Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d f11 alavääntö kateissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7518
    • Jyväshyvä

    #16
    Originally posted by JaniLap View Post
    Kannustan tässä tilanteessa olemaan itse aktiivinen ja olemaan yhteydessä virityssoftan autoon laittaneeseen tahoon, ja kertomaan mikä ongelmien aiheuttajaksi paljastui ja kuinka vika saatiin korjatuksi. Tarvittaessa pyydät vian havainneen henkilön lausunnpn tueksesi.

    Kertomasi mukaan virityssoftan laittaja pysyi aiemman yhteydenottosi perusteella kannassaan, ettei softassa ollut vikaa. Kun nyt kuitenkin näyttää ilmeiseltä, että syynä oli alunperinkin virityssoftassa ollut virhe, olisi nähdäkseni aihetta vaatia hyvitystä tehdyistä korjauksista kun vikaa jouduttiin hakemaan vääristä paikoista ja kulujen maksaja oli ajoneuvon omistaja.

    Uskoisin että kyseinen yrittäjäkin mieluimmin selvittäisi asian kanssasi loppuun asti kuin jättäisi kesken. Ja mikäli virheitä on tehty, ne pyrittäisiin korjaamaan ja sopimaan siten että asia on loppuun käsitelty ja molempia osapuolia tyydyttävä. Selvittämättömistä asioista kun tuppaa syntymään mielipahaa ja huhupuheita yms. tarpeetonta harmia.
    Em. kirjoitukselle voisi antaa kuukauden "paras" fooromipostaus -palkinnon!
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      #17
      Originally posted by Laku View Post
      Kannattanee? Itse kävin ja menohaluja autossa on paljon enemmän. Ei ongelmia, jollei savuttamista lasketa siksi .
      Paljonko tuli voimaa onko 300\313 malli ?
      Mulla ei kyllä savuta nimeksikään vaikka kaikki otettiin mitä silloin sai, Antti kyllä meinas nyt jälkeenpäin että voitas vielä katsoa jos saatas vähän puristettua lisää..
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17509
        • Turku

        #18
        Originally posted by veku View Post
        Paljonko tuli voimaa onko 300\313 malli ?
        Mulla ei kyllä savuta nimeksikään vaikka kaikki otettiin mitä silloin sai, Antti kyllä meinas nyt jälkeenpäin että voitas vielä katsoa jos saatas vähän puristettua lisää..
        313hv malli. Voimaa tuli 418hv ja 79xNm. Savuttaa enemmän kuin E61.
        Näillä mennään:
        - BMW E81 118i since 2017
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          #19
          Originally posted by Laku View Post
          313hv malli. Voimaa tuli 418hv ja 79xNm. Savuttaa enemmän kuin E61.
          Hyvät tehot, mulla 300 hp malli ja tähän tuli 382\820 ja ei savuta nimeksikään(eli ei huomaa vedätyksissä),
          oli Antin kanssa puhe että koittas vielä joskus rukata jos sais 4 alkaa tehot....

          Vaihdetiinko sulle downpipe vai pelkästään dpf tyhjäksi ?
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17509
            • Turku

            #20
            DPF tyhjäksi.
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • malinmip
              BTCF Member
              • Nov 2012
              • 11
              • Vantaa

              #21
              Kauheasti ei nyt homma vakuuta, kun vastaavia juttuja tuntuu kantautuvan muualtakin.
              ---
              BMW 540i xDrive M-Sport (G30), Seat Tarraco 2.0 TSI 4Drive

              Comment

              • PekkaSavolainen
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 195
                • Uusimaa

                #22
                Originally posted by Laku View Post
                313hv malli. Voimaa tuli 418hv ja 79xNm. Savuttaa enemmän kuin E61.
                Savu on mun silmissäni merkki p@skasta softasta. Ja luulen, että kyseisen pajan penkki tarvitsisi kalibroinnin - sen verran optimistisia lukemia sieltä pukkaa säännöllisesti.

                Lisäksi on pistänyt silmään, että ajetaan ahtimia aivan liian kovilla ahtopaineilla.

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2855
                  • Tampere

                  #23
                  Savua ei tule jos asiakas ei halua viimeisiäkin hevosvoimia irti. Tämä on kiinni asiakkaan haluista, ei virityspajasta.

                  Savu ei ole merkki paskasta softa vaan äärimmilleen viedystä softasta. Ja toki tässä puhun kevyestä savuhunnusta täyskaasukiihdytyksessä, ns superturbomersusavut eivät kuulu yhteenköön autoon.
                  Last edited by böntti; 18-09-2016, 02:52.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17509
                    • Turku

                    #24
                    Originally posted by PekkaSavolainen View Post
                    Savu on mun silmissäni merkki p@skasta softasta. Ja luulen, että kyseisen pajan penkki tarvitsisi kalibroinnin - sen verran optimistisia lukemia sieltä pukkaa säännöllisesti.

                    Lisäksi on pistänyt silmään, että ajetaan ahtimia aivan liian kovilla ahtopaineilla.
                    Rankkaa tekstiä, olisi hyvä saada Antin kommentit tähän.

                    Originally posted by böntti View Post
                    Savua ei tule jos asiakas ei halua viimeisiäkin hevosvoimia irti. Tämä on kiinni asiakkaan haluista, ei virityspajasta.

                    Savu ei ole merkki paskasta softa vaan äärimmilleen viedystä softasta. Ja toki tässä puhun kevyestä savuhunnusta täyskaasukiihdytyksessä, ns superturbomersusavut eivät kuulu yhteenköön autoon.
                    Sovittiin, että otetaan se irti, mikä tulee. Aika reilusti se savuttaa vs.mun ex-E61, jossa vastaavat tehot. Siis vasta täyskaasukiihdytyksessä savuttaa.
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • ///-M3
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 304
                      • lahti

                      #25
                      Originally posted by PekkaSavolainen View Post
                      Savu on mun silmissäni merkki p@skasta softasta. Ja luulen, että kyseisen pajan penkki tarvitsisi kalibroinnin - sen verran optimistisia lukemia sieltä pukkaa säännöllisesti.

                      Lisäksi on pistänyt silmään, että ajetaan ahtimia aivan liian kovilla ahtopaineilla.


                      oot varmasti tehnyt saatanan monta softaa itse.. miks jengi ei pidä turpaasa kiinni ja heittää paskaa toisen niskaan asiasta mitään tietämättä.. asianomistaja vois ottaa suoraa yhteyttä virittäjään niinkuin joku tossa jo mainitsikin.

                      kova on tekijä virittelemään ja ottanut sellasia tehoja noista 30/35d koneista irti enkä ole kuullut vielä että yksikään kone olisi lauennut sen jälkeen.. hyvä esimerkki on jusu:n 35d joka saa kenkää siihen malliin että terve.
                      S54B32

                      Comment

                      • malinmip
                        BTCF Member
                        • Nov 2012
                        • 11
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by ///-M3 View Post
                        kova on tekijä virittelemään ja ottanut sellasia tehoja noista 30/35d koneista irti enkä ole kuullut vielä että yksikään kone olisi lauennut sen jälkeen.. hyvä esimerkki on jusu:n 35d joka saa kenkää siihen malliin että terve.
                        No kohta nähdään toisesta kappaleesta miten hyvä softa on todellisuudessa tekijältään.. onko samat kuin tuossakin, että hommat puolitiessä. :think

                        Yhteyttä kyllä AJ:hin tulee omistaja ottamaan, voit olla varma.
                        Last edited by malinmip; 19-09-2016, 19:57. Reason: dsfsdg
                        ---
                        BMW 540i xDrive M-Sport (G30), Seat Tarraco 2.0 TSI 4Drive

                        Comment

                        • HannuE60
                          R.I.P.
                          • Mar 2012
                          • 809
                          • Espoo

                          #27
                          Originally posted by ///-M3 View Post
                          oot varmasti tehnyt saatanan monta softaa itse.. miks jengi ei pidä turpaasa kiinni ja heittää paskaa toisen niskaan asiasta mitään tietämättä.. asianomistaja vois ottaa suoraa yhteyttä virittäjään niinkuin joku tossa jo mainitsikin.

                          kova on tekijä virittelemään ja ottanut sellasia tehoja noista 30/35d koneista irti enkä ole kuullut vielä että yksikään kone olisi lauennut sen jälkeen.. hyvä esimerkki on jusu:n 35d joka saa kenkää siihen malliin että terve.

                          Mikäli olen oikein ymmärtänyt, nämä F-sarjalaiset poikkeaa vanhoista E-sarjalaisista jonkun verran joka nimenomaan on tehnyt sen että joitain ongelmia on ilmennyt.

                          Toivottavasti saadaan hommat hoidettua kuntoon asianomaisten kesken ja ongelmakohdat parsittua.


                          Hannu
                          [SIGPIC]
                          BMW 535d M-sport

                          Comment

                          • Tomi T
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 3828
                            • Nokia

                            #28
                            Mikäs tässä tilanne, onko oikea syy selvinnyt?
                            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                            BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                            BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                            ex. 53*BMW

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎