Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarja julkaistu, G30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 205/65-15H
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1422

    #16
    Tästä ei taida lataushybridiinä tulla suomen hinnat alkaen mallia, kuten seiskassa. Lataushybridi nelivedolla ilman jakolaatikkomurheita vois olla houkutteleva imo.

    Onkos tuo peräsivuprofiili lähimpänä e39:siä?
    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
    Ioniq5 AWD -22
    Leaf 40kwh -18

    Comment

    • alttu
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 519
      • Nummela

      #17
      Originally posted by MajorDrake View Post
      En usko, kyllä Volvot tulee pitämään hintansa suhteessa paremmin kuin Bemarit, ainakin jos molemmissa on suunnilleen samat eli hyvät hilppeet...

      "Voll" Bemarit on uutena järettömän kalliita ja 3 vuotiaana ja 150 tkm ajettuna hinta on pudonnu n. 60%...
      Voi olla, en ole Volvojen hintoja seuraillut kun ei tähän mennessä ole ollut mitään seurattavaa
      Uushankintahinnaltaa ovat varmasti edullisempia "Vollina" kuin BMW.
      F15 30d ///M-SPORT
      Ex.
      F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

      Comment

      • b mutteri kasa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1461
        • Area 03

        #18
        Originally posted by MajorDrake View Post
        miksi noihin etulokareihin on pitäny pistää nuo ilma-aukot, ne on rumat.
        Tämä itsellekin pomppasi heti silmiin,siis aivan h...tin tökerön näköinen.Muuten kyllä omaan silmään ihan "jees" ulkopuolelta,mutta ei kumminkaan herättänyt mitään suurempaa kuumetta,mitä aikoinaan F1X teki.

        Toi näyttö oli odotettavissa juurikin tollaisenaan,halpa ja helppo ratkaisu sekä karseen näköinen.Olispa BMW ottanut mallia MB S/E sarjasta tai sitten Volvolta XC90/S/V90:stä.Sitten toi keskikonsolin yhtyminen koelautaan,miksi se ei voi yhtyä siististi kuten esim.MB uudet C/E/S

        Muutenkin koko koelauta sekä tuuletusaukot suoraan jostain KIA:n mallistosta.Tuosta ei nyt näy onko koelautaa yritetty edes hiukkasen käntää kuskiin päin vai onko samanlainen hirveä lauta räpistys kuin F3X
        BMW F11 530 dA VOLL
        Carbon-schwarz Metallic

        BMW E30 325i Sport

        Comment

        • Mikiis
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2013
          • 906
          • Oulu

          #19
          Ois tuo äffä saanu jäähä välistä, tykkään kyllä g-sarjasta
          Last edited by Mikiis; 14-10-2016, 22:48.
          F11 530d -11
          E91 -06 320d
          x2 Tuikut
          Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

          Comment

          • jämerä
            Bimmer Rookie
            • Jun 2014
            • 58
            • Uusimaa

            #20
            Originally posted by Mikiis View Post
            Ois tuo äffä saanu jäähä välistä, tykkään kyllä g-sarjasta
            No itse E60:sen omistaneena ja nykyään F11 alla,niin sanoisin että se E60 ja sen sisusta olis saanut jäädä kyllä tekemättä?Vuoden omistuksen jälkeen jotenkin silmät aukesi ja totesi että täähän on susiruma sisusta:think
            G11 740e Pure Excellence -16
            E85 Z4 Roadster 2.5i -03 kesäauto
            Ex: F30 330e M-Sport -16
            Ex: F11 530d xDrive M-Sport -12
            Ex: E60 530d LCI -08
            Ja pitkä lista muita😎

            Comment

            • 205/65-15H
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1422

              #21
              Originally posted by jämerä View Post
              No itse E60:sen omistaneena ja nykyään F11 alla,niin sanoisin että se E60 ja sen sisusta olis saanut jäädä kyllä tekemättä?Vuoden omistuksen jälkeen jotenkin silmät aukesi ja totesi että täähän on susiruma sisusta:think
              Samaa mieltä ja F taas pessee G:n tuon navilipan ansiosta.
              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
              Ioniq5 AWD -22
              Leaf 40kwh -18

              Comment

              • -J-T-A-
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2007
                • 297
                • Espoo

                #22
                E60 tuntui ilmestyessään varsin tuoreelta suunnitteluta, mutta muotokieli vanheni nopeasti. F10 näyttää nykyisin vähän vanhentuneelta, mutta ei mitenkään pahalta edelleenkään. G30 jatkaa F10 tyyliä ja se on valmistajan kannalta joko virhe tai voitto. Aika näyttää. Itse olisin toivonut suurempaa muutosta.
                ----------------‐‐‐--------
                G21 330e x-drive
                E34 530i
                F800S
                F30 330d (ex)
                E91 330d (ex)
                E81 120d (ex)

                Comment

                • tabasco
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 851
                  • fin

                  #23
                  Originally posted by jämerä View Post
                  No itse E60:sen omistaneena ja nykyään F11 alla,niin sanoisin että se E60 ja sen sisusta olis saanut jäädä kyllä tekemättä?Vuoden omistuksen jälkeen jotenkin silmät aukesi ja totesi että täähän on susiruma sisusta:think
                  E60 karvalakki on kieltämättä ankea kuin mikä, mutta taas toisaalta vaikkapa tämä aivan jotain muuta, vaikka ei olekaan LCI. Julkaisuhetkellä kuuskymppisen sisusta on kuitenkin ollut aika paljon kokeellisempi ja uskaliaampi kuin monet muut aikalaisensa. G30 taas ei tee lopulta paljoakaan pesäeroa kilpailijoihinsa ainakaan hyvässä. Eikä julkkarikuvat ole siitä Suomi-520d:stä mustilla lättäpenkeillä...

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    #24
                    Nykyään, kun tulee seurattua Touaregin kehitystä, niin mielestäni ens vuoden mallissa on hienompi kojetaulu kuin nykyisissä G-sarjoissa. Siis tuo keskusnäyttö. Mittaristo on vähän niin ja näin. Ei ymmärrä tota pädi-hirvitystä.


                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • Nettipepe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1341
                      • Kajaani

                      #25
                      Minun mielestä yleisesti ottaen bmw valitettavasti jäänyt jälkeen mittariston osalta.
                      Aika konservatiivinen näyttö ja ei minkäänlaisia mahdollisuuksia räätälöintiin.
                      vw konsernin (Audin) mittaristoihin softa tehtykin Suomessa
                      F30 320xia
                      Ex E90 325da
                      Ex E90 320da
                      Ex E46 330D

                      Comment

                      • Juhutti
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 633
                        • Tampere

                        #26
                        Tuo pad-teema tuntuu jääneen päälle Mersulla ja BMW:llä. En myöskään ymmärrä sitä irtonaisuutta, ei siinä ole mitään järkeä tai siitä ei ole hyötyä. Mersuissa vielä rumemmin, ihan kuin olisi padi telineessä.

                        Jännä kyllä, että täälläkin on tuo Vulvaa tuotu esille. Itsellä kyllä ihan samat ajatukset kuin useimmilla, eli Volle on kyllä ajatuksissa parin-kolmen vuoden päästä. Mutta tehdään vertailut taas siinä kohtaa erikseen.
                        Skoda.

                        ex.
                        e63 645ci
                        e38 730iA
                        e36 325i

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 4978
                          • Paimio

                          #27
                          Mersuhan sen irtonaisen näytön taisi ekana markkinoille tuoda. Pöllö idea kaikenkaikkiaan ei siitä pääse mihinkään.

                          Ei tuo volkkarin kojetaulukaan nyt mikään kauneusihme ole ja kaikki napit unohdettu jo joten käytettävyys on varmaankin aikas karsea kun kaikki pitää jostain appsiviidakosta kaivaa...:think

                          Muutenkin tuo koko kojetaulun kattava näyttöidea ei oikein ole meikäläisen makuun...Ei se näyttö saisi olla pääasia vaan käytettävyys ja näyttö sitten apuna navigaattorina. Kyllä lämppärin ja radion toiminnot pitäisi silti ihan omina näppäiminään olla jo pelkästään käytön mukavuuden takia..saati sitten toimivuuden ja kätevyyden.

                          Siinä mielessä BMW on sentään vielä pitänyt uskollisesti linjansa mistä iso plussa...vaikka kosketusnäytöstä miinusta sitten taas tuleekin. Mutta kaipa se vielä menee kun kaikki samat pystyy tekemään napeillakin...sillä sitten ollaan kirjaimellisesti sormi suussa kun se kosketusnäyttö kusahtaa (ja nimenomaan KUN eikä jos) eikä saa mitään tehtyä.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Jiu-jitsu
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2014
                            • 35
                            • Helsinki

                            #28


                            Aktiivinen vakionopeudensäädin osaa nyt mukautua muuttuviin nopeusrajoituksiin ja kuljettaja voi antaa järjestelmälle maksimissaan 15 km/t korjauksen rajoitukseen nähden.

                            Tämän täytyy olla toimittajan kömmähdys. Nykyinen HUD napsii välillä nopeutusrajoitukset ohitettavan rekan perästäkin. Mukava ohittaa motarilla, kun auto yllättäen jarruttaa ja laittaa 95km/h tauluun.
                            F11 535xd my13

                            Comment

                            • b mutteri kasa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1461
                              • Area 03

                              #29
                              Originally posted by Juhutti View Post
                              Tuo pad-teema tuntuu jääneen päälle Mersulla ja BMW:llä. En myöskään ymmärrä sitä irtonaisuutta, ei siinä ole mitään järkeä tai siitä ei ole hyötyä. Mersuissa vielä rumemmin, ihan kuin olisi padi telineessä.

                              Jännä kyllä, että täälläkin on tuo Vulvaa tuotu esille. Itsellä kyllä ihan samat ajatukset kuin useimmilla, eli Volle on kyllä ajatuksissa parin-kolmen vuoden päästä. Mutta tehdään vertailut taas siinä kohtaa erikseen.
                              MB E sarjassa ei ole "padia"

                              Aluksi en oikein mieltynyt uuden E mersun ohjaamoon,mutta kun nyt vertaa BMW G30:een,niin onhan tuo mersun ohjaamo erittäin tyylikäs,parempi kuin G30
                              Last edited by b mutteri kasa; 15-10-2020, 17:45.
                              BMW F11 530 dA VOLL
                              Carbon-schwarz Metallic

                              BMW E30 325i Sport

                              Comment

                              • rizzo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2007
                                • 5418
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by b mutteri kasa View Post
                                MB E sarjassa ei ole "padia"

                                Aluksi en oikein mieltynyt uuden E mersun ohjaamoon,mutta kun nyt vertaa BMW G30:een,niin onhan tuo mersun ohjaamo erittäin tyylikäs,parempi kuin G30
                                Jaa no ei kyllä omaan silmään ole. Kunnon akvaario

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎