Originally posted by Raimo Miettinen
View Post
F10/11 tyyppiviat
Collapse
X
-
-
-
A-katsastuksen vikatilastoissa viime vuonna 5-sarjalainen on selvästi heikoimmin hyväksytyssä neljänneksessä. Syitä: Etuakselisto, Ohjauslaitteet. Toisaalta näillä myös ajetaan keskimääräistä enemmän.
Leave a comment:
-
-
Onneksi sentään suurin osa näistä ongelmista on täysin vältettävisssä ostamalla takavetoinen bensiinikäyttöinen vaparikutonen.
Harmi vain että ovat verraten harvinaisia ja monesti hyvin kehnosti varusteltuja...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostRehellisyyden nimissä on kyllä myönnettävä, että BMW ei tarjoa samanlaista luotettavuutta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by paavju View PostTotta puhut, lupa on odottaa. Monta onko tietoa paljonko mitäkin vikaa per kilometri on korjattu? Netissä yhdenkin vian hehkutus saa aikaan paljon julkisuutta. Kaverilla meni Audin 1.8 TFSI kone täysin uusiksi, männät soikeena, sylinteriputket melkein samaa, vaihdelaatikko paskana, jakolaatikko samoin, jatkanko vielä. Kilsoja 88 tkm kun vika "myönnettiin". En netistäkään hirveestil löydä samoja vikoja F10:n osalta. Ja jos vertaa Audi A6, niin F10 on myynyt hemmetin paljon enemmän, eli vikaistoria pitäisi suhteuttaa. Pidän edelleen käsitykseni siitä, että F10 on luokassaan yksi parhaista ellei paras kulkine.
Vetareiden kumit on varmaan huono vertauskohta; vrt.korttelitaksi tai kaupparatsu joka vetää suoria teitä.
VAG laitteisiin mielestäni aika turha vertailla kun ovat tällä hetkellä niitä epäluotettavimpia tai ainakin yksi epäluotettavimmista. TSI koneiden jakopäät ja DSG vaihteistot porsii melko tiuhaan. 1ltr/1000km on vielä valmistajan mukaan ihan ok öljynkulutus.. Kyllähän BMW:lläkin on ongelmia 2 litraisten bensojen ja diiseleiden jakopäiden kanssa, mutta ei samassa mittakaavassa kuin VAG konsernilla. Ennen Opelille naurettiin, mutta kyllä nykyisin Oopelin laatu on paljon edellä VAG konsernia. Toki VAG konsernilta löytyy toimiviakin malleja, mutta ne eniten myyvät pikkukoneet on kyllä melkoisia murheen kryynejä. Muut kuin merkkiliike ei näitä ongelma malleja ota mielellään vaihdossa tai jos ottaa, niin se kyllä huomiodaan hyvityshinnassa.
BMW valitsin itse ihan sen takia, että esim. Toyota ei tarjoa samanlaista ajonautintoa. Rehellisyyden nimissä on kyllä myönnettävä, että BMW ei tarjoa samanlaista luotettavuutta. Jatkossakin aion kyllä ajaa BMW:llä, mutta rehellisesti sanottuna on myönnettävä, että luotettavuus ei ole sillä tasolla, mitä toivoisin. Mielestäni ei ole hyväksyttävää, että F10 maksaa 2-4 kertaa enemmän kuin avensis, mutta samat osat jotka siinä avensiksessa kestää, hajoavat F10:ssä. Toki BMW:ssä on paljon enemmän vikakohteita, kun on varusteitakin paljon enemmän, mutta tuollaiset perusasiat kuten vetarien suojakumien pitäisi kyllä kestää yhtä pitkään. Toki menee näissä paljon muitakin kuten perän ilmapusseja, mutta näitä ei taas hirveän monesta muusta perusautosta löydy, joten näitä on hieman hankala vertailla. Kun lukee tätäkin keskustelua, niin aika pienillä kilometreillä tulee paljon sellaisia vikoja, joita ei tämän hintaisessa autossa pitäisi tulla.
Tämä on toki vain minun mielipide, mutta ongelmia ei mielestäni pidä lakaista maton alle. Tuskin kenelläkään muulla kuin BMW:llä on tietoa paljonko näitä on korjattu per kilometri.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostSen verran pieniä ajosuoritteita, että jos noita kilometrejä ei kestä niin aika heikko on laatu. Monet viat kuitenkin tuntuvat alkavan vaivata 100tkm jälkeen näissä. Kun katsoo mitä auto maksaa, kyllä toivoisi, että auto kestäisi kasassa pidempään kuin 100tkm asti. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka nuo nelivetojen etuvetarin suojakumit, näissä kestävät ~100tkm. Hieman kumma kun monissa puolet halvemmissa autoissa kestävät sen ~200-300tkm/~15v. Ei tuossa paljon muuta selitystä löydy kuin huono laatu/suunnittelu. Mikäli ajaa huoltojen välissä sen ~30tkm, niin helposti ehtii suojakumi hajota ja heikka päästä niveleen -> vetari vaihtoon. Vetari on sitten kuitenkin sen ~1k€/kpl, joten ei ihan halpaa lystiä.
Vetareiden kumit on varmaan huono vertauskohta; vrt.korttelitaksi tai kaupparatsu joka vetää suoria teitä.Last edited by paavju; 26-10-2016, 20:44.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by paavju View PostEkalla F10:llä 90 tkm (uudesta) ilman vian häivääkään, nyt F10 520xda my 15 (menee vuodenvaihteessa vaihtoon X3:een) uudesta 40 tkm, ei vian vikaa siinäkään. En tiedä 200-300 tkm ajetuista, mutta aika rohkeita yleistyksiä F10 vioista. Audi -foorumeilta voi hakea vertailukohtaa. Automyyjiä kuunnellessa F10 ei ole ongelma, jonkun muun konsernin vehkeet voi olla. Viatonta merkkiä ei olekaan, mutta olihan näkemyksiä nuokin.
Leave a comment:
-
-
Ekalla F10:llä 90 tkm (uudesta) ilman vian häivääkään, nyt F10 520xda my 15 (menee vuodenvaihteessa vaihtoon X3:een) uudesta 40 tkm, ei vian vikaa siinäkään. En tiedä 200-300 tkm ajetuista, mutta aika rohkeita yleistyksiä F10 vioista. Audi -foorumeilta voi hakea vertailukohtaa. Automyyjiä kuunnellessa F10 ei ole ongelma, jonkun muun konsernin vehkeet voi olla. Viatonta merkkiä ei olekaan, mutta olihan näkemyksiä nuokin.
Leave a comment:
-
-
Ei kun vaan Bemareita vikalistat teipattuna marmoriliikkeiden eteen parkkiin
Leave a comment:
-
-
Sen kymmenisen sivua lisää tätä threadia seuranneena on pakko kanssa todeta, että laadullisesti tuntuisi F-sarjan vitonen olevan ihan paskaa. Ei mulla ainakaan ole rahaa eikä edes huumoria laittaa sellaista 40k€ käytettyyn autoon jossa laukeilee sellaiset mestat mitkä ei vaan saisi noin matalilla ajosuoritteilla hajota. Uuteenhan ei fyrkkaa ole, mutta kokemusta on kolmen edellisen korimallin vitosista ja ei ne kyllä tällaisia pommeja ole ollut vaikka ongelmattomia niistäkään ei ole yksikään ollut. Alkaa jo pikkuhiljaa muistuttaa VAG konsernin "laatua" tämä BMW:n meininki. Niistä tuli aikoinaan vaihdettua pois kun uutena ostettu auto rupesi aiheuttamaan useamman tuhannen euron remontteja siinä vähän yli 100tkm kohdalla. Takuukorjauksissakin sai käyttää useamman kerran.
Kian laadusta sen verran, että useammalla duunikaverilla sellainen on. On uutena ostettua ja käytettynä ostettua, ja yksikään ei aikaansa pajalla perus huoltoja enempää vietä. Mätänee varmasti ihan just yhtä hektisesti kuin kaikki muutkin riisikupit, mutta toimii. Ei ole ajamisen fiilistä, dynamiikkaa, yksisarvisen nahkaa mutta toimii. Emokonsernin i30 veti parhaimman ikinä 100tkm kestotestin tuloksen Autobildissä, että kai ne Baijerilaiset herrasinsinöörit vois sitten vaikka lähteä kaukoitään oppiin vähäksi aikaa että onnistuisi taas tehdä teknisesti kestävä ja luotettava kulkine?
Mulla oli joskus duuniautona melkein pakasta vedetty Toyota Corolla Verso "hienolla" D4D 2.2L diesel koneella. Sen verta vitutti sillä joka päivä ajaa, että piti ostaa E34 525TDSa jolla oli ajettu ujot 380tkm ja ajaminen oli paljon parempaa sielun kannalta. Toki sitä sai ruuvata ihan simona, mutta sen vanhan kuuhun ja takaisin ajetun katiskan kohdalla pajoittamisen määrä oli aivan ymmärrettävää. Näitten uusien kohdalla ei. Varsinkaan jos vähän ali/yli satkun ajosuoritteella rupee mestat porsimaan huolella. Termarin vaihto 100tkm kohtaa mun kirjoissa vielä suht ok, jakolaatikko ei missään nimessä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostTotta kai on, Kia, Toyota ja Opel. Muitakin löytyy varmasti, mutta kyllähän tässäkin luetellut viat vaikuttavat täysin tarpeettomilta auton, joka maksaa puolen sataa tuhatta euroa? Fiilis? Ajettavuus?
a) Mitä ihmeen syitä ne ovat ovat hyväksyä laaduttomuutta ja
b) tarkoittaa se muka sitä, että ajettavuus ja "fiilis" eivät sovi samaan autoon laadun kanssa?
Se, että tämänhetkisenä autona ja seuraavana tulee olemaan liian kallis bemari, ei ikimaailmassa saa hyväksymään muuta kuin parhainta mahdollista laatua ja toimivaa jälkimarkkinointa. Kyllä sen verran pitää rahoilleen pystyä saamaan vastinetta koska kyse ei ole mistään muusta kuin valinnoista. Jos bemari ei pysty tekemään laatua tai pysymään muiden tehtaiden tasolla, on se sanottava ääneen. Ei, huudettava.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juhaska View PostTämäkään ei ole provo, mutta välillä tulee mietittyä, että onko enää hyvälaatuisia autoja yleensäkkään?
Laadukkaan tuntuisia kyllä, mutta kivahan se on puhvelin nahoilla istua ja odottaa autolle hinuria, kun taas tuli stoppi matkantekoon.
a) Mitä ihmeen syitä ne ovat ovat hyväksyä laaduttomuutta ja
b) tarkoittaa se muka sitä, että ajettavuus ja "fiilis" eivät sovi samaan autoon laadun kanssa?
Se, että tämänhetkisenä autona ja seuraavana tulee olemaan liian kallis bemari, ei ikimaailmassa saa hyväksymään muuta kuin parhainta mahdollista laatua ja toimivaa jälkimarkkinointa. Kyllä sen verran pitää rahoilleen pystyä saamaan vastinetta koska kyse ei ole mistään muusta kuin valinnoista. Jos bemari ei pysty tekemään laatua tai pysymään muiden tehtaiden tasolla, on se sanottava ääneen. Ei, huudettava.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostAnteeksi jos provosoin, mutta väittääkö joku oikeasti etteivät nämä ole melko huonolaatuisia autoja? Tuntuu tulevan melko pitkä lista vikoja mitä ei saisi tulla alle 300tkm ajolla.
Tämäkään ei ole provo, mutta välillä tulee mietittyä, että onko enää hyvälaatuisia autoja yleensäkkään?
Laadukkaan tuntuisia kyllä, mutta kivahan se on puhvelin nahoilla istua ja odottaa autolle hinuria, kun taas tuli stoppi matkantekoon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jämerä View PostNo laadusta en tiedä?Mutta hyvä fiilis itsellä tulee joka kerta kun istun autooni.Ja jos vertaa mun kesä autooni Jaguar XJ40 3.6 -89 tai johonkin ysäri kippoon. Niin eiköhän nykyisen auton avaimestakin löydy enemmän älyä ja toimintoja kun noista vanhuksista yhteensä?Mutta vikakohteita myös enemmän?Elämä on valintoja täynnä näillä mennäänLast edited by BMW_Harrastaja; 22-10-2016, 20:13.
Leave a comment:
-
Leave a comment: