Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuljettajan oven lukko jäätyy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reiska56
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 185
    • Kerava

    Kuljettajan oven lukko jäätyy

    Kuljettajan oven lukko jäätyy auki asentoon, eli oven lukituspäässä oleva muovinen lukitus, joka kääntyy mennäkseen lukitusasentoon, ei syystä tai toisesta lukitu. Kun auto on lämpimässä tilassa, hetken kuluttua lukko toimii taas. Yritin voidella CRC:llä, mutta ei näytä auttavan. Voiko olla vain kosteusongelma ja miksi vain kuljettajan oven lukko ei lukitu? Inhottavaa ajaa autoa, kun joutuu pitämään toisella kädellä ovea kiinni.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10075
    • KVLA

    #2
    Lämpöpuhaltimella tai hiustenkuivaajalla kuivatat kosteuden pois.Varo kuitenkin sulattamasta muoviosia ja polttamasta maalia.Sitten aseöljyä todeeeeeella reilusti.Pitäisi auttaa.

    Comment

    • bittivirhe
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 535
      • Pohjois-Savo

      #3
      Originally posted by Reiska56 View Post
      Kuljettajan oven lukko jäätyy auki asentoon, eli oven lukituspäässä oleva muovinen lukitus, joka kääntyy mennäkseen lukitusasentoon, ei syystä tai toisesta lukitu. Kun auto on lämpimässä tilassa, hetken kuluttua lukko toimii taas. Yritin voidella CRC:llä, mutta ei näytä auttavan. Voiko olla vain kosteusongelma ja miksi vain kuljettajan oven lukko ei lukitu? Inhottavaa ajaa autoa, kun joutuu pitämään toisella kädellä ovea kiinni.
      Minulla ongelma oli oven sisällä olevassa vaijerissa. Vaijerin vaihto on ainakin toistaiseksi pitänyt ongelman poissa.
      G05 45e
      ex: F11 530d xDrive
      ex: E84 X1 xDrive 25d

      Comment

      • Grapes
        BTCF Member
        • Jul 2008
        • 604
        • Hämeenlinna

        #4
        Mulla tismalleen sama ongelma tosin E60 mallissa. Ei ole kuivattelut eikä aseöljyt auttaneet. Josko sitten kokeilisi vaihtaa tuon vaijerin.
        F11 M550d -13

        ex:
        E60 535d -08 405/800
        E39 M5 -99
        E60 530dA -03 302/660
        E39 523iA -98
        Lada 1600 -91
        Ford Escort Sport -72

        Comment

        • bittivirhe
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 535
          • Pohjois-Savo

          #5
          Originally posted by Grapes View Post
          Mulla tismalleen sama ongelma tosin E60 mallissa. Ei ole kuivattelut eikä aseöljyt auttaneet. Josko sitten kokeilisi vaihtaa tuon vaijerin.
          Lisätään nyt vielä, että minulla lukko jumitti "molempiin suuntiin", välillä ovea ei saanut auki ja sitten jos sai, se ei pysynyt enää kiinni. Meinasin jo vetää oven läpi koukullisen pultin, johon saisi auton sisällä vedettyä liinan, jolla ovi pysyisi ajossa kiinni.
          G05 45e
          ex: F11 530d xDrive
          ex: E84 X1 xDrive 25d

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7554
            • Kotona

            #6
            Originally posted by bittivirhe View Post
            Meinasin jo vetää oven läpi koukullisen pultin, johon saisi auton sisällä vedettyä liinan, jolla ovi pysyisi ajossa kiinni.
            Olisi huvittava ratkaisu muutaman vuoden vanhassa ja vielä suhteellisen kalliissakin autossa Moni muu veisi korjaamolle ja sanoisi "laittakaa kuntoon".
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
            Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
            -

            Comment

            • Grapes
              BTCF Member
              • Jul 2008
              • 604
              • Hämeenlinna

              #7
              Originally posted by bittivirhe View Post
              Lisätään nyt vielä, että minulla lukko jumitti "molempiin suuntiin", välillä ovea ei saanut auki ja sitten jos sai, se ei pysynyt enää kiinni. Meinasin jo vetää oven läpi koukullisen pultin, johon saisi auton sisällä vedettyä liinan, jolla ovi pysyisi ajossa kiinni.
              Mulla ovi aukee ulkokahvasta ok kelistä riippumatta, samoin keskuslukitus toimii ok ja avaimella toimii kanssa.
              Mutta auta armias jos avaat oven sisäkahvasta niin kahva pitää tökätä takasin alkuasentoon ja se on ihan löperö. Tämä saattaisi viitata juurikin siihen, että vaijeri jumittaa jossain.
              Tiedä sitten pääseekö sinne jostain jatkuvasti kosteutta ja uusi vaijeri jumittaa sitten kanssa.

              Mutta eipä vaijeri ainakaan nyt maltaita maksa edes marmorilla, huomenna hakemaan moinen ja toivotaan että ongelma poistuu.
              F11 M550d -13

              ex:
              E60 535d -08 405/800
              E39 M5 -99
              E60 530dA -03 302/660
              E39 523iA -98
              Lada 1600 -91
              Ford Escort Sport -72

              Comment

              • bittivirhe
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2012
                • 535
                • Pohjois-Savo

                #8
                Originally posted by Zeta View Post
                Olisi huvittava ratkaisu muutaman vuoden vanhassa ja vielä suhteellisen kalliissakin autossa Moni muu veisi korjaamolle ja sanoisi "laittakaa kuntoon".
                Niinhän minä veinkin eikä se kuntoon tullut ennen kuin toisella korjaamokäynnillä.
                G05 45e
                ex: F11 530d xDrive
                ex: E84 X1 xDrive 25d

                Comment

                • Reiska56
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2008
                  • 185
                  • Kerava

                  #9
                  Originally posted by bittivirhe View Post
                  Niinhän minä veinkin eikä se kuntoon tullut ennen kuin toisella korjaamokäynnillä.
                  Kummassa vaijerissa, sisäpuolen kahvan vai ulkopuolen kahvan vaijerissa oli vikaa? Näyttäisi olevan molemmille vaijereille eri parttinumerot.

                  Comment

                  • bittivirhe
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2012
                    • 535
                    • Pohjois-Savo

                    #10
                    Originally posted by Reiska56 View Post
                    Kummassa vaijerissa, sisäpuolen kahvan vai ulkopuolen kahvan vaijerissa oli vikaa? Näyttäisi olevan molemmille vaijereille eri parttinumerot.
                    Minun tapauksessani ovi ei auennut ulkopuolen kahvasta ja jos aukesi, ei mennyt enää lukkoon - viitannee minun tapauksessani ulkopuolen kahvan vaijeriin. Ei ne vaijerit vissiin kalliita ole, vaikka tilaisi molemmat?

                    Toki oven purkamisen yhteydessä kannattanee voidella kaikki näkyvillä olevat paikat saman tien. (Joku viisaampi varmaan tietää, millä - ei varmaan ainakaan kovin jäykällä rasvalla, joka jämähtää pakkasilla jumiin.)
                    G05 45e
                    ex: F11 530d xDrive
                    ex: E84 X1 xDrive 25d

                    Comment

                    • Reiska56
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2008
                      • 185
                      • Kerava

                      #11
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Lämpöpuhaltimella tai hiustenkuivaajalla kuivatat kosteuden pois.Varo kuitenkin sulattamasta muoviosia ja polttamasta maalia.Sitten aseöljyä todeeeeeella reilusti.Pitäisi auttaa.
                      Hiestenkuivaajalla puhaltelin ja synteettistä voiteluainetta aerosolipullosta laitoin ja ongelma toistaiseksi ohi. Ongelma todennäköisesti, että vettä mennyt ulkokahvan vaijeriin/vivustoon. Mekaaninen vaurioituminen mielestäni epätodennäköistä.

                      Comment

                      • beemerfanatic
                        BTCF Member
                        • Feb 2010
                        • 232
                        • Oulu

                        #12
                        Ei auta nuo rasvailut kovin kauaa. Bmw on antanut tiedotteen koskien noita jäätyviä ovenkahvoja. Vaihdetava ulkokahvan vaijeri.
                        E28 520i

                        Ex: E30 318, E34 525i, E36 323i, E30 316i, E46 320d, E39 530dA, E36 320i, E91 320d.

                        Comment

                        • Mattih
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2010
                          • 39
                          • espoo

                          #13
                          Joo, mulla myös kuskin ovi jäätyi niin, että auki kyllä sai, mutta ei enää pysynyt kiinni, ellei lämmittänyt ensin ovea kuumailmapuhaltimella, teki tuon tempun viimetalvena pari kertaa ja tänään taas, erona vain se, että kun imuovi veti itsensä kiinnikuului oven sisältä naksaus, eikä se enää aukea ei sisältä eikä ulkoa. Onkohan mitään konstia avata oviverhousta oven ollessa kiinni? Tätä ennen oli kyllä laittanut ovet kiinni ja lukkoon, mutta koska oven sisältä kuului naksaus niin koetin kahvasta, etää menikö varmasti lukkoon, sen jälkeen ei enää auennut.

                          Comment

                          • peLoGo?
                            BTCF Member
                            • Jul 2012
                            • 380
                            • Vaasa

                            #14
                            Originally posted by beemerfanatic View Post
                            Ei auta nuo rasvailut kovin kauaa. Bmw on antanut tiedotteen koskien noita jäätyviä ovenkahvoja. Vaihdetava ulkokahvan vaijeri.
                            Eihän tähän varmaankaan sentään mitään GW kamppista ole käynnissä?
                            BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                            BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                            Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                            Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                            Ex. BMW F10 530dA -10
                            Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                            Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                            Ex. BMW E60 525i -04

                            BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET

                            Comment

                            • rville
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 290
                              • Pori

                              #15
                              Itse tänään apparin ovesta poistuttuani soitin paikalliseen merkkiliikeeseen, eikä GW:stä ollut puhetta. Tilasin kuitenkin n 25 euron ulommaisen vaijerin...
                              Pitää jotenkin pärjätä viikonloppuun asti.
                              Ei kuulemma kuivaukset ja sulatukset auta, eli uusi vaijeri on ainut ratkaisu.
                              Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎