F10/11 tyyppiviat
Collapse
X
-
Originally posted by Gräns View PostOk homma. Mitäs merkkiä kannattaa laittaa tilalle ? Orgista marmorilta vain onko laadukasta tarvikenapaa? Jännä että ei tosiaan lämpee eikä kädellä saa tuntumaa, mutta ulina on voimistunut päivä päivältä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Gräns View PostMissä kilometreissä näistä on pyöränlaakereita menny ? Ajettu 210tkm ja ihme humina kuuluu jo 50-60km/h vauhdissa ja erittäin selvänä uudella asvaltilla, joten poissulkisin renkaiden möykän. Pyörät ilmassa ei kuitenkaan ole tuntuvaa väljää ja pyörää pyörittämällä ei saa jouseen mitään värinää aikaan? Rattia vauhdissa kääntäessä tuntuu pieni värinä ja ääni ehkä hieman muuttuu, eikö tuo aika selvä laakerivika ole ?
Kestävyys varmaan aika yksilöllistä. Joskus kestää laakerit maailman tappiin asti ja joskus ei pyhätöntä viikkoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Station View Post195tkm oli ajettu kun meni. Aika vaimeana ulinana alkoi, ei pähemmin täristänyt. Ulina voimistui nopeasti ja huonossa kunnossa laakeri oli jo vaihdettaessa.
Leave a comment:
-
-
Laakeri
Originally posted by Gräns View PostMissä kilometreissä näistä on pyöränlaakereita menny ? Ajettu 210tkm ja ihme humina kuuluu jo 50-60km/h vauhdissa ja erittäin selvänä uudella asvaltilla, joten poissulkisin renkaiden möykän. Pyörät ilmassa ei kuitenkaan ole tuntuvaa väljää ja pyörää pyörittämällä ei saa jouseen mitään värinää aikaan? Rattia vauhdissa kääntäessä tuntuu pieni värinä ja ääni ehkä hieman muuttuu, eikö tuo aika selvä laakerivika ole ?
Leave a comment:
-
-
Missä kilometreissä näistä on pyöränlaakereita menny ? Ajettu 210tkm ja ihme humina kuuluu jo 50-60km/h vauhdissa ja erittäin selvänä uudella asvaltilla, joten poissulkisin renkaiden möykän. Pyörät ilmassa ei kuitenkaan ole tuntuvaa väljää ja pyörää pyörittämällä ei saa jouseen mitään värinää aikaan? Rattia vauhdissa kääntäessä tuntuu pieni värinä ja ääni ehkä hieman muuttuu, eikö tuo aika selvä laakerivika ole ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by iKivi View PostOnko mitään järkeä ostaa tuota kaksilitraista f11? Samaan rahaan saisi ainakin 525d alkupäästä, nämä vissiin olivat kuitenkin vielä kuutoskoneella. Olen aina karttanut noita neloskoneita, ja nyt vaimo iski silmänsä erääseen strattimoottoriinJa olikos näissä ketju moottorin etu vai takaosassa?
Siksi itse koittanut ennakoida.
-Egr poistettu
-Eko koodattu pois, nyt lataa akun 100%
-Start stop pois käytöstä
Lisää suunnitteilla, öljynvaihto 15 tkm välein, vaihteiston äöljyn vaihto
Leave a comment:
-
-
Onko mitään järkeä ostaa tuota kaksilitraista f11? Samaan rahaan saisi ainakin 525d alkupäästä, nämä vissiin olivat kuitenkin vielä kuutoskoneella. Olen aina karttanut noita neloskoneita, ja nyt vaimo iski silmänsä erääseen strattimoottoriinJa olikos näissä ketju moottorin etu vai takaosassa?
Leave a comment:
-
-
Tuo EGR-coolerin vuoto on vissiin aika yleinen vika? Onnistuuko ko. jäähdytintä ohittaa jotenkin, joskun egr-itsessään on ohjelmallisesti poistettu käytöstä?
Leave a comment:
-
-
Auton vaihdon jälkeen voikin raportoida kaikki viat ja ongelmat, eli F11 520dA x-drive B47-koneella vuosimallia 2015:
- EGR-venttiili rikki 35 000 kilsan kohdilla
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostOnko yhtään vikoja ollut noissa aktiivisissa kallistuksenvakaajissa tai EDC-iskareissa? Entäpäs aktiiviohjaus?
Menossa maanantaina katsomaan autoa Saksasta josta nuo varusteet löytyy ja hieman mietityttää niiden kestävyys? Autolla ajettu hieman alle 200tkm. :think
Originally posted by Boiga View PostEi vitonen mutta seiskassa kokemusta kahdesta, toinen yli 200 menty ja toinen noin 250 ja edc iskunvaimennus toimii madallus jousista huolimatta todella hyvin ja molemmissa kaikki tolpat alkuperäisiä. Myös nelipyörä ohjaus molemmissa ja tuossa enemmän ajetussa oli takapyörien servo rikki 20t km kun jumitti mutta uuden osan vaihto ja rokkaa (900 euroa). Mulla ei ole ongelmia vielä ollut ja 214000 ajettu. Mulla naputtaa rattiin ja myös lukenut että enemmän ominaisuus, joutuu aika kalliita osia vaihtaa eikä silti välttämättä kauaa ole naputus pois. Noita tandem ohjaustehostin pumppuja mennyt muttei vielä itsellä kokemusta. Sekin toki vain 600 euron osa ettei mikään hävyttömän hintainen jos hajoaa.
Ja pihassa mulla vitonen farkku jossa neliveto eikä noita alustan tai ohjauksen varusteita niin onhan noi vaan oikeasti hyviä varusteita kun pystyy vertaamaan. Pärjää toki ilmankin mutta en itse pelkäisi niiden hajoamista.
Ainut ongelma ollut tuon nelipyörä ohjauksen kanssa kun takapyörien servo meni vikatilaan kun käänsi kaikki muistaakseni oikealle ja suoristi, eikä tätäkään joka kerta. Vikakoodia luettaessa sanoi, että olisi mennyt ns asteikon ylitse ja jätti renkaat hieman linkkuun. Suoristi kyllä renkaat hetkessä ja vikakoodit poistui idrivestä. Tuli ajettua reipas 20tkm, eikä siis sinäsä vaikuttanut mihinkään kuin se ärsyttävä plim ääni.
Uusi osa paikalle ja kovaa ajoa, uusi osa löytyi etuisesti ~900e hintaan ulkomailta. Suomessa tuon osan hinta oli jotain 1400-1500 euroa uutena. Foorumeita ja autojen myynti ilmoituksia lukiessa saanut todeta, että tuo on vissiin suht yleinen vika kun monessa ollut tuota vikaa ja myynti ilmoituksissa lukee, että vaihdettu kyseinen osa.
Uskaltaa ostaa tuollaisen, kokeilee testi lenkillä vain kääntää kaikki laidasta laitaan ja pyöriä ja suoristaa ratti.
Leave a comment:
-
-
Eiköhän se tuo ollut. En vaan tajunnut kokeilla rattia, sillä ajattelin äänen tulevan automaattilaatikosta, sillä se kuului tosiaan juuri kun auto oli pysähtymässä. Hyvä kuitenkin tietää, ettei asian takia tarvitse menettää yöuniaan, vaikka vähän allerginen kaikelle ylimääräiselle ääntelylle onkin!
Leave a comment:
-
Leave a comment: