F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Raimo Miettinen View Post
    https://www.a-katsastus.fi/vikatilasto

    A-katsastuksen vikatilastoissa viime vuonna 5-sarjalainen on selvästi heikoimmin hyväksytyssä neljänneksessä. Syitä: Etuakselisto, Ohjauslaitteet. Toisaalta näillä myös ajetaan keskimääräistä enemmän.
    No nämä katsastustilastot ovat ihan oma lukunsa...ne kun eivät kerro autoista mitään vaan enemmänkin omistajista...joten niitä nyt ei kannata tässä yhteydessä tuijottaa...

    Leave a comment:


  • Raimo Miettinen
    replied


    A-katsastuksen vikatilastoissa viime vuonna 5-sarjalainen on selvästi heikoimmin hyväksytyssä neljänneksessä. Syitä: Etuakselisto, Ohjauslaitteet. Toisaalta näillä myös ajetaan keskimääräistä enemmän.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Onneksi sentään suurin osa näistä ongelmista on täysin vältettävisssä ostamalla takavetoinen bensiinikäyttöinen vaparikutonen.

    Harmi vain että ovat verraten harvinaisia ja monesti hyvin kehnosti varusteltuja...

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Rehellisyyden nimissä on kyllä myönnettävä, että BMW ei tarjoa samanlaista luotettavuutta.
    Menee jutusteluksi, mutta et ole ajatustesi kanssa ihan yksin. Vastaavaa on ruodittu jo aiemminkin mm. täällä ja havaintoja yritetty tuottaa myös vertailukelpoiseen muotoon. "The Ultimate Payment Machine?"

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by paavju View Post
    Totta puhut, lupa on odottaa. Monta onko tietoa paljonko mitäkin vikaa per kilometri on korjattu? Netissä yhdenkin vian hehkutus saa aikaan paljon julkisuutta. Kaverilla meni Audin 1.8 TFSI kone täysin uusiksi, männät soikeena, sylinteriputket melkein samaa, vaihdelaatikko paskana, jakolaatikko samoin, jatkanko vielä. Kilsoja 88 tkm kun vika "myönnettiin". En netistäkään hirveestil löydä samoja vikoja F10:n osalta. Ja jos vertaa Audi A6, niin F10 on myynyt hemmetin paljon enemmän, eli vikaistoria pitäisi suhteuttaa. Pidän edelleen käsitykseni siitä, että F10 on luokassaan yksi parhaista ellei paras kulkine.

    Vetareiden kumit on varmaan huono vertauskohta; vrt.korttelitaksi tai kaupparatsu joka vetää suoria teitä.
    Toki F10 on hyvä autona, mutta laatu jättää mielestäni kyllä paljon vielä toivomisen varaa. Tästä keskustelusta kun katsot, niin enemmän sääntö kuin poikkeus, että nuo etuvetarien suojakumit menee siellä ~100 tkm tienoilla. Mielestäni juuri tälläisten osien kestoa on helpoin vertailla, koska näissä nyt ei ole suurta eroa onko kyseessä Toyota vai BMW. Muutenkin osa on niin yksinkertainen, että luulisi BMW tapaisen autonvalmistajan osaavan tehdä siitä yhtä kestävän kuin vaikka Toyota.

    VAG laitteisiin mielestäni aika turha vertailla kun ovat tällä hetkellä niitä epäluotettavimpia tai ainakin yksi epäluotettavimmista. TSI koneiden jakopäät ja DSG vaihteistot porsii melko tiuhaan. 1ltr/1000km on vielä valmistajan mukaan ihan ok öljynkulutus.. Kyllähän BMW:lläkin on ongelmia 2 litraisten bensojen ja diiseleiden jakopäiden kanssa, mutta ei samassa mittakaavassa kuin VAG konsernilla. Ennen Opelille naurettiin, mutta kyllä nykyisin Oopelin laatu on paljon edellä VAG konsernia. Toki VAG konsernilta löytyy toimiviakin malleja, mutta ne eniten myyvät pikkukoneet on kyllä melkoisia murheen kryynejä. Muut kuin merkkiliike ei näitä ongelma malleja ota mielellään vaihdossa tai jos ottaa, niin se kyllä huomiodaan hyvityshinnassa.

    BMW valitsin itse ihan sen takia, että esim. Toyota ei tarjoa samanlaista ajonautintoa. Rehellisyyden nimissä on kyllä myönnettävä, että BMW ei tarjoa samanlaista luotettavuutta. Jatkossakin aion kyllä ajaa BMW:llä, mutta rehellisesti sanottuna on myönnettävä, että luotettavuus ei ole sillä tasolla, mitä toivoisin. Mielestäni ei ole hyväksyttävää, että F10 maksaa 2-4 kertaa enemmän kuin avensis, mutta samat osat jotka siinä avensiksessa kestää, hajoavat F10:ssä. Toki BMW:ssä on paljon enemmän vikakohteita, kun on varusteitakin paljon enemmän, mutta tuollaiset perusasiat kuten vetarien suojakumien pitäisi kyllä kestää yhtä pitkään. Toki menee näissä paljon muitakin kuten perän ilmapusseja, mutta näitä ei taas hirveän monesta muusta perusautosta löydy, joten näitä on hieman hankala vertailla. Kun lukee tätäkin keskustelua, niin aika pienillä kilometreillä tulee paljon sellaisia vikoja, joita ei tämän hintaisessa autossa pitäisi tulla.

    Tämä on toki vain minun mielipide, mutta ongelmia ei mielestäni pidä lakaista maton alle. Tuskin kenelläkään muulla kuin BMW:llä on tietoa paljonko näitä on korjattu per kilometri.

    Leave a comment:


  • paavju
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Sen verran pieniä ajosuoritteita, että jos noita kilometrejä ei kestä niin aika heikko on laatu. Monet viat kuitenkin tuntuvat alkavan vaivata 100tkm jälkeen näissä. Kun katsoo mitä auto maksaa, kyllä toivoisi, että auto kestäisi kasassa pidempään kuin 100tkm asti. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka nuo nelivetojen etuvetarin suojakumit, näissä kestävät ~100tkm. Hieman kumma kun monissa puolet halvemmissa autoissa kestävät sen ~200-300tkm/~15v. Ei tuossa paljon muuta selitystä löydy kuin huono laatu/suunnittelu. Mikäli ajaa huoltojen välissä sen ~30tkm, niin helposti ehtii suojakumi hajota ja heikka päästä niveleen -> vetari vaihtoon. Vetari on sitten kuitenkin sen ~1k€/kpl, joten ei ihan halpaa lystiä.
    Totta puhut, lupa on odottaa. Monta onko tietoa paljonko mitäkin vikaa per kilometri on korjattu? Netissä yhdenkin vian hehkutus saa aikaan paljon julkisuutta. Kaverilla meni Audin 1.8 TFSI kone täysin uusiksi, männät soikeena, sylinteriputket melkein samaa, vaihdelaatikko paskana, jakolaatikko samoin, jatkanko vielä. Kilsoja 88 tkm kun vika "myönnettiin". En netistäkään hirveestil löydä samoja vikoja F10:n osalta. Ja jos vertaa Audi A6, niin F10 on myynyt hemmetin paljon enemmän, eli vikaistoria pitäisi suhteuttaa. Pidän edelleen käsitykseni siitä, että F10 on luokassaan yksi parhaista ellei paras kulkine.

    Vetareiden kumit on varmaan huono vertauskohta; vrt.korttelitaksi tai kaupparatsu joka vetää suoria teitä.
    Last edited by paavju; 26-10-2016, 20:44.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by paavju View Post
    Ekalla F10:llä 90 tkm (uudesta) ilman vian häivääkään, nyt F10 520xda my 15 (menee vuodenvaihteessa vaihtoon X3:een) uudesta 40 tkm, ei vian vikaa siinäkään. En tiedä 200-300 tkm ajetuista, mutta aika rohkeita yleistyksiä F10 vioista. Audi -foorumeilta voi hakea vertailukohtaa. Automyyjiä kuunnellessa F10 ei ole ongelma, jonkun muun konsernin vehkeet voi olla. Viatonta merkkiä ei olekaan, mutta olihan näkemyksiä nuokin.
    Sen verran pieniä ajosuoritteita, että jos noita kilometrejä ei kestä niin aika heikko on laatu. Monet viat kuitenkin tuntuvat alkavan vaivata 100tkm jälkeen näissä. Kun katsoo mitä auto maksaa, kyllä toivoisi, että auto kestäisi kasassa pidempään kuin 100tkm asti. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka nuo nelivetojen etuvetarin suojakumit, näissä kestävät ~100tkm. Hieman kumma kun monissa puolet halvemmissa autoissa kestävät sen ~200-300tkm/~15v. Ei tuossa paljon muuta selitystä löydy kuin huono laatu/suunnittelu. Mikäli ajaa huoltojen välissä sen ~30tkm, niin helposti ehtii suojakumi hajota ja heikka päästä niveleen -> vetari vaihtoon. Vetari on sitten kuitenkin sen ~1k€/kpl, joten ei ihan halpaa lystiä.

    Leave a comment:


  • paavju
    replied
    Ekalla F10:llä 90 tkm (uudesta) ilman vian häivääkään, nyt F10 520xda my 15 (menee vuodenvaihteessa vaihtoon X3:een) uudesta 40 tkm, ei vian vikaa siinäkään. En tiedä 200-300 tkm ajetuista, mutta aika rohkeita yleistyksiä F10 vioista. Audi -foorumeilta voi hakea vertailukohtaa. Automyyjiä kuunnellessa F10 ei ole ongelma, jonkun muun konsernin vehkeet voi olla. Viatonta merkkiä ei olekaan, mutta olihan näkemyksiä nuokin.

    Leave a comment:


  • Smistik
    replied
    Ei kun vaan Bemareita vikalistat teipattuna marmoriliikkeiden eteen parkkiin

    Leave a comment:


  • Macke
    replied
    Sen kymmenisen sivua lisää tätä threadia seuranneena on pakko kanssa todeta, että laadullisesti tuntuisi F-sarjan vitonen olevan ihan paskaa. Ei mulla ainakaan ole rahaa eikä edes huumoria laittaa sellaista 40k€ käytettyyn autoon jossa laukeilee sellaiset mestat mitkä ei vaan saisi noin matalilla ajosuoritteilla hajota. Uuteenhan ei fyrkkaa ole, mutta kokemusta on kolmen edellisen korimallin vitosista ja ei ne kyllä tällaisia pommeja ole ollut vaikka ongelmattomia niistäkään ei ole yksikään ollut. Alkaa jo pikkuhiljaa muistuttaa VAG konsernin "laatua" tämä BMW:n meininki. Niistä tuli aikoinaan vaihdettua pois kun uutena ostettu auto rupesi aiheuttamaan useamman tuhannen euron remontteja siinä vähän yli 100tkm kohdalla. Takuukorjauksissakin sai käyttää useamman kerran.

    Kian laadusta sen verran, että useammalla duunikaverilla sellainen on. On uutena ostettua ja käytettynä ostettua, ja yksikään ei aikaansa pajalla perus huoltoja enempää vietä. Mätänee varmasti ihan just yhtä hektisesti kuin kaikki muutkin riisikupit, mutta toimii. Ei ole ajamisen fiilistä, dynamiikkaa, yksisarvisen nahkaa mutta toimii. Emokonsernin i30 veti parhaimman ikinä 100tkm kestotestin tuloksen Autobildissä, että kai ne Baijerilaiset herrasinsinöörit vois sitten vaikka lähteä kaukoitään oppiin vähäksi aikaa että onnistuisi taas tehdä teknisesti kestävä ja luotettava kulkine?

    Mulla oli joskus duuniautona melkein pakasta vedetty Toyota Corolla Verso "hienolla" D4D 2.2L diesel koneella. Sen verta vitutti sillä joka päivä ajaa, että piti ostaa E34 525TDSa jolla oli ajettu ujot 380tkm ja ajaminen oli paljon parempaa sielun kannalta. Toki sitä sai ruuvata ihan simona, mutta sen vanhan kuuhun ja takaisin ajetun katiskan kohdalla pajoittamisen määrä oli aivan ymmärrettävää. Näitten uusien kohdalla ei. Varsinkaan jos vähän ali/yli satkun ajosuoritteella rupee mestat porsimaan huolella. Termarin vaihto 100tkm kohtaa mun kirjoissa vielä suht ok, jakolaatikko ei missään nimessä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Totta kai on, Kia, Toyota ja Opel. Muitakin löytyy varmasti, mutta kyllähän tässäkin luetellut viat vaikuttavat täysin tarpeettomilta auton, joka maksaa puolen sataa tuhatta euroa? Fiilis? Ajettavuus?
    a) Mitä ihmeen syitä ne ovat ovat hyväksyä laaduttomuutta ja
    b) tarkoittaa se muka sitä, että ajettavuus ja "fiilis" eivät sovi samaan autoon laadun kanssa?

    Se, että tämänhetkisenä autona ja seuraavana tulee olemaan liian kallis bemari, ei ikimaailmassa saa hyväksymään muuta kuin parhainta mahdollista laatua ja toimivaa jälkimarkkinointa. Kyllä sen verran pitää rahoilleen pystyä saamaan vastinetta koska kyse ei ole mistään muusta kuin valinnoista. Jos bemari ei pysty tekemään laatua tai pysymään muiden tehtaiden tasolla, on se sanottava ääneen. Ei, huudettava.
    Olen samaa mieltä, että kun hinta on mitä on, niin luulisi sillä saavan parempaa laatua. Mainitaan nyt vaikka jakopää ongelmat. BMW on aikaisemmin onnistuneesti tehnyt kestäviä jakopäitä, mutta nyt osaan moottoreista ei tunnuta saavan millään aikaan kestävää jakopäätä. Ei vaikka vuosia on kulunut ja parannuksia on yritetty tehdä. Tälläiset ongelmat ei kyllä selity mitenkään sillä, että autoon on suunniteltu fiilistä. Lähinnä tulee mieleen, että suunnittelu vaiheessa on yritetty vaan säästää liikaa ja lopputulos on sitten heikko toteutus.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Totta kai on, Kia, Toyota ja Opel.
    Mikäs siitä Kia:sta niin laadukkaan tekee? Se että muutaman vuoden ikäisenä on niin laho että alustan tukirakenteet pettää niin että taka-akselistot tippuvat?

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by Juhaska View Post
    Tämäkään ei ole provo, mutta välillä tulee mietittyä, että onko enää hyvälaatuisia autoja yleensäkkään?

    Laadukkaan tuntuisia kyllä, mutta kivahan se on puhvelin nahoilla istua ja odottaa autolle hinuria, kun taas tuli stoppi matkantekoon.
    Totta kai on, Kia, Toyota ja Opel. Muitakin löytyy varmasti, mutta kyllähän tässäkin luetellut viat vaikuttavat täysin tarpeettomilta auton, joka maksaa puolen sataa tuhatta euroa? Fiilis? Ajettavuus?
    a) Mitä ihmeen syitä ne ovat ovat hyväksyä laaduttomuutta ja
    b) tarkoittaa se muka sitä, että ajettavuus ja "fiilis" eivät sovi samaan autoon laadun kanssa?

    Se, että tämänhetkisenä autona ja seuraavana tulee olemaan liian kallis bemari, ei ikimaailmassa saa hyväksymään muuta kuin parhainta mahdollista laatua ja toimivaa jälkimarkkinointa. Kyllä sen verran pitää rahoilleen pystyä saamaan vastinetta koska kyse ei ole mistään muusta kuin valinnoista. Jos bemari ei pysty tekemään laatua tai pysymään muiden tehtaiden tasolla, on se sanottava ääneen. Ei, huudettava.

    Leave a comment:


  • Juhaska
    replied
    Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
    Anteeksi jos provosoin, mutta väittääkö joku oikeasti etteivät nämä ole melko huonolaatuisia autoja? Tuntuu tulevan melko pitkä lista vikoja mitä ei saisi tulla alle 300tkm ajolla.

    Tämäkään ei ole provo, mutta välillä tulee mietittyä, että onko enää hyvälaatuisia autoja yleensäkkään?

    Laadukkaan tuntuisia kyllä, mutta kivahan se on puhvelin nahoilla istua ja odottaa autolle hinuria, kun taas tuli stoppi matkantekoon.

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Originally posted by jämerä View Post
    No laadusta en tiedä?Mutta hyvä fiilis itsellä tulee joka kerta kun istun autooni.Ja jos vertaa mun kesä autooni Jaguar XJ40 3.6 -89 tai johonkin ysäri kippoon. Niin eiköhän nykyisen auton avaimestakin löydy enemmän älyä ja toimintoja kun noista vanhuksista yhteensä?Mutta vikakohteita myös enemmän?Elämä on valintoja täynnä näillä mennään
    Tuo on totta, että hyvä fiilis noissa on ja hilavitkuttimia saa varmasti tarpeeksi, kun takoo rahaa tiskiin 100te, mutta ei se hirveästi naurata, jos vikaa alkaa ilmestyä. Eikä nyt ole edes siitä, että ne vitkuttimet vikaantuisivat, vaan aivan perusjutut, joiden pitäisi kestää. Mielellään sillä kalliilla autolla ajaisi huolettomia kilometrejä.
    Last edited by BMW_Harrastaja; 22-10-2016, 20:13.

    Leave a comment:

Working...
X