F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ceeray
    replied
    Ok... tuo kyllä aika kädetöntä BMWltä. Vaikka kauppa käy niin ei kannattaisi ylpistyä, joku päivä kusee omaan nilkkaan. Maine on helppo menettää.

    Finntakuu aika pakollinen hankinta näihin kyl.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Niin no, heikoin esitys oli 535xd LCi, k-otto 9/2013,
    täydellä bmw huoltohistorialla,
    herjasi ad-blue ongelmaa 9x tkm ajettuna,
    siihen tehtiin seuraavat toimenpiteet:
    -ad-järjestelmän ilmaus 1. kerralla
    -ad-suuttimen vaihteo 2. kerralla
    -lämpöanturin vaihto 3. kerralla
    -egr-lämmönvaihtimen vaihto ja kaikkien antureidaen vaihto

    Vika tuli ilmi alle 100 tkm ajetuttuna.

    GW 0. Kysyttiin useampaan kertaan.

    Laskua kertyi kaikenkaikkiaan joku vajaa 3 k€...

    Jos minä olisin ollut yksityisaiakkaana auton omistaja niin nostaisin vahingonkorvauskanteen valmistajaa kohtaan...

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    loppuvuodesta 2012 käyttöönotettu, alle ~90 tkm ajettu täydellä marmorin historialla, tehdas maksoi 50%, maksettavaa jäi n. 2 k€.
    Ei helvetti eihän noilla kilsoilla pitäs artistin maksaa mitään vaan saada pesty auto takas anteeksipyynnön kera että porsi...

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Telehell View Post
    Millaisia vastaantuloja ollu maahantuojan puolesta näistä jakolaatikon vioista?
    loppuvuodesta 2012 käyttöönotettu, alle ~90 tkm ajettu täydellä marmorin historialla, tehdas maksoi 50%, maksettavaa jäi n. 2 k€.

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Millaisia vastaantuloja ollu maahantuojan puolesta näistä jakolaatikon vioista?

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Korjataanko noita jakolaatikon laakerivikoja missään?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by petnen View Post
    Nykimiseen ei auttanut öljyn vaihto. Jakolaatikko vaihdetaan nyt uuteen. Näin on käynnyt useammalle muullekin.
    Äkkiää öljy olisi mennyt pilalle, jos 69tkm ajetussa on jo paskat öljyt. Onko jakolaatikon öljyn vaihdolle edes vaihtoväliä ilmoitettu?
    Ei ole vaihtoväliä. Vaihdettiinko kertomallani tavalla vai vain kertaalleen?

    Leave a comment:


  • petnen
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Niissä on kahden sortin vikaa,
    rupeaa ääntämään ja tai aiheuttaa vikakoodin,
    ja toinen on se että rupeaa kiihdyttäessä nykimään.
    Nykimiseen auttaa öljyjen vaihto.

    Ääntämänen johtunee laakeroinnin pettämisestä.
    Nykiminen öljyn palamisesta ja siitä että kitkapinnoille kertyy likaa.
    Nykimiseen ei auttanut öljyn vaihto. Jakolaatikko vaihdetaan nyt uuteen. Näin on käynnyt useammalle muullekin.
    Äkkiää öljy olisi mennyt pilalle, jos 69tkm ajetussa on jo paskat öljyt. Onko jakolaatikon öljyn vaihdolle edes vaihtoväliä ilmoitettu?
    Last edited by petnen; 02-10-2016, 11:10.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Mitenkäs muuten on näiden N57-koneiden laita? Kestääkö näiden jakopäät vai onko näissä samat murheet kuin N47:ssa? En jaksa nyt alkaa penkomaan räjäytyskuvia, mutta olen ymmärtänyt että jakopään osalta on molemmissa samaa tavaraa sisässä? Onko kukaan vielä kuullut jakopääviallisesta N57:sta?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Mikä noissa jakolaatikoissa käytännössä hajoaa? Mistä johtuu että niitä ei vielä pystytä kunnostamaan suomessa? Osien puute tms...?
    Niissä on kahden sortin vikaa,
    rupeaa ääntämään ja tai aiheuttaa vikakoodin,
    ja toinen on se että rupeaa kiihdyttäessä nykimään.
    Nykimiseen auttaa öljyjen vaihto.

    Ääntämänen johtunee laakeroinnin pettämisestä.
    Nykiminen öljyn palamisesta ja siitä että kitkapinnoille kertyy likaa.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Pääkaupunkiseudulle oli johonkin merkkiliikkeeseen tulossa jakolaatikon pesulaite, en muista kyllä enää että mikä liike oli kyseessä.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Mikä noissa jakolaatikoissa käytännössä hajoaa? Mistä johtuu että niitä ei vielä pystytä kunnostamaan suomessa? Osien puute tms...?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by 540iA View Post
    Eli meinaat että öljynvaihdoilla tulisi kuntoon eikä mitään olisi varsinaisesti "rikki"?
    Merkkihuoltohan vaihtaa vaan osia mutta onnistuuko sinulta tämä kuvailemasi öljyjen vaihtoprojekti?
    Tuosta jakolaatikon toiminnasta en ymmärrä mitään mutta onko ajettava juurikin rullilla vai käykö kevyt katuajo?
    Äh, ajatuskatko, tarkoitin että ajetaan auton ollessa nosturilla tai tietysti vaihtoehtoisesti voidaan käydä ajamassa lenkki...

    Öljy itessään ei ole kallista, en tiedä mitä litra marmorilla maksaa
    mutta 2 numeroinen luku kuitenkin ja sinne menee tuplavaihdolla joku 1.2 litraa yhteensä... Työnä tuo on max. tunnin homma vaikka välillä kävisi pikku lenkin ajamassa. Ts. pitäisi siitä parilla satalappusella selvitä marmorillakin,
    mutta toisaalta sitä on turha sinne viedä, hakee öljyt vaikka KL:stä (tai marmorilta) ja vie johonkin peruspajalle jossa tuntihinta on puolet marmorin hinnasta...

    Tosin Böntiltä kuulin että jollekin marmorille oli tulossa joku huuhtelulaite ko. operaatioon?

    Leave a comment:


  • 540iA
    replied
    Eli meinaat että öljynvaihdoilla tulisi kuntoon eikä mitään olisi varsinaisesti "rikki"?
    Merkkihuoltohan vaihtaa vaan osia mutta onnistuuko sinulta tämä kuvailemasi öljyjen vaihtoprojekti?
    Tuosta jakolaatikon toiminnasta en ymmärrä mitään mutta onko ajettava juurikin rullilla vai käykö kevyt katuajo?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Jakolaatikko se hyvin todennäköisesti on.
    Eli öljyt vaihtoon 2 kertaa peräkkäin,
    ja vielä mieluiten tuplana,
    ts. auto pukille, imetään täyttöropusta (joka löytyy laatikon takakannakkeen alta, kannake irti), täytetään, ajetaan nosturilla renkaat ilmassa varovasti ilman luistonestoa muutama minuutti ja sen jälkeen uudestaan imu ja täyttö.

    Ja sama tehdään uudestana kun on ajettu tonni tai pari lisää kilometrejä...
    Last edited by MajorDrake; 28-09-2016, 21:35.

    Leave a comment:

Working...
X