Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 - Jarrupalojen CBS-reset ei onnistu...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peksu
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 265
    • Lähellä Tre

    #16
    Originally posted by Peksu View Post
    Pistätkö linkin mistä löytyy ohjeet tuohon nollaamiseen? Kiittää

    Jotain outoa on kyllä nyt tuossa vai voiko vain seota koko rakkine :think
    Edit: Joo sain nollattua monen yrittämisen jälkeen. Ilmoitti kyllä että:Resetointi mahdollinen ja sitten kun resetoi meni ne palkit vas->oik ja tuli teksti: Resetointi ei suoritettu

    No jonkin ajan kuluttua se sit meni läpi ja nyt tuli ajomatkaksi 25tkm. Katoin ulkopuolen paloja ja niissä pintaa semmonen 10mm arviolta. Pitää kai ottaa gummi pois ja katsoo sisäpalaakin
    G08 LCI iX3 M Sport

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      #17
      Juu pyörä pois ja jos on ehjä anturi niin softapäivitys.
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • Peksu
        Bimmer Fanatic
        • May 2014
        • 265
        • Lähellä Tre

        #18
        Originally posted by suppari View Post
        Juu pyörä pois ja jos on ehjä anturi niin softapäivitys.
        Huonolta näyttää

        Anturi oli paikallaan ja ehjän näköinen. Ulkopaloissa pintaa 11mm ja sisäpaloissa 4mm. Paloilla Greenstuff ajettu 25tkm ja nyt siis näyttää ajomatkaksi 1100km jälleen nollaamisen jälkeen

        Miten tuntuu että tämä jarruttaa vain pelkillä sisäpaloilla ja ulkopuoli ei juuri kulu, outoa...

        Onko nämä siis näin onnettomia jarruiltaan? Satula liikkuu mielestäni hyvin kun paloja painoin sisään ja liikuttelin satulaa ees taas eli ei ole jumissa?

        Mistä hyvät kestävät palat?
        Last edited by Peksu; 11-04-2016, 18:52.
        G08 LCI iX3 M Sport

        Comment

        • Ceeray
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1399
          • Kuopio

          #19
          Mulle käy toisinpäin, 35tkm ajettu oston jälkeen ja nyt näyttää etupaloille jo 90tkm seuraavaan vaihtoon, kasvaa vain takapalat taas vähenevät normisti.
          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

          Comment

          • MKV
            Bimmer Rookie
            • Mar 2012
            • 116
            • Kainuu

            #20
            Sama täällä. Alkuperäiset palat vielä paikallaan. Ajettu 85tkm. Edessä matka kasvanut ja näyttää nyt käsittämätöntä 100tkm matkaa jäljellä. Takana jäljellä 60tkm. Ajettu kyllä pääosin matka-ajoa...

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7518
              • Jyväshyvä

              #21
              Originally posted by Ceeray View Post
              Mulle käy toisinpäin, 35tkm ajettu oston jälkeen ja nyt näyttää etupaloille jo 90tkm seuraavaan vaihtoon, kasvaa vain takapalat taas vähenevät normisti.
              Toin tuossa pari vk. sitten 535d F11:n jolla oli 169 tkm ajettu ja näytti etupaloille vielä 6 km. Paloja ei ollut vielä vaihdettu,
              ei huoltokirjan mukaan eikä myöskään etupalojen vaihtoakaan ollut kuitattu
              kertaakaan...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Peksu
                Bimmer Fanatic
                • May 2014
                • 265
                • Lähellä Tre

                #22
                Originally posted by MajorDrake View Post
                Toin tuossa pari vk. sitten 535d F11:n jolla oli 169 tkm ajettu ja näytti etupaloille vielä 6 km. Paloja ei ollut vielä vaihdettu,
                ei huoltokirjan mukaan eikä myöskään etupalojen vaihtoakaan ollut kuitattu
                kertaakaan...
                Nyt en enää ymmärrä, miksi ne tässä kuluu tommosta vauhtia :think

                Ajan kyllä vakkari päällä aina matka-ajossa ja tuntuu jarruttelevan aina alamäissä. Voisko se olla syy tähän? Jos vaikka se vakkari käyttää jarrutuksissa etujarruja hyvin pienellä teholla, jolloin vain sisemmät palat ehtii mukaan hidastukseen ja se syö niitä enemmän :think

                Joka tappauksessa kesto on ollut minulla noin huono ja lisäksi etujarrulevyt ovat urautuneet sisäpuolelta jo. Olen kokeillu levyjä usein sormilla ajon jälkeen ja aina ne ovat olleet kylmät eli ei ne jarrut laahaa päällä. Samoin auto rullaa erittäin helpolla ja pitkiä matkoja, joten tuskin jarrut makaa päällä.

                Onko tässä nyt jotain vikaa vai enkö muka osaa ajaa tätä oikein
                G08 LCI iX3 M Sport

                Comment

                • Stroop
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 284
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Onko muuten eksaktia tietoa miten cruise jarruttaa? Nopeutta napista pudottaessahan jarruvalotkin syttyy.

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2855
                    • Tampere

                    #24
                    Ensin moottorijarrulla ja tarvittaessa jarruilla. Jarruvalo syttyy jo moottorijarrutusvaiheessa. Semmonen mutu on muodostunut että alkaa hidastamaan tosissaan kun nopeus menee noin 2 km/h yli asetetun.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17509
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Toin tuossa pari vk. sitten 535d F11:n jolla oli 169 tkm ajettu ja näytti etupaloille vielä 6 km. Paloja ei ollut vielä vaihdettu,
                      ei huoltokirjan mukaan eikä myöskään etupalojen vaihtoakaan ollut kuitattu
                      kertaakaan...
                      Katseltiin tuota läpi. On kyllä uskomatonta, ettei etupaloja olisi koskaan vaihdettu noilla kilometreillä ja takapalat kahdesti. Mestarit täällä eivät tahdo uskoa asiaa .

                      Tarkoitus olisi uusia palat pikemmiten ja ajella noilla kuluneilla levyillä vielä yhdet palat loppuun.

                      Originally posted by Stroop View Post
                      Onko muuten eksaktia tietoa miten cruise jarruttaa? Nopeutta napista pudottaessahan jarruvalotkin syttyy.
                      Syttyvätkö jarruvalot aina, kun cruise jarruttaa?
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • Stroop
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 284
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Moottorijarrusta alamäessä en ole varma, mutta napista vähentäessä ainakin. Ja onhan tuo cruisen toiminta kyllä hieno.

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7518
                          • Jyväshyvä

                          #27
                          Kyllä se jarruvalo syttyy kun jarruttaa. Mutta syttyykö se jo silloin kun moottorijarruttaa, epäilen sitä. Jarrullinen cruise ei päästä nopeutta yli 2 km/h asetetusta...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2855
                            • Tampere

                            #28
                            Älä turhaan epäile . Cruisen moottorijarruttaessa sytyttää jarruvalot, kuskin moottorijarruttaessa ei tietenkään.

                            Luulen että takapalat kuluvat ajonvakautuksen ja "sähköisen tasauspyörästön lukon" seurauksena. Joka tapauksessa kuluvat huomattavasti etupaloja nopeammin.
                            Last edited by böntti; 14-04-2016, 17:28.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • bittivirhe
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2012
                              • 462
                              • Pohjois-Savo

                              #29
                              Originally posted by Stroop View Post
                              Moottorijarrusta alamäessä en ole varma, mutta napista vähentäessä ainakin. Ja onhan tuo cruisen toiminta kyllä hieno.
                              Aika ärsyttävä se on mäkisessä maastossa. Ensinnäkin se on liian hermoheikko, itse antaisin nopeuden nousta enemmän. Toisekseen se jarruttaa liikaa, laskee nopeuden luokkaa 3 km/h alle asetetun arvon ja sitten polkaisee rajusti kaasua. Kolmanneksi resume aiheuttaa lähes aina tuntuvan nykäisyn, vaikka nopeus olisi jo valmiiksi oikea.

                              Saisi olla erikseen jarrullinen ja jarruton mode.
                              G05 45e
                              ex: F11 530d xDrive
                              ex: E84 X1 xDrive 25d

                              Comment

                              • Stroop
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2006
                                • 284
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Hmm.. Nyt ei kyllä tunnu tutulta. Täytyypäs seurailla jatkossa vähän täsmääkö toiminta tuohon sun kuvaukseen. Itse olen juurikin ollut tyytyväinen toimintaan, vaikka jämpti nopeuden pitäminen alamäessä tuntuukin "uudelta".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎