Announcement

Collapse
No announcement yet.

520da xdrive jakolaatikon oireilua???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • red devil
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1846
    • monaco

    520da xdrive jakolaatikon oireilua???

    miten muilla on jakolaatikot alkanut oireilemaan? ja kyseessä 520da 14 mallinen xdrive.
    peliähän se vain on mitä elämäksi kutsutaan...
  • Eraser
    Newbiemmer
    • Mar 2012
    • 15
    • Hyvinkää

    #2
    Originally posted by red devil View Post
    miten muilla on jakolaatikot alkanut oireilemaan? ja kyseessä 520da 14 mallinen xdrive.
    Alkuun lämpimänä kiihdyttäessä pikku nykimistä, joka pahenee pikku hiljaa.
    Lopulta myös kylmänä ja pikku kiihdytyksellä nykii niin, että paikat lähtee hampasista
    Kolme kertaa jakolaatikon öljynvaihto auttoi. Ensin öljyvaihto ja ajoa parisataa kilsaa, sitten toinen vaihto ja ajoa. Kolmas kerta kun vaihdettiin, niin vika poistui. Sen jälkeen ajoin n. 6000 km, eikä vikaa esiintynyt.
    X5 f15 M50D
    X5 e70 lci 40d M-Sport
    530d f11 xdrive M-Sport
    525d e61 M-Sport

    Comment

    • red devil
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1846
      • monaco

      #3
      Juu kiitos vastauksesta. Mulla ei noin oireile ainakaan vielä. Tosiaan alkaa vatkaamaan kun kiihdyttää ja liikenne ympyröissä tuntuu et ajaisi liian isolla vaihteella. Täristää ja ihan ku pitäs asiaan ku kääntää.
      peliähän se vain on mitä elämäksi kutsutaan...

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2328
        • Uusimaa

        #4
        Originally posted by red devil View Post
        Juu kiitos vastauksesta. Mulla ei noin oireile ainakaan vielä. Tosiaan alkaa vatkaamaan kun kiihdyttää ja liikenne ympyröissä tuntuu et ajaisi liian isolla vaihteella. Täristää ja ihan ku pitäs asiaan ku kääntää.
        Eikös tuo kuullosta vähän siltä että jompikumpi etuvetari on finaalissa :think

        Tarkista nyt ensimmäisenä ne vetarin suojakumit että onko ehjät? Sisemmät ja ulommat...
        BMW G30 545e M-Sport

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • red devil
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1846
          • monaco

          #5
          Originally posted by JKK View Post
          Eikös tuo kuullosta vähän siltä että jompikumpi etuvetari on finaalissa :think

          Tarkista nyt ensimmäisenä ne vetarin suojakumit että onko ehjät? Sisemmät ja ulommat...
          juu pitääpä tarkistaa, ja nyt kylmillä keleillä huomannut että koko auto tärisee kylmänä paljon ja varsinkin kun vaihdepäällä seisottaa jarrua vasten. mutta kun lämpiää ni täriät lakkaa. outoja vikoja :/
          peliähän se vain on mitä elämäksi kutsutaan...

          Comment

          • red devil
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1846
            • monaco

            #6
            juu pitääpä tarkistaa, ja nyt kylmillä keleillä huomannut että koko auto tärisee kylmänä paljon ja varsinkin kun vaihdepäällä seisottaa jarrua vasten. mutta kun lämpiää ni tärinät lakkaa. outoja vikoja :/
            peliähän se vain on mitä elämäksi kutsutaan...

            Comment

            • Telehell
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2016
              • 330
              • Joensuu

              #7
              No tuollainen tärinä viittaa ennemminkin höllentyneisiin tukikumeihin, todennäköisesti vaihteiston.
              Mitsubishi Outlander PHEV
              Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
              Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
              Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
              Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
              Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
              Ex: Nissan Primera P11 -01
              Ex: Nissan Sunny -94

              Comment

              • red devil
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1846
                • monaco

                #8
                Etuvetari kuskin puolelta väljä. Ja a nyt avattuna huomattiin että puuttuu Sokka ja päässyt liikkumaan ja alkanut hajoaminen. Varmaan tuo tärinä sun muut tullut tuosta. Ku ei ole kiihdytyksessä koskaan pätkinyt ni jakolaatikko varmaankin sit ehjä.
                peliähän se vain on mitä elämäksi kutsutaan...

                Comment

                • HV530XD
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2015
                  • 399
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Etuvetarit taitavat olla näissä aika kuraa. Minulla meni oikea vetari, vaikka suojakumit olivat täysin ehjät. Nyt kuulostaa vähän siltä, että myös kuskin puoli alkaa ääntämään. Ja taas sama juttu, korjaamolla nostettiin auto ylös ja tarkastettiin suojakumit ja ehjät olivat. Eli ei tarvitse edes hajonneita suojakumeja jotta menee rikki. Toki suojakumejakin on kai näissä paljon mennyt hajalle. No, ajan sen toisen vetarin niin loppuun kun vaan sielu sietää ja vaihdetaan sitten joskus jos ääntää oikein kunnolla. Toivottavasti sitten alkaa näitä vetareitakin saamaan tarvikkeena...

                  Comment

                  • red devil
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1846
                    • monaco

                    #10
                    Onko kukaan tilannut vetareita jostain ja mihin hintaan?
                    peliähän se vain on mitä elämäksi kutsutaan...

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2328
                      • Uusimaa

                      #11
                      Originally posted by red devil View Post
                      Onko kukaan tilannut vetareita jostain ja mihin hintaan?
                      Genuinella vetarin hinta 828€. Tuskin paljon halvemmalla saat mistään kun orggisosasta on kysymys...
                      BMW G30 545e M-Sport

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • HV530XD
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2015
                        • 399
                        • Lappeenranta

                        #12
                        Originally posted by JKK View Post
                        Genuinella vetarin hinta 828€. Tuskin paljon halvemmalla saat mistään kun orggisosasta on kysymys...
                        Tuo Genuinen osakin on tehdaskunnostettu vaihdokki ja sisältää sadan euron pantin, minkä saa takaisin kun palauttaa vanhan osan takaisin. Sama osa bemariosilla Suomessa 895€, sisältää tuon saman satasen pantin.

                        Comment

                        • Peksu
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2014
                          • 273
                          • Lähellä Tre

                          #13
                          Originally posted by HV530XD View Post
                          Tuo Genuinen osakin on tehdaskunnostettu vaihdokki ja sisältää sadan euron pantin, minkä saa takaisin kun palauttaa vanhan osan takaisin. Sama osa bemariosilla Suomessa 895€, sisältää tuon saman satasen pantin.
                          Täällä uusi alkup. osa 825€

                          G08 LCI iX3 M Sport

                          Comment

                          • HV530XD
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2015
                            • 399
                            • Lappeenranta

                            #14
                            Originally posted by Peksu View Post
                            Sama juttu tuossa osassa, se on tehdaskunnostettu vaihto-osa. Kannattaa opetella hiukan lisää saksaa kun näiden bemareiden kanssa pelaa.... Tuolla avainsanat "austausch" ja "altteilepfand"... Osassa on kyllä bemarin leimat eli se on bemarilla/virallisella alihankkijalla kunnostettu eli siinä mielessä originaali. Mutta vaihto-osa kuitenkin.

                            Comment

                            • JKK
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2328
                              • Uusimaa

                              #15
                              Originally posted by HV530XD View Post
                              Sama juttu tuossa osassa, se on tehdaskunnostettu vaihto-osa. Kannattaa opetella hiukan lisää saksaa kun näiden bemareiden kanssa pelaa.... Tuolla avainsanat "austausch" ja "altteilepfand"... Osassa on kyllä bemarin leimat eli se on bemarilla/virallisella alihankkijalla kunnostettu eli siinä mielessä originaali. Mutta vaihto-osa kuitenkin.
                              Mitä se lopulta haittaa jos kyseessä on tehdaskunnostettu vaihto-osa? Senhän pitäisi olla ihan tavallista uutta osaa vastaava? Itse en tee lähtökohtaisesti mitään eroa tavalliseen ja tehtaan remanufactured-osaan. Hyvähän se vaan on että hyödyntävät kulumattomat osat vanhoista osista.
                              BMW G30 545e M-Sport

                              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎