Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 jalankulkijasuojan keskisensorin paikka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T_He
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 97
    • Nurmijärvi

    F10 jalankulkijasuojan keskisensorin paikka

    Siinähän se mysteeri tulikin jo otsikossa eli jos joku osaisi valaista mihin asennetaan F10:ssä jalankulkijasuojan keskimmäinen anturi?

    Työohjeen mukaan se olisi ilmeisesti puskurin sisällä munuaisten välissä, mutta kuva ei vastaa todellisuutta. Jos joku on tuon bongannut niin kertokaa ihmeessä.

    Toinen kysymys, että kuinka tuo sensori toimii?
    Nykyiset: BMW X5 E70 LCI ///M-sport | BMW 525dA xDrive F10 ///M sport

    Ex:
    BMW ///M6 "carbon edition" | BMW M5 E39
    BMW 535dA E61 M-sport "VOLL" | BMW 530iA E60 M5 look | BMW 530i E39 M-sport | BMW 520iA Touring E39 | BMW 528i E39 M-sport | BMW 750iA E38
    BMW 320iAx F30 ///M performance | BMW 320d E91 ///M-sport | BMW 330ciA E46 M-sport | BMW 330cdA E46 M-sport | BMW 316i E36 | BMW 316i E30 M3 look
  • Gissa
    Newbiemmer
    • Aug 2010
    • 22
    • Jyväskylä

    #2
    Sen paikka taitaa olla ilmanohjaimessa eikä puskurissa. Tai ainakin siinä oli jollekin anturille paikka.

    Originally posted by T_He View Post
    Siinähän se mysteeri tulikin jo otsikossa eli jos joku osaisi valaista mihin asennetaan F10:ssä jalankulkijasuojan keskimmäinen anturi?

    Työohjeen mukaan se olisi ilmeisesti puskurin sisällä munuaisten välissä, mutta kuva ei vastaa todellisuutta. Jos joku on tuon bongannut niin kertokaa ihmeessä.

    Toinen kysymys, että kuinka tuo sensori toimii?
    F11 535xda

    Comment

    • Veiska
      Newbiemmer
      • May 2010
      • 5
      • Hämeenlinna

      #3
      Puskurin keskiritilän yläreunassa on anturi torx-pultilla kiinni

      Comment

      • T_He
        Bimmer Rookie
        • Jun 2005
        • 97
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Veiska View Post
        Puskurin keskiritilän yläreunassa on anturi torx-pultilla kiinni
        Olisko jollain sattumoisin kuvaa tarkasta paikasta ja asennosta? Itsellä kun on pelkästään tuollainen ei OEM puskuri tallissa odottamassa ja siinä ei ole mitään paikkaa anturille, joten jotain tarvitsee rakentaa.

        Helpottaisi myös hommaa, jos joku osaisi valaista kyseisen anturin toimintaperiaatetta, ettei vaan turhaa anna hälytyksiä esim. väärästä asennustavasta johtuen.
        Nykyiset: BMW X5 E70 LCI ///M-sport | BMW 525dA xDrive F10 ///M sport

        Ex:
        BMW ///M6 "carbon edition" | BMW M5 E39
        BMW 535dA E61 M-sport "VOLL" | BMW 530iA E60 M5 look | BMW 530i E39 M-sport | BMW 520iA Touring E39 | BMW 528i E39 M-sport | BMW 750iA E38
        BMW 320iAx F30 ///M performance | BMW 320d E91 ///M-sport | BMW 330ciA E46 M-sport | BMW 330cdA E46 M-sport | BMW 316i E36 | BMW 316i E30 M3 look

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2855
          • Tampere

          #5
          Se on kiihtyvyysanturi.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • T_He
            Bimmer Rookie
            • Jun 2005
            • 97
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by böntti View Post
            Se on kiihtyvyysanturi.
            Niin...? Eli mihin asentoon se kuuluu kiinnittää ja miten kiihtyvyysanturi liittyy jalankulkijan suojajärjestelmään?
            Nykyiset: BMW X5 E70 LCI ///M-sport | BMW 525dA xDrive F10 ///M sport

            Ex:
            BMW ///M6 "carbon edition" | BMW M5 E39
            BMW 535dA E61 M-sport "VOLL" | BMW 530iA E60 M5 look | BMW 530i E39 M-sport | BMW 520iA Touring E39 | BMW 528i E39 M-sport | BMW 750iA E38
            BMW 320iAx F30 ///M performance | BMW 320d E91 ///M-sport | BMW 330ciA E46 M-sport | BMW 330cdA E46 M-sport | BMW 316i E36 | BMW 316i E30 M3 look

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2855
              • Tampere

              #7
              Asento:


              "Pedestrian protection sensor, centre

              The pedestrian protection sensor is fitted in the middle of the bumper.

              A number of pedestrian protection sensors are installed in the bumper. The centre pedestrian protection sensor is supplemented by the left pedestrian protection sensor and the right pedestrian protection sensor. All sensors are common parts.

              The pedestrian protection has the task of detecting an accident situation between a passenger car and a pedestrian and of selectively activating the system depending on certain marginal conditions. The pedestrian protection is a complete system consisting of pedestrian protection sensors, control unit and actuators.

              The signals are evaluated in the crash safety module (ACSM). "ACSM" stands for "Advanced Crash Safety Module". The ACSM activates the actuators.

              Functional description

              The centre pedestrian protection sensor is an acceleration sensor. The acceleration values picked up by the micro-mechanical acceleration sensor are converted into digital signals and sent cyclically to the ACSM.
              "

              En ole aivan varma noista vasemmasta ja oikeasta sensorista. Yhteen 2010 valmistettuun kolari-F10:een kävin koodailemassa ohjainlaitteita ja siihen ainakin kuului vain tuo keskisensori, sekä se valokuitulooppi.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • T_He
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 97
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by böntti View Post
                Asento:


                "Pedestrian protection sensor, centre

                The pedestrian protection sensor is fitted in the middle of the bumper.

                A number of pedestrian protection sensors are installed in the bumper. The centre pedestrian protection sensor is supplemented by the left pedestrian protection sensor and the right pedestrian protection sensor. All sensors are common parts.

                The pedestrian protection has the task of detecting an accident situation between a passenger car and a pedestrian and of selectively activating the system depending on certain marginal conditions. The pedestrian protection is a complete system consisting of pedestrian protection sensors, control unit and actuators.

                The signals are evaluated in the crash safety module (ACSM). "ACSM" stands for "Advanced Crash Safety Module". The ACSM activates the actuators.

                Functional description

                The centre pedestrian protection sensor is an acceleration sensor. The acceleration values picked up by the micro-mechanical acceleration sensor are converted into digital signals and sent cyclically to the ACSM.
                "

                En ole aivan varma noista vasemmasta ja oikeasta sensorista. Yhteen 2010 valmistettuun kolari-F10:een kävin koodailemassa ohjainlaitteita ja siihen ainakin kuului vain tuo keskisensori, sekä se valokuitulooppi.
                Kiitos tiedoista. Pitää siis rakentaa tuollainen kiinnitys tuohon puskuriin, koska siinä ei ole sellaista lähtökohtaisesti.

                Tässä kyseisessä yksilössä vaikuttaisi olevan samalla tavalla eli tuo keskisensori ja valokuitulista styroksin ja tukipalkin välissä.
                Nykyiset: BMW X5 E70 LCI ///M-sport | BMW 525dA xDrive F10 ///M sport

                Ex:
                BMW ///M6 "carbon edition" | BMW M5 E39
                BMW 535dA E61 M-sport "VOLL" | BMW 530iA E60 M5 look | BMW 530i E39 M-sport | BMW 520iA Touring E39 | BMW 528i E39 M-sport | BMW 750iA E38
                BMW 320iAx F30 ///M performance | BMW 320d E91 ///M-sport | BMW 330ciA E46 M-sport | BMW 330cdA E46 M-sport | BMW 316i E36 | BMW 316i E30 M3 look

                Comment

                • Saarikoski
                  R.I.P.
                  • Feb 2005
                  • 726
                  • KOKKOLA

                  #9
                  Originally posted by T_He View Post
                  Kiitos tiedoista. Pitää siis rakentaa tuollainen kiinnitys tuohon puskuriin, koska siinä ei ole sellaista lähtökohtaisesti.

                  Tässä kyseisessä yksilössä vaikuttaisi olevan samalla tavalla eli tuo keskisensori ja valokuitulista styroksin ja tukipalkin välissä.


                  ja meikäläinen luuli tuon olevan ulkolämpötila-anturi. Ihmettelinki kuinka helvetissä tuo on pitäny vetää noin jäätävällä torxilla kiinni, ruuvi oli vielä jotenki reagoinu anturin materiaalin kans eikä loppuviimein lähteny kuin poraamalla irtikkään.. Tukin tuon vaan sinne styroksin väliin....no pitää varmaan seuraavassa mahdollisessa puskurinirroituksessa laitella tuo paremmin/oikein kiinni.

                  Edit:mistä valokuitulistasta puhut.??
                  Last edited by Saarikoski; 12-10-2015, 10:20.

                  Comment

                  • Saarikoski
                    R.I.P.
                    • Feb 2005
                    • 726
                    • KOKKOLA

                    #10
                    Laittelin tuon nyt hätäpäissäni noin kun aloin kauhistelemaan missä asennossa tuo anturi on, jos sattuu olemaan ylösalaisin ja monttuun ajaessa lentää konepelti ilmaan.

                    Kädet mahtu ilmanottoaukon reiästä sen verran sisään.
                    Vähän tökeröä tietysti laittaa ulkoapäin ruuvi läpi puskurista, mutta tuota ei kyllä nää ennenkuin menee kyykkyyn. Nyt on ainakin tukevasti puskurin rungossa kiinni.

                    Last edited by Saarikoski; 12-10-2015, 17:11.

                    Comment

                    • Tenojono
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 1753
                      • Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by Saarikoski View Post
                      ja meikäläinen luuli tuon olevan ulkolämpötila-anturi. Ihmettelinki kuinka helvetissä tuo on pitäny vetää noin jäätävällä torxilla kiinni, ruuvi oli vielä jotenki reagoinu anturin materiaalin kans eikä loppuviimein lähteny kuin poraamalla irtikkään.. Tukin tuon vaan sinne styroksin väliin....no pitää varmaan seuraavassa mahdollisessa puskurinirroituksessa laitella tuo paremmin/oikein kiinni.

                      Edit:mistä valokuitulistasta puhut.??
                      Listamainen sensori puskimen sisällä. Tarkoituksena laukaista patruunat että konepelti nousee. Minulla herjasi aikoinaan tuosta. Syy oli katkennut kiinnike kulmas joten johto kynti vesikelil märkänä
                      Työmatkat: E46 preface 323 4d
                      Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                      Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                      Comment

                      • Saarikoski
                        R.I.P.
                        • Feb 2005
                        • 726
                        • KOKKOLA

                        #12
                        Originally posted by Tenojono View Post
                        Listamainen sensori puskimen sisällä. Tarkoituksena laukaista patruunat että konepelti nousee. Minulla herjasi aikoinaan tuosta. Syy oli katkennut kiinnike kulmas joten johto kynti vesikelil märkänä
                        Ookei. Eli siis ilmeisesti vaatii iskun "sensoriin" ja hidastuvuuden anturiin, että jysäyttää pellin ylös.

                        Comment

                        • jukkapoika77
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2009
                          • 39
                          • alavus

                          #13
                          Originally posted by Veiska View Post
                          Puskurin keskiritilän yläreunassa on anturi torx-pultilla kiinni
                          Ulkolämpötila-anturi

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2855
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by Saarikoski View Post
                            Ookei. Eli siis ilmeisesti vaatii iskun "sensoriin" ja hidastuvuuden anturiin, että jysäyttää pellin ylös.
                            Ja varmastikkin myös sen että korin kiihtyvyysanturit ei näytä liian isoa hidastuvuutta, eli ollaan törmätty selkeästi pienempimassaiseen kohteeseen.

                            Originally posted by jukkapoika77 View Post
                            Ulkolämpötila-anturi
                            Lue topikki uudestan läpi. Ulkolämpötila-anturi on oikealla joko ilmakanavan kyljessä tai sitten sisälokarin etupuolella.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • Saarikoski
                              R.I.P.
                              • Feb 2005
                              • 726
                              • KOKKOLA

                              #15
                              Paljonkohan on kustannukset tuollaisen "törmäyksen" sattuessa.
                              Huvituin kun luin käyttöohjekirjastakin, jossa varoiteltiin esim lumikinokseen ajamisesta tms, jolloin voi konepelti pompata ylös.

                              Varmasti ainakin konepellin paukut menee vaihtoon, mutta mitä muuta?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎