nyt auto menee laihaseokselle, jolloin kulutus tippuu.
                        Limits in life

                        Comment

                        • KoPe
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 251
                          • Helsinki

                          #13
                          Hmm..

                          Kävin ottamassa pakokaasutestin eräässä pajassa.

                          OBD testi OK

                          mutta

                          Lämpö 89 C
                          RPM 2400
                          CO 0,01
                          CO2 6,8
                          O2 11.10
                          Lambda 2,150 --> Tulisi hylätty

                          Eli jäi lambdasta kiinni. Mahtaako Nox-sensori vaikuttaa tähän?
                          KoPe
                          --------
                          Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

                          Comment

                          • jake2710
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 828

                            #14
                            Originally posted by KoPe View Post
                            Hmm..

                            Kävin ottamassa pakokaasutestin eräässä pajassa.

                            OBD testi OK

                            mutta

                            Lämpö 89 C
                            RPM 2400
                            CO 0,01
                            CO2 6,8
                            O2 11.10
                            Lambda 2,150 --> Tulisi hylätty

                            Eli jäi lambdasta kiinni. Mahtaako Nox-sensori vaikuttaa tähän?
                            normaalia

                            edit. jaa tää olikin sama kuin tuolla E60 puolella...

                            Comment

                            • KoPe
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 251
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Limit View Post
                              Kulutus tippui 8.5 ja 6.6 väliin sekalaista ajoa. Moottoritietä ajan paljon gps 135km/h nopeudella.
                              Ajossa ei nox anturi vikaa huomannut. Vain logissa. Nyt auto menee laihaseokselle, jolloin kulutus tippuu.
                              En vaihtanut NOX-anturia vielä. Suuttimien vaihdon jälkeen kulutus tippui suunnilleen noihin lukemiin eli maantiellä on menty pienimmillään 6.0-6.2 l /100 km ja motarilla 8.3 - 8.9 l/100 l. Renkaat ovat 245 & 275 19" ja eivät mitenkään hirveän pienellä pyörintävastuksella, motarilla perusrenkailla mentäisiin vähän vähemmällä. Joskus arvioin eräästä matkapätkästä subjektiivisesti, että talvirenkaisiin nähden kesäkumit ja ilmastointi nostavat kulutusta 0.3-0.5 l/100 km.
                              KoPe
                              --------
                              Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎