aikoinaan kun tälläistä F10 ostin oli ainut koeajamistani autoista tuo nykyinen joka ei jollain tapaa nypyttänyt tai tuttissut jarruttaessa, ihme kyllä olihan siinä palat ja raidetangonpäät aivan loppu.
mutta siis vaikuttaa omalla otannallani noin 5-6 yksilön kokemuksella enemmän säännöltä kuin poikkeukselta että F nypyttää jarruttaessa ja apukuskin penkin selkänoja tutisee 100km/h vauhdissa
Onkohan tää nyt jonkin sortin tyyppivika bemareissa vai mitäs Ongelmana siin auton tärinä jarruttaessa. Vauhtia reilut 80 km/h ja jos jarruttaa esim 30% voimalla, niin auto rupeaa nykimään vähän eteenpäin. Hankala selittää, mutta vielä hankalampi ongelma
Mitä nyt vähän lukenut niin kuluneet jarrulevyt kyseessä? Autolla ajettu 138k
Renkaina takana: Falken 275/40zR18 ja edessä 245/45zR18
Mä vaihdatin kuukausi sitten etujarruihin sekä palat että levyt uusiin kun herjasi paloista ja levyt olivat alle minimin. Eipä kyllä ollut mitään tärinöitä ennen vaihtoa. Mulla tosin mopo 520d joten voi olla erikokoiset levyt.
Onkohan tää nyt jonkin sortin tyyppivika bemareissa vai mitäs Ongelmana siin auton tärinä jarruttaessa. Vauhtia reilut 80 km/h ja jos jarruttaa esim 30% voimalla, niin auto rupeaa nykimään vähän eteenpäin. Hankala selittää, mutta vielä hankalampi ongelma
Mitä nyt vähän lukenut niin kuluneet jarrulevyt kyseessä? Autolla ajettu 138k
Renkaina takana: Falken 275/40zR18 ja edessä 245/45zR18
Nyt on noudettu tämä "Havanna-Brown" -yksilö saksasta ja autohan vastasi yleiskunnoltaan odotuksia. Ehkä jopa ylittikin ne. Ainoa pieni havaittu "kauneusvirhe" on lämpimänä aavistuksen ääntävä ohjaustehostimen hydraulipumppu, joka on ilmeisesti jonkinlainen tyyppivika näissä DynamicDrive-malleissa. Pumpun osanumerohan on uusiutunut jo kahdesti F10/F11 olemassaolon aikana. Näissähän todellakin näyttää olevan hydraulinen tehostajan pumppu, joka on jonkinlainen tandempumppu, joka osallistuu myös DynamicDriven toimintaan? En vaan ymmärrä vielä miten... Mutta jokatapauksessa pitää lämpimällä koneella aivan aavistuksenomaista ääntä.
Onko kellään muilla ollut näissä onglemia? Ja tartteeko pienen ääntelyn takia vielä heti alkaa uutta pumppua tilaamaan? Vonkuminen kuuluu melkeinpä sisälle selvimmin. Ulkona tuota ei edes kuule vaikka pelti olisi auki. Mahtaisiko tehostajan nesteiden vaihto auttaa asiaan? Vai onko vaan rahan ja ajan hukkaa?
Mulla vaihdettiin F01:n tandempumppu uuteen. Se löi herjat tauluun, kun tuli pakkaset. Taisi maksaa parisen tonttua + työt.
Nyt on noudettu tämä "Havanna-Brown" -yksilö saksasta ja autohan vastasi yleiskunnoltaan odotuksia. Ehkä jopa ylittikin ne. Ainoa pieni havaittu "kauneusvirhe" on lämpimänä aavistuksen ääntävä ohjaustehostimen hydraulipumppu, joka on ilmeisesti jonkinlainen tyyppivika näissä DynamicDrive-malleissa. Pumpun osanumerohan on uusiutunut jo kahdesti F10/F11 olemassaolon aikana. Näissähän todellakin näyttää olevan hydraulinen tehostajan pumppu, joka on jonkinlainen tandempumppu, joka osallistuu myös DynamicDriven toimintaan? En vaan ymmärrä vielä miten... Mutta jokatapauksessa pitää lämpimällä koneella aivan aavistuksenomaista ääntä.
Onko kellään muilla ollut näissä onglemia? Ja tartteeko pienen ääntelyn takia vielä heti alkaa uutta pumppua tilaamaan? Vonkuminen kuuluu melkeinpä sisälle selvimmin. Ulkona tuota ei edes kuule vaikka pelti olisi auki. Mahtaisiko tehostajan nesteiden vaihto auttaa asiaan? Vai onko vaan rahan ja ajan hukkaa?
Kiihdytät manuaalipuolella 3 vaihteella täyskaasulla alkaen 1500 rpm.
Jos ei kiihdy tasaiseen rajoittajalle asti vaan veto katkeaa välissä niin laatikossa on vikaa.
2-vaihteella ei kannata kokeilla, laatikko luistaa sillä vielä ja 4 vaihteella ei pysty kovin monessa paikkaa ajamaan riittävän kovaa
ja tien epätäsaisuudet tms. häiritsevät testaamista.
... Ja heittäkääpäs vielä mulle viimeiset tärpit tuon jakolootan tarkistusta varten? Keskiviikkoaamuna ollaan asian äärellä klo.7:00. Eli miten ja millaisella ajolla pystyn yrittämään analysointia että kaikki on kunnossa? Myyjä kyllä vakuuttaa että mitään poikkeavaa käyttäytymistä ei jakolaatikon suhteen ole. Ja autolla on kuulemma tykitetty pelkkää autobaanaa 90% koko 120.000km ajomäärästä.
Jakolaatikon kestävyysongelmiiin liittyen (ja suhteellisen tietämättömänä nelivetotekniikasta) tuli mieleeni kuinka lastutus mahtaa edistää näiden hajoamista? Vaihdelaatikkohan kestää johonkin rajaan asti väännön kasvamisen ohjelmoinnin myötä, mutta millainen toleranssi jakolaatikolla mahtaa olla? Vai onko se tämän ketjun heikoin lenkki? Ajatuksia/tietoa kellään?
M550d:ssä on sama jakolaatikko kuin monissa muissakin, dieseleissä
esim. 530xd, 318xd jne...
Joten ei näissä muissa taida tulla limiitti vastaan lastuttaessa kun useampiturboisissa...
Jakolaatikon kestävyysongelmiiin liittyen (ja suhteellisen tietämättömänä nelivetotekniikasta) tuli mieleeni kuinka lastutus mahtaa edistää näiden hajoamista? Vaihdelaatikkohan kestää johonkin rajaan asti väännön kasvamisen ohjelmoinnin myötä, mutta millainen toleranssi jakolaatikolla mahtaa olla? Vai onko se tämän ketjun heikoin lenkki? Ajatuksia/tietoa kellään?
Nyt alkaa jo itteäkin jännittämään kun huomenna lähtee lento saksaan...Pitääkö tässä jo varata pakollinen 3000euroa tuota jakolootaa varten?
Kysytäänpä näinä päin; Onko täällä yhtään yli 150.000km ajettua F11:sta jossa jakolaatikko on pysynyt täysin ehjänä ja oireettomana?
Nopeella googlaamisella löytyy monenkinlaista puljua, jotka mainostaa transfer boxin korjausta Clic!
Omassa 153 ja risat mittarissa, mielestäni en ole huomannut joskus kerran ehkä epäilin pientä nykimistä mutta siitä on aikaa.. Kyllä tässä joutuu olemaan toi 3-4 tonnii löysää jatkossa kun myyjäliike ei enää maksakaan, vaikka hienosti hoitanut vaikka takuuta ei siinä mielessä ollut. Ehkä tää kaikki vaiva ja pelko kustnnuksista ym. maksaa itsensä talvella takaisin, vaikka etelässä nyt lunta edes juurikaan ole..
Nyt alkaa jo itteäkin jännittämään kun huomenna lähtee lento saksaan...Pitääkö tässä jo varata pakollinen 3000euroa tuota jakolootaa varten?
Kysytäänpä näinä päin; Onko täällä yhtään yli 150.000km ajettua F11:sta jossa jakolaatikko on pysynyt täysin ehjänä ja oireettomana?
Nopeella googlaamisella löytyy monenkinlaista puljua, jotka mainostaa transfer boxin korjausta Clic!
On useampia. Äkkiseltään aika harvaan alle 200 tkm ajettuun on vaihdettu jakolaatikko,
tosin kaikista ei voi tietää jos sitä ei ole vaihdettu marmorilla mutta mitä noita oolen tuonut niin kyllä se on alle 10% osuudessa...
Voi hitto sanon minä, tän jakolaatiikko hemmetin takia oli hakusessa ei XDrive mutta kun tuossa nyt sattui se olemaan ja kyllä on alkanut melkeen kaduttamaan. toukokuussa hommattu vielä mielestäni en ole havainnut mitään. teetin EGR korjauksen yhteuydessä jakolaatikon öljynvaihdon varuiksi ja sen hinta ei ollut kun 127€. Kuulemma automaatin öljynvaihto tehdään huuhtelemalla tms. jakolootaan vaan vaihto. Mutta jospa se kestäisi eikai se ihan jokaisella ole levinnyt..
Leave a comment: