Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 518d lämpimyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJtalo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 350
    • Kokkola

    #16
    Originally posted by juuhee View Post
    Saman olen huomannut itsekin että 518D B47 koneella ei lämpene niin kuin N47. Vanha autoni oli F30 318d ja lämpöisempi oli. Takapakkia on otettu täs asias. Ja sitten väitetään tietenkin että kun siitä ei tule niin hukkalämpöä siksi on kylmempi. Ja P***at! Tämä nykyinen auto vie enemmän löpöä kuin vanha autoni. Niin täytyyhän hukkalämpöä silloin tulla enempi...Mutta kun ei vaan tule! En ole ikinä uskonut niihin puheisiin kun väitetään kylmyyden johtuvan hukkalämmön puutteesta, kun on niin pienikulutus.
    Eikös tämän hukkalämpöasian TM oo näyttäny joka talviautotestissä että edelleen kaikkien moottorien hyötysuhde on niin huono että hukkalämpöä tulee vaikka muille jakaa. Ongelma varmaan tulee siinä että bemarilla on vähän pihistetty sisälämppärin kennon koossa, ja mahdollisesti pienempien letkuliittimien kautta ei vettä kierrä tarpeeks kennon läpi. Oletuksena että kone lämpenee. Euron säästö on miljoonassa autossa miljoonan säästö...

    Comment

    • Peksu
      Bimmer Fanatic
      • May 2014
      • 265
      • Lähellä Tre

      #17
      Originally posted by JJtalo View Post
      Eikös tämän hukkalämpöasian TM oo näyttäny joka talviautotestissä että edelleen kaikkien moottorien hyötysuhde on niin huono että hukkalämpöä tulee vaikka muille jakaa. Ongelma varmaan tulee siinä että bemarilla on vähän pihistetty sisälämppärin kennon koossa, ja mahdollisesti pienempien letkuliittimien kautta ei vettä kierrä tarpeeks kennon läpi. Oletuksena että kone lämpenee. Euron säästö on miljoonassa autossa miljoonan säästö...
      Kyllä sitä hukkalämpöä tulee edelleen tarpeeksi muutaman kuution lämmittämiseen, mutta suurin osa taitaa mennä pakokaasun lämpöenergiana taivaan tuuliin.

      Ihmettelen ettei pakokaasun lämpöenergiaa otetaparemmin käyttöön veden lämmittämiseen, niin kuin jotkin merkit ovat jo tehneet?
      Pakokaasut kun lämpiää todella nopeasti ja kuumaksi niin tuohon voisi tehdä lämmönvaihtimen. Ilmeisesti ainakin ne BMW mallit, missä on EGR-termari, lämmittää se pakokaasu myös vettä?

      Onko näissä B47 malleissa tehty se erilailla; en ole perehtynyt :think

      Lämmityslaite sinänsä, ainakin 5-sarjassa on erittäin tehokas. Kun webasto on kovemmilla pakkasilla käynnissä lykkää lämppäri kyllä semmoisen määrän kuumaa ilmaa sisään, että hiki tulee ennen kuin automatiikka pudottaa lämpötilaa, siis kun auto on jo entuudestaan lämmin ja laittaa ennen ajoon lähtöä kakesta webaston tulille. Muutenhan tuo automatiikka toimii hyvin kun hyppää kylmään autoon aamulla.

      Eli kyllä ongelma on vain koneen lämpöisenä pysyminen ei lämmityslaitteen teho.
      Last edited by Peksu; 13-02-2016, 14:31.
      G08 LCI iX3 M Sport

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎