Originally posted by 205/65-15H
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 vs F11 vertailu
Collapse
X
-
Originally posted by tuikku View PostMinä olen taas eri linjoilla.
Jos verrataan huonompi kuntoista ja vähemmin varusteltua uudempaan, niin tietysti loppuväittämä on selvä.
Bemarissa pitäisi olla se aktiiviohjaus ja dynamic drive, ennen kuin kannattaa ajo-ominaisuuksia mainostaa ja siihen ne comfort penkit, vaimitkäneon.
Ja auto on kunnossa.
Siitä kun hyppäät taksimallin 520,sen rattiin, niin eipä juuri omistamisen halut valtoimenaan nouse tukkaan...
Minulla olisi yksi lääke siihen unihiekkaan, sen nimi on +5, ja pari nollaa ....
Ei nukuta ...
Naurattaa ...
Kaikki autot tulleet minulle 145-155 tkm ajettuina iät kaikissa 4-6 vuotta ostoshetkellä.
Äffästä kokeusta vasta 40 tkm verrran...
Kumpaakaan malli sarjaa en moiti, hyviä autoja molemmat ajaa.
Comfortit on tosiaan hyvät,ja tietty mahdollismman paljon varusteita molemmissa korimalleissa..
Mielestäni bemariin kuuluu kuutonen ja voimaa..F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Nelivetoon saa adaptive driven (dynamic drive + DDC) mutta ei aktiiviohjausta.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by JP-76 View Post535xi ja siihen jb4 kaveriksi :thinke39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by N54 View PostN55 sieltä löytyy. N53 on aina vapari. N55 on uudempi kehitysversio N54:stä yhdellä twin scroll ahtimella.
Viripotentiaali hiukka heikompi kuin n54:ssa, ilmeisesti johtuen mm. ahtimesta, mutta varmaan tuossakin pääsee lähelle 400hp/+500Nm pelkällä jb4:lla.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostJa kun katsoo mitä käytetty 535xi maksaa Saksassa ja huomaa, että paremmin varusteltu 550xi maksaakin yleensä vähemmän, niin alkaa Suomen autoverotus taas "hiukan" harmittamaan...
Comment
-
-
Originally posted by N54 View PostTuo 50i:n N63 on kestävyydeltään aika heikossa maineessa ainakin Jenkeissä joten siinäkin varmaan osa syy sille miksi ne on niin "edullisia".
Comment
-
-
530xda f10:ssa on kyllä hieno voimalinja, kyrsii vain maksaa dieselveroa vähillä ajoilla, mutta jos vaihtoehto on maksaa kerralla paljon veroa ja tankatessa vielä lisää niin ehkä tässä on syy miksi kaikki ostaa d-loppuisia malleja. 528i taitaa olla vaihtoehto lähinnä 520d:lle hyvässä ja pahassa?e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by N54 View PostTuo 50i:n N63 on kestävyydeltään aika heikossa maineessa ainakin Jenkeissä joten siinäkin varmaan osa syy sille miksi ne on niin "edullisia".
Alunperin oli vahvana vaihtoehtona 550i/xi, mutta toi koneen kestävyys pre-lci:ssä ei oikein vakuuttanut. Lci-malleissa tuota jakopäätä on ilmeisesti vahvistettu kun tuosta ei ole ollut juttua :thinkKalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
En tiedä nyt onko aika kullannu muistoja mutta minusta tuntu E6x olleen hyttitilaltaan tilavempi kuin F1x. Varsinkin vänkärin penkin (aniharvoin siinä istun mutta nyt sunnuntaina sattuneesta syystä piti istua vänkärissä) kohdalla on ahdasta etenkin vasemman jalan kohdalla kun kojetaulu eli hanskalokero tulee liikaa eteen jolloin tälleen reippaan pituinen joutuu olemaan suht hankalasti. Kyllä kirosin ja uhosin että seuraava on X5-mallisarjaa... Ehkä oli rapulaisen panettelua...
Ohjauksen herkkyyttä, lähinnä auton seilaavuutta. Tarkoitan, jos vähänkään kahtoo luuria niin on herkästi aivan jossain missä ei pitäis, lähinnä kesäkelissä näkyy. Tosin tässäkin on voinut aika kullata muistoja välissä olleen parin muun etuvetoisen 250tkm:n verran.
Rengasmelua jossain kohtaa myös tunnostelin äännekkäämmäksi mutta siinä on muuttujia liikaa; sedan vs. farkku, normialusta vs. m-sport ja erikokoiset renkaat.. Rengasmerkki on kyllä ollut sama kokoajan.
Ja teknisesti Äffä on konepuolella kehittynyt sivistyneemmäksi, ei ole enää niin laiska alhaalta ja kierroskone. Molemmat 6-dieseleitä. Alustan osat näyttäis olevan heikompia näin F:n 50tkm:n kokemuksella: ajoin E:llä 140->305tkm ja 260tkm:n kohdalla oikean etupyöränlaakeri ja etuiskarit meni, ei muuta! Nyt tästä äffästä jo meni 140tkm:n kohdalla etummaiset tukivarret molemmat vaihtoon.
Äffä on sikahieno! Ja E6x myös M-sporttina.F11 535d M-sport VOLL
MB A180 -16
Cagiva Xtra Raptor 1000
Kupla Cab ATM -69
*ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*
Comment
-
-
Originally posted by Stombe View PostEn tiedä nyt onko aika kullannu muistoja mutta minusta tuntu E6x olleen hyttitilaltaan tilavempi kuin F1x.
Comment
-
-
Originally posted by Stombe View PostEn tiedä nyt onko aika kullannu muistoja mutta minusta tuntu E6x olleen hyttitilaltaan tilavempi kuin F1x. Varsinkin vänkärin penkin (aniharvoin siinä istun mutta nyt sunnuntaina sattuneesta syystä piti istua vänkärissä) kohdalla on ahdasta etenkin vasemman jalan kohdalla kun kojetaulu eli hanskalokero tulee liikaa eteen jolloin tälleen reippaan pituinen joutuu olemaan suht hankalasti. .
Ja tuo ongelmahan tulee jos vänkärillä pituutta +180cm..
Ja melusta sen verran että siihen asti oli mukavan hiljainen tämä auto mutta kun laitoin 255\35-20 nokian 8 joka nurkkaan niin rengasääntä tulee varsinkin sulalla tiellä..toki takapenkkiläisen kanssa pystyy keskustelemaan ilman huutamista niin kai tuo nyt vielä menettelee..Last edited by veku; 23-02-2016, 09:07.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Comment