Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 ja akkuvaraus alhainen pakkasella - apua tarvisin pikaisesti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2855
    • Tampere

    #91
    Koodasin tänään tuosta meidän F30:stä jarruenergian taltenoton pois. Pakkasta -20c, rupesi heti lataamaan 15v eli alkoi täyttämään akkua. Mitään herjoja ei ole kyllä missään vaiheessa ollut, autolla ajettu noin 45tkm ja eber on käytössä lähes joka päivä. Saman käsitteyn tein edelliselle F11:lle pari vuotta sitten.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • sassi
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2008
      • 412
      • Nivala

      #92
      Originally posted by Kissvesala View Post
      Eikös tuo vain ole paljon parempi ottaa pois varustelistalta. Koodaus vaikuttaa muihinki parametreihin.

      Eli 1CD vo listalta mäkeen ja koodaa mittarin ja dme:n
      Luultavasti, mutta vasta opettelin tuota koodausta, en ole uskaltanut mihinkään varustelistoihin vielä puuttua, vaatii opiskelua
      OT: Linkkiä ohjeisiin liittyen varusteiden koodaamiseen ja lisäämiseen/poistoon? Ei liity tähän topiciin, niin voipi vastailla privalle. Näistä voisi kyllä perustaa oman ketjunkin...
      --
      Sassi
      - F10 530d
      - KTM 690 Enduro
      Ex. E90 330d, E46 330d

      Comment

      • jms1601
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 338
        • P-Pohjanmaa

        #93
        Kait se on PERKELE! liityttävä tähän samaan porukkaan, jotka valittaa noista akku herjoista! Tässäpä meikän tarina; akku vaihdettu herjojen vuoksi 2/15, 94A AGM akku, ajelu meillä aika lyhyttä eli pätkissä 15-25km per päivä, joskus tulee pitempiä lenkkejä. Nyt lauantaina ajoa 170km ja auto lämpimässä parkkihallissa sunnuntaihin, josta taas ajoa n. 190km. Su-ma auto lämpimässä tallissa ja aamulla ajoa 10km, jonka jälkeen seisonut 31 asteen pakkasessa 8h, jonka jälkeen auto käynnissä reilun puoli tuntia ja ajoa 5km ja jonka jälkeen auto jäänyt käyntiin taas puoli tuntia. Tämän jälkeen ajoa 5km ja autoa sammuttaessa ilmoitus " lataa akku". No seisoi pakkasessa 2h ja lähti käyntiin kuin palmun alta, mutta ilmoitus taas lataa akku. Toki tiputteli noita valoja pois kun ovet aukaisi ja sama sammuttaessa ja lataa akku.
        Eli mikähän näitä oikeen vaivaa? Eikö lataa jos auto vaan käynnissä vaan syö akusta loputkin virrat ja alkaa noita herjoja heitteleen? Autoa olen nyt kovilla pakkasilla pitänyt joka yön tallissa ja luulis, että aamulla latailee tuota akkua vaikka ajo onkin lyhyttä 10-15km ja akku perkele vajaan vuoden vanha!
        No, eihän se auta kun tallissa laittaa auto laturiin ja katsoa mitä huomenna ilmoittelee. Taitaa olla nämä jo niitä ekoja bemarin hybridi malleja, joita joutuu ajoittain pitään laturin nokassa
        530e G30 M-Sport -21
        ***********************
        Ex Audi A6 allroad -17
        Ex X5 xd30 M-Sport -14
        Ex 530dA F11 M-Sport -11
        Ex E61 530xD M-Sport -08
        Ex 530DAT E61
        Ex E39 M-Sport

        Comment

        • done
          Newbiemmer
          • Nov 2010
          • 12
          • ppmaa

          #94
          Originally posted by jms1601 View Post
          Kait se on PERKELE! liityttävä tähän samaan porukkaan, jotka valittaa noista akku herjoista! Tässäpä meikän tarina; akku vaihdettu herjojen vuoksi 2/15, 94A AGM akku, ajelu meillä aika lyhyttä eli pätkissä 15-25km per päivä, joskus tulee pitempiä lenkkejä. Nyt lauantaina ajoa 170km ja auto lämpimässä parkkihallissa sunnuntaihin, josta taas ajoa n. 190km. Su-ma auto lämpimässä tallissa ja aamulla ajoa 10km, jonka jälkeen seisonut 31 asteen pakkasessa 8h, jonka jälkeen auto käynnissä reilun puoli tuntia ja ajoa 5km ja jonka jälkeen auto jäänyt käyntiin taas puoli tuntia. Tämän jälkeen ajoa 5km ja autoa sammuttaessa ilmoitus " lataa akku". No seisoi pakkasessa 2h ja lähti käyntiin kuin palmun alta, mutta ilmoitus taas lataa akku. Toki tiputteli noita valoja pois kun ovet aukaisi ja sama sammuttaessa ja lataa akku.
          Eli mikähän näitä oikeen vaivaa? Eikö lataa jos auto vaan käynnissä vaan syö akusta loputkin virrat ja alkaa noita herjoja heitteleen? Autoa olen nyt kovilla pakkasilla pitänyt joka yön tallissa ja luulis, että aamulla latailee tuota akkua vaikka ajo onkin lyhyttä 10-15km ja akku perkele vajaan vuoden vanha!
          No, eihän se auta kun tallissa laittaa auto laturiin ja katsoa mitä huomenna ilmoittelee. Taitaa olla nämä jo niitä ekoja bemarin hybridi malleja, joita joutuu ajoittain pitään laturin nokassa

          Täysin vastaava tilanne minulla myös. Laitoin 25ACtekin -30asteen pakkasessa "Lataa akku" herjan jälkeen kiinni niin parin minuutin päästä näytti täyttä. Ajossa keskimäärin 14,8v jännite, heti startin jälkeen tai pitemmässä ajossa. Akun vaihto ei siis auta mitään. Sanoisin että viikko kaks eteenpäin niin ongelmat on ohi.

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6324
            • P-Pohjanmaa

            #95
            Mulla ei oo herjannut mitään nyt pakkasilla..varmaan suurin syy että antanut vaan sen seistä katoksessa ja ootella lämpimpää keliä

            Loppuviikosta ajoon kun kelit menee alle -20c

            Varmaan pelastas paljon akku olisi konetilassa ,nythän se on sama asia kun pitäs akkua ulkona lähes koko ajan..
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • jms1601
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 338
              • P-Pohjanmaa

              #96
              Joo, käsittämätöntä tuo akun sijoittelu. Ilmeisesti insinöörit ei ole sitä saanu mahtuun konetilaan jossa olisi ajossa tai ainakin paikallaan käydessä lämpimässä. Tuosta akun kylmyydestä mahtanee johtua lataus "ongelmat" ja sitä kautta herjat ym.
              Ihmetyttään vain kun ajoa nyt oli kuitenkin ja auto lämpimässä tallissa, että siltikin noita herjoja heittelee. Mikähän ois tilanne jos ei lämmintä tallia ja latailis aina välillä laturilla akkua?
              Eikös Juhakin vaihtanut akun alle vuosi sitten?
              530e G30 M-Sport -21
              ***********************
              Ex Audi A6 allroad -17
              Ex X5 xd30 M-Sport -14
              Ex 530dA F11 M-Sport -11
              Ex E61 530xD M-Sport -08
              Ex 530DAT E61
              Ex E39 M-Sport

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6324
                • P-Pohjanmaa

                #97
                Originally posted by jms1601 View Post
                Eikös Juhakin vaihtanut akun alle vuosi sitten?
                Juu,taisi olla vaihto vähän myöhemmin kun sulla vaihto ja koko taisi 110A..

                Ilmeisesti se painojakauma minkä vuoksi akku tuolla hemmetin montussa..
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 4980
                  • Paimio

                  #98
                  Originally posted by jms1601 View Post
                  Joo, käsittämätöntä tuo akun sijoittelu. Ilmeisesti insinöörit ei ole sitä saanu mahtuun konetilaan jossa olisi ajossa tai ainakin paikallaan käydessä lämpimässä. Tuosta akun kylmyydestä mahtanee johtua lataus "ongelmat" ja sitä kautta herjat ym.
                  Ihmetyttään vain kun ajoa nyt oli kuitenkin ja auto lämpimässä tallissa, että siltikin noita herjoja heittelee. Mikähän ois tilanne jos ei lämmintä tallia ja latailis aina välillä laturilla akkua?
                  Eikös Juhakin vaihtanut akun alle vuosi sitten?
                  Painojakauman takiahan se sinne tavaratilaan on sijoitettu jo E39:stä lähtien.

                  Toki varmasti nykyään se millään enään konetilaan sopisikaan.

                  On kyllä hieman harmillista että näin kovasti näitä akkuongelmia on, mutta jos suurin osa on vain äärikylmillä eivätkä loppupeleissä vaikuta toimintaan niin onko niillä nyt sitten niin suurta merkitystä?

                  Jokatapauksessa näyttäisi siltä että "lohko"lämppärin yhteyteen kannattaa asennuttaa tuo lisälaturi myös vaikka siitä hurjan kallista tulisikin.. :think
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6324
                    • P-Pohjanmaa

                    #99
                    Kai sen jotenkin konetilaankin saisi..taitaa ongelmaat alkaa vasta kun pakkanen on pitempään -25 ja kylmempää kuten nyt on on ollut.

                    Pitäskö ottaa rälläkkä käteen ja tuohon rintapellin viereen asentaa akku

                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • pexodus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1577
                      • Leppävirta/Oravikoski

                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Painojakauman takiahan se sinne tavaratilaan on sijoitettu

                      On kyllä hieman harmillista että näin kovasti näitä akkuongelmia on, mutta jos suurin osa on vain äärikylmillä eivätkä loppupeleissä vaikuta toimintaan niin onko niillä nyt sitten niin suurta merkitystä?

                      Jokatapauksessa näyttäisi siltä että "lohko"lämppärin yhteyteen kannattaa asennuttaa tuo lisälaturi myös vaikka siitä hurjan kallista tulisikin.. :think
                      Minulla ei ainakaan webasto suostu toimimaan esilämmittimenä kun bmw väittää akun olevan aivan loppu, eikä heti käynnistäessäkään lähde päälle! Webastosta 2,5ke maksaneena pidän sitä hieman merkittävänä ongelmana! Minulla myös auto tallissa ja ajoa 1-1,5tkm viikossa.

                      Jos auto minulla vielä ensitalvena on ja tänään vaihdetusta uudesta akusta tulee herjaa niin kylläpähän on hermot koetuksella!
                      BMW F11 LCI 530da x-drive
                      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 4980
                        • Paimio

                        Originally posted by pexodus View Post
                        Minulla ei ainakaan webasto suostu toimimaan esilämmittimenä kun bmw väittää akun olevan aivan loppu, eikä heti käynnistäessäkään lähde päälle! Webastosta 2,5ke maksaneena pidän sitä hieman merkittävänä ongelmana! Minulla myös auto tallissa ja ajoa 1-1,5tkm viikossa.

                        Jos auto minulla vielä ensitalvena on ja tänään vaihdetusta uudesta akusta tulee herjaa niin kylläpähän on hermot koetuksella!
                        Niin totta tuo Webasto onkin sitten asia erikseen...mutta sehän onkin sellainen virrankuluttaja että ymmärtäähän sen. Siksihän joissain on webastoa varten ihan oma akkunsa. BMW:llä sellaista järjestelyä vissiin ei ole edes tehdasvarusteena olevissa webastoissa.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • teppo_h
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2005
                          • 337
                          • Finland

                          Originally posted by pexodus View Post
                          Minulla ei ainakaan webasto suostu toimimaan esilämmittimenä kun bmw väittää akun olevan aivan loppu, eikä heti käynnistäessäkään lähde päälle! Webastosta 2,5ke maksaneena pidän sitä hieman merkittävänä ongelmana! Minulla myös auto tallissa ja ajoa 1-1,5tkm viikossa.

                          Jos auto minulla vielä ensitalvena on ja tänään vaihdetusta uudesta akusta tulee herjaa niin kylläpähän on hermot koetuksella!
                          Itsellä ei ole webastoa ja ajoa tulee näillä keleillä joka päivä joku 100km (á 50km / suunta). Toisena päivänä voi tulla enemmänkin...

                          Kyllä itsellä ainakin on hermo koetuksella tämän kanssa, kun lämmintä tallia ei ole ja aamulla kun lähtee saa ottaa laturin mukaan että saa toimistolla lämötolppaan latautumaan. Ei viitsi ottaa sitä riskiä että jäis toimiston pihaan kun virta ei starttaukseen riitäkään.

                          Itselläkin oletettavasti AGM akku kontissa on, niin mikä akku olisi paras näille leveysasteille että ottais paremmin virtaa vastaan pakkasella?
                          Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                          Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                          EX:
                          Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                          Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                          E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                          E36 320i Coupe, E21 318i
                          MB W115 240D

                          Comment

                          • pexodus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2009
                            • 1577
                            • Leppävirta/Oravikoski

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Niin totta tuo Webasto onkin sitten asia erikseen...mutta sehän onkin sellainen virrankuluttaja että ymmärtäähän sen. Siksihän joissain on webastoa varten ihan oma akkunsa. BMW:llä sellaista järjestelyä vissiin ei ole edes tehdasvarusteena olevissa webastoissa.
                            Mulla ainakin kun auto on päättänyt että akku on vähissä niin se on vähissä, esim. Ei käynnistänyt webastoa virran vähyyden takia autotallissa vaikka oli samalla laturissa, aivan en 420A kehdannut kokeilla mutta, muutamalla kymmenellä ampeerillakin vaan valitti että lataa akku, päivä tuon jälkeen lähti kuitenkin -31asteesta vittuilemati käyntiin 12h seisomisen jälkeen joten ei aivan susipaska voi akku olla, tällöinkin tietenkin valitusten kera.

                            Kahta akkua en ole kyllä monestikaan nykyään henkilöautoissa nähnyt, takseissakin oli ennen kaksi akkua, nykyään tulee useammat vaan isommalla akulla kuin normaalisti.
                            BMW F11 LCI 530da x-drive
                            Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                            Comment

                            • pexodus
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1577
                              • Leppävirta/Oravikoski

                              Originally posted by teppo_h View Post
                              Itsellä ei ole webastoa ja ajoa tulee näillä keleillä joka päivä joku 100km (á 50km / suunta). Toisena päivänä voi tulla enemmänkin...

                              Kyllä itsellä ainakin on hermo koetuksella tämän kanssa, kun lämmintä tallia ei ole ja aamulla kun lähtee saa ottaa laturin mukaan että saa toimistolla lämötolppaan latautumaan. Ei viitsi ottaa sitä riskiä että jäis toimiston pihaan kun virta ei starttaukseen riitäkään.

                              Itselläkin oletettavasti AGM akku kontissa on, niin mikä akku olisi paras näille leveysasteille että ottais paremmin virtaa vastaan pakkasella?
                              Eiköhän nuo kaikki AGM:t aja samanasian.
                              eiköhän tuo ongelma ole enemmän akun kylmästä sijainnista ja "älykkäässä" latausjärjestelmästä johtuvaa.
                              BMW F11 LCI 530da x-drive
                              Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                              Comment

                              • Ikuinen aloittelija
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2003
                                • 336
                                • maa

                                No niin. Nyt kolme päivää kireää pakkasta alla. Ei yhtään hälyä lasissa. Pelaa, kuin kello. Mitään en muuta ole tehnyt muuta, kuin Defa on pari tuntia pidempään päällä. Todnäk akku lämpenee tuona aikana juuri sen verran, että otaa työmatkalla latausta paremmin vastaan.

                                Ehdin jo huolestua, että joutuu kovilla pakkasilla akkukaupoille, mutta jos homma menee nyt vielä muutaman päivän näin nätisti niin saa siirrettyä syksylle. Samalla laitan, kyllä akunlämmittimen niin ei jää siitä kiinni.
                                Last edited by Ikuinen aloittelija; 19-01-2016, 13:08.
                                G30 520d Xdrive Sport -18
                                F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎