Announcement

Collapse
No announcement yet.

X20d nokkaketjutopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pouri
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 370
    • 06 area

    #16
    Tuosta tehtaan vastaantulosta löytyy myös kokemuksia Mersun puolelta niin, että liikettä vaihtamalla onnistuu goodwill korjaus vaikka ensimmäisessä sanottiin, että tehdas ei tule vastaan.

    Onko tuo moottorin tyyppi tässä F-sarjassa joku muu kuin N47?
    Diesel, fuel of satin man

    Comment

    • Saarikoski
      R.I.P.
      • Feb 2005
      • 726
      • KOKKOLA

      #17
      Originally posted by pouri View Post
      Tuosta tehtaan vastaantulosta löytyy myös kokemuksia Mersun puolelta niin, että liikettä vaihtamalla onnistuu goodwill korjaus vaikka ensimmäisessä sanottiin, että tehdas ei tule vastaan.

      Onko tuo moottorin tyyppi tässä F-sarjassa joku muu kuin N47?
      Ihan samaa kuraa.. tarkemmin N47D20O1

      Comment

      • mika-tre
        Newbiemmer
        • Sep 2015
        • 4
        • Tampere

        #18
        Tuossa youtube-video jossa rämisevä jakoketju erottuu hyvin https://www.youtube.com/watch?v=3xm-YYmtkFY eipä tuollaista ääntä voi olla huomaamatta.

        Joidenkin nettitietojen mukaan heikkoja osia olisi ollut käytössä 2009 asti, ja joidenkin mukaan maaliskuu 2011 asti. Oman auton valmistuskuukauden saa selville esim tällä http://www.etk.cc/bmw/EN/search/vin_search Jos jollakin rämisee videon tyyliin, niin valmistuskuukautta ja muuta tietoa vaan tähän ketjuun. Itsellä 520d toukokuun 2011 tuotantoa, 180tkm mittarissa eikä sivuääniä.
        Last edited by mika-tre; 05-09-2015, 13:13. Reason: valmistuspäiväkorjaus
        F10 520dA 2011

        Comment

        • Saarikoski
          R.I.P.
          • Feb 2005
          • 726
          • KOKKOLA

          #19
          Originally posted by mika-tre View Post
          Tuossa youtube-video jossa rämisevä jakoketju erottuu hyvin https://www.youtube.com/watch?v=3xm-YYmtkFY eipä tuollaista ääntä voi olla huomaamatta.

          Joidenkin nettitietojen mukaan heikkoja osia olisi ollut käytössä 2009 asti, ja joidenkin mukaan maaliskuu 2011 asti. Oman auton valmistuskuukauden saa selville esim tällä http://www.etk.cc/bmw/EN/search/vin_search Jos jollakin rämisee videon tyyliin, niin valmistuskuukautta ja muuta tietoa vaan tähän ketjuun. Itsellä 520d toukokuun 2011 tuotantoa, 180tkm mittarissa eikä sivuääniä.

          Mutta myös esim oma katista ei välttämättä ota asiaa ymmärtämättömän korvaan ollenkaan ja silti tulkit painu pohjaan...eli ketju venyny..

          Suosittelen tuon ketjun mittomista vaikka ei äännäkkään, jos historista ei tietoa/ ei vaihdettu viim. 100tkm aikana.

          Comment

          • Saarikoski
            R.I.P.
            • Feb 2005
            • 726
            • KOKKOLA

            #20
            Ourait.. nyt on kettingit vaihdettu mittarilukemalla 214tkm ja ketjun käteen saadessani alko entistä enempi ihmetyttään kuinka bmw uskaltaa olla mittomatta/ottamatta takaisinkutsuun kaikkia näitä 2.0d koneisia..
            1-20 tkm niin tuo ketju ois ollu poikki...suurin osa silmukoista ok eli ei välystä, lopuissa pieni sormin tunnettava välys ja yksi silmukka hakkaantunu n.1.5mm soikeaksi. Kuvasta vähän huonosti saa selvää, mutta välystä on.

            Asiasta laitettu ukaasia vielä bmw-suomelle kuinka voi olla mahdollista ettei tällaiseen asiaan oteta kantaa kun samaa osaa, joka on saman varaosanumeron alla toisessa autossa aiemmin todettu vialliseks voidaan pitää mun autossa "ei viallisena"
            Kettinki on kettinkiä, pyörii koneessa ja ollessaan tasalaatuista on käytännössä ja teoriassa mahdoton tuollainen kuluma...eli kyse on pelkästään epätasaisesta laadusta itse osassa..
            (Kuva siis samasta silmukasta molempiin äärilaitoihin venytettynä/puristettuna sormivoimin.)
            Last edited by Saarikoski; 19-09-2015, 21:35.

            Comment

            • jukkapoika77
              Bimmer Rookie
              • Sep 2009
              • 39
              • alavus

              #21
              Melkosen näkönen toi kettinki.itelle vaihdettu kone takuuseen about 190tkm.kohdalla-12 mallin auto.taksina ollut hesas nyt mittaris 260tkm.

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                #22
                Haku ei ainakaan löytänyt, mutta mites N47T, eli 218hv -kone? Onko sama onkelma?
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • Saarikoski
                  R.I.P.
                  • Feb 2005
                  • 726
                  • KOKKOLA

                  #23
                  Originally posted by touring39 View Post
                  Haku ei ainakaan löytänyt, mutta mites N47T, eli 218hv -kone? Onko sama onkelma?
                  Mun käsityksen mukaan ainakin tuota vammaa on kaikissa 2.0d moottoreissa likimain moottorityypistä riippumatta.

                  Jos yhtään kuuluu hankaavaa/kahisevaa ääntä niin ylemmän kettingin mittominen ei ainakaan pitäis tunteroista kauempaa ottaa bmw:llä.
                  Toki vikaa on ollu myös alemmassa ketjussa ja tuo ottaa jo enempi aikaa diagnosoida, mutta kai tuo vika suurimmaks osaks kohdistuu tuonne ylempään ketjuun.

                  Nykyään tulee vaistomaisesti kuunneltua tyhjäkäynnin "säveliä" kun näkyy tollanen 2.0d kylillä tyhjäkäynnillä ja tuntuu että kuulee jo kauempaa ketjuvikaisen 2.0d:n varsinkin huoltoasemien ym pihalla, jossa paljon ääntäheijastavia pintoja kuuluu tuo kahnuuttava ääni kymmenienkin metrien päähän.

                  Likimain jokatoisesta ko. moottorin omaavasta kotterosta kuuluu omaan korvaan tuota samaa ääntä mitä omasta koslasta kuului. Joistain taas kuuluu tosi karkean/normaalia terävempi käyntiääni niinku ois sepelimylly pellinalla.
                  Last edited by Saarikoski; 12-10-2015, 17:28.

                  Comment

                  • PEK
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2014
                    • 58
                    • S

                    #24
                    Originally posted by Saarikoski View Post
                    Mun käsityksen mukaan ainakin tuota vammaa on kaikissa 2.0d moottoreissa likimain moottorityypistä riippumatta.

                    Jos yhtään kuuluu hankaavaa/kahisevaa ääntä niin ylemmän kettingin mittominen ei ainakaan pitäis tunteroista kauempaa ottaa bmw:llä.
                    Toki vikaa on ollu myös alemmassa ketjussa ja tuo ottaa jo enempi aikaa diagnosoida, mutta kai tuo vika suurimmaks osaks kohdistuu tuonne ylempään ketjuun.

                    Nykyään tulee vaistomaisesti kuunneltua tyhjäkäynnin "säveliä" kun näkyy tollanen 2.0d kylillä tyhjäkäynnillä ja tuntuu että kuulee jo kauempaa ketjuvikaisen 2.0d:n varsinkin huoltoasemien ym pihalla, jossa paljon ääntäheijastavia pintoja kuuluu tuo kahnuuttava ääni kymmenienkin metrien päähän.

                    Likimain jokatoisesta ko. moottorin omaavasta kotterosta kuuluu omaan korvaan tuota samaa ääntä mitä omasta koslasta kuului. Joistain taas kuuluu tosi karkean/normaalia terävempi käyntiääni niinku ois sepelimylly pellinalla.
                    Olisi kiva tietää miltä se ketjuvikainen kone oikeasti kuulostaa? satuitko ottamaan näytettä ennen ketjuremonttia? Omassa n47:ssa on videon mukainen ääni http://youtu.be/Q1aSx9bMe3I

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      #25
                      Originally posted by PEK View Post
                      Olisi kiva tietää miltä se ketjuvikainen kone oikeasti kuulostaa? satuitko ottamaan näytettä ennen ketjuremonttia? Omassa n47:ssa on videon mukainen ääni http://youtu.be/Q1aSx9bMe3I
                      Tuota ne rikkonaiset kuulostaa. Eli kuuluu hakkaava ja/tai epätasainen ääni.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Saarikoski
                        R.I.P.
                        • Feb 2005
                        • 726
                        • KOKKOLA

                        #26
                        Originally posted by PEK View Post
                        Olisi kiva tietää miltä se ketjuvikainen kone oikeasti kuulostaa? satuitko ottamaan näytettä ennen ketjuremonttia? Omassa n47:ssa on videon mukainen ääni http://youtu.be/Q1aSx9bMe3I
                        Kyllä tossa on ihan satavarmasti ketjuvika...näin jälkikäteen omasta ketjuremontista olisi pitäny ehkä jättää mittominen ja tutkailu kokonaan pois, koska toisin kuin luulin goodwilliin ei ollut mitään jakoa ja mittomiseen ja tutkimiseen meni vaan turhaan rahaa.
                        Parissasadassatonnissa ton 2.0d:n ääntäessä ja auton ollessa kampanjan ulkopuolella on sama viedä auto suosiolla vaan ketjujen yms vaihtoon ilman valohoitoja ja kiristimen vaihtoyrityksiä yms. mikäli et ole auton ensimmäinen omistaja tai gw:hen ei ole mahdollisuutta. Vippaskonstit ei tuohon auta...ainut vois olla pudottamalla vaihdettu yläketju, jos alaketjuissa ei vikaa...joku viisaampi voi kertoa kuinka nuo alaketjut diagnosoidaan/paljonko se maksaa.

                        Comment

                        • PEK
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2014
                          • 58
                          • S

                          #27
                          Originally posted by Saarikoski View Post
                          Kyllä tossa on ihan satavarmasti ketjuvika...näin jälkikäteen omasta ketjuremontista olisi pitäny ehkä jättää mittominen ja tutkailu kokonaan pois, koska toisin kuin luulin goodwilliin ei ollut mitään jakoa ja mittomiseen ja tutkimiseen meni vaan turhaan rahaa.
                          Parissasadassatonnissa ton 2.0d:n ääntäessä ja auton ollessa kampanjan ulkopuolella on sama viedä auto suosiolla vaan ketjujen yms vaihtoon ilman valohoitoja ja kiristimen vaihtoyrityksiä yms. mikäli et ole auton ensimmäinen omistaja tai gw:hen ei ole mahdollisuutta. Vippaskonstit ei tuohon auta...ainut vois olla pudottamalla vaihdettu yläketju, jos alaketjuissa ei vikaa...joku viisaampi voi kertoa kuinka nuo alaketjut diagnosoidaan/paljonko se maksaa.
                          Mietityttää vain, että tuo videolla kuuluva ääni on omassa autossani kuultavissa vain joskus ja ainoastaan lämpöisenä, luulisi löysän ketjun ääntelevän aina jos kerran on venynyt. Räminä omassa autossa on kuulunut jo yli 30000km ajan eli kohtuu kauan saa rämistä ennen kun katkeaa.

                          Comment

                          • huupi
                            BTCF Member
                            • Aug 2007
                            • 1199
                            • Tyrnävä

                            #28
                            Originally posted by Saarikoski View Post
                            Kyllä tossa on ihan satavarmasti ketjuvika...
                            Omasta 171tkm ajetusta 12/2010 valmistetusta 143hv N47N:stä, tai toisaalla N47T:stä, kuului hyvin samankaltainen ääni kuin tuossa yllä olevassa videossa, ja olin henkisesti varautunut jakopääremonttiin. Marmorin huollossa diagnosoitiin, että laturin vapaakytkin jumittaa, mikä aiheuttaa laahaavan äänen erityisesti kylmällä moottorilla ja kylmällä ilmalla myös lämpimällä koneella. Jakopää oli huollon mukaan äänetön. Tämä nyt ei sinänsä liity tähän topikkiin, mutta jospa se toimisi rohkaisuna jolle kulle kohtalotoverille.
                            I01 i3s 94

                            Comment

                            • Saarikoski
                              R.I.P.
                              • Feb 2005
                              • 726
                              • KOKKOLA

                              #29
                              Niin. Jakopään tai sen kettinkien venymäähän ei varmuudella tiedä ennenkuin ottaa ja käy ne mittomassa. Tuohon taitaa tällähetkellä ainut konsti olla varata aika marmorilta ja pyytää mekaaninen mittaus.

                              Tosi hataralla pohjalla on oma tietämys, mutta silti uskallan väittää että jos randomilla napataan noita enempi +200k ajettuja ko moottorisia vehkeitä mittauksiin niin tosimonesta, jopa suurimmasta osasta tulee tuomio, että ei ole enää bmw:n toleransseissa...tää siis vaan mun mutu, joka perustuu siihen, että jos tuo ketju on yhtä tasasen paskalaatuista kaikissa niin se ei käytännössä voi kestää toisessa moottorissa kovin paljo kauempaa...

                              Osaako joku noita ruuvanut/mittonut esim vanhemmista kampanjanalaisista autoista millä suhteilla auto jäi/jää jakopäänhuoltoon kun kamppanjan ohjeen mukaiset mittaukset tehdään. Veikkaan, että reilusti ajetut aika usein..

                              Comment

                              • pexodus
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2009
                                • 1577
                                • Leppävirta/Oravikoski

                                #30
                                Mites näissä isommissa tuo ketju venyy/katkeaa? Nimim 300tkm ajettu N57
                                BMW F11 LCI 530da x-drive
                                Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎