Mun auto on vm. 2010 oleva 523i F11 ja ajettuna n.70tkm. Vein auton pajalle reilu viikko sitte kun moottori varoitusvalo (keltainen) syttyi ja tyhjäkäynnillä kävi kuin traktori sekä savutti aika kivasti. Ongelma saatiin paikallistettua ja syyksi muodostui viallinen suutin. Kaikki suuttimet kuitenkin vaihdettiin. Lisäksi edellisen seurauksena vaihdettiin puolat, tulpat, viallinen lambda sekä sulanut katalysaattori. Nyt auto käy ja kukkuu niinku pitää. Olen itse auton toinen omistaja ja ostin sen n. vuosi sitten mutta onneksi autoon tuli Bemarin Premium Selection 2v. takuu joka siis kattoi koko lystin Konehan on käsittääkseni tuo sama mitä E6x autoissa eli 3L suora kutonen mallia N53. Kysymys kuuluukin että onko vika nyt korjattu kun suuttimet on vaihdettu uusiin vai onko tulevaisuudessa odotettavissa samoja ongelmia:think Ilmeisesti E6x omistajat voisi tietää paremmin...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kunnossa vai ei F11 523i (N53)
Collapse
X
-
Originally posted by Controlleri View PostMun auto on vm. 2010 oleva 523i F11 ja ajettuna n.70tkm. Vein auton pajalle reilu viikko sitte kun moottori varoitusvalo (keltainen) syttyi ja tyhjäkäynnillä kävi kuin traktori sekä savutti aika kivasti. Ongelma saatiin paikallistettua ja syyksi muodostui viallinen suutin. Kaikki suuttimet kuitenkin vaihdettiin. Lisäksi edellisen seurauksena vaihdettiin puolat, tulpat, viallinen lambda sekä sulanut katalysaattori. Nyt auto käy ja kukkuu niinku pitää. Olen itse auton toinen omistaja ja ostin sen n. vuosi sitten mutta onneksi autoon tuli Bemarin Premium Selection 2v. takuu joka siis kattoi koko lystin Konehan on käsittääkseni tuo sama mitä E6x autoissa eli 3L suora kutonen mallia N53. Kysymys kuuluukin että onko vika nyt korjattu kun suuttimet on vaihdettu uusiin vai onko tulevaisuudessa odotettavissa samoja ongelmia:think Ilmeisesti E6x omistajat voisi tietää paremmin...Limits in life
-
-
Originally posted by jake2710 View PostOnko nyt joku kamppanja näissä? Ja jos, niin missä mallissa ja ikäisessä? Joskus vaihtoivat jos index oli alle tietyn rajan. (E-sarja)
Ennen vaihtoivat kuulemma 1 suuttimen kerralla, kun vika ilmeni. Nyt menee kaikki vaihtoon kerralla uuteen malliin. Kehitys on pitkä ja kivinen, mutta tietoni mukaan viimeisintä mallia ei ole enää tarvinnut vaihtaa uudestaan.Limits in life
Comment
-
-
Kampanja?
Originally posted by Limit View PostN53 koneeseen on kamppanja nyt noihin suuttimiin,vaihtavat kaikki kerralla uusiin malleihin. Nämä uudet suuttimet eivät ole enää aiheuttaneet ongelmia. Vikoja ei pitäisi enää olla tai tulla.KoPe
--------
Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
Comment
-
-
Meille vaihdettiin syksyllä 2011 kaikki suuttimet ja muistaakseni kesällä 2013 kaikki puolat kampanjanana bmw:n piikkiin. Onko tiedossa milloin viimeisimmät päivitykset varaosanumeroihin on noissa suuttimissa tullut?e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by KoPe View PostEi niille kampanjaa taida olla, mutta goodwill-kyselyn voi tehdä. Jos arvot heittää sopivasti, voivat osittain mennä gw:n. Itsellä meni kokonaan.
Ajattelin vielä Rahulla auton tutkituttaa, jos jotain löytäisimme takuuseen laitettavaksi.Limits in life
Comment
-
-
Originally posted by Limit View PostSaitkin homman tehtyä. Hyvä niin. Minulle puhutiin kamppanjasta, mutta taitaa olla tuo goodwill hommia. Oma autoni on 2010 528i. Olen myös NOX anturin vaihdattanut.
Ajattelin vielä Rahulla auton tutkituttaa, jos jotain löytäisimme takuuseen laitettavaksi.KoPe
--------
Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
Comment
-
-
Originally posted by KoPe View PostOk kiitos. Autossani 2010 F10 523 oli myös NOX-anturin herja vikamuistissa ja suosittelivat vaihtoa. Ajattelin katsella tuleeko se vielä uusiksi nyt jos ja kun palotapahtuma on ehjempi. Mitä oireita NOX-vika autossasi aiheutti? Omassani en ole huomannut mitään, jos se on ollut pitempäänkin päällä. Keskikulutus on koko omistusajalta 1,5 v/35000 tkm on 8,9-9,1 l eikä ainakaan edellisessä huollossa 20 tkm sitten ollut koodeja. Matalin kulutus on ollut 6,8 l/100 suht. tasaisessa 80 km/h ajossa.
Ajossa ei nox anturi vikaa huomannut. Vain logissa. Nyt auto menee laihaseokselle, jolloin kulutus tippuu.Limits in life
Comment
-
-
Originally posted by KoPe View PostHmm..
Kävin ottamassa pakokaasutestin eräässä pajassa.
OBD testi OK
mutta
Lämpö 89 C
RPM 2400
CO 0,01
CO2 6,8
O2 11.10
Lambda 2,150 --> Tulisi hylätty
Eli jäi lambdasta kiinni. Mahtaako Nox-sensori vaikuttaa tähän?
edit. jaa tää olikin sama kuin tuolla E60 puolella...
Comment
-
-
Originally posted by Limit View PostKulutus tippui 8.5 ja 6.6 väliin sekalaista ajoa. Moottoritietä ajan paljon gps 135km/h nopeudella.
Ajossa ei nox anturi vikaa huomannut. Vain logissa. Nyt auto menee laihaseokselle, jolloin kulutus tippuu.KoPe
--------
Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
Comment
-
Comment