Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uudet(?) F10 vanteet romuna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukpitka
    Bimmer Rookie
    • Nov 2014
    • 39
    • Nokia

    #31
    Originally posted by BeamR View Post
    nopealla googletuksella, niin F10:ssä on isommat jarrulevyt kuin mitä vitosissa on aikaisemmin ollut, esim:
    2014 mallinen 530d F10: etulevy 348mm, takalevy 345mm
    2008 mallinen 530d E60: etulevy 324mm, takalevy 320mm

    2014 mallinen 520d F10: etulevy 330mm, takalevy 330mm
    2008 mallinen 520d E60: etulevy 324mm, takalevy takalevy 320mm

    Käytännössä kun puhutaan levyhalkaisijan merkittävästä kasvusta (varsinkin toi 530d on aika huima kasvu), niin sen satulan on pakko siirtyä ulospäin, jolloin 17" vanteella jää entistä vähemmän liikkumatilaa.

    Veikkaan että näitä tullaan näkemään entistä enemmän.
    mulla on ollut siis myös 16' E60, ei ongelmia

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      #32
      Originally posted by jukpitka View Post
      mulla on ollut siis myös 16' E60, ei ongelmia
      Oliko millä koneella ?
      tai oli mullakin E61 530d jossa oli alun perin 16" vanteet mutta vaihtui mun aikana heti 18" ja kesäksi tuli 19"

      Itse kanssa sitä mieltä että F sarjaan 18" melkeen minimi kun on sen verran iso laiva..
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        #33
        Mulla on sigun F10:ssä nuo samat vanteet talvella, eikä niissä näy mitään skraabuja. En ole kyllä jaksanut niitä paljon pestäkään, eli voi tietty ollakin.

        Mutta eipä kiinnosta ruveta edes selvittelemään asiaa...
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #34
          Originally posted by jukpitka View Post
          kiitos kaikille palautteesta. Olen ajellut tällä samoja teitä kuin edellisilläkin autoilla. Mul on ollut esim 5sarjalaisia 16' ja 17' vanteilla, eikä yhdessäkään autossani ole ollut vastaavaa

          Mikä ihmeen asenne tuo on? Mistä minä tiedän mitä teitä olet ajanut edellisillä autoilla. Kiinnostaa vaan tietää millaisilla teillä saa ajaa että menee kiviä väliin tuohon tyyliin.

          Etkä voi muutenkaan verrata E60:iin että siinä ei tullut mitään jälkiä vanteisiin, kun jarrut on erilaiset. Tuossa F10:ssä vaan alkaa olla 17" vanteet alikokoiset isojen jarrujen kanssa.

          Oliko noista jäljistä nyt jotain hirveää haittaa?
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • touring39
            BTCF Member
            • May 2005
            • 3901
            • Kaarina

            #35
            Originally posted by bemu2000 View Post
            Oliko noista jäljistä nyt jotain hirveää haittaa?
            No onhan niistä. Kato nyt otsikkoa! Ne on ihan romuna
            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

            Ex:
            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #36
              Originally posted by jukpitka View Post
              kiitos kaikille palautteesta. Olen ajellut tällä samoja teitä kuin edellisilläkin autoilla. Mul on ollut esim 5sarjalaisia 16' ja 17' vanteilla, eikä yhdessäkään autossani ole ollut vastaavaa
              Originally posted by jukpitka View Post
              mulla on ollut siis myös 16' E60, ei ongelmia
              Mä voisin listata tähän montakin autoa jotka olen omistanut, joissa ei ole tuollaista ongelmaa ollut. Kyse käsittääkseni kuitenkin nyt tästä F10:stä, eikä mistään E60:stä?

              Yleisellä tasolla olisin ollut kiinnostunut että kuinka paljon tollasessa F10 530d:ssä jää 17" vanteen ja jarrusatulan väliin ilmaa, mutta ilmeisesti keneltäkään ei löydy ko. autoa JA viitsimystä mitata sitä. Veikkaan että siellä on hesarin sivun paksuus välissä.

              Mitä tulee E60 ja F10 eroihin, niin joo, jarrulevyt on uudemmassa isommat, mutta tarina ei kerro sitä, että millainen ero on autoissa käytettyjen satuloiden koossa tai vanteiden sisäkehän halkaisijoissa. Ja kaiken lisäksi: eri vannemalleissakin ko sisäkehän halkaisija on todennäköisesti erilainen, joten on aivan turhaa spekuloida sillä että "mulla oli eekakskasissa neljätoistatuumaset ja hyvin mahtu pyörimään".

              En nyt enää oikein edes ymmärrä koko topicia; oliko tarkoitus yrittää setviä että mistä ko. urat vanteessa johtuu (jolloin tuo vanteen ja satulan välinen etäisyys olisi ihan jo tärkeä tieto eikä sen selvittämiseen mene edes kauaa), vai vaan kiukutella maailmalle pahaa oloa kun ei isopahadiileri suostunutkaan antamaan bräniköitä vanteita niiden kanttariin ajettujen tilalle jottei itse tarttis ostaa.

              Yritin auttaa etsimään ongelmakohtaa, mutta näköjään mun touhuiluni ei ketään kiinnosta joten suksinpa tästä vaikka kädelle.
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                #37
                Originally posted by BeamR View Post
                Mä voisin listata tähän montakin autoa jotka olen omistanut, joissa ei ole tuollaista ongelmaa ollut. Kyse käsittääkseni kuitenkin nyt tästä F10:stä, eikä mistään E60:stä?

                Yleisellä tasolla olisin ollut kiinnostunut että kuinka paljon tollasessa F10 530d:ssä jää 17" vanteen ja jarrusatulan väliin ilmaa, mutta ilmeisesti keneltäkään ei löydy ko. autoa JA viitsimystä mitata sitä. Veikkaan että siellä on hesarin sivun paksuus välissä.

                Mitä tulee E60 ja F10 eroihin, niin joo, jarrulevyt on uudemmassa isommat, mutta tarina ei kerro sitä, että millainen ero on autoissa käytettyjen satuloiden koossa tai vanteiden sisäkehän halkaisijoissa. Ja kaiken lisäksi: eri vannemalleissakin ko sisäkehän halkaisija on todennäköisesti erilainen, joten on aivan turhaa spekuloida sillä että "mulla oli eekakskasissa neljätoistatuumaset ja hyvin mahtu pyörimään".

                En nyt enää oikein edes ymmärrä koko topicia; oliko tarkoitus yrittää setviä että mistä ko. urat vanteessa johtuu (jolloin tuo vanteen ja satulan välinen etäisyys olisi ihan jo tärkeä tieto eikä sen selvittämiseen mene edes kauaa), vai vaan kiukutella maailmalle pahaa oloa kun ei isopahadiileri suostunutkaan antamaan bräniköitä vanteita niiden kanttariin ajettujen tilalle jottei itse tarttis ostaa.

                Yritin auttaa etsimään ongelmakohtaa, mutta näköjään mun touhuiluni ei ketään kiinnosta joten suksinpa tästä vaikka kädelle.
                Mä lupaan juhlavasti mitata ens syksynä tuon välin. Tosin mulle ei tuu hesaria, ja Turun Sanomatkin luen iPadilta, joten sopiiko, jos yritän tunkea tätä tablettia sinne väliin?

                OT: olen pahoillani, jos kommenteistani huokuu välinpitämättömyys tätä kamalaa ongelmaa kohtaan.
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • jukpitka
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2014
                  • 39
                  • Nokia

                  #38
                  [QUOTE=touring39;3571250]Mä lupaan juhlavasti mitata ens syksynä tuon välin. Tosin mulle ei tuu hesaria, ja Turun Sanomatkin luen iPadilta, joten sopiiko, jos yritän tunkea tätä tablettia sinne väliin?

                  OT: olen pahoillani, jos kommenteistani huokuu välinpitämättömyys tätä kamalaa ongelmaa kohtaan.[/QUOTE

                  Ei kai kanttariin ajaminen vanteen sisäpinnalle naarmuja tee? Vanteet on ulkoa virheettömät. Ellei aiempiin autoihini ole tullut naarmuja, voisi siitä päätellä että nää naarmuuntuneet on ehkä olleet ruvella jo ostettaessa. Tai autossa on suunnitteluvirhe: tuo väli vanteen ja jarrusatulan välissä on suunnilleen ton Hesarin sivun paksuinen silmämääräisesti. Niin tai näin, kiitos niistä kommenteista, jotka vievät asiaa eteenpäin.

                  Maahantuoja menee vaihtoon ...
                  Last edited by jukpitka; 23-06-2015, 20:47.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7518
                    • Jyväshyvä

                    #39
                    F10/11:ssa jarrut edessä on paljon ulompana kuin E-kopassa.
                    Esim. E9x sarjan vanteet eivät tahdo käydä ainakaan 535d F1x malleihin,
                    satulat ottaa edessä puoliin kiinni...

                    Minulla ei kyllä olisi tullut mieleen mennä ko. asiasta reklamoimaan,
                    kyseessä on kuitenkin (vielä) esteettinen seikka. Sitten kun alkaa olla 2 mm syvät urat niin voisi olla jo ajatukset toiset...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • jukpitka
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2014
                      • 39
                      • Nokia

                      #40
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      F10/11:ssa jarrut edessä on paljon ulompana kuin E-kopassa.
                      Esim. E9x sarjan vanteet eivät tahdo käydä ainakaan 535d F1x malleihin,
                      satulat ottaa edessä puoliin kiinni...

                      Minulla ei kyllä olisi tullut mieleen mennä ko. asiasta reklamoimaan,
                      kyseessä on kuitenkin (vielä) esteettinen seikka. Sitten kun alkaa olla 2 mm syvät urat niin voisi olla jo ajatukset toiset...
                      Voihan nuo jo ollakin 2mm, en ole mitannut. Nyt sitten odotellaan, kuinka urat syvenee ens talvena....tai siis ei odoteta, koska onneksi on hyviä vaihtoehtoja. Nää ehdin käydä läpi bemareista, nyt Veholle:
                      318i -98
                      320i -99
                      525i -04
                      525ix -09
                      518d -14

                      Comment

                      • jukpitka
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2014
                        • 39
                        • Nokia

                        #41
                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        Mikä ihmeen asenne tuo on? Mistä minä tiedän mitä teitä olet ajanut edellisillä autoilla. Kiinnostaa vaan tietää millaisilla teillä saa ajaa että menee kiviä väliin tuohon tyyliin.

                        Etkä voi muutenkaan verrata E60:iin että siinä ei tullut mitään jälkiä vanteisiin, kun jarrut on erilaiset. Tuossa F10:ssä vaan alkaa olla 17" vanteet alikokoiset isojen jarrujen kanssa.

                        Oliko noista jäljistä nyt jotain hirveää haittaa?
                        Ajelen asfaltilla kesät talvet. Ei oo mökkiä mökkiteineen eikä muutenkaan hiekkapätkiä koskaan missään

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #42
                          Originally posted by jukpitka View Post
                          Voihan nuo jo ollakin 2mm, en ole mitannut. Nyt sitten odotellaan, kuinka urat syvenee ens talvena....tai siis ei odoteta, koska onneksi on hyviä vaihtoehtoja. Nää ehdin käydä läpi bemareista, nyt Veholle:
                          318i -98
                          320i -99
                          525i -04
                          525ix -09
                          518d -14

                          Terve menoa, muista tarkistaa että on iso rako jarrusatulan ja vanteen välissä, ettei tule sama homma ensi kesänä mersufoorumilla. Kyseessä kuitenkin aivan mitätön asia, jos muuuten tykkää autosta.

                          Nuo naarmut alumiinissa on joitain kymmenysosamillejä. Kuvan perusteella näyttää siltä että hädin tuskin mennyt maalista läpi. Pese ne nyt edes jollain liuotinpesuaineella, niin tulee varmaan jo parempi mieli.
                          Last edited by bemu2000; 24-06-2015, 00:52.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1835
                            • Kotona/Poissa

                            #43
                            Originally posted by jukpitka View Post
                            Voihan nuo jo ollakin 2mm, en ole mitannut. Nyt sitten odotellaan, kuinka urat syvenee ens talvena....tai siis ei odoteta, koska onneksi on hyviä vaihtoehtoja. Nää ehdin käydä läpi bemareista, nyt Veholle:
                            318i -98
                            320i -99
                            525i -04
                            525ix -09
                            518d -14
                            Eli automerkin vaihto tulee halvemmaks kun uuden tuumaa suuremman rengas/vannepaketin hankkiminen?

                            P.S.
                            Moni vanteita myyvä rengasliike ottaa vaihdossa entiset vanteet, joten hintaero voi jäädä hyvinkin inhimilliseksi.

                            Mutta tietty jos ostos nyppii eikä auto muutenkaan täyttänyt odotuksia nin mitäpä moista kattelemaan sen pitempään, ei kun toista tilalle. Toivottavasti sattuu paremmin mieleen sopiva.
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              #44
                              Originally posted by Havis View Post
                              Eli automerkin vaihto tulee halvemmaks kun uusien tuumaa suuremman rengas/vannepaketin hankkiminen?
                              Niinpä. Ja uudet 18" saa kumeineen helposti 1500e, joten tuo 3ke oli raakaa liioittelua.

                              Mutta joo. Tervemenoa vaan mersuleiriin jos sopivien vanteiden metsästys on ylivoimaista
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • inconel
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2012
                                • 96
                                • Sipoo

                                #45
                                Originally posted by jukpitka View Post
                                Voihan nuo jo ollakin 2mm, en ole mitannut. Nyt sitten odotellaan, kuinka urat syvenee ens talvena....tai siis ei odoteta, koska onneksi on hyviä vaihtoehtoja. Nää ehdin käydä läpi bemareista, nyt Veholle:
                                318i -98
                                320i -99
                                525i -04
                                525ix -09
                                518d -14
                                Urat näyttää lähes aina syvemmiltä mitä todellisuudessa ovat. 2mm on jo melkoinen monttu. Jos haluat tarkastella oikeasti kuinka syvä ura on niin yksi intiaanikikka on painaa muovailuvahaa uraan ja vahamöykystä sitten mitata tönärillä syvyys.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎