F10 530d Drivetrain malfunction

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MTervonen
    Newbiemmer
    • Apr 2015
    • 10
    • Tampere

    F10 530d Drivetrain malfunction

    Mahtaako jollakulla olla kokemusta tilanteesta jossa 530d herjaa drivetrain malfunction -viestillä. Tila katoaa yhtä nopeasti kuin ilmenikin.
    Jo ennen tuota vikailmoitusta olin havaitsevinani muutamana päivänä pakokaasun hajua ohjaamossa, pakokaasua tulee edelleenkin konehuoneeseen jostain. Kun moottorin kierrokset ovat alhaalla, esim käännyttäessä risteyksestä, olen kuulevinani matalaa resonointia ja/tai lisääntyneitä ahtoääniä konehuoneesta (näitä ei siis ole aiemmin ollut). "Ahtoäänet" loppuvat kuitenkin kuin seinään kierrosten noustessa. Sinällään muita sivuääniä ei kuulu. Omat ajatukset liikuvat akselilla pakosarja/turbon letku/tms painepuoli, mutta mahtaako jollakulla olla tästä tilasta ihan kokemusta ?
  • JMan
    Newbiemmer
    • Mar 2015
    • 11
    • Hämeenlinna

    #2
    Originally posted by MTervonen View Post
    Mahtaako jollakulla olla kokemusta tilanteesta jossa 530d herjaa drivetrain malfunction -viestillä. Tila katoaa yhtä nopeasti kuin ilmenikin.
    Jo ennen tuota vikailmoitusta olin havaitsevinani muutamana päivänä pakokaasun hajua ohjaamossa, pakokaasua tulee edelleenkin konehuoneeseen jostain. Kun moottorin kierrokset ovat alhaalla, esim käännyttäessä risteyksestä, olen kuulevinani matalaa resonointia ja/tai lisääntyneitä ahtoääniä konehuoneesta (näitä ei siis ole aiemmin ollut). "Ahtoäänet" loppuvat kuitenkin kuin seinään kierrosten noustessa. Sinällään muita sivuääniä ei kuulu. Omat ajatukset liikuvat akselilla pakosarja/turbon letku/tms painepuoli, mutta mahtaako jollakulla olla tästä tilasta ihan kokemusta ?
    EGR venttiili?

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #3
      EGR:kin se voi olla, mutta arvuuttelu on turhaa ennenkuin vikakoodit on luettu. Tuosta on jäänyt muistiin ilmoitus, ota yhteyttä niin lukaistaan pois.
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • racediesel
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 248
        • porvoo

        #4
        moi
        jyrkkä veikaus että on vedenlämpö yli 60c ja imusarjassa alipainetta kun alkaa haista...
        jos ei aja pintakaasuajolla niin imusarjanpaine pysyy positiivisella...
        muuten pintakaasuajolla ja moottorijarrulla se on alipaineella...
        kaasuläppä on vähemmän auki kuin täysin auki jotta se alipaine saadaan aikaiseksi mutta syytä en tiedä miksi näin käy.vain seuraamus on tiedossa.

        tehnyt minulle kerran tällä autolla näin.tuo haju meinaan,ei mitään hälytystä.n
        äyttää olevan maailmanlaajuinen BMW eri mallien hälytysongelma ja ei suoraa ratkaisua löydy mistään.
        mutta ei taida liittyä vaihdelaatikkoon suoranaisesti millään muotoa.
        muissa eri autoissa useasti,pääsee eroon kun ottaa kaasuläpän johdon irti,sammuu rytkäyttämällä mutta ei mene vakuumille.ei tietysti ole paras tapa hoitaa homma pois...
        pasi
        Last edited by racediesel; 07-04-2015, 11:32. Reason: täydennystä
        Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
        Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
        Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
        Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
        Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
        BMW 330d-00 250hv ja 630nm
        BMW 330D-05 vakio 2005
        BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
        BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
        BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

        Comment

        • MTervonen
          Newbiemmer
          • Apr 2015
          • 10
          • Tampere

          #5
          Originally posted by VolvoTDi View Post
          EGR:kin se voi olla, mutta arvuuttelu on turhaa ennenkuin vikakoodit on luettu. Tuosta on jäänyt muistiin ilmoitus, ota yhteyttä niin lukaistaan pois.
          Jees, kävin paikallisella lukaisemassa vikakoodit - virheitä oli kaksi:
          279800 - Ahtimen välijäähdytin - Viallinen
          244C00 - Ahtopaineen säätö - Ahtopaine liian alhainen

          Tuohon kun yhdistää tuon "rikkinäisen pakosarjan äänen" matalilla kierroksilla joka katoaa kun ahtopaineet nousee sekä pakokaasun hajun moottoritilassa... alkaako muistuttamaan EGR venttiilin vikaantumista ?
          En oikein jaksa uskoa että välijäähdyttimessä on mitään vikaa vaan että kyse lienee välillisestä vikakoodista ?

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #6
            Originally posted by MTervonen View Post
            Jees, kävin paikallisella lukaisemassa vikakoodit - virheitä oli kaksi:
            279800 - Ahtimen välijäähdytin - Viallinen
            244C00 - Ahtopaineen säätö - Ahtopaine liian alhainen

            Tuohon kun yhdistää tuon "rikkinäisen pakosarjan äänen" matalilla kierroksilla joka katoaa kun ahtopaineet nousee sekä pakokaasun hajun moottoritilassa... alkaako muistuttamaan EGR venttiilin vikaantumista ?
            En oikein jaksa uskoa että välijäähdyttimessä on mitään vikaa vaan että kyse lienee välillisestä vikakoodista ?
            Ahtovuoto, imusarja halki... Kai se EGR:kin voi olla, mutta näin kuulematta vaikea sanoa.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • MTervonen
              Newbiemmer
              • Apr 2015
              • 10
              • Tampere

              #7
              Ajattelin laittaa päivitystä jos jollakulla tulee samoja oireita autoonsa niin tietää vähän mistä voi olla kyse: eli EGR:n maailmaan vika lopulta paikantui, ilmeisesti itse venttiilissä ei ole vikaa mutta huoltopäällikkö kertoi että EGR cooler/"haitariputkisto" on rikkoutunut - hän hieman sekoili sanoissaan joten en ole vielä ihan varma mikä sieltä loppujen lopuksi on hajalla. Pyysin että jättävät vioittuneen osan mulle tutkittavaksi... Tällaisena ikuisena epäilijänä tietysti ihmetyttää että miten hemmetissä sellainen metallipänikkä voi rikkoutua... joka tapauksessa menee kuulema koko cooleri uusiksi. Pelkkä osa reilu 600€ ja muut osat + työt päälle.

              No... olishan se tietysti voinu olla kalliimpaakin.

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                On niitä tullut eteen että se haitari murtuu, mutta täällä päin tuo osa ei ole kyllä noin kallis.. alle 500€ vaihdettuna.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • MTervonen
                  Newbiemmer
                  • Apr 2015
                  • 10
                  • Tampere

                  #9
                  Ah, no tiedänpähän mistä seuraavalla kerralla pyydän tarjouksen . Tuo vaihto menee onneksi vielä Premium selection -takuuseen, joten en ripottele tuhkaa päälleni.

                  Comment

                  • MTervonen
                    Newbiemmer
                    • Apr 2015
                    • 10
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Rahu View Post
                    On niitä tullut eteen että se haitari murtuu, mutta täällä päin tuo osa ei ole kyllä noin kallis.. alle 500€ vaihdettuna.
                    Nonniiiin Rahu. EGR coolerin haitariputki hajonnut taas. Eli mikäs se sinun tarjouksesi rempalle olikaan ?

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1400
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by MTervonen View Post
                      Nonniiiin Rahu. EGR coolerin haitariputki hajonnut taas. Eli mikäs se sinun tarjouksesi rempalle olikaan ?
                      Sulla on takuu vielä tossa osassa.. mars takas merkkarille hakee uus.
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • N54
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2012
                        • 527
                        • Satakunta

                        #12
                        Originally posted by Ceeray View Post
                        Sulla on takuu vielä tossa osassa.. mars takas merkkarille hakee uus.
                        Eikös varaosatakuu ole yleensä kaksi vuotta? Edellisestä postauksestä jo reilu pari vuotta aikaa. Vai onko tuolla osalla joku pidennetty takuu?

                        Comment

                        • MTervonen
                          Newbiemmer
                          • Apr 2015
                          • 10
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by N54 View Post
                          Eikös varaosatakuu ole yleensä kaksi vuotta? Edellisestä postauksestä jo reilu pari vuotta aikaa. Vai onko tuolla osalla joku pidennetty takuu?
                          Olet oikeassa, ei mene enää juridiseen takuuseen. Moraaliseen kylläkin pitäisi mennä. Hiukan paska säkä - ja osa.

                          Comment

                          • Ceeray
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1400
                            • Kuopio

                            #14
                            Osalle tullu niin vähän kilsoja siihen nähden mitä pitäs kestää , kannattaa kysellä kuluttajaneuvonnasta jos alkaa kenkkuilu. Tuo ei ole ns. Kulutusosa autossa.
                            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                            Comment

                            • HerttaJätkä
                              Newbiemmer
                              • Feb 2006
                              • 26
                              • Kuopio

                              #15
                              Moro. 535xd 230kw f10 kyseessä. Drivetrain malfunction ja tehot pois. Välillä saattaa toimia pirteämminkin.

                              Herjat:
                              29EB00 Pakokaasunkierrätyksen jäähdytyspiirin ohitusventtiili. Vaikutus jää vajaaksi

                              27B900 Pakokaasu-paineanturi ennen turbolaturia. Paine-ero liian pieni.

                              244C00 Ahtopaineen säätö. Ahtopaine liian alhainen.

                              EGR-venttiili sökö vai jotain muuta(kun)?

                              Comment

                              Working...
                              X