Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 vs F11 vertailu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jomppa
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 70
    • Koillis-Helsinki

    E61 vs F11 vertailu

    Kannattaako vaihtaa LCI E->F?
    Melutaso, ajotuntuma etc, onko kehitystä tapahtunut?
    E61 530 D X-Drive LCI
  • b mutteri kasa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1461
    • Area 03

    #2
    Originally posted by Jomppa View Post
    Kannattaako vaihtaa LCI E->F?
    Melutaso, ajotuntuma etc, onko kehitystä tapahtunut?
    E sarjaa ei voi edes verrata F sarjaan.Aivan eri autoja,eli kehitys mennyt eteenpäin kaikilla osa-alueilla,vaikkakin olisi E LCI

    F sarjassa päästiin takaisin laatuluokaan 5-sarjassa jota oli viimeksi E39:ssä.
    Last edited by b mutteri kasa; 15-02-2016, 21:16.
    BMW F11 530 dA VOLL
    Carbon-schwarz Metallic

    BMW E30 325i Sport

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by b mutteri kasa View Post
      E sarjaa ei voi edes verrata F sarjaan.Aivan eri autoja,eli kehitys mennyt eteenpäin kaikilla osa-alueilla,vaikkakin olisi E LCI

      F sarjassa päästiin takaisin laatuluokaan 5-sarjassa jota oli viimeksi E39:ssä.
      Vähän samoilla linjoilla, tosin tykkäsin kyllä E61:stä todella paljon.
      Tosiaan tuntuu ihan eri autolta kuin E-sarja.

      Äffässä miinusta annan isosta ulkoasusta mutta sisältä ei silti mikään tilaihme mistään kohti..

      Toinen miinus on se että pitkällä matkalla tuntuu että nukkuu rattiin
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Ceeray
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1399
        • Kuopio

        #4
        Edellinen 2005 E61 Msport hyvillä hiluilla. Nykynen F11 Msport vielä paremmilla ja nelikolla.

        En vaihtas takas. E61 oli vikapommi.Ei sillä etteikö F11 olisi vikoja myös, mutta jo yleinen laatuvaikutelma on parempi. Tilaa taas ei ole sen enempää, mutta lossilta tuntuu E61 jälkeen.

        Mutta mukavuus vie kyllä voiton, tällä voi heittää helposti 300km matkan ilman taukoja, poppia laulattaen.
        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

        Comment

        • b mutteri kasa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1461
          • Area 03

          #5
          Täytyy myöntää että comfort penkit kyllä ihan parhaat,entisessä E60:ssä niitä ei ollut.Tulevaisuudessa jos pysyn 5- tai 7-sarjassa nuo penkit ovat must ja tietenkin muutama muu varuste.

          Muutenkin F1X mennyt isolla harpauksella eteenpäin ohjaamon ergonomiassa ja tyylissä,tuntuu että kaikki on just eikä melkein vs. E6X.Itse vetäsin tuolla F11:lla yhteen menoon joulun alla 700km eikä tuntunut missään
          BMW F11 530 dA VOLL
          Carbon-schwarz Metallic

          BMW E30 325i Sport

          Comment

          • bittivirhe
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2012
            • 461
            • Pohjois-Savo

            #6
            Originally posted by b mutteri kasa View Post
            Muutenkin F1X mennyt isolla harpauksella eteenpäin ohjaamon ergonomiassa ja tyylissä,tuntuu että kaikki on just eikä melkein vs. E6X.Itse vetäsin tuolla F11:lla yhteen menoon joulun alla 700km eikä tuntunut missään
            Entäs ohjaustuntuma? F11:ssä ohjaus on jäykkä ja tunnoton ja palauttaa huonosti.
            G05 45e
            ex: F11 530d xDrive
            ex: E84 X1 xDrive 25d

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1461
              • Area 03

              #7
              Originally posted by bittivirhe View Post
              Entäs ohjaustuntuma? F11:ssä ohjaus on jäykkä ja tunnoton ja palauttaa huonosti.
              Tätä en kyllä allekirjoita ollenkaan...Olen monen kertaa todennut että itsellä nykyinen F11 on paras BMW käyttis mikä ikinä minulla ollut (kahlattu läpi E30,E36,E46,E6X,E9X) Tuo M sitten eri asia...
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              • JP-76
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 1060
                • Kanta-Häme

                #8
                Onko perusohjaus f1x:ssä myös sähköisesti tehostettu?

                Ainakin f30:ssa oli itselle tuo liian tehostettu, f10 M:ssä taas perinteinen hydraulinen ohjaustehostin ja se on mukavan jäykkä mutta aika tunnoton kuitenkin.

                Kai se aktiiviohjaus nelipyöräohjauksella on näissäkin ihan eri planeetalta.
                Kalusto:
                BMW 550i xDrive -14
                BMW S1000R -17
                Toyota Proace -15

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7518
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by JP-76 View Post
                  Kai se aktiiviohjaus nelipyöräohjauksella on näissäkin ihan eri planeetalta.
                  Tuo intekral aktive lenkung vaatii kyllä vähän totuttelua, nimittän se on alkuun oudon tuntoinen, esim. kun ajat ramppiin ja kiihdytät voimakkaasti,
                  lähtönopeus jos on alle 60 niin renkaat kääntyy eri suuntaan
                  ja tuntuu kuin perä lähtisi vähän alta...
                  Last edited by MajorDrake; 20-02-2016, 18:12.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    #10
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Tuo intekral aktive lenkung vaatii kyllä vähän totuttelua, nimittän se on alkuun oudon tuntoinen, esim. kun ajat ramppiin ja kiihdytät voimakkaasti,
                    lähtönopeus jos on alle 60 niin renkaat kääntyy samaan suuntaan
                    ja tuntuu kuin perä lähtisi vähän alta...
                    Eiku eri suuntaan. Kovemmilla nopeuksilla samaan suuntaan. Mut sitähän sää tarkoitit.
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7518
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Originally posted by touring39 View Post
                      Eiku eri suuntaan. Kovemmilla nopeuksilla samaan suuntaan. Mut sitähän sää tarkoitit.
                      Jep, siis eri suuntaan pienemmissä nopeuksissa mutta eipä se taida kesken kaarron kääntää takarenkaita (voi ne oieta)...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        #12
                        Kyseessä vaihto E61 530xda (Lci) / F11 530xda ?

                        Comment

                        • tuikku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1353

                          #13
                          Originally posted by veku View Post
                          Vähän samoilla linjoilla, tosin tykkäsin kyllä E61:stä todella paljon.
                          Tosiaan tuntuu ihan eri autolta kuin E-sarja.

                          Äffässä miinusta annan isosta ulkoasusta mutta sisältä ei silti mikään tilaihme mistään kohti..

                          Toinen miinus on se että pitkällä matkalla tuntuu että nukkuu rattiin
                          Minä olen taas eri linjoilla.
                          Jos verrataan huonompi kuntoista ja vähemmin varusteltua uudempaan, niin tietysti loppuväittämä on selvä.
                          Bemarissa pitäisi olla se aktiiviohjaus ja dynamic drive, ennen kuin kannattaa ajo-ominaisuuksia mainostaa ja siihen ne comfort penkit, vaimitkäneon.
                          Ja auto on kunnossa.
                          Siitä kun hyppäät taksimallin 520,sen rattiin, niin eipä juuri omistamisen halut valtoimenaan nouse tukkaan...

                          Minulla olisi yksi lääke siihen unihiekkaan, sen nimi on +5, ja pari nollaa ....
                          Ei nukuta ...
                          Naurattaa ...
                          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                          Comment

                          • 205/65-15H
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1422

                            #14
                            Miten maavarat menee f10/f11 vs. E60/e61

                            Mielestäni e61 normialustalla 150mm, msport 130mm?, xdrive 165mm. Jos otti xdrive msportin niin maavara oli myös 165mm?

                            Onko f11:ssa samat vai onko variaatiota lisää esim. alustan valinnaisvarusteista riippuen?
                            e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                            e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                            Ioniq5 AWD -22
                            Leaf 40kwh -18

                            Comment

                            • 205/65-15H
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1422

                              #15
                              Originally posted by tuikku View Post
                              Minä olen taas eri linjoilla.
                              Jos verrataan huonompi kuntoista ja vähemmin varusteltua uudempaan, niin tietysti loppuväittämä on selvä.
                              Bemarissa pitäisi olla se aktiiviohjaus ja dynamic drive, ennen kuin kannattaa ajo-ominaisuuksia mainostaa ja siihen ne comfort penkit, vaimitkäneon.
                              Ja auto on kunnossa.
                              Siitä kun hyppäät taksimallin 520,sen rattiin, niin eipä juuri omistamisen halut valtoimenaan nouse tukkaan...

                              Minulla olisi yksi lääke siihen unihiekkaan, sen nimi on +5, ja pari nollaa ....
                              Ei nukuta ...
                              Naurattaa ...
                              Saako aktiiviohjausta ja dd:tä f11 nelivetoihin? Jos haluasi f11 bensaan 530DA voimalinjan vääntöfiiliksen niin millä myllyllä ja ehkä ohjelmoinnilla sen saisi?
                              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                              Ioniq5 AWD -22
                              Leaf 40kwh -18

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎