F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jiivee530d
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Rakenne on erilainen läpät on muovia ikä osassa ne edes mahdu imukanaviin.

    Vapari bensoissa taitaa olla disa, ahdetuissa ei.
    Disan rikkoontuminen voi kyllä aiheuttaa moottorivaurion.
    ok. vaikuttaakos tämä disan purkaminen auton toimintaan?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by jiivee530d View Post
    fsarjalaisissa kuitenkin on kaikissa ne läpät? eikö tässä mallissa oo sama riski että katkeevat?

    millanen systeemi tuo disa on? voiko se aiheuttaa samanlaista tuhoa kun läppien rikkoontuminen
    Rakenne on erilainen läpät on muovia ikä osassa ne edes mahdu imukanaviin.

    Vapari bensoissa taitaa olla disa, ahdetuissa ei.
    Disan rikkoontuminen voi kyllä aiheuttaa moottorivaurion.

    Leave a comment:


  • jiivee530d
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei tarvi F-koppaisista läppiä poistaa. Vahemmista M-sarjan koneista kannatti, ei enää näistä N-sarjalaisista.

    Bensassa ei ole läppiä, tai no osassa on Disa jolla on vähän samanlainen virka ja sitä ei voi poistaa mutta sekin voi hajota.
    fsarjalaisissa kuitenkin on kaikissa ne läpät? eikö tässä mallissa oo sama riski että katkeevat?

    millanen systeemi tuo disa on? voiko se aiheuttaa samanlaista tuhoa kun läppien rikkoontuminen
    Last edited by jiivee530d; 02-09-2019, 09:44.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by jiivee530d View Post

    niistä lukee niin paljon huonoa ja poistaminen hyvin simppeli homma tehdä itse ja ei vaikuta auton toimintaan milläänlailla. kysyin vaan että onko kaikissa dieseleissä ne läpät ja bensassa ei?
    Ei tarvi F-koppaisista läppiä poistaa. Vahemmista M-sarjan koneista kannatti, ei enää näistä N-sarjalaisista.

    Bensassa ei ole läppiä, tai no osassa on Disa jolla on vähän samanlainen virka ja sitä ei voi poistaa mutta sekin voi hajota.

    Leave a comment:


  • jiivee530d
    replied
    [QUOTE=JaniLap;4142754]Miksi ne läpät pitäisi poistaa?

    Piezosuuttimilla varustetuissa aiemmissakaan moottoriversioissa ei läppävikoja ole juuri tavattu, joten pidän poistamista turhana toimenpiteenä, jossa menetetään enemmän hyötyä kuin saavutetaan.

    niistä lukee niin paljon huonoa ja poistaminen hyvin simppeli homma tehdä itse ja ei vaikuta auton toimintaan milläänlailla. kysyin vaan että onko kaikissa dieseleissä ne läpät ja bensassa ei?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by jiivee530d View Post
    nyt taas bemari kantaan siirtyneenä ja kerralla tuplamäärällä kyselisin näistä imusarjanläpistä. onko f11 520dx drive -14 nuo murheelliset läpät mitkä kannattaa poistaa?
    Miksi ne läpät pitäisi poistaa?

    Piezosuuttimilla varustetuissa aiemmissakaan moottoriversioissa ei läppävikoja ole juuri tavattu, joten pidän poistamista turhana toimenpiteenä, jossa menetetään enemmän hyötyä kuin saavutetaan.

    Leave a comment:


  • jiivee530d
    replied
    nyt taas bemari kantaan siirtyneenä ja kerralla tuplamäärällä kyselisin näistä imusarjanläpistä. onko f11 520dx drive -14 nuo murheelliset läpät mitkä kannattaa poistaa?
    toinen bemari on 330i bensa joten eikös oo niin että bensassa ei ainakaa ole koko läppiä?

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei ole isoa merkitystä...
    Majorilla on varmaan aika hyvä käsitys näistä kun myyjäliikkeen roolissa että onko niitä ongelmia todellisuudessa yhtään sen enempää kuin e6x sarjan kohdalla? Moottoria valkatessa dieselin osalta ei kestävyydessä liene eroa onko n47 vai n57 enemmän varmaan vaikuttaa ajomäärä ja se millä tiheydellä huollettu. Määrällisesti n47 paukkuu enemmän mutta onhan niitä valtaosa tuoll moottorilla mitä maantiellä liikkuu.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by peeämvee View Post
    Moro, onko näihin f-sarjan vikakohteisiin tullu parannuksia mallisarjan loppupäähän vai onko vetarit, jakolaatikot, ca ovenkahvat, ilmapussit ym yhtä paskaa läpi koko mallisarjan🤔F11 mielessä ja miettii et onko vuosimallilla suurta merkitystä LCI malleissa.
    Ei ole isoa merkitystä...

    Leave a comment:


  • peeämvee
    replied
    Moro, onko näihin f-sarjan vikakohteisiin tullu parannuksia mallisarjan loppupäähän vai onko vetarit, jakolaatikot, ca ovenkahvat, ilmapussit ym yhtä paskaa läpi koko mallisarjan🤔F11 mielessä ja miettii et onko vuosimallilla suurta merkitystä LCI malleissa.

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Tuli tuossa asiakkaan N57-koneisessa F11 525d:ssä vastaan, että DPF-vastapaineanturi oli vioittunut ja näytti 0.2 bar liikaa. Vian jäljille päästiin, kun pakkopolttoa tehdessä ihmeteltiin polton kestoa, kun ei vaan loppunut millään. Ei ensimmäisenä hoksattu tsekata vastapaineanturin lukemia sammuksissa, kun sieltä sen näkee heti verrattuna kolmeen muuhun painetietoon, että lukema heittää sen 0.2 bar.

    Lähtötilanteessa oli siis vikakoodi DPF-pöntön liian suuresta vastapaineesta ja Drivetrain error -vikaa ilmoitti näytössäkin.

    Leave a comment:


  • hks
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Harvemmin se DPF tulee "tiensä päähän"...
    Tai no DPF:stä se valitti ainakin siis. Eli on tukkeutumassa.
    Last edited by hks; 30-07-2019, 16:28.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by hks View Post
    No niin tuttu luki koodit ja DPF on tullut tiensä päähän. Eli onneksi ei ollut ketju tai mikään muu yhtä kriittinen.
    Harvemmin se DPF tulee "tiensä päähän"...

    Leave a comment:


  • hks
    replied
    Originally posted by hks View Post
    F11 520d alkoi herjaamaan : Drivetrain "check soon" ja "possible to continue journey"

    Googlettelin vähän ja aika monella on tullu tuohon lisänä "continue at moderate speed" mutta mulla ei tuollaista näkynyt.

    Varmaan pitää vikakoodit luetuttaa ja kattoa sit mikä on vialla mutta kaippa tuolla uskaltaa ajella sitä ennen?

    Auto siis toimii ihan normaalisti, ei nyi tai käy rumasti.
    No niin tuttu luki koodit ja DPF on tullut tiensä päähän. Eli onneksi ei ollut ketju tai mikään muu yhtä kriittinen.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by hks View Post
    F11 520d alkoi herjaamaan : Drivetrain "check soon" ja "possible to continue journey"

    Googlettelin vähän ja aika monella on tullu tuohon lisänä "continue at moderate speed" mutta mulla ei tuollaista näkynyt.

    Varmaan pitää vikakoodit luetuttaa ja kattoa sit mikä on vialla mutta kaippa tuolla uskaltaa ajella sitä ennen?

    Auto siis toimii ihan normaalisti, ei nyi tai käy rumasti.
    Lienee vanhat softat, niin ei koko litaniaa tule. Kuitenkin, testerin nokkaan vaan, esim meille

    Leave a comment:

Working...
X