Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 ja akkuvaraus alhainen pakkasella - apua tarvisin pikaisesti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    #61
    Originally posted by Ceeray View Post
    Jahas. Weba päällä 15 min, jonka jälkeen ajoa vähän kaupungissa, käyntiä paikallaan jne ja motaripätkä. 1h pyöri auto ja sammuttaessa ilmoitti että lataa akku ja stationary discharge. Luulis saaneen virtaa sisäänki ku niin kauan jauhoi.

    Vitun nintendo.

    Sellaisia nää nykybemut on..
    Tuli huomattua jo ekan E61 aikana, toinen olikin hyvätapainen hälyjen suhteen.
    Taidan viedä auton halliin sulaan viikonlopuksi kun emäntä tulee sillä kotia ,taitaa muuten olla akku kuurassa koko talven .
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • jms1601
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2006
      • 338
      • P-Pohjanmaa

      #62
      Onhan tämä hiukan naurettavaa Itse pidän öisin auton tallissa aina kun pakkasta yli-15. Meillä niin lyhyttä ajoa ja harvemmin pitkää, että sais varmaankin jatkuvasti katsella noita häly viestejä. Nyt ei oo näkyny ylimääräisiä viestejä. Tällasia kait ne nämä nyky autot ovat kun on noita sähköhärpäkkeitä riittävästi ja auto yrittää suojella itseään parhaansa mukaan. Ei muutakuin uutta akkua kehiin tai ens kesänä autotallin rakennuspuuhiin jos ei noita hälyjä kestä
      530e G30 M-Sport -21
      ***********************
      Ex Audi A6 allroad -17
      Ex X5 xd30 M-Sport -14
      Ex 530dA F11 M-Sport -11
      Ex E61 530xD M-Sport -08
      Ex 530DAT E61
      Ex E39 M-Sport

      Comment

      • bittivirhe
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2012
        • 462
        • Pohjois-Savo

        #63
        Aina jotain uutta. Lähtö lämpimästä tallista (akku laturissa yön yli). Ajoin 2 h korpeen, lämpötila matkalla -25...-30 C. Muutaman tunnin jälkeen paluumatkalle: Auto käskee ajaa hissukseen koska "dynamic drive unavailable" (tai jotain sinnepäin). Korjaantui jonkin ajan päästä ja varoituskolmio sammui.

        Maantiellä öljyn lämmöt 70 asteen kahta puolta, ei jaksa lämmetä. Jätin hetkeksi käymään pihaan (ei tallia täällä), sammuttaessa moottorin lämmöt olivat tippuneet alle 50 asteen (ulkona -30). Termostaatin vaihtoon seuraavaksi?
        G05 45e
        ex: F11 530d xDrive
        ex: E84 X1 xDrive 25d

        Comment

        • pexodus
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1577
          • Leppävirta/Oravikoski

          #64
          Nyt alkoi mullakin tämä akkuralli lämpimästä tallista aamulla 100km ajoa ja 8h pakkasessa, webasto ei käynnisty koska akku vähissä. Lähtee käyntiin hyvin, ei rajoita sähkönkäyttöä. 100km lämpimään talliin, parituntia tallissa ja sieltä lähikauppaan, sammuttaessa lataa akku. Käynnistyy normaalisti, on nämä vehkeitä!

          Käyn huomenna boschin tuhannen ampeeritunnin aku, on kumma jos ei lopu.
          BMW F11 LCI 530da x-drive
          Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

          Comment

          • touring39
            BTCF Member
            • May 2005
            • 3901
            • Kaarina

            #65
            Originally posted by pexodus View Post

            Käyn huomenna boschin tuhannen ampeeritunnin aku, on kumma jos ei lopu.
            Älä lähde sit heti aamulla, jooko
            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

            Ex:
            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

            Comment

            • jms1601
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 338
              • P-Pohjanmaa

              #66
              Originally posted by bittivirhe View Post
              Aina jotain uutta. Lähtö lämpimästä tallista (akku laturissa yön yli). Ajoin 2 h korpeen, lämpötila matkalla -25...-30 C. Muutaman tunnin jälkeen paluumatkalle: Auto käskee ajaa hissukseen koska "dynamic drive unavailable" (tai jotain sinnepäin). Korjaantui jonkin ajan päästä ja varoituskolmio sammui.

              Maantiellä öljyn lämmöt 70 asteen kahta puolta, ei jaksa lämmetä. Jätin hetkeksi käymään pihaan (ei tallia täällä), sammuttaessa moottorin lämmöt olivat tippuneet alle 50 asteen (ulkona -30). Termostaatin vaihtoon seuraavaksi?
              No eipä tuossa taida mitään vakavaa olla lämpö puolella noilla pakkasilla. Seuraa tilannetta kun vähän lauhtuu. Bemareissa se vika, että noita lämpöjä ei saisi päästä katsomaan tuolta piilovalikosta koska samantien alkaa vainoharhainen ajattelu, että mikähän nyt on vikana kun noin on lämmöt Parempiko niitä ei tuijottele jos vaan hytissä tarkenee
              530e G30 M-Sport -21
              ***********************
              Ex Audi A6 allroad -17
              Ex X5 xd30 M-Sport -14
              Ex 530dA F11 M-Sport -11
              Ex E61 530xD M-Sport -08
              Ex 530DAT E61
              Ex E39 M-Sport

              Comment

              • bittivirhe
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2012
                • 462
                • Pohjois-Savo

                #67
                Originally posted by jms1601 View Post
                No eipä tuossa taida mitään vakavaa olla lämpö puolella noilla pakkasilla. Seuraa tilannetta kun vähän lauhtuu. Bemareissa se vika, että noita lämpöjä ei saisi päästä katsomaan tuolta piilovalikosta koska samantien alkaa vainoharhainen ajattelu, että mikähän nyt on vikana kun noin on lämmöt Parempiko niitä ei tuijottele jos vaan hytissä tarkenee
                Eihän sitä öljyn lämpötilaa tartte piilovalikosta katsoakaan, kun siinä on se aika isokokoinen mittari koko ajan näkösällä ;-)
                G05 45e
                ex: F11 530d xDrive
                ex: E84 X1 xDrive 25d

                Comment

                • jms1601
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 338
                  • P-Pohjanmaa

                  #68
                  Originally posted by bittivirhe View Post
                  Eihän sitä öljyn lämpötilaa tartte piilovalikosta katsoakaan, kun siinä on se aika isokokoinen mittari koko ajan näkösällä ;-)
                  Se on kyllä totta, itsellä ilmastointiteipin pala mittarin päällä ja huolettomia kilometrejä

                  Noh, asiaan. Eli riittääkö hytissä kuitenkin lämpö? Ja ootko tutkaillut niitä nesteen lämpöjä. Näissä f sarjalaisissa ei pitäisi olla noissa termareissa samaa vikaa kuin e sarjalaisissa. Aikaisemmassa kahdessa e sarjalaisessa piti vaihtaa kaikki 3 termaria ennenkuin alkoi tarkeneen hytissä.
                  530e G30 M-Sport -21
                  ***********************
                  Ex Audi A6 allroad -17
                  Ex X5 xd30 M-Sport -14
                  Ex 530dA F11 M-Sport -11
                  Ex E61 530xD M-Sport -08
                  Ex 530DAT E61
                  Ex E39 M-Sport

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    #69
                    Aivan samanlaista kuraa ne termarit on näissäkin. Ja vielä sillä lisäyksellä että n moottorien hyötysuhde on parempi, ei tule hukkalämpöäkään enään. Toisinsanoen nämä ei lämpene ehyilläkään termareilla ainakaan nelipyttyset kunnolla.
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2855
                      • Tampere

                      #70
                      Ainakin ulkolämpötilassa -15c lämpenee N47 vielä kunnolla, nyt kun on uusi termostaatti. Nesteet noin 88-90c. "Vanhalla" termarilla (1v 4kk / 44tkm) ei lämmennyt. Kuraa oli ainakin tämä alkuperäinen yksilö, jo viime talvena (3kk / 10tkm) oli alkavaa ongelmaa lämpöjen kanssa.
                      Last edited by böntti; 15-01-2016, 23:39.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • jms1601
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 338
                        • P-Pohjanmaa

                        #71
                        Se siitä kehityksestä sitten termareiden osalta
                        Onko näissä se perinteinen kolme termaria myös? Itsellä onneks vielä lämpenee lähelle 90 lämmöt kovillakin pakkasilla.
                        530e G30 M-Sport -21
                        ***********************
                        Ex Audi A6 allroad -17
                        Ex X5 xd30 M-Sport -14
                        Ex 530dA F11 M-Sport -11
                        Ex E61 530xD M-Sport -08
                        Ex 530DAT E61
                        Ex E39 M-Sport

                        Comment

                        • pexodus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 1577
                          • Leppävirta/Oravikoski

                          #72
                          Tuon ylemmäs ei öljyt kiipeä sportilla, deellä ajaa vielä seiskalla.

                          Yö "lämpimässä" tallissa 10A:n vahdissa, näyttää akku täynnä, webasto ilmoittaa että virta loppu. Tallissa +1

                          Volvo v70 pihalla ja laakista käyntiin 15min webastolla. Ei ilmoituksia tai herjoja.
                          BMW F11 LCI 530da x-drive
                          Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                          Comment

                          • takur
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2013
                            • 97
                            • Oulu

                            #73
                            Miten auton saa käsittämään että akku vaihdettu? Uusi akku paikalla ja aina sammuttaessa tulee ilmo että akun varaustila erittäin alhainen.

                            Comment

                            • pexodus
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1577
                              • Leppävirta/Oravikoski

                              #74
                              Originally posted by takur View Post
                              Miten auton saa käsittämään että akku vaihdettu? Uusi akku paikalla ja aina sammuttaessa tulee ilmo että akun varaustila erittäin alhainen.
                              Eikös tuo vaan pidä ilmoittaa autolle atk-laitteistolla?

                              Minkä akun otit?
                              BMW F11 LCI 530da x-drive
                              Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                              Comment

                              • bittivirhe
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2012
                                • 462
                                • Pohjois-Savo

                                #75
                                Originally posted by jms1601 View Post
                                Se on kyllä totta, itsellä ilmastointiteipin pala mittarin päällä ja huolettomia kilometrejä

                                Noh, asiaan. Eli riittääkö hytissä kuitenkin lämpö? Ja ootko tutkaillut niitä nesteen lämpöjä. Näissä f sarjalaisissa ei pitäisi olla noissa termareissa samaa vikaa kuin e sarjalaisissa. Aikaisemmassa kahdessa e sarjalaisessa piti vaihtaa kaikki 3 termaria ennenkuin alkoi tarkeneen hytissä.
                                No ei siellä nyt talvivaatteissa palele, mutta ei kuumakaan ole. Sivuikkunat tahtovat vetää pikkuhiljaa jäähän, vaikka yksin ajelee.

                                Jäähdytysnesteen ja öljyn lämpötilaero on 3-5 asteen luokkaa. 80 kim/h maantieajossa -30 asteessa öljyn lämpö on muistaakseni 75 asteen jommalla kummalla puolella riippuen siitä noustaanko mäkeä ylös vai lasketaanko alas. Moottoritiellä 100 km/h lämmöt nousevat hieman, mutta en usko että 90 asteeseen päästäisiin.

                                Keskikulutus maantiellä on jossain 7 litran luokassa - melkoisen kaukana tehtaan lupaamasta 5.jotain-lukemasta. Ja kyllähän tuolla kulutuksella jo täytyy lämpöäkin syntyä, se vain karkaa jonnekin.

                                Oliko näissä (F10/F11) muuten kaikissa lämmitetty polttoainesuodatin vai kuuluuko se vain johonkin talvipakettiin? Entä onko 3-litraisessa dieselissä pelkoa huohottimen jäätymisestä (onko se lämmitetty kaikissa vai vaatiiko jonkin option)?
                                G05 45e
                                ex: F11 530d xDrive
                                ex: E84 X1 xDrive 25d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎