Mitä se lopulta haittaa jos kyseessä on tehdaskunnostettu vaihto-osa? Senhän pitäisi olla ihan tavallista uutta osaa vastaava? Itse en tee lähtökohtaisesti mitään eroa tavalliseen ja tehtaan remanufactured-osaan. Hyvähän se vaan on että hyödyntävät kulumattomat osat vanhoista osista.
Juu ei siinä vaihto-osassa mitään vikaa ole, sellainen tuli itsellenikin. Eipä niitä taida vielä markkinoilta muuta löytyäkään. Tuolla aikaisemmissa kommenteissa vilahti termit "orggisosa" ja "uusi alkup. osa". Kunnostettu vaihto-osa on ihan ok, mutta ei se ole uusi alkup.osa, ehkä orggisosa, joo, mutta noissa kannattaa muistaa että hinnassa on pantti, ja pantin takaisin saamiseksi on nähtävä palautuslähetyksen vaiva (omaan piikkiin) ja siiten vielä pitää kärsivällisesti odottaa ja seurata että raha varmasti tulee takaisin. Tietty jos pätäkkää on, niin voihan sen vaihto-osan jättää palauttamattakin...
Eipä noita vetareita tahdo saada tarvikkeena,
välillä sai mutta se oli sama osa kuin orkkis ilman leimoja...
Edit: 95 tkm ajetussa 2012 mallisessa vetarit rutisi ja
kun ostaja sattui olemaan BMW:n takuukäsittelijä niin sai väännettynä "Huiman" 20% GW:n vetareille.
*askaa laatua sanon minä...
Samaan autoon meni reaktiotankojen puslat ja joku ohjausakselin nivel alle 100 ajettuna...
Ja kuskin penkin alaosan nahka kun penkinlämmitys ei toiminut, sellainen reilu 3 k€ remontit ;-(
Muistelisin luottokorjaajani maininneen että ulompaa cv jointtia saa jostain tilattua erikseenki. Pitääpä kysellä.
Niin no, Bemariosasta saa vasenta tarvikkeena ~500€ hintana ja ei tarvi vanhaa antaa vaihdossa, meni omasta oikealta ulompi joten ostin vasemman puolen akselin ja otin siitä ulomman oikealle...
Jäi sitten joutilaaksi vasen akseli, joskos ne sisemmät joskus jostain hajoaa niin on hyllyssä käyttämätön...
Hölmöähän se on että sitä ulompaa niveltä ei saa erikseen...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Niin no, Bemariosasta saa vasenta tarvikkeena ~500€ hintana ja ei tarvi vanhaa antaa vaihdossa, meni omasta oikealta ulompi joten ostin vasemman puolen akselin ja otin siitä ulomman oikealle...
Mitenkäs kun ei koskaan ole ollut tarvetta irroitella bemarin etuvetareita, niin lähteekös se sisäpää helposti irti? Eli jollain vääntövälineellä kampeaa ja akselin pitäisi loksahtaa irti? Ajattelin joku päivä harrastehengessä näprätä vetarit irti ja uusia kaikki suojakumit, sekä uudet rasvat sisään. Ja sitten ilmeisesti uusi lukkorengas kun laitetaan takaisin? Ja ensimmäisenä tietysti ulkopään irroitusta varten poikittainen alatukivarsi ja raidetanko irti?
Mitenkäs kun ei koskaan ole ollut tarvetta irroitella bemarin etuvetareita, niin lähteekös se sisäpää helposti irti? Eli jollain vääntövälineellä kampeaa ja akselin pitäisi loksahtaa irti? Ajattelin joku päivä harrastehengessä näprätä vetarit irti ja uusia kaikki suojakumit, sekä uudet rasvat sisään. Ja sitten ilmeisesti uusi lukkorengas kun laitetaan takaisin? Ja ensimmäisenä tietysti ulkopään irroitusta varten poikittainen alatukivarsi ja raidetanko irti?
Vetonivel on kiini pultilla, pultti irti ja sen sisään esim. sopiva hylsy ja vedetään pultilla nivel irti vetarista...
Raidetankoa tai alatukivartta ei tarvi irroittaa, ylätukivarren pallonivelen irroittaminen riittää.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Vetonivel on kiini pultilla, pultti irti ja sen sisään esim. sopiva hylsy ja vedetään pultilla nivel irti vetarista...
Raidetankoa tai alatukivartta ei tarvi irroittaa, ylätukivarren pallonivelen irroittaminen riittää.
Eli vielä kerran, jos haluaa irroittaa koko vetoakselin kokonaisena:
- Ensin ulommasta vetarista pultti 4 irti.
- Sitten ylätukivarresta pultti 17 irti. Ja yläpallonivel irti... Jonka jälkeen ulompi nivel pullautetaan navasta pois.
- Mutta tarkoitin tässä kuvassa kohtaa 3. Lähteekö tuo sisäpää irti ihan vaan kampeamalla isolla talttameisselillä? eli loksahtaako tuo sisäpää helposti irti? Vai tartteeko tuohon jonkin oman työkalun? Tuleeko etuperästä öljyä pihalle tässä vaiheessa?
Muutama juttu mitkä tuli itselle vastaan kun vetari vaihdettiin:
-jousella varustettu pultti 4 kannattaa uusia tai vähintään laittaa ruuvilukitteella kiinni kasatessa. Minulle laitettiin ensin vanha pultti, mutta se lähti aukeamaan ja alkoi aikamoinen mekkala nivelestä... Uusi tilalle ja vielä ruuvilukitetta mukaan, niin sitten pysyi kiinni.
-etuperään suositeltiin vaihdettavan 17€ hintainen tiiviste saman tien kun vetari vaihdettiin. Tiivisteitä saa bemariosilta.
Lähteekö tuo sisäpää irti ihan vaan kampeamalla isolla talttameisselillä? eli loksahtaako tuo sisäpää helposti irti? Vai tartteeko tuohon jonkin oman työkalun? Tuleeko etuperästä öljyä pihalle tässä vaiheessa?
Lähtee kampeamalla irti. Vaatii pohjalevyn (ei siis pelkän muovin vaan sen metallisen) irroittamisen jotta pääsee kampeamaan...
Öljyä tulee yleensä vasemmalta puolelta ulos ihan hivenen, ei niin paljon että tarvii lisätä.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Muutama juttu mitkä tuli itselle vastaan kun vetari vaihdettiin:
-jousella varustettu pultti 4 kannattaa uusia tai vähintään laittaa ruuvilukitteella kiinni kasatessa. Minulle laitettiin ensin vanha pultti, mutta se lähti aukeamaan ja alkoi aikamoinen mekkala nivelestä... Uusi tilalle ja vielä ruuvilukitetta mukaan, niin sitten pysyi kiinni.
-etuperään suositeltiin vaihdettavan 17€ hintainen tiiviste saman tien kun vetari vaihdettiin. Tiivisteitä saa bemariosilta.
ISTAssa on kans ohjeistettu että tuo pultti #4 pitäs uusia vetarien irroituksen yhteydessä. Samoin tuo Tiiviste #6. Puhuko just tästä tiivisteestä?
Mahtaako kellään olla tietoa että sopiiko uudempaa mallia oleva ATC 35L-boksi alkupään malleihin? Tai päinvastoin? Mahtavatko olla mekaanisesti verrattavissa toisiinsa? Öljyjen tyhjennysproppuhan noista uudemmista ainakin puuttuu.
Comment