Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 X-Drive - välys/naksunta ohjauksessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HV530XD
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2015
    • 399
    • Lappeenranta

    #16
    Originally posted by jkf View Post
    Ok no tuo on sitten sinun tapauksesi. Itselläni nyt kävi niin että tuo ohjausakseli jo luvattiin Goodwill korjauksena kunhan huoltohistoria olisi aukoton. Yksi huolto oli sitten aikanaan tehty merkkihuollon ulkopuolella joten homma tyssäsi siihen
    Joo toi on niin käsittämätöntä politiikkaa bemarilta et niinku joku yksi huolto ohi merkkiliikkeen vaikuttaisi mitään siihen et miten joku ohjausakselin nivel väljenee, ni ei voi paskassa laadussa tulla yhtään vastaan. No, vaikka laatu ja luotettavuus eikä goodwill politiikka ole mun kohdalla tyydyttänyt, niin onhan toi silti niin makea peli ajella (535xd, ja nyt softattu kun turha murehtia mistään takuista...), että näillä mennään.

    Comment

    • jkf
      Bimmer Rookie
      • Jun 2004
      • 38
      • Rauma

      #17
      Originally posted by HV530XD View Post
      Joo toi on niin käsittämätöntä politiikkaa bemarilta et niinku joku yksi huolto ohi merkkiliikkeen vaikuttaisi mitään siihen et miten joku ohjausakselin nivel väljenee, ni ei voi paskassa laadussa tulla yhtään vastaan. No, vaikka laatu ja luotettavuus eikä goodwill politiikka ole mun kohdalla tyydyttänyt, niin onhan toi silti niin makea peli ajella (535xd, ja nyt softattu kun turha murehtia mistään takuista...), että näillä mennään.
      Jep sen verran mukavaa kyytiä se tarjoaa että pikku tyyppiviat alkaa tuntua auton ominaisuuksilta

      Comment

      • balikka
        Newbiemmer
        • May 2011
        • 25
        • Lappeenranta

        #18
        Omassa 2010/10 valmistetussa vajaavetoisessa naksuu ohjaus aivan omatoimisesti, eli ei edes tarvitse itse aktiivisesti renkuttaa rattia. Kyseessä on "Active Steering" varustuksella oleva auto. Onkos tästä kenelläkään mitään kokemusta? Ongelma ilmenee ohjauksen keskialueella auton ollessa käynnissä (taitaa vaatia myös riittävän lämpötilan ilmetäkseen). Voisikohan tuo kyseinen murros olla syyllinen myös tähän? Mistäs ohjauskulma muuten mitataan? Naksuntaa aiheuttavan servon vierestä vai muutaman murroksen takaa ratin alta?
        f11 530d -10
        ex: e91 320d -05

        Comment

        • SilverHawk
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2016
          • 271
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by balikka View Post
          Omassa 2010/10 valmistetussa vajaavetoisessa naksuu ohjaus aivan omatoimisesti, eli ei edes tarvitse itse aktiivisesti renkuttaa rattia. Kyseessä on "Active Steering" varustuksella oleva auto. Onkos tästä kenelläkään mitään kokemusta? Ongelma ilmenee ohjauksen keskialueella auton ollessa käynnissä (taitaa vaatia myös riittävän lämpötilan ilmetäkseen). Voisikohan tuo kyseinen murros olla syyllinen myös tähän? Mistäs ohjauskulma muuten mitataan? Naksuntaa aiheuttavan servon vierestä vai muutaman murroksen takaa ratin alta?
          Vissii joku tyyppivika. Itellä 530d ilman X-driveä niin naksuilee välillä, mutta nyt huomasin kun kävin heittämässä 5000km reissun keskieuroopassa niin naksunta olisi poistunut

          Comment

          • MaxPower
            Newbiemmer
            • May 2013
            • 14
            • Hki

            #20
            [QUOTE=JKK;3839782]Nyt en kysele mitään vaan kerron suoraan ongelman ja ratkaisun. Toivottavasti tästä on joskus jollekin apua:

            Kiitos - täällä keski-euroopassa korjaamopäällikkö auto paikallaan oli sitä mieltä ettei mitään vikaa ole, näytti toisesta vastaavasta autosta että siinäkin on pientä klappia. ajoin hitaasti eteenpäin ja hän tajusi mikä oire oli kun kuuli selkeesti naksumisen, lisäksi näytin hänelle räjäytekuvan osaa nr. 5 jonka jälkeen hän avasi konepellin ja liikutteli käsin osaa nr.5 ja posket hieman punottaen totesi että täytyy laittaa osa tilaukseen. Onneksi oli tämä tieto mennessä ja Premium Selection takuu tuossa m550d:ssä

            Comment

            • Juspa
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1231
              • Pori

              #21
              Miten tämä kyseinen nivel lähtee irti; akselihan menee molemmista päistä osan sisään, joten ratin pään tarvitsee pystyä liikkumaan sisäänpäin jotta nivelen saa pois. Eli liikkuuko se vai tarviteeko jostain avata muutakin?
              Kyseessä takaveto.
              E70 M-Sport AlpinWeiß 3

              Ex.
              F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
              E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
              E90 320d -05 Schwartz 2
              E36 328i touring -97 Diamantschwartz
              E36 352i -91 Diamantschwartz

              Comment

              • atcc
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2014
                • 373
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by Juspa View Post
                Miten tämä kyseinen nivel lähtee irti; akselihan menee molemmista päistä osan sisään, joten ratin pään tarvitsee pystyä liikkumaan sisäänpäin jotta nivelen saa pois. Eli liikkuuko se vai tarviteeko jostain avata muutakin?
                Kyseessä takaveto.
                Akselin putkessa on liuku. Joten akseli pystyy lyhenemään kun se otetaan irti.
                F15 X5 M50d -15
                Ex:
                F11 530dA xDrive -11
                E61 530xdA M-sport LCI -07

                Comment

                • pasiassa
                  Newbiemmer
                  • Aug 2013
                  • 1
                  • Salo

                  #23
                  Välys etupäässä

                  Voisiko tämä akselin välys olla syynä myös etupään lonksuntaa nimismiehen kiharoissa, vai johtuuko muusta välyksestä/kulumisesta ohjauspäässä?

                  Comment

                  • Ceeray
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1399
                    • Kuopio

                    #24
                    Eilen vaihdettii mulle toi palikka. Samalla myös reaktiotangot. Kylläpä loppui vaeltelu ja hävisi 1cm tyhjä alue ratista motarilla. Ohjaus tarkentui huomattavasti ja levottomuus katosi. 1.5h oli kestänyt vaihtotyö koska oli ollut totaalijumissa. Välystä oli nivelessä vain vähän mutta ilmeisesti tarpeeksi.
                    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                    Comment

                    • HellFire
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 280
                      • Turku

                      #25
                      Lisätään vielä oma kulkine tähän ketjuun eli 2012 530d xdrive ohjaus naksui ja alkava välys oli tunnistettavissa. Homma tuli ketjun ohjeilla ja uudemman mallisella osalla kuntoon pikkurahalla eli iso ketjun aloittajalle!
                      I wanted a faster horse.

                      Comment

                      • arpuC
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 1377

                        #26
                        Normi takavetonen -15 loppuvuoden vehje itellä.

                        Kuuluuko teillä napsunta kun auto on parkissa virrat pois ja keskialueelta kääntää muutaman millin vasemmalle *naps* Ja sama ajossa.

                        Tehdastakuuta on vielä jäljellä. Meneekö takuuseen jos on tuo vika?
                        Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                        En löydä enää sun luo
                        Teitkö sä tän tahallaan?
                        Nyt kaikki palaa.

                        Comment

                        • sportpug25
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2013
                          • 377
                          • Helsinki

                          #27
                          Originally posted by arpuC View Post
                          Normi takavetonen -15 loppuvuoden vehje itellä.

                          Kuuluuko teillä napsunta kun auto on parkissa virrat pois ja keskialueelta kääntää muutaman millin vasemmalle *naps* Ja sama ajossa.

                          Tehdastakuuta on vielä jäljellä. Meneekö takuuseen jos on tuo vika?
                          Jos siinä on takuu voimassa, niin eikö sitä kannata enivei kysyä myyjäliikkeeltä?

                          Comment

                          • Juggis
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 197
                            • Espoo

                            #28
                            Originally posted by JKK View Post
                            Kiitos Mulle tämä on kansalaisvelvollisuuteen verrattavissa oleva asia kertoa omista havainnoistani ja ratkaisuista täällä. Sen verran paljon olen itse tältä foorumilta ammentanut apuja moneen ongelmaan että tuntisin suurta huonoutta itseäni kohtaan jos pitäisin ongelmien ratkaisut omana tietonani.

                            Ja toisekseen jokainen jaettu tiedonjyvä voi hyvällä tuurilla olla pois marmoritiskien katteesta jos joku onnistuu ratkomaan tällaiset operaatiot omatoimisesti.
                            Kiitoksia postauksesta vaikka tästä onkin jo kohdallasi aikaa! Mulla F10 535d xdrive nimenomaan samanlaista oiretta. Keskialueella sentin tyhjää ja ratissa tuntuu pieni kolahdus mainitsemillasi menetelmillä. Pitänee vaihtaa tuo osa. Ei maksa niin paljoa. Oma 2012 eli en taida mitään takuuhommia enää haikailla Ja vetarit on mulla ok.
                            Last edited by Juggis; 22-08-2018, 15:30.
                            F10 535d xdrive msport
                            Ex. e91 325xiA
                            Ex. e36 328i Coupé

                            Comment

                            • Juggis
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 197
                              • Espoo

                              #29
                              Muillekin tiedoksi, että osa vaihdettu tuohon uusi koodiseen ja kaikki oireet katosivat Tietysti myös koko ajettavuus parani huomattavasti. Suosittelen.

                              Itsessään osasta sen verran, että tuo nivel irti autosta käsillä vääntämällä todella vaikea havaita väljyyttä, ainakaan ilman auton painoa sen ympärillä. Uusi osa maksoi jotain reilu 200€ Laakkosella. En sitten lähtenyt purkuosiin.
                              F10 535d xdrive msport
                              Ex. e91 325xiA
                              Ex. e36 328i Coupé

                              Comment

                              • -kiki-
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 1160
                                • Hämeenkyrö

                                #30
                                Ajaessa esim: siltojen liitoskohtien yli näpäyttää rattiin tuntuvasti ja hiukan levottomalta ajo tuntuu, onko teillä ollut näitä oireita ohjausakseliin liittyen? Auto ilmassa renkaita heilutellen, pieni kolahdus kuuluu akselin suunnalta.
                                F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎