Originally posted by BeamR
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uudet(?) F10 vanteet romuna
Collapse
X
-
Originally posted by jukpitka View Postmulla on ollut siis myös 16' E60, ei ongelmia
tai oli mullakin E61 530d jossa oli alun perin 16" vanteet mutta vaihtui mun aikana heti 18" ja kesäksi tuli 19"
Itse kanssa sitä mieltä että F sarjaan 18" melkeen minimi kun on sen verran iso laiva..F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Mulla on sigun F10:ssä nuo samat vanteet talvella, eikä niissä näy mitään skraabuja. En ole kyllä jaksanut niitä paljon pestäkään, eli voi tietty ollakin.
Mutta eipä kiinnosta ruveta edes selvittelemään asiaa...Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by jukpitka View Postkiitos kaikille palautteesta. Olen ajellut tällä samoja teitä kuin edellisilläkin autoilla. Mul on ollut esim 5sarjalaisia 16' ja 17' vanteilla, eikä yhdessäkään autossani ole ollut vastaavaa
Mikä ihmeen asenne tuo on? Mistä minä tiedän mitä teitä olet ajanut edellisillä autoilla. Kiinnostaa vaan tietää millaisilla teillä saa ajaa että menee kiviä väliin tuohon tyyliin.
Etkä voi muutenkaan verrata E60:iin että siinä ei tullut mitään jälkiä vanteisiin, kun jarrut on erilaiset. Tuossa F10:ssä vaan alkaa olla 17" vanteet alikokoiset isojen jarrujen kanssa.
Oliko noista jäljistä nyt jotain hirveää haittaa?
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostOliko noista jäljistä nyt jotain hirveää haittaa?Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by jukpitka View Postkiitos kaikille palautteesta. Olen ajellut tällä samoja teitä kuin edellisilläkin autoilla. Mul on ollut esim 5sarjalaisia 16' ja 17' vanteilla, eikä yhdessäkään autossani ole ollut vastaavaaOriginally posted by jukpitka View Postmulla on ollut siis myös 16' E60, ei ongelmia
Yleisellä tasolla olisin ollut kiinnostunut että kuinka paljon tollasessa F10 530d:ssä jää 17" vanteen ja jarrusatulan väliin ilmaa, mutta ilmeisesti keneltäkään ei löydy ko. autoa JA viitsimystä mitata sitä. Veikkaan että siellä on hesarin sivun paksuus välissä.
Mitä tulee E60 ja F10 eroihin, niin joo, jarrulevyt on uudemmassa isommat, mutta tarina ei kerro sitä, että millainen ero on autoissa käytettyjen satuloiden koossa tai vanteiden sisäkehän halkaisijoissa. Ja kaiken lisäksi: eri vannemalleissakin ko sisäkehän halkaisija on todennäköisesti erilainen, joten on aivan turhaa spekuloida sillä että "mulla oli eekakskasissa neljätoistatuumaset ja hyvin mahtu pyörimään".
En nyt enää oikein edes ymmärrä koko topicia; oliko tarkoitus yrittää setviä että mistä ko. urat vanteessa johtuu (jolloin tuo vanteen ja satulan välinen etäisyys olisi ihan jo tärkeä tieto eikä sen selvittämiseen mene edes kauaa), vai vaan kiukutella maailmalle pahaa oloa kun ei isopahadiileri suostunutkaan antamaan bräniköitä vanteita niiden kanttariin ajettujen tilalle jottei itse tarttis ostaa.
Yritin auttaa etsimään ongelmakohtaa, mutta näköjään mun touhuiluni ei ketään kiinnosta joten suksinpa tästä vaikka kädelle.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostMä voisin listata tähän montakin autoa jotka olen omistanut, joissa ei ole tuollaista ongelmaa ollut. Kyse käsittääkseni kuitenkin nyt tästä F10:stä, eikä mistään E60:stä?
Yleisellä tasolla olisin ollut kiinnostunut että kuinka paljon tollasessa F10 530d:ssä jää 17" vanteen ja jarrusatulan väliin ilmaa, mutta ilmeisesti keneltäkään ei löydy ko. autoa JA viitsimystä mitata sitä. Veikkaan että siellä on hesarin sivun paksuus välissä.
Mitä tulee E60 ja F10 eroihin, niin joo, jarrulevyt on uudemmassa isommat, mutta tarina ei kerro sitä, että millainen ero on autoissa käytettyjen satuloiden koossa tai vanteiden sisäkehän halkaisijoissa. Ja kaiken lisäksi: eri vannemalleissakin ko sisäkehän halkaisija on todennäköisesti erilainen, joten on aivan turhaa spekuloida sillä että "mulla oli eekakskasissa neljätoistatuumaset ja hyvin mahtu pyörimään".
En nyt enää oikein edes ymmärrä koko topicia; oliko tarkoitus yrittää setviä että mistä ko. urat vanteessa johtuu (jolloin tuo vanteen ja satulan välinen etäisyys olisi ihan jo tärkeä tieto eikä sen selvittämiseen mene edes kauaa), vai vaan kiukutella maailmalle pahaa oloa kun ei isopahadiileri suostunutkaan antamaan bräniköitä vanteita niiden kanttariin ajettujen tilalle jottei itse tarttis ostaa.
Yritin auttaa etsimään ongelmakohtaa, mutta näköjään mun touhuiluni ei ketään kiinnosta joten suksinpa tästä vaikka kädelle.
OT: olen pahoillani, jos kommenteistani huokuu välinpitämättömyys tätä kamalaa ongelmaa kohtaan.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
[QUOTE=touring39;3571250]Mä lupaan juhlavasti mitata ens syksynä tuon välin. Tosin mulle ei tuu hesaria, ja Turun Sanomatkin luen iPadilta, joten sopiiko, jos yritän tunkea tätä tablettia sinne väliin?
OT: olen pahoillani, jos kommenteistani huokuu välinpitämättömyys tätä kamalaa ongelmaa kohtaan.[/QUOTE
Ei kai kanttariin ajaminen vanteen sisäpinnalle naarmuja tee? Vanteet on ulkoa virheettömät. Ellei aiempiin autoihini ole tullut naarmuja, voisi siitä päätellä että nää naarmuuntuneet on ehkä olleet ruvella jo ostettaessa. Tai autossa on suunnitteluvirhe: tuo väli vanteen ja jarrusatulan välissä on suunnilleen ton Hesarin sivun paksuinen silmämääräisesti. Niin tai näin, kiitos niistä kommenteista, jotka vievät asiaa eteenpäin.
Maahantuoja menee vaihtoon ...Last edited by jukpitka; 23-06-2015, 20:47.
Comment
-
-
F10/11:ssa jarrut edessä on paljon ulompana kuin E-kopassa.
Esim. E9x sarjan vanteet eivät tahdo käydä ainakaan 535d F1x malleihin,
satulat ottaa edessä puoliin kiinni...
Minulla ei kyllä olisi tullut mieleen mennä ko. asiasta reklamoimaan,
kyseessä on kuitenkin (vielä) esteettinen seikka. Sitten kun alkaa olla 2 mm syvät urat niin voisi olla jo ajatukset toiset...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostF10/11:ssa jarrut edessä on paljon ulompana kuin E-kopassa.
Esim. E9x sarjan vanteet eivät tahdo käydä ainakaan 535d F1x malleihin,
satulat ottaa edessä puoliin kiinni...
Minulla ei kyllä olisi tullut mieleen mennä ko. asiasta reklamoimaan,
kyseessä on kuitenkin (vielä) esteettinen seikka. Sitten kun alkaa olla 2 mm syvät urat niin voisi olla jo ajatukset toiset...
318i -98
320i -99
525i -04
525ix -09
518d -14
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostMikä ihmeen asenne tuo on? Mistä minä tiedän mitä teitä olet ajanut edellisillä autoilla. Kiinnostaa vaan tietää millaisilla teillä saa ajaa että menee kiviä väliin tuohon tyyliin.
Etkä voi muutenkaan verrata E60:iin että siinä ei tullut mitään jälkiä vanteisiin, kun jarrut on erilaiset. Tuossa F10:ssä vaan alkaa olla 17" vanteet alikokoiset isojen jarrujen kanssa.
Oliko noista jäljistä nyt jotain hirveää haittaa?
Comment
-
-
Originally posted by jukpitka View PostVoihan nuo jo ollakin 2mm, en ole mitannut. Nyt sitten odotellaan, kuinka urat syvenee ens talvena....tai siis ei odoteta, koska onneksi on hyviä vaihtoehtoja. Nää ehdin käydä läpi bemareista, nyt Veholle:
318i -98
320i -99
525i -04
525ix -09
518d -14
Terve menoa, muista tarkistaa että on iso rako jarrusatulan ja vanteen välissä, ettei tule sama homma ensi kesänä mersufoorumilla. Kyseessä kuitenkin aivan mitätön asia, jos muuuten tykkää autosta.
Nuo naarmut alumiinissa on joitain kymmenysosamillejä. Kuvan perusteella näyttää siltä että hädin tuskin mennyt maalista läpi. Pese ne nyt edes jollain liuotinpesuaineella, niin tulee varmaan jo parempi mieli.Last edited by bemu2000; 24-06-2015, 00:52.
Comment
-
-
Originally posted by jukpitka View PostVoihan nuo jo ollakin 2mm, en ole mitannut. Nyt sitten odotellaan, kuinka urat syvenee ens talvena....tai siis ei odoteta, koska onneksi on hyviä vaihtoehtoja. Nää ehdin käydä läpi bemareista, nyt Veholle:
318i -98
320i -99
525i -04
525ix -09
518d -14
P.S.
Moni vanteita myyvä rengasliike ottaa vaihdossa entiset vanteet, joten hintaero voi jäädä hyvinkin inhimilliseksi.
Mutta tietty jos ostos nyppii eikä auto muutenkaan täyttänyt odotuksia nin mitäpä moista kattelemaan sen pitempään, ei kun toista tilalle. Toivottavasti sattuu paremmin mieleen sopiva."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostEli automerkin vaihto tulee halvemmaks kun uusien tuumaa suuremman rengas/vannepaketin hankkiminen?
Mutta joo. Tervemenoa vaan mersuleiriin jos sopivien vanteiden metsästys on ylivoimaistaE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by jukpitka View PostVoihan nuo jo ollakin 2mm, en ole mitannut. Nyt sitten odotellaan, kuinka urat syvenee ens talvena....tai siis ei odoteta, koska onneksi on hyviä vaihtoehtoja. Nää ehdin käydä läpi bemareista, nyt Veholle:
318i -98
320i -99
525i -04
525ix -09
518d -14
Comment
-
Comment