Originally posted by takur
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Sitkeä F10 takapään tärinä
Collapse
X
-
Originally posted by Limit View PostLaitoitko uudet iskun vaimentimet? Vai miten tuo löysyys ilmenee orginaalissa vaimentimessa? Meinaan, jos ihan uudetkin täristi v.2010 kun tehtaalta auto ajettiin ulos, niin niissä vika on kyllä ollut laatikossa.
Uudet laitoin. Käsissä kun kokeili niin selvästi pehmeempi kuin uudet. Turhan kevyesti liikkui. Ja ajotuntuma muuttui huomattavasti. Kuulin että RF renkaat kuluttavat iskareita. Nyt ei RF:t.
Comment
-
-
Lainataans topikkia kun itsellä ihan samanlaista. Eli mulla oli omassa -11 F10:ssä ensin etupään ongelmaa, eli tärisi ja jurisi saakutisti. Se tuli kuntoon tukivarsien ja etupään laakerien vaihdolla.
Nyt kuitenkin on alkanut ilmetä selvästä perästä tulevaa tärinää juurikin 80+ nopeuksissa. Kaikista pahinta tuo on 110 - 120 vauhdeissa. Nurkka-ajossa kaupungissa ei tiedä asiasta mitään. Tärinä tuntuu kovemmin kiihdytyksissä, eikä muutu vaikka vaihtaa N:lle vaan säilyy samana. Tärinä tuntuu välillä penkkiin, kiihdyttäessä sen aistii kaasupolkimessa ja sitä on kaiken kaikkiaan vaikea kuvailla mutta siellä se on.
Itse epäilin kardaania tai sen limppuja tms. mutta kaikki näyttää päällisin puolin oikein hyvältä. Autolla on ajettu ho 174tkm, eli tuo iskarit kuulosti mielenkiintoiselta jos se voisi tällaista aiheuttaa? Ajatellen vaan että voisi kovasti noilla metreillä olla jo valmiit...
Comment
-
-
Originally posted by MazterI View PostAutolla on ajettu ho 174tkm, eli tuo iskarit kuulosti mielenkiintoiselta jos se voisi tällaista aiheuttaa? Ajatellen vaan että voisi kovasti noilla metreillä olla jo valmiit...
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
Jossain vaiheessa on muuttunut se etulimppu samanlaiseksi kuin takana, ainakin varaosanumeroiden perusteella. Oisiko ollut jotain ongelmia siinä etummaisessa ja sen takia kampanjana vaihdetaan samanlainen kuin takana :think Kalliitahan noi ei ole vaihtaa jos on pieninkään epäilys että niistä johtuu tärinät.F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Takajarrujen jumiminen voipi kanssa olla aiheellista tsekata: vasta kuukausi sitten putsasin ja herkistelin etujarrut jolla etupuun ravistelut loppui kuin seinään.
Hiukkasen mulla menee ääniä kardaanin suuntaan, koska minusta tuossa tärinän lisäksi kuuluu pyörimiseen liittyvää ääntä, mutta se on nopeampaa sykliltään kuin renkaan pyörintä (?).
Ramram: mihinkäs takakelkan kumeihin viittaat?
Pitää saada nyt vaan auto nosturille, ja pitää varmaan melkein varuiksi vaihtaa limput koska ne ei paljon kustanna. Onkos näissä kellään ollut ongelmaa kardaanin tukilaakereissa? Kannattaako sitäkin pistää vaihtoon melkiin niinkuin varuilta vai näkyykö sen oireet helposti?
Kauheasti tällaisessa vanhemmassa F-sarjalaisessa on laittoa vanhaan E60:een verrattuna
Comment
-
-
Originally posted by MazterI View PostTakajarrujen jumiminen voipi kanssa olla aiheellista tsekata: vasta kuukausi sitten putsasin ja herkistelin etujarrut jolla etupuun ravistelut loppui kuin seinään.
Hiukkasen mulla menee ääniä kardaanin suuntaan, koska minusta tuossa tärinän lisäksi kuuluu pyörimiseen liittyvää ääntä, mutta se on nopeampaa sykliltään kuin renkaan pyörintä (?).
Ramram: mihinkäs takakelkan kumeihin viittaat?
Pitää saada nyt vaan auto nosturille, ja pitää varmaan melkein varuiksi vaihtaa limput koska ne ei paljon kustanna. Onkos näissä kellään ollut ongelmaa kardaanin tukilaakereissa? Kannattaako sitäkin pistää vaihtoon melkiin niinkuin varuilta vai näkyykö sen oireet helposti.
Kauheasti tällaisessa vanhemmassa F-sarjalaisessa on laittoa vanhaan E60:een verrattuna
Etummaisten kunnon näkee nosturilla, takapyörät ilmassa, kun vääntöraudalla raottaa kiinnikettä ja kurkkaa kumin kunnon. Takimmaiset on peltilätkän alla. Pultti pois, peltilätkä pois ja takakumit syyniin. Jos halkeamia / murtumaa niin 600-800,- taitaa puslien vaihto kustantaa.---Bmw...ja olet jo perillä---
E30 320i Cabriolet -89
E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
---Jo 3800000 km takana---
Comment
-
Comment