F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Arnoltti
    replied
    Originally posted by Krister View Post
    Mitä tuo remontti kustansi?
    2190€, sisältäen myös moottoriöljyn ja suodattimen vaihdon
    , jäähdytysnesteen vaihdon sekä ilmastoinnin kylmäaineiden täytön. 2 vuoden takuu osille ja työlle ilman kilometrirajaa.

    Leave a comment:


  • Krister
    replied
    Originally posted by Arnoltti View Post
    Itse ostin kaksilitraisen f11 alkukesästä, valmistettu 10/2010. Olin tietoinen jakopäähän kohdistuvista huoltopaineista. Varusteet olivat kuitenkin mainiot, niin tein kaupat. Ostohetkellä oli kilometrejä 244tkm. Kesän lomareissujen jälkeen teetin jakopääremontin ennakoivasti mittarilukeman ollessa 251tkm. Pyysin vanhat osat itselleni. Vanhat hilut olivat valmistusleimojen perusteella alkuperäiset. Keskimmäisessä ketjussa muutama lenkki oli nippanappa ehjiä. Eli klappia oli reilusti. Kannatti ehdottomasti vaihtaa! Tutulla on samanlainen auto, jonka mittarissa n. 415tkm tällä hetkellä. Alkuperäinen moottori, mutta siihen on tehty tuo jakopääremontti 256tkm kohdalla.
    Mitä tuo remontti kustansi?

    Leave a comment:


  • Arnoltti
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Oletan että ketju oli venynyt silminnähtävästi? Tiedätkö oliko uusiin osiin tullut päivityksiä? Vaihdoin hiljettain erääseen audiin kettingin ja siinä sekä rattaat että ketju ja kiristin oli kokenut faceliftin.

    Kaks ensimmäistä ketua tuossa pannussa kesti noin 60tkm ketale.
    Joo aivan silminnähden oli keskimmäinen kolmesta ketjusta venynyt. Siellä täällä oli ihan parin millin klappia eli välystä ketjun lenkeissä. Taas jotkut lenkit oli ok, eli ei välystä. Onhan noihin n47d20c -moottorin jakopään osiin tullut jo useammankin kerran päivityksiä 2010 vuoden jälkeen. Ennen remonttia pystyi kuulemaan joutokäynnillä jaksoittaisen ylimääräisen äänen. Ja ihan kesäkelilläkin kylmäkäynnistyksessä kuulosti siltä, että öljynpaine nousisi hitaasti. Eli n. 4-5 sek kuului ”ratinaa” ennen ku kuulosti terveeltä. Remontin jälkeen kummatkin oireet jäivät pois.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Arnoltti View Post
    Itse ostin kaksilitraisen f11 alkukesästä, valmistettu 10/2010. Olin tietoinen jakopäähän kohdistuvista huoltopaineista. Varusteet olivat kuitenkin mainiot, niin tein kaupat. Ostohetkellä oli kilometrejä 244tkm. Kesän lomareissujen jälkeen teetin jakopääremontin ennakoivasti mittarilukeman ollessa 251tkm. Pyysin vanhat osat itselleni. Vanhat hilut olivat valmistusleimojen perusteella alkuperäiset. Keskimmäisessä ketjussa muutama lenkki oli nippanappa ehjiä. Eli klappia oli reilusti. Kannatti ehdottomasti vaihtaa! Tutulla on samanlainen auto, jonka mittarissa n. 415tkm tällä hetkellä. Alkuperäinen moottori, mutta siihen on tehty tuo jakopääremontti 256tkm kohdalla.
    Oletan että ketju oli venynyt silminnähtävästi? Tiedätkö oliko uusiin osiin tullut päivityksiä? Vaihdoin hiljettain erääseen audiin kettingin ja siinä sekä rattaat että ketju ja kiristin oli kokenut faceliftin.

    Kaks ensimmäistä ketua tuossa pannussa kesti noin 60tkm ketale.

    Leave a comment:


  • Gräns
    replied
    Originally posted by Vesa View Post
    Oman kokemuksen mukaan rikkinäinen laakeri tuntuu värinänä jousessa, kun rengas ylhäällä pyörittää rengasta. Veikkaan siis, että "laakeriääni" johtuu hampaalle kuluneista Nankang NS2 -renkaista.
    Renkaat vaihdettu ja suurin ääni katosi. Tuo metallinen pieni vibra kuitenkin jäi, resonoi mittarinäyttöön. Voiko jarrulevy tuon aiheuttaa? Ei täristä polkimeen, voiko olla alkava laakerivaurio? Ääni tulisi tunteen perusteella kuskin puolen eturenkaasta.

    Leave a comment:


  • Arnoltti
    replied
    Originally posted by iKivi View Post
    Onko mitään järkeä ostaa tuota kaksilitraista f11? Samaan rahaan saisi ainakin 525d alkupäästä, nämä vissiin olivat kuitenkin vielä kuutoskoneella. Olen aina karttanut noita neloskoneita, ja nyt vaimo iski silmänsä erääseen strattimoottoriin Ja olikos näissä ketju moottorin etu vai takaosassa?
    Itse ostin kaksilitraisen f11 alkukesästä, valmistettu 10/2010. Olin tietoinen jakopäähän kohdistuvista huoltopaineista. Varusteet olivat kuitenkin mainiot, niin tein kaupat. Ostohetkellä oli kilometrejä 244tkm. Kesän lomareissujen jälkeen teetin jakopääremontin ennakoivasti mittarilukeman ollessa 251tkm. Pyysin vanhat osat itselleni. Vanhat hilut olivat valmistusleimojen perusteella alkuperäiset. Keskimmäisessä ketjussa muutama lenkki oli nippanappa ehjiä. Eli klappia oli reilusti. Kannatti ehdottomasti vaihtaa! Tutulla on samanlainen auto, jonka mittarissa n. 415tkm tällä hetkellä. Alkuperäinen moottori, mutta siihen on tehty tuo jakopääremontti 256tkm kohdalla.

    Leave a comment:


  • SilverHawk
    replied
    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
    Mites F10/11 on kestänyt seuraavat lisävarusteet:

    Sähköinen iskareiden säätö
    Aktiiviohjaus

    Harkitsen F11:n ostoa jossa on adaptive drive, integral aktive lenkung ja dynamic drive.

    Aika harvinaisia varusteita on, osaako joku sanoa käyttöiästä jotain?
    En nyt ulkoa muista mihin se ohjauksen naksutus liittyi, mutta muistaakseen johonkin sähköiseen ohjaustehostimeen? Sellainen ongelma kun kääntää rattia millin tai pari jompaan kumpaan suuntaan niin ratista tai sieltä takaa kuuluu sellaista raksutusta. Itellä oli kyseinen ongelma, mutta se tais hävitä saksan autobahnalle kun paineli +200km/h Tiiä sit miks se oikeasti hävis

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    Mjoo iskarit näköjään 400-750€ kpl.
    Ohjausakselit 1500€kpl.
    Pumppu 1500€.

    Täytyypä tosi tarkasti nyt miettiä, jos nuo menee kaikki vaihtoon niin 10k€ menee korjauksiin.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    EDC-iskarit taitaa olla suht kestäviä.
    Muutama n. 250 tkm +-30 tkm on tullut vastaan missä takaiskarit menee uuksiksi vuodon takia. Uudet on kalliit.

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
    Mites F10/11 on kestänyt seuraavat lisävarusteet:

    Sähköinen iskareiden säätö
    Aktiiviohjaus

    Harkitsen F11:n ostoa jossa on adaptive drive, integral aktive lenkung ja dynamic drive.

    Aika harvinaisia varusteita on, osaako joku sanoa käyttöiästä jotain?
    Niitä tandem-pumppuja on vissiin jonkun verran mennyt. Itselläkin pamahti F01:stä alle 100 tkm ajettuna. Parin-kolmen tontun remontti. EDC-iskarit taitaa olla suht kestäviä.

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    Mites F10/11 on kestänyt seuraavat lisävarusteet:

    Sähköinen iskareiden säätö
    Aktiiviohjaus

    Harkitsen F11:n ostoa jossa on adaptive drive, integral aktive lenkung ja dynamic drive.

    Aika harvinaisia varusteita on, osaako joku sanoa käyttöiästä jotain?
    Last edited by Hakkapeliitta; 20-09-2017, 01:07.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Minäkin ostin Ruvillen mutta paketissa oli sisällä FAG:n laakeri
    Näinhän se usein menee. Läheskään kaikki valmistajat eivät tee itse kaikkia osiaan, ostavat toisiltaan ja laittavat omaan laatikkoon. Ei siinä mielestäni ole ongelmaa niin pitkään, kun sieltä löytyy laatuvalmistajan osa.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Minäkin ostin Ruvillen mutta paketissa oli sisällä FAG:n laakeri

    Leave a comment:


  • Vesa
    replied
    Originally posted by Gräns View Post
    Oliko laakerissa selvä klappi tai värinä jouseen ? En löydä millään klappia, eikä värinää tulee jouseen kun tyhjänä käsin pyörittää ? Renkaita koitan vaihtaa jos johtuu niistä, mutta voiko olla laakeri sökö ja ääntää vain paino päällä ?
    Oman kokemuksen mukaan rikkinäinen laakeri tuntuu värinänä jousessa, kun rengas ylhäällä pyörittää rengasta. Veikkaan siis, että "laakeriääni" johtuu hampaalle kuluneista Nankang NS2 -renkaista.

    Leave a comment:


  • Gräns
    replied
    Originally posted by paha75 View Post
    Kesällä vaihdatin 180tkm ajettuun oikeaan etupyörän laakerin. .
    Oliko laakerissa selvä klappi tai värinä jouseen ? En löydä millään klappia, eikä värinää tulee jouseen kun tyhjänä käsin pyörittää ? Renkaita koitan vaihtaa jos johtuu niistä, mutta voiko olla laakeri sökö ja ääntää vain paino päällä ?

    Leave a comment:

Working...
X