Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 - Jarrupalojen CBS-reset ei onnistu...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7518
    • Jyväshyvä

    #31
    En ole minäkään havainnut että jarruttaisi liikaa...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Peksu
      Bimmer Fanatic
      • May 2014
      • 264
      • Lähellä Tre

      #32
      Originally posted by böntti View Post
      Älä turhaan epäile . Cruisen moottorijarruttaessa sytyttää jarruvalot, kuskin moottorijarruttaessa ei tietenkään.

      Luulen että takapalat kuluvat ajonvakautuksen ja "sähköisen tasauspyörästön lukon" seurauksena. Joka tapauksessa kuluvat huomattavasti etupaloja nopeammin.
      Juu kyllä ne jarruvalot syttyy cruise päällä heti kun mittariston power-palkki siirtyy charge puolelle. Pimeällä tämän näkee peilistä helposti. Se että jarruttaako se jarruilla jo sillon on epävarmaa :think

      Täällä kuluu kyllä sisemmät etupalat kuin juusto. Nyt siis jo kolmannet palat edessä menossa ja autolla ajettu 87tkm. Takapaloille näyttää 33tkm vielä matkaa.

      Syyksi epäillään juuri tuota cruisea ja sen jarruttamista. Ilmeisesti jarrupainetta on piirissä niin vähän, että vain etumännät saa käskyn jarruttaa ja siksi sisemmät palat ottaa levyyn kiinni ja kuluvat

      Nyt alla siis zimmermann-palat ja vaihdon jälkeen näyttää sen 25tkm matkaa. Eli auto vissiin oppii edellisistä vaihdoista. Nyt en käytä cruisea ollenkaan ja katon vaikuttaako se mitään
      G08 LCI iX3 M Sport

      Comment

      • bittivirhe
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2012
        • 461
        • Pohjois-Savo

        #33
        Originally posted by MajorDrake View Post
        En ole minäkään havainnut että jarruttaisi liikaa...
        Tuossa äsken taas seurasin asiaa. Vakionopeus säädetty 70:ään, notkossa järruttaa 67 km/h nopeuteen asti ja polkaisee sitten äkisti kaasua. Vastaavasti 90 km/h -asetuksella jarrutti 87 km/h nopeuteen asti.
        G05 45e
        ex: F11 530d xDrive
        ex: E84 X1 xDrive 25d

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2855
          • Tampere

          #34
          Mittari meno chargen puolelle tarkoittaa että latausjännite nostetaan tappiin (ns. jarrutusenergian talteenotto). Tämä tapahtuu myös moottorijarrulla, ilman cruisea.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • Stroop
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 284
            • Jyväskylä

            #35
            Originally posted by bittivirhe View Post
            Tuossa äsken taas seurasin asiaa. Vakionopeus säädetty 70:ään, notkossa järruttaa 67 km/h nopeuteen asti ja polkaisee sitten äkisti kaasua. Vastaavasti 90 km/h -asetuksella jarrutti 87 km/h nopeuteen asti.
            Ei tunnu kyllä normaalilta toiminnalta, eihän tuossa oikeastaan ole mitään järkeäkään. Oliskohan jotain pielessä?

            Comment

            • MKV
              Bimmer Rookie
              • Mar 2012
              • 116
              • Kainuu

              #36
              Originally posted by Peksu View Post
              Juu kyllä ne jarruvalot syttyy cruise päällä heti kun mittariston power-palkki siirtyy charge puolelle. Pimeällä tämän näkee peilistä helposti. Se että jarruttaako se jarruilla jo sillon on epävarmaa :think

              Täällä kuluu kyllä sisemmät etupalat kuin juusto. Nyt siis jo kolmannet palat edessä menossa ja autolla ajettu 87tkm. Takapaloille näyttää 33tkm vielä matkaa.

              Syyksi epäillään juuri tuota cruisea ja sen jarruttamista. Ilmeisesti jarrupainetta on piirissä niin vähän, että vain etumännät saa käskyn jarruttaa ja siksi sisemmät palat ottaa levyyn kiinni ja kuluvat

              Nyt alla siis zimmermann-palat ja vaihdon jälkeen näyttää sen 25tkm matkaa. Eli auto vissiin oppii edellisistä vaihdoista. Nyt en käytä cruisea ollenkaan ja katon vaikuttaako se mitään
              86tkm ajanut nyt itse tuolla omalla -12 F10:llä ja vähintään 80% siitä maantieajoa cruise päällä, loput kaupunkipyöritystä. Tilanne aivan toinen kuin sinulla: edessä matkaa jäljellä paloilla 100tkm ja takana 60tkm, vaikka kertaakaan ei ole vielä vaihdettu. En usko, että syynä olisi tuo vakkari päällä ajaminen.

              Comment

              • bittivirhe
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2012
                • 461
                • Pohjois-Savo

                #37
                Originally posted by Stroop View Post
                Ei tunnu kyllä normaalilta toiminnalta, eihän tuossa oikeastaan ole mitään järkeäkään. Oliskohan jotain pielessä?
                Juu ei minustakaan ole järkeä.
                G05 45e
                ex: F11 530d xDrive
                ex: E84 X1 xDrive 25d

                Comment

                • Peksu
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2014
                  • 264
                  • Lähellä Tre

                  #38
                  Originally posted by MKV View Post
                  86tkm ajanut nyt itse tuolla omalla -12 F10:llä ja vähintään 80% siitä maantieajoa cruise päällä, loput kaupunkipyöritystä. Tilanne aivan toinen kuin sinulla: edessä matkaa jäljellä paloilla 100tkm ja takana 60tkm, vaikka kertaakaan ei ole vielä vaihdettu. En usko, että syynä olisi tuo vakkari päällä ajaminen.

                  No sitä olen itekin ihmetelly et mikä niitä voi tässä kuluttaa

                  Nyt uusilla paloilla ajettu 600km ja idrive näyttää matkakaksi 24tkm eli 1tkm on jo vähentynyt matka 2 työpäivässä

                  Sanokaa nyt viisaat mikä on pielessä? Jumittaako sisäpalat vaikka levy ei kuumene?
                  G08 LCI iX3 M Sport

                  Comment

                  • HV530XD
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2015
                    • 399
                    • Lappeenranta

                    #39
                    Originally posted by Stroop View Post
                    Ei tunnu kyllä normaalilta toiminnalta, eihän tuossa oikeastaan ole mitään järkeäkään. Oliskohan jotain pielessä?
                    Eilen ajelin reilut 200km maantieajoa ja piti alkaa seuraamaan tuota jarrucruisen toimintaa kun ei siihen ole aikaisemmin tullut kiinnitettyä sen kummemmin huomiota. Oikein hämmästyin kun totesin sen toiminnan olevan tosi pehmeää kun aloin sitä tarkkailla. Jyrkimmissä mäissä jarrutti joskus vähän napakammin -3km/h alle asetetun, mutta kaasulle meni tosi siististi ilman pienintäkään nykäisyä. Kokeilin sekä sport että comfort asetuksella eikä ollut eroa. Onkohan tuossa bittivirheen autossa kaikki parametrit kohdallaan...? Oma kulkine on vm-12 535xd ja siinä tuo cruise pelaa mielestäni todella nätisti.

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2855
                      • Tampere

                      #40
                      Bittivirhe:n autoon voisi olla täysi ohjelmistopäivitys paikallaan.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • bittivirhe
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2012
                        • 461
                        • Pohjois-Savo

                        #41
                        Originally posted by böntti View Post
                        Bittivirhe:n autoon voisi olla täysi ohjelmistopäivitys paikallaan.
                        Laakkonen oli päivittävinään kaiken vetokoukkua asentaessaan, mutta onhan siitä tietysti jo aikaa vuosi, pari.
                        G05 45e
                        ex: F11 530d xDrive
                        ex: E84 X1 xDrive 25d

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎