Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 vs F11 vertailu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JP-76
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 1060
    • Kanta-Häme

    #16
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Saako aktiiviohjausta ja dd:tä f11 nelivetoihin? Jos haluasi f11 bensaan 530DA voimalinjan vääntöfiiliksen niin millä myllyllä ja ehkä ohjelmoinnilla sen saisi?
    535xi ja siihen jb4 kaveriksi :think
    Kalusto:
    BMW 550i xDrive -14
    BMW S1000R -17
    Toyota Proace -15

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      #17
      Originally posted by tuikku View Post
      Minä olen taas eri linjoilla.
      Jos verrataan huonompi kuntoista ja vähemmin varusteltua uudempaan, niin tietysti loppuväittämä on selvä.
      Bemarissa pitäisi olla se aktiiviohjaus ja dynamic drive, ennen kuin kannattaa ajo-ominaisuuksia mainostaa ja siihen ne comfort penkit, vaimitkäneon.
      Ja auto on kunnossa.
      Siitä kun hyppäät taksimallin 520,sen rattiin, niin eipä juuri omistamisen halut valtoimenaan nouse tukkaan...

      Minulla olisi yksi lääke siihen unihiekkaan, sen nimi on +5, ja pari nollaa ....
      Ei nukuta ...
      Naurattaa ...
      Itse vertasin nykyistä äffää aikasempiin E61 iin ( 530dat 280\580nm ja 535d 380\770) joilla ajoin yhteensä n 200 tkm
      Kaikki autot tulleet minulle 145-155 tkm ajettuina iät kaikissa 4-6 vuotta ostoshetkellä.
      Äffästä kokeusta vasta 40 tkm verrran...
      Kumpaakaan malli sarjaa en moiti, hyviä autoja molemmat ajaa.

      Comfortit on tosiaan hyvät,ja tietty mahdollismman paljon varusteita molemmissa korimalleissa..
      Mielestäni bemariin kuuluu kuutonen ja voimaa..
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2855
        • Tampere

        #18
        Nelivetoon saa adaptive driven (dynamic drive + DDC) mutta ei aktiiviohjausta.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • 205/65-15H
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1422

          #19
          Originally posted by JP-76 View Post
          535xi ja siihen jb4 kaveriksi :think
          Onko tietoa mikä moottorityyppi on vm 2011 535i:ssä? Ahdettu n53?
          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
          Ioniq5 AWD -22
          Leaf 40kwh -18

          Comment

          • N54
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2012
            • 526
            • Satakunta

            #20
            Originally posted by 205/65-15H View Post
            Onko tietoa mikä moottorityyppi on vm 2011 535i:ssä? Ahdettu n53?
            N55 sieltä löytyy. N53 on aina vapari. N55 on uudempi kehitysversio N54:stä yhdellä twin scroll ahtimella.

            Comment

            • JP-76
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 1060
              • Kanta-Häme

              #21
              Originally posted by N54 View Post
              N55 sieltä löytyy. N53 on aina vapari. N55 on uudempi kehitysversio N54:stä yhdellä twin scroll ahtimella.
              Jep, sama motti 335i:ssä.

              Viripotentiaali hiukka heikompi kuin n54:ssa, ilmeisesti johtuen mm. ahtimesta, mutta varmaan tuossakin pääsee lähelle 400hp/+500Nm pelkällä jb4:lla.
              Kalusto:
              BMW 550i xDrive -14
              BMW S1000R -17
              Toyota Proace -15

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by JP-76 View Post
                535xi ja siihen jb4 kaveriksi :think
                Ja kun katsoo mitä käytetty 535xi maksaa Saksassa ja huomaa, että paremmin varusteltu 550xi maksaakin yleensä vähemmän, niin alkaa Suomen autoverotus taas "hiukan" harmittamaan...
                E39 528iA

                Comment

                • N54
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2012
                  • 526
                  • Satakunta

                  #23
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Ja kun katsoo mitä käytetty 535xi maksaa Saksassa ja huomaa, että paremmin varusteltu 550xi maksaakin yleensä vähemmän, niin alkaa Suomen autoverotus taas "hiukan" harmittamaan...
                  Tuo 50i:n N63 on kestävyydeltään aika heikossa maineessa ainakin Jenkeissä joten siinäkin varmaan osa syy sille miksi ne on niin "edullisia".

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by N54 View Post
                    Tuo 50i:n N63 on kestävyydeltään aika heikossa maineessa ainakin Jenkeissä joten siinäkin varmaan osa syy sille miksi ne on niin "edullisia".
                    V8:n kestävyysongelmat (vs. i6-koneet) sitten jatkuu aina vaan vaikka moottorityyppi vaihtuu. No, autoverotus kuitenkin pitää huolen siitä, ettei tuollaista kannata tänne tuoda. Taitaa yhä mennä lähes ostohinnan verran veroja
                    E39 528iA

                    Comment

                    • 205/65-15H
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1422

                      #25
                      530xda f10:ssa on kyllä hieno voimalinja, kyrsii vain maksaa dieselveroa vähillä ajoilla, mutta jos vaihtoehto on maksaa kerralla paljon veroa ja tankatessa vielä lisää niin ehkä tässä on syy miksi kaikki ostaa d-loppuisia malleja. 528i taitaa olla vaihtoehto lähinnä 520d:lle hyvässä ja pahassa?
                      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                      Ioniq5 AWD -22
                      Leaf 40kwh -18

                      Comment

                      • JP-76
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 1060
                        • Kanta-Häme

                        #26
                        Originally posted by N54 View Post
                        Tuo 50i:n N63 on kestävyydeltään aika heikossa maineessa ainakin Jenkeissä joten siinäkin varmaan osa syy sille miksi ne on niin "edullisia".
                        Samaa asiaa lueskelin kun aikoinaan pähkin F10:n moottorivalintaa.

                        Alunperin oli vahvana vaihtoehtona 550i/xi, mutta toi koneen kestävyys pre-lci:ssä ei oikein vakuuttanut. Lci-malleissa tuota jakopäätä on ilmeisesti vahvistettu kun tuosta ei ole ollut juttua :think
                        Kalusto:
                        BMW 550i xDrive -14
                        BMW S1000R -17
                        Toyota Proace -15

                        Comment

                        • Rale
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 1482
                          • Porvoo

                          #27
                          Vapari V8

                          Mielestäni suurin puute tämän korimallin osalta on juuri vapari bensa V8:n puuttuminen kone vaihtoehdoista.

                          Tuosta ahedusta kasista on tullut luettua huonoja kokemuksia, turbojen sijoitupaikan ja sen kautta lämpö ongelmien osalta.

                          Comment

                          • Stombe
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 170
                            • Keski-Suomi

                            #28
                            En tiedä nyt onko aika kullannu muistoja mutta minusta tuntu E6x olleen hyttitilaltaan tilavempi kuin F1x. Varsinkin vänkärin penkin (aniharvoin siinä istun mutta nyt sunnuntaina sattuneesta syystä piti istua vänkärissä) kohdalla on ahdasta etenkin vasemman jalan kohdalla kun kojetaulu eli hanskalokero tulee liikaa eteen jolloin tälleen reippaan pituinen joutuu olemaan suht hankalasti. Kyllä kirosin ja uhosin että seuraava on X5-mallisarjaa... Ehkä oli rapulaisen panettelua...
                            Ohjauksen herkkyyttä, lähinnä auton seilaavuutta. Tarkoitan, jos vähänkään kahtoo luuria niin on herkästi aivan jossain missä ei pitäis, lähinnä kesäkelissä näkyy. Tosin tässäkin on voinut aika kullata muistoja välissä olleen parin muun etuvetoisen 250tkm:n verran.
                            Rengasmelua jossain kohtaa myös tunnostelin äännekkäämmäksi mutta siinä on muuttujia liikaa; sedan vs. farkku, normialusta vs. m-sport ja erikokoiset renkaat.. Rengasmerkki on kyllä ollut sama kokoajan.

                            Ja teknisesti Äffä on konepuolella kehittynyt sivistyneemmäksi, ei ole enää niin laiska alhaalta ja kierroskone. Molemmat 6-dieseleitä. Alustan osat näyttäis olevan heikompia näin F:n 50tkm:n kokemuksella: ajoin E:llä 140->305tkm ja 260tkm:n kohdalla oikean etupyöränlaakeri ja etuiskarit meni, ei muuta! Nyt tästä äffästä jo meni 140tkm:n kohdalla etummaiset tukivarret molemmat vaihtoon.

                            Äffä on sikahieno! Ja E6x myös M-sporttina.
                            F11 535d M-sport VOLL
                            MB A180 -16
                            Cagiva Xtra Raptor 1000
                            Kupla Cab ATM -69
                            *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #29
                              Originally posted by Stombe View Post
                              En tiedä nyt onko aika kullannu muistoja mutta minusta tuntu E6x olleen hyttitilaltaan tilavempi kuin F1x.
                              Sama havainto tuli tehtyä kuskin penkiltä, keskikonsoli on liian leveä. Ja matkustaja kommentoi myös pientä jalkatilaa. Tuon jälkeen kokeiltu F30 oli selvästi tilavampi noilta osin.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6324
                                • P-Pohjanmaa

                                #30
                                Originally posted by Stombe View Post
                                En tiedä nyt onko aika kullannu muistoja mutta minusta tuntu E6x olleen hyttitilaltaan tilavempi kuin F1x. Varsinkin vänkärin penkin (aniharvoin siinä istun mutta nyt sunnuntaina sattuneesta syystä piti istua vänkärissä) kohdalla on ahdasta etenkin vasemman jalan kohdalla kun kojetaulu eli hanskalokero tulee liikaa eteen jolloin tälleen reippaan pituinen joutuu olemaan suht hankalasti. .
                                Oon muuten täysin samaa mieltä ,ja jos penkin laittaa niin että jaloilla hyvät tilat niin takana ei ole tilaa nimeksikään..
                                Ja tuo ongelmahan tulee jos vänkärillä pituutta +180cm..

                                Ja melusta sen verran että siihen asti oli mukavan hiljainen tämä auto mutta kun laitoin 255\35-20 nokian 8 joka nurkkaan niin rengasääntä tulee varsinkin sulalla tiellä..toki takapenkkiläisen kanssa pystyy keskustelemaan ilman huutamista niin kai tuo nyt vielä menettelee..
                                Last edited by veku; 23-02-2016, 09:07.
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎