F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Ja Ruville on myös saksalainen laatumerkki.

    Leave a comment:


  • paha75
    replied
    Originally posted by Gräns View Post
    Ok homma. Mitäs merkkiä kannattaa laittaa tilalle ? Orgista marmorilta vain onko laadukasta tarvikenapaa? Jännä että ei tosiaan lämpee eikä kädellä saa tuntumaa, mutta ulina on voimistunut päivä päivältä.
    Kesällä vaihdatin 180tkm ajettuun oikeaan etupyörän laakerin. Alkuperäinen melko kovan hintainen ja kun kyselin varaosaliikkeestä niin myyjä tutki ja totesi että sillä hetkellä tarvikkeena ei ollut suomen tukkureilla varastossa. Tuumi että noita ei taida kovin paljon mennä kun tyypillisesti menevää osaa löytyy varastosta. Tilasin Virosta ruville- merkkisen tarvikelaakerin, hintaa taisi olla 150 euroo toimitettuna. Ei taida olla mitään ykköslaatua mutta hyvin pyörii, katsotaan miten kestää.

    Leave a comment:


  • jtk70
    replied
    Originally posted by Gräns View Post
    Missä kilometreissä näistä on pyöränlaakereita menny ?
    209 tkm, edestä oikean puoleinen vaihtoon.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    FAG:n laakeri on laatutavaraa ja saattaa olla OEM-valmistajakin.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by Gräns View Post
    Missä kilometreissä näistä on pyöränlaakereita menny ? Ajettu 210tkm ja ihme humina kuuluu jo 50-60km/h vauhdissa ja erittäin selvänä uudella asvaltilla, joten poissulkisin renkaiden möykän. Pyörät ilmassa ei kuitenkaan ole tuntuvaa väljää ja pyörää pyörittämällä ei saa jouseen mitään värinää aikaan? Rattia vauhdissa kääntäessä tuntuu pieni värinä ja ääni ehkä hieman muuttuu, eikö tuo aika selvä laakerivika ole ?
    130 tkm ajettu ja toinen etupyöränlaakeri oli vaihtokunnossa. Ite laitoin FAG:n laakerin kun sain nopeemmin kuin originaalin. Laadusta ei vielä tiedä, mutta kyllä noita kaksi saa sillä hintaa kuin originaalin.

    Kestävyys varmaan aika yksilöllistä. Joskus kestää laakerit maailman tappiin asti ja joskus ei pyhätöntä viikkoa.

    Leave a comment:


  • Gräns
    replied
    Originally posted by Station View Post
    195tkm oli ajettu kun meni. Aika vaimeana ulinana alkoi, ei pähemmin täristänyt. Ulina voimistui nopeasti ja huonossa kunnossa laakeri oli jo vaihdettaessa.
    Ok homma. Mitäs merkkiä kannattaa laittaa tilalle ? Orgista marmorilta vain onko laadukasta tarvikenapaa? Jännä että ei tosiaan lämpee eikä kädellä saa tuntumaa, mutta ulina on voimistunut päivä päivältä.

    Leave a comment:


  • Station
    replied
    Laakeri

    Originally posted by Gräns View Post
    Missä kilometreissä näistä on pyöränlaakereita menny ? Ajettu 210tkm ja ihme humina kuuluu jo 50-60km/h vauhdissa ja erittäin selvänä uudella asvaltilla, joten poissulkisin renkaiden möykän. Pyörät ilmassa ei kuitenkaan ole tuntuvaa väljää ja pyörää pyörittämällä ei saa jouseen mitään värinää aikaan? Rattia vauhdissa kääntäessä tuntuu pieni värinä ja ääni ehkä hieman muuttuu, eikö tuo aika selvä laakerivika ole ?
    195tkm oli ajettu kun meni. Aika vaimeana ulinana alkoi, ei pähemmin täristänyt. Ulina voimistui nopeasti ja huonossa kunnossa laakeri oli jo vaihdettaessa.

    Leave a comment:


  • Gräns
    replied
    Missä kilometreissä näistä on pyöränlaakereita menny ? Ajettu 210tkm ja ihme humina kuuluu jo 50-60km/h vauhdissa ja erittäin selvänä uudella asvaltilla, joten poissulkisin renkaiden möykän. Pyörät ilmassa ei kuitenkaan ole tuntuvaa väljää ja pyörää pyörittämällä ei saa jouseen mitään värinää aikaan? Rattia vauhdissa kääntäessä tuntuu pieni värinä ja ääni ehkä hieman muuttuu, eikö tuo aika selvä laakerivika ole ?

    Leave a comment:


  • Palomies
    replied
    Originally posted by iKivi View Post
    Onko mitään järkeä ostaa tuota kaksilitraista f11? Samaan rahaan saisi ainakin 525d alkupäästä, nämä vissiin olivat kuitenkin vielä kuutoskoneella. Olen aina karttanut noita neloskoneita, ja nyt vaimo iski silmänsä erääseen strattimoottoriin Ja olikos näissä ketju moottorin etu vai takaosassa?
    Investoi se 3.0 koneella oleva 525D. Kierrä kaukaa 2.0 moottorit. Varsinkin jos maksat autoilun itse, kuten itse joudun maksamaan niin ei ole varaa ostaa huonoa ja tietoista riskiä. Toki näissä 3.0 koneissakin voi olla ongelmia.

    Siksi itse koittanut ennakoida.
    -Egr poistettu
    -Eko koodattu pois, nyt lataa akun 100%
    -Start stop pois käytöstä

    Lisää suunnitteilla, öljynvaihto 15 tkm välein, vaihteiston äöljyn vaihto

    Leave a comment:


  • iKivi
    replied
    Onko mitään järkeä ostaa tuota kaksilitraista f11? Samaan rahaan saisi ainakin 525d alkupäästä, nämä vissiin olivat kuitenkin vielä kuutoskoneella. Olen aina karttanut noita neloskoneita, ja nyt vaimo iski silmänsä erääseen strattimoottoriin Ja olikos näissä ketju moottorin etu vai takaosassa?

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Tuo EGR-coolerin vuoto on vissiin aika yleinen vika? Onnistuuko ko. jäähdytintä ohittaa jotenkin, joskun egr-itsessään on ohjelmallisesti poistettu käytöstä?

    Leave a comment:


  • lnaukkar
    replied
    Auton vaihdon jälkeen voikin raportoida kaikki viat ja ongelmat, eli F11 520dA x-drive B47-koneella vuosimallia 2015:
    - EGR-venttiili rikki 35 000 kilsan kohdilla

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    EGR venttiili on kanssa tyyppivika koko keksintö

    Leave a comment:


  • akzuh
    replied
    Originally posted by Hemu__ View Post
    Onko yhtään vikoja ollut noissa aktiivisissa kallistuksenvakaajissa tai EDC-iskareissa? Entäpäs aktiiviohjaus?

    Menossa maanantaina katsomaan autoa Saksasta josta nuo varusteet löytyy ja hieman mietityttää niiden kestävyys? Autolla ajettu hieman alle 200tkm. :think

    Originally posted by Boiga View Post
    Ei vitonen mutta seiskassa kokemusta kahdesta, toinen yli 200 menty ja toinen noin 250 ja edc iskunvaimennus toimii madallus jousista huolimatta todella hyvin ja molemmissa kaikki tolpat alkuperäisiä. Myös nelipyörä ohjaus molemmissa ja tuossa enemmän ajetussa oli takapyörien servo rikki 20t km kun jumitti mutta uuden osan vaihto ja rokkaa (900 euroa). Mulla ei ole ongelmia vielä ollut ja 214000 ajettu. Mulla naputtaa rattiin ja myös lukenut että enemmän ominaisuus, joutuu aika kalliita osia vaihtaa eikä silti välttämättä kauaa ole naputus pois. Noita tandem ohjaustehostin pumppuja mennyt muttei vielä itsellä kokemusta. Sekin toki vain 600 euron osa ettei mikään hävyttömän hintainen jos hajoaa.

    Ja pihassa mulla vitonen farkku jossa neliveto eikä noita alustan tai ohjauksen varusteita niin onhan noi vaan oikeasti hyviä varusteita kun pystyy vertaamaan. Pärjää toki ilmankin mutta en itse pelkäisi niiden hajoamista.
    Tosiaan kokemusta äffä seiskasta, ettei vitosesta mutta nuo ovat kyllä hyvin pitkälti samoja vehkeitä. Ei tosiaan ongelmia ollut EDC kanssa, autolla menty 252 ja toimii kuten pitääkin. -50mm madallus autossa ja jäykkyys säädöt pelaa hienosti.

    Ainut ongelma ollut tuon nelipyörä ohjauksen kanssa kun takapyörien servo meni vikatilaan kun käänsi kaikki muistaakseni oikealle ja suoristi, eikä tätäkään joka kerta. Vikakoodia luettaessa sanoi, että olisi mennyt ns asteikon ylitse ja jätti renkaat hieman linkkuun. Suoristi kyllä renkaat hetkessä ja vikakoodit poistui idrivestä. Tuli ajettua reipas 20tkm, eikä siis sinäsä vaikuttanut mihinkään kuin se ärsyttävä plim ääni.

    Uusi osa paikalle ja kovaa ajoa, uusi osa löytyi etuisesti ~900e hintaan ulkomailta. Suomessa tuon osan hinta oli jotain 1400-1500 euroa uutena. Foorumeita ja autojen myynti ilmoituksia lukiessa saanut todeta, että tuo on vissiin suht yleinen vika kun monessa ollut tuota vikaa ja myynti ilmoituksissa lukee, että vaihdettu kyseinen osa.

    Uskaltaa ostaa tuollaisen, kokeilee testi lenkillä vain kääntää kaikki laidasta laitaan ja pyöriä ja suoristaa ratti.

    Leave a comment:


  • polkuauto
    replied
    Eiköhän se tuo ollut. En vaan tajunnut kokeilla rattia, sillä ajattelin äänen tulevan automaattilaatikosta, sillä se kuului tosiaan juuri kun auto oli pysähtymässä. Hyvä kuitenkin tietää, ettei asian takia tarvitse menettää yöuniaan, vaikka vähän allerginen kaikelle ylimääräiselle ääntelylle onkin!

    Leave a comment:

Working...
X