Originally posted by juuhee
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 518d lämpimyys
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by JJtalo View PostEikös tämän hukkalämpöasian TM oo näyttäny joka talviautotestissä että edelleen kaikkien moottorien hyötysuhde on niin huono että hukkalämpöä tulee vaikka muille jakaa. Ongelma varmaan tulee siinä että bemarilla on vähän pihistetty sisälämppärin kennon koossa, ja mahdollisesti pienempien letkuliittimien kautta ei vettä kierrä tarpeeks kennon läpi. Oletuksena että kone lämpenee. Euron säästö on miljoonassa autossa miljoonan säästö...
Ihmettelen ettei pakokaasun lämpöenergiaa otetaparemmin käyttöön veden lämmittämiseen, niin kuin jotkin merkit ovat jo tehneet?
Pakokaasut kun lämpiää todella nopeasti ja kuumaksi niin tuohon voisi tehdä lämmönvaihtimen. Ilmeisesti ainakin ne BMW mallit, missä on EGR-termari, lämmittää se pakokaasu myös vettä?
Onko näissä B47 malleissa tehty se erilailla; en ole perehtynyt :think
Lämmityslaite sinänsä, ainakin 5-sarjassa on erittäin tehokas. Kun webasto on kovemmilla pakkasilla käynnissä lykkää lämppäri kyllä semmoisen määrän kuumaa ilmaa sisään, että hiki tulee ennen kuin automatiikka pudottaa lämpötilaa, siis kun auto on jo entuudestaan lämmin ja laittaa ennen ajoon lähtöä kakesta webaston tulille. Muutenhan tuo automatiikka toimii hyvin kun hyppää kylmään autoon aamulla.
Eli kyllä ongelma on vain koneen lämpöisenä pysyminen ei lämmityslaitteen teho.Last edited by Peksu; 13-02-2016, 14:31.G08 LCI iX3 M Sport
Comment
-
Comment