F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • salmol
    replied
    Originally posted by hks View Post
    F11 520d alkoi herjaamaan : Drivetrain "check soon" ja "possible to continue journey"

    Googlettelin vähän ja aika monella on tullu tuohon lisänä "continue at moderate speed" mutta mulla ei tuollaista näkynyt.

    Varmaan pitää vikakoodit luetuttaa ja kattoa sit mikä on vialla mutta kaippa tuolla uskaltaa ajella sitä ennen?

    Auto siis toimii ihan normaalisti, ei nyi tai käy rumasti.
    Niin, paitsi jos kyseessä on esim. ketjun venyminen ja auto on esim. huomannut synkan heittelyä, niin en kyllä ajaisi itse metriäkään vaan hinurilla huoltoon. Voi tietysti olla joku ihan pikkuvika, mutta riippuu lompakon paksuudesta kuinka paljon tuolla vielä haluaa ajella.

    Leave a comment:


  • hks
    replied
    F11 520d alkoi herjaamaan : Drivetrain "check soon" ja "possible to continue journey"

    Googlettelin vähän ja aika monella on tullu tuohon lisänä "continue at moderate speed" mutta mulla ei tuollaista näkynyt.

    Varmaan pitää vikakoodit luetuttaa ja kattoa sit mikä on vialla mutta kaippa tuolla uskaltaa ajella sitä ennen?

    Auto siis toimii ihan normaalisti, ei nyi tai käy rumasti.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Oliko tämä rattiakselin nivelen vaihto korjaus myös mutteriohjaukseen? 2010vm takaveto kyseessä. Mutkapätkää ajaessa suht pienillä ohjausliikkeillä melko useasti palauttaessa keskelle tai vastakkaiseen suuntaan kääntäessä ohjauksessa tuntuu välillä hento pykälä ja muljahtaa sit kerralla enemmän voimaa lisätessä. 19" teki aika harvoin, mut 20" kesäsillä jo häiritsee nykiminen.

    E: eipä vajaavetoisessa ollutkaan samaa osaa ja keskustelun määrästä päätellen muilla ei ole samaa ongelmaa?
    Last edited by Shatter; 13-05-2019, 18:47.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Niin ja sitten ollaan taas omanlaisissaan ongelmissa katsastuksessa kun noitakin ruvetaan valvomaan...

    On tuo kyllä pelkkä surullinen vitsi koko pahuksen EGR systeemi. Ikinä olisi saanu keksiäkään.
    Kunhan ne nyt ensin keksisi miten valvotaan oikeasti noita dpf:iä, saatikka sitten egr:iä joiden poistoa ei huomaa mitenkään.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by vatku View Post
    ja siis se egr kannattaa poistaa ajoissa käytöstä:
    https://www.iltalehti.fi/kotimaa/d5b...bcd6c_u0.shtml

    Niin ja sitten ollaan taas omanlaisissaan ongelmissa katsastuksessa kun noitakin ruvetaan valvomaan...

    On tuo kyllä pelkkä surullinen vitsi koko pahuksen EGR systeemi. Ikinä olisi saanu keksiäkään.

    Leave a comment:


  • vatku
    replied
    ja siis se egr kannattaa poistaa ajoissa käytöstä:

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Jep, tiedän ainakin 5kpl B47 missä sama homma. Valuttaa aika huolella öljyä pihalle.

    Leave a comment:


  • vatku
    replied
    Tämän voisi ehkä laskea mahdolliseksi tyyppiviaksi:
    F10 / F11 vm 2014 520d xdrive B47. Koskee ainoastaan kyseistä mallia ja vuosimallia. 2015 ei ole tietoa.
    Öljypohja murtui oikealta puolelta pultin kohdalta. Syynä on joko alumiinin väsymismurtuma tai pyörästä vetarin kautta tullut isku öljypohjan pulttiin. Ostin vm 2016 bemarista purkuosan ja kyseisessä öljypohjassa murtunut kohta on jo vahvistettu. Osanumero molemmissa oli sama.
    Eikä ole sitten pikkuhomma vaihtaa...
    Last edited by vatku; 07-11-2018, 17:04. Reason: tarkennetaan

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Oikean etuoven lukitus ei mene kiinni, aukeaa kylläkin... eli siis nuppi ei mene alas, pitää käsin painaa kiinni. Oven lukkoyksikkö sökö?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Ista:ssa on kyllä hyvät ohjeet itsessään, että mitään ihmeempiä ohjeita turha etsiä.

    Leave a comment:


  • Miksu_F
    replied
    No joo, kävin ajamassa varovaisesti testilenkkiä ja aika nopeasti se näyttikin hakeutuvan vaateriin. Ei riittänyt vain ihan pihalla ja lähikadulla kääntyminen, eil ilmeisesti vaatii hieman pidemmän ajon ennen kuin tasapainottaa itsensä.


    Seuraavaksi pitää alkaa opettelemaan tuota bemarin softapuolta, niin saa tarvittaessa tasonsäädön tehtyä. Kaverilta löytyi ohje E61 tasonsäätöön INPA-ohjelmistolla. Pitäisi löytää vastaava ISTAlle, vaikka ilmeisesti tuolla vanhallakin onnistuu. Kun ei ole aiempaa kokemusta merkistä, niin täytyy aloittaa kaikki opettelu alusta...saattaa muutama päivä mennä, että saa foorumin keskustelut kahlattua läpi.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Miksu_F View Post
    Vikalistan kohta "takailmajouset" tuli vastaan, kun 218tmk mittarissa. Muutama ongelma vaihdossa ilmeni, enkä löytänyt pikaisella selauksella muita viestiketjuja aiheesta, niin laitetaan tähän jatkoksi.


    Ohjeen mukaan kompressorin päästä täytyy irrottaa ilmaputket, jotta saadaan järjestelmästä paineet ulos. Tässä tapauksessa pussi ehti hajota, joten ilmat oli valmiiksi pihalla, niin skippasin tämän kohdan siitä syystä, että kaksi takimmaista kompuran suojakotelon pulttia pyörivät, enkä löytänyt takaluukun kautta pultteja. Ilmeisesti näihin pääsee käsiksi vain takalokarin irrottamalla? Voiko tämän vaiheen ohittaa jos järjestelmä on jo paineeton? No niin joka tapauksessa tein.



    Sain jousen vaihdettua Arnottin tarvikeosaan kun muita ei löytynyt mistään hyllystä. Kuulemma pitäisi sopia vaikka varaosanumero on 379-loppuinen ja orggis on 380. Tästä löytyi vahvistus brittien bmw-foorumilta: http://forum.bmw5.co.uk/topic/128289...ir-suspension/).



    Ensimmäisellä koeajolenkillä jousen alapää pääsi hyppäämään irti (pienet muovikliksut eivät ilmeisesti olleet aivan kohdillaan, vaikk käsivoimin pitivätkin jousen paikallaan). Uudella yrittämällä näyttäisi alapää olevan paikallaan, mutta auto jää vinoon. Eli kuskin puoli, johon vaihdettu jousi, jää alemmas ja mielestäni apparin puoli nousee normaalia ylemmäs.


    Auto tuotu Saksasta liikkeen toimesta, eikä tarkkaa tietoa mikä madallus tuossa on, mutta eteen näyttäisi olevan jouset vaihdettu ja ilmeisesti perää on ohjelmallisesti laskettu. Kyseessä siis 535xD vm-11 (F11).


    Eli kysymys: tarvitaanko jokin perän tason sopeutus, kun ei osaa itse suoraan ajaa autoa tasoon? Sensorithan siellä on, joiden mukaan luulisi tämän tekevän ja toisaalta missään vaihtoon liittyvissä ohjeissa/keskusteluissa ei ole mainittu sopeutusta, niin tuo hieman ihmetyttää. Onko tullut kenellekään vastaan?
    Sen letkun irroituksen idea on vain saada paineet pois, nyt kun paineet oli jo karanneet, niin ei ole tarvetta sitä irroittaa. Jos siellä pysyy ilmat sisällä, niin kävisin vaan jonkun foorumilaisen luona säädättämässä perän vaateriin ja kovaa ajoa.

    Leave a comment:


  • Miksu_F
    replied
    Vikalistan kohta "takailmajouset" tuli vastaan, kun 218tmk mittarissa. Muutama ongelma vaihdossa ilmeni, enkä löytänyt pikaisella selauksella muita viestiketjuja aiheesta, niin laitetaan tähän jatkoksi.


    Ohjeen mukaan kompressorin päästä täytyy irrottaa ilmaputket, jotta saadaan järjestelmästä paineet ulos. Tässä tapauksessa pussi ehti hajota, joten ilmat oli valmiiksi pihalla, niin skippasin tämän kohdan siitä syystä, että kaksi takimmaista kompuran suojakotelon pulttia pyörivät, enkä löytänyt takaluukun kautta pultteja. Ilmeisesti näihin pääsee käsiksi vain takalokarin irrottamalla? Voiko tämän vaiheen ohittaa jos järjestelmä on jo paineeton? No niin joka tapauksessa tein.



    Sain jousen vaihdettua Arnottin tarvikeosaan kun muita ei löytynyt mistään hyllystä. Kuulemma pitäisi sopia vaikka varaosanumero on 379-loppuinen ja orggis on 380. Tästä löytyi vahvistus brittien bmw-foorumilta: http://forum.bmw5.co.uk/topic/128289...ir-suspension/).



    Ensimmäisellä koeajolenkillä jousen alapää pääsi hyppäämään irti (pienet muovikliksut eivät ilmeisesti olleet aivan kohdillaan, vaikk käsivoimin pitivätkin jousen paikallaan). Uudella yrittämällä näyttäisi alapää olevan paikallaan, mutta auto jää vinoon. Eli kuskin puoli, johon vaihdettu jousi, jää alemmas ja mielestäni apparin puoli nousee normaalia ylemmäs.


    Auto tuotu Saksasta liikkeen toimesta, eikä tarkkaa tietoa mikä madallus tuossa on, mutta eteen näyttäisi olevan jouset vaihdettu ja ilmeisesti perää on ohjelmallisesti laskettu. Kyseessä siis 535xD vm-11 (F11).


    Eli kysymys: tarvitaanko jokin perän tason sopeutus, kun ei osaa itse suoraan ajaa autoa tasoon? Sensorithan siellä on, joiden mukaan luulisi tämän tekevän ja toisaalta missään vaihtoon liittyvissä ohjeissa/keskusteluissa ei ole mainittu sopeutusta, niin tuo hieman ihmetyttää. Onko tullut kenellekään vastaan?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Mörö View Post
    Kävin ajamassa kaverin M550d.tä ja ihmetytti lähinnä pienissä nopeuksissa (25-50km/H) kierrosten ollessa 1400-1500 rpm moottorin vai olisiko voimansiirrosta tuleva ääni vedättäessä rauhallisesti. Otti vaan jotenkin korviin muuten hiljaiseen autoon.
    M550:ssä voimansiirto tai moottori ääntää aina vähän erilailla kuin muissa. Siinä on eri perä ja eri takavetarit kuin muissa...
    Vähän sellaista sirinää tms.

    Leave a comment:


  • Mörö
    replied
    Kävin ajamassa kaverin M550d.tä ja ihmetytti lähinnä pienissä nopeuksissa (25-50km/H) kierrosten ollessa 1400-1500 rpm moottorin vai olisiko voimansiirrosta tuleva ääni vedättäessä rauhallisesti. Otti vaan jotenkin korviin muuten hiljaiseen autoon.

    Leave a comment:

Working...
X