Ok... tuo kyllä aika kädetöntä BMWltä. Vaikka kauppa käy niin ei kannattaisi ylpistyä, joku päivä kusee omaan nilkkaan. Maine on helppo menettää.
Finntakuu aika pakollinen hankinta näihin kyl.
F10/11 tyyppiviat
Collapse
X
-
Niin no, heikoin esitys oli 535xd LCi, k-otto 9/2013,
täydellä bmw huoltohistorialla,
herjasi ad-blue ongelmaa 9x tkm ajettuna,
siihen tehtiin seuraavat toimenpiteet:
-ad-järjestelmän ilmaus 1. kerralla
-ad-suuttimen vaihteo 2. kerralla
-lämpöanturin vaihto 3. kerralla
-egr-lämmönvaihtimen vaihto ja kaikkien antureidaen vaihto
Vika tuli ilmi alle 100 tkm ajetuttuna.
GW 0. Kysyttiin useampaan kertaan.
Laskua kertyi kaikenkaikkiaan joku vajaa 3 k€...
Jos minä olisin ollut yksityisaiakkaana auton omistaja niin nostaisin vahingonkorvauskanteen valmistajaa kohtaan...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View Postloppuvuodesta 2012 käyttöönotettu, alle ~90 tkm ajettu täydellä marmorin historialla, tehdas maksoi 50%, maksettavaa jäi n. 2 k€.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Telehell View PostMillaisia vastaantuloja ollu maahantuojan puolesta näistä jakolaatikon vioista?
Leave a comment:
-
-
Millaisia vastaantuloja ollu maahantuojan puolesta näistä jakolaatikon vioista?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petnen View PostNykimiseen ei auttanut öljyn vaihto. Jakolaatikko vaihdetaan nyt uuteen. Näin on käynnyt useammalle muullekin.
Äkkiää öljy olisi mennyt pilalle, jos 69tkm ajetussa on jo paskat öljyt. Onko jakolaatikon öljyn vaihdolle edes vaihtoväliä ilmoitettu?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostNiissä on kahden sortin vikaa,
rupeaa ääntämään ja tai aiheuttaa vikakoodin,
ja toinen on se että rupeaa kiihdyttäessä nykimään.
Nykimiseen auttaa öljyjen vaihto.
Ääntämänen johtunee laakeroinnin pettämisestä.
Nykiminen öljyn palamisesta ja siitä että kitkapinnoille kertyy likaa.
Äkkiää öljy olisi mennyt pilalle, jos 69tkm ajetussa on jo paskat öljyt. Onko jakolaatikon öljyn vaihdolle edes vaihtoväliä ilmoitettu?Last edited by petnen; 02-10-2016, 11:10.
Leave a comment:
-
-
Mitenkäs muuten on näiden N57-koneiden laita? Kestääkö näiden jakopäät vai onko näissä samat murheet kuin N47:ssa? En jaksa nyt alkaa penkomaan räjäytyskuvia, mutta olen ymmärtänyt että jakopään osalta on molemmissa samaa tavaraa sisässä? Onko kukaan vielä kuullut jakopääviallisesta N57:sta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JKK View PostMikä noissa jakolaatikoissa käytännössä hajoaa? Mistä johtuu että niitä ei vielä pystytä kunnostamaan suomessa? Osien puute tms...?
rupeaa ääntämään ja tai aiheuttaa vikakoodin,
ja toinen on se että rupeaa kiihdyttäessä nykimään.
Nykimiseen auttaa öljyjen vaihto.
Ääntämänen johtunee laakeroinnin pettämisestä.
Nykiminen öljyn palamisesta ja siitä että kitkapinnoille kertyy likaa.
Leave a comment:
-
-
Pääkaupunkiseudulle oli johonkin merkkiliikkeeseen tulossa jakolaatikon pesulaite, en muista kyllä enää että mikä liike oli kyseessä.
Leave a comment:
-
-
Mikä noissa jakolaatikoissa käytännössä hajoaa? Mistä johtuu että niitä ei vielä pystytä kunnostamaan suomessa? Osien puute tms...?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 540iA View PostEli meinaat että öljynvaihdoilla tulisi kuntoon eikä mitään olisi varsinaisesti "rikki"?
Merkkihuoltohan vaihtaa vaan osia mutta onnistuuko sinulta tämä kuvailemasi öljyjen vaihtoprojekti?
Tuosta jakolaatikon toiminnasta en ymmärrä mitään mutta onko ajettava juurikin rullilla vai käykö kevyt katuajo?
Öljy itessään ei ole kallista, en tiedä mitä litra marmorilla maksaa
mutta 2 numeroinen luku kuitenkin ja sinne menee tuplavaihdolla joku 1.2 litraa yhteensä... Työnä tuo on max. tunnin homma vaikka välillä kävisi pikku lenkin ajamassa. Ts. pitäisi siitä parilla satalappusella selvitä marmorillakin,
mutta toisaalta sitä on turha sinne viedä, hakee öljyt vaikka KL:stä (tai marmorilta) ja vie johonkin peruspajalle jossa tuntihinta on puolet marmorin hinnasta...
Tosin Böntiltä kuulin että jollekin marmorille oli tulossa joku huuhtelulaite ko. operaatioon?
Leave a comment:
-
-
Eli meinaat että öljynvaihdoilla tulisi kuntoon eikä mitään olisi varsinaisesti "rikki"?
Merkkihuoltohan vaihtaa vaan osia mutta onnistuuko sinulta tämä kuvailemasi öljyjen vaihtoprojekti?
Tuosta jakolaatikon toiminnasta en ymmärrä mitään mutta onko ajettava juurikin rullilla vai käykö kevyt katuajo?
Leave a comment:
-
-
Jakolaatikko se hyvin todennäköisesti on.
Eli öljyt vaihtoon 2 kertaa peräkkäin,
ja vielä mieluiten tuplana,
ts. auto pukille, imetään täyttöropusta (joka löytyy laatikon takakannakkeen alta, kannake irti), täytetään, ajetaan nosturilla renkaat ilmassa varovasti ilman luistonestoa muutama minuutti ja sen jälkeen uudestaan imu ja täyttö.
Ja sama tehdään uudestana kun on ajettu tonni tai pari lisää kilometrejä...Last edited by MajorDrake; 28-09-2016, 21:35.
Leave a comment:
-
Leave a comment: